globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nestabilní motorka při jízdě
15.3.2022 v 08:45
Zdarec, měl bych spíše takovou technickou otázku. Před par dny jsem si jel pro svčko ze servisu kvůli opravě po nehodě a prezuti. Dříve když jsem jel zhruba 90km/h+, tak mi připadalo, ze když jsem udělal rychlý pohyb a trosku zakyval riditkama, jakobych chtěl zatočit doleva a doprava, tak mi připadalo ze se mi motorka za jízdy rozhybala. Při vyšších rychostech 100 km/h+ uz se motorka zacina houpat automaticky. Připadá mi jakoby jezdila zadní guma na silnici a celá motorka se “rozvlni”. Teď po prezuti starých tvrdých gum na nové bridgestony se problem nevyresil a když udělám stejný pohyb riditky, tak mi zase připadá ze, zadni kolo jezdí po silnici z prava doleva a motorka se vlni. Špatně se to vysvětluje tak doufám, ze si to dokážete představit. Mechanik mi řekl, ze je to normální, u takhle lehké motorky, která je celá spojena hliníkovým ramem. Je to teda normální a mám si na to dávat pozor nebo to muže něčím být?
Motorka má nová ložiska a kompletní repas vidlic. Kola jsou taky vyvážený.
Díky za rady

2 reakcí na tento příspěvek Nestabilní motorka při jízdě

16.3.2022 v 10:43 | Nahoru | #1
Nechce se mi moc verit, ze by kmitani riditek nejak zasadne ovlivnovaly zavazicka…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě

16.3.2022 v 11:33 | Nahoru | #2

assassin píše: Nechce se mi moc verit, ze by kmitani riditek nejak zasadne ovlivnovaly zavazicka…


Jasne ze ne.
Lidi totiz bezne nerozlisuji mezi kmitanim riditek za rotace kolem osy krku (v extremu tank slapper) a mezi ohybovymi kmity riditek samotnych ve svisle rovine (pripadne v rovine hlavni osy vibraci motoru).
To prvni je relativne nizkofrekvencni, buzene nahodne silove od vozovky, ovlivni ho velikost zavleku kola, zatizeni na kole, vule nebo predpeti v krku, tlumic rizeni....
To druhe je vyssich frekvenci, buzene sinusovymi vibracemi rotujici hmotou a da se snadno preladit, napr. snizenim vlastni frekvence toho prvniho tvaru kmitu- typicky umistenim dodatecne hmoty do kmiten - to jsou ta zavazicka na konci riditek.

Naposledy editováno 16.03.2022 11:44:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nestabilní motorka při jízdě

16.3.2022 v 11:39 | Nahoru | #3

assassin píše: Nechce se mi moc verit, ze by kmitani riditek nejak zasadne ovlivnovaly zavazicka…



To si taky myslím, ty závaží se tam dávají spíš proto, aby se o dost snížil rezonanční kmitočet vibrací řídítek (tím myslím vibrací od motoru, ne torzního rozkmitání celé vidlice od blbé gumy, nefunkčních tlumičů nebo špatné geometrie).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Barva svíček, bohatost Suzuki SV 650 Rolda89 12 27.3.2024 v 07:43 Rolda89
Budiky Suzuki SV 650 Treable 4 29.2.2024 v 19:24 Mňojo
Suzuki SV 1000 - 299km/h matice na... Suzuki SV 650, Suzuki SV 1000, Suzuki SV 1000S, Suzu... čábe 14 16.10.2023 v 20:06 čábe
2 válec brždění motorem [1, 2] Suzuki SV 650 simon123 45 17.9.2023 v 02:41 eMnatřetí
Výměna pneu - Písek Suzuki SV 650 piknikk 4 29.6.2023 v 12:55 Rebel245


TOPlist