Motorka má nová ložiska a kompletní repas vidlic. Kola jsou taky vyvážený.
Díky za rady
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
Sylver píše: A jaký smysl má při vyšší rychlosti rozkývat řidítka? Na jakékoliv motorce bez tlumiče řízení se ti automaticky rozkmitají řidítka, když tohle uděláš. Říká se tomu tank slapper. Mrkni na nějaký videa s tímto názvem a pak napiš, jestli je to ono.
To si uplne nemyslim, kmitani je vec ne uplne podarene geometrie - treba moje motorka je povestna tankslappery a u prvniho modelu se dodelaval tlumic pri svolavacce - ale tyka se to jen agresivni jizdy s prudkou akceleraci, pokud clovek akceleruje plynule, tak i tahle nepovedena motorka nema zadne naznaky kmitani… jezdil jsem nekolik sezon bez tlumice
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
Naposledy editováno 15.03.2022 13:17:31
Ložiska, přehuštěné/podhuštěné gumy, tlumiče.... to je to, po čem bych asi šel prvně
Naposledy editováno 15.03.2022 14:10:04
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
Naposledy editováno 04.04.2022 22:17:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
2 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
assassin píše: Nechce se mi moc verit, ze by kmitani riditek nejak zasadne ovlivnovaly zavazicka…
Jasne ze ne.
Lidi totiz bezne nerozlisuji mezi kmitanim riditek za rotace kolem osy krku (v extremu tank slapper) a mezi ohybovymi kmity riditek samotnych ve svisle rovine (pripadne v rovine hlavni osy vibraci motoru).
To prvni je relativne nizkofrekvencni, buzene nahodne silove od vozovky, ovlivni ho velikost zavleku kola, zatizeni na kole, vule nebo predpeti v krku, tlumic rizeni....
To druhe je vyssich frekvenci, buzene sinusovymi vibracemi rotujici hmotou a da se snadno preladit, napr. snizenim vlastni frekvence toho prvniho tvaru kmitu- typicky umistenim dodatecne hmoty do kmiten - to jsou ta zavazicka na konci riditek.
Naposledy editováno 16.03.2022 11:44:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
assassin píše: Nechce se mi moc verit, ze by kmitani riditek nejak zasadne ovlivnovaly zavazicka…
To si taky myslím, ty závaží se tam dávají spíš proto, aby se o dost snížil rezonanční kmitočet vibrací řídítek (tím myslím vibrací od motoru, ne torzního rozkmitání celé vidlice od blbé gumy, nefunkčních tlumičů nebo špatné geometrie).
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
To jsi mě předběhl, ale o fous.
Moje motka není žádný hájend výrobek. Komponenty odpovídají ceně. Při ostřejší jízdě, jak se odlehčuje přední kolo, tak se v řidítkách objevily nepříjemné nízkofrekvenční vibrace, rázy, přenášené od kola. Prostě trvalo třeba 0,5s než to odeznělo.
Zmizelo to po té, co jsem do řidítek vrátil původní závažíčka, které jsem vytáhl kvůli bástrům. Možná by pomohla hrazda, pro zpevnění těch řidítek, ale tu nemám, nezkoušel jsem.
Ale i tak dik (i dawovi) za popsani problematiky
Ramlik: u kmitani s nadlehcenym kolem ty zavazi nejakej vliv mit budou, ale vzhledem k tomu jak zmeni moment setrvacnosti cele te sestavy, tak se to maximalne lehce rozladi a bude to kmitat v o par kmh jine rychlosti.
Ja jsem loni skoncil s tankslapperem na krajnici i pres tlumic… moc "agresivni" jizda a malo utazenej tlumic (takovej ten delsi retarder po zadnim, ale vrknul jsem si predcasne a zvedajici se predni kolo dostalo jeste impuls od nabezne hrany retarderu)
Naposledy editováno 16.03.2022 12:44:22
1 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
Ale jinak potvrzuju, jel jsem na potvoře, která měla krk utaženej asi tak na 300Nm ( při povolování jsem cloumal s celou motorkou ) a chovalo se to spíš jako loď na vodě, než motorka na silnici..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě
grooll píše: PetrL3> SVčko má centrál?
Ale jinak potvrzuju, jel jsem na potvoře, která měla krk utaženej asi tak na 300Nm ( při povolování jsem cloumal s celou motorkou ) a chovalo se to spíš jako loď na vodě, než motorka na silnici..
To už musely být ložiska v krku na sračky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
SV 650 K1 otáčkoměr ukazuje pouze 5... Suzuki SV 650 | Fantik23 | 6 | 20.6.2024 v 06:37 Roman987 |
změna zadního kola ze 160 na 180 Suzuki SV 650 | Mikeš87 | 17 | 5.6.2024 v 20:23 pepe100 |
Zápis změny rozměrů pneu Suzuki SV 650 | macumba | 29 | 4.6.2024 v 16:46 macumba |
Budiky Suzuki SV 650 | Treable | 6 | 4.5.2024 v 14:43 Mňojo |
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 | Rolda89 | 12 | 27.3.2024 v 07:43 Rolda89 |