Téma: Zvýšené volnoběžné otáčky
5.1.2022 v 10:25
Zdravíčko,
Mám problém s vysokými volnobeznymi otacky na svem Honda CBR 1000rr 2008. Zacalo to pred tremi lety kdy se nahodne obcas zvedly volnoběžné otáčky ze začatku jen o par stovek a ted dokonce az o 600. Neni to stale. Nekdy pri nastartování byli v normalu na 1200 a po kratonke jizde se sami zvýšili a pak po novém nastartování nahodne bid zas klesly a držely v normálu nejakou dobu, nebo se opet zvysili. Loni jsem vymenil palivovy filt a menil chladic kvuli praskline. Beze zmeny. Letos jsem menil svice, vycistil vzduchový KN filtr jako každý rok, vyčistil IAT senzor, vycistil IACV senzor lihem a nasledne WDckem a nasteikal silikonem na tlumiče (mozna hovadina?) vcetne total zadelanych hadic a vstupu, promeril MAP senzor a OK, promeril TP senzor tez OK. Situace nyni se zmenila, ze pri nastartování studeného motoru se otacky vyšplhají rovnou na 2500 a postupne s ohříváním motoru otacky klesaji na 1850 kde zustanou a nemeni se. Takze cely volnobezny proces otacek je o 600 otacek vys nez by mel byt. Neví nekdo, zda se ma resetovat jeste ridici jednotka, nebo na diagnostice seridit po vycisteni iacv, ci by to mohlo delat to, ze jsem iacv prakticky nechal mastne od wdcka a silikonu, ci neco jeste jineho?Nove cidlo je dost drahe, abych ho zkousek kupovat nove na zkoušku. Zjistila by mi pricinu diagnostika?
Naposledy editováno 05.01.2022 10:45:25
Mám problém s vysokými volnobeznymi otacky na svem Honda CBR 1000rr 2008. Zacalo to pred tremi lety kdy se nahodne obcas zvedly volnoběžné otáčky ze začatku jen o par stovek a ted dokonce az o 600. Neni to stale. Nekdy pri nastartování byli v normalu na 1200 a po kratonke jizde se sami zvýšili a pak po novém nastartování nahodne bid zas klesly a držely v normálu nejakou dobu, nebo se opet zvysili. Loni jsem vymenil palivovy filt a menil chladic kvuli praskline. Beze zmeny. Letos jsem menil svice, vycistil vzduchový KN filtr jako každý rok, vyčistil IAT senzor, vycistil IACV senzor lihem a nasledne WDckem a nasteikal silikonem na tlumiče (mozna hovadina?) vcetne total zadelanych hadic a vstupu, promeril MAP senzor a OK, promeril TP senzor tez OK. Situace nyni se zmenila, ze pri nastartování studeného motoru se otacky vyšplhají rovnou na 2500 a postupne s ohříváním motoru otacky klesaji na 1850 kde zustanou a nemeni se. Takze cely volnobezny proces otacek je o 600 otacek vys nez by mel byt. Neví nekdo, zda se ma resetovat jeste ridici jednotka, nebo na diagnostice seridit po vycisteni iacv, ci by to mohlo delat to, ze jsem iacv prakticky nechal mastne od wdcka a silikonu, ci neco jeste jineho?Nove cidlo je dost drahe, abych ho zkousek kupovat nove na zkoušku. Zjistila by mi pricinu diagnostika?
Naposledy editováno 05.01.2022 10:45:25
2 reakcí na tento příspěvek Zvýšené volnoběžné otáčky
A co synchronizace klapek?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšené volnoběžné otáčky
cita29> ty jsem taky kontroloval včetně čistoty a nic, vse je ok. Jeste jsem zapomněl dodat, ze při jízdě motor má skvělý výkon (kdyz se otevrou klapky), takže v jakýchkoliv otáčkách funguje výborně. Takže mi to vždy vrací zpet k myšlence na iacv a nebo to nekde ufukuje to je taky možnost, coz jsem taky hledal jen vizuelne, ale mozna jsem nekde neco prehledl.
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšené volnoběžné otáčky
Gazda4> Jak kdy, podle toho kam dojedu. Takze co je po ruce. Většinou 95 a sem tam na Benzine ci Shellu tu lepší, ale to výjimečně. Myslis, ze by to mohly delat zakarbonovane ventily? To mi moc nepřijde, ale zkušenost s nima nemám jak se projevují. Každopádně nez jsem to vyčistil, tak to jednou chvilku běželo normálně a pak zas se otáčky zvýšily, pak zas chvilku normálně a porad dokola. Jeden poznatek mi ještě napadá, ze kdyz jsem jezdil cely den, tak ke konci dne to bylo vzdy nejhorší, že už ty otáčky se neměnily a zustali prakticky vysoke pořad. A treba na poslední zastavce na konci dne, kde jsme davali delsi pauzicku, tak po nastartování motorky a přidání plynu treba na 3500ot. mi po vraceni plynu nechtely padnout otacky, ale po ujeti cca 100 metrů ( cca 10vterin) spadly a pak zas ok.
Naposledy editováno 06.01.2022 17:37:58
Naposledy editováno 06.01.2022 17:37:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšené volnoběžné otáčky
cita29 píše: A co synchronizace klapek?
Ty klapky kontrolovals jak ??? včetně čistoty Musí se to napíchnout na podtlaky a mezi sebou seřídit, popřípadě zkontrolovat těsnění přírub... A jestli tam máš čerstvej benzín tak je uplně u prdele jestli má 100 nebo 95 okt.Naposledy editováno 06.01.2022 21:52:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšené volnoběžné otáčky
KAWAHAB> kontroloval jsem pouze vizuelne a cele toto ústrojí mi prijde skoro jako nové včetně klapek. Dolehani klapek jsem take kontroloval jen vizuelne a prislo mi , ze sedi perfektně, ale právě nevím jestli je to dostatečné tato kontrola asi evidentně ne. Takze nejspíše to bude chtit seridit. A kontrola těsnosti prirub se provádí striknutim nejakeho plynu kolem a cekani na zvýšení otacek, ci nástřikem jarove vody kolem vsech moznych úniků, ale vzhledem k tomu, ze by tam mel byt podtlak, tak mi tato varianta s jarovou vodou prijde jako hovadina ze? Jestli dobře uvažuji, tak mam chudou směs, jelikož mi tam nekudy vniká vice vzduchu (nezavira se iacv ventil, netesnost mezi telesem iacv a sacim potrubím, špatné dolehani klapek, prdla hadička, netesnost na prirube, nebo rozhozene vstriky) a tim dochazi k obohacování smesi a následnému zvýšení otáček ze?
Naposledy editováno 07.01.2022 12:25:38
Naposledy editováno 07.01.2022 12:25:38
Jak máš řešené vývody na kontrolu podtlaků? Já mám teda karburátory, ale u mě jsou u příruby šlauchy na hadičky a některé mají gumové záslepky tak jestli třeba nějaká z nich není poškozená a nepřisává to tama falešný vzduch, pokud to je řešené podobně
AlbiAlbi> Je to v podstatě jak se tážeš,s tím že ty osky klapek jsou dvě.. no a mezi sebou se musí synchronizovat na podtlak mezi klapkou a ventilem.. mezi hlavou válců a klapkama je sací hrdlo na pásku ke klapkám a mezi hrdlem a hlavou je gumka.. tuším 44.3 * 2.5 .. tohle musí těsnit ,jestli jsou vstřikovače pod klapkama gumky oněch+ucpávky na podtlaky taky.. Jinak měříš pičo...y .. Netěsnost v tom sání nejlíp zjistíš tak že za chodu na exponovaná místa stříkneš tetrachlor (čistič brzd) a nesmí to zvedat otáčky..(přisávat) Vstřiky to míním nebudou, s toho jak uvádíš že ve středu a vyšším pásmu je chod pravidelný ....Snad sem Ti to v principu dostatečně objasnil
Naposledy editováno 07.01.2022 20:53:22
Naposledy editováno 07.01.2022 20:53:22
Jojo chápu a díky za ujasnění. Tak jsem zkoušel včera další možnosti a poznatky jsou následující. Zkoušel jsem za chodu motoru odpojit IACV ventil a vubec se nic nezmenilo at tam bylo či ne. Co jsem se někde dočetl, tak při odpojení by se automaticky mely zvednout otáčky, ale tady se nic nezměnilo. Pote jsem zkoušel zcakat vse co bylo dostupné benzinem ( nemel jsem čistič) a vubec nic se nedelo. Pak jsem znova odstrojil filtrbox a zkoušel, zda funguje iacv, kdyz byl vyndany, tak se zasouval a vysouval, ori lehke zátěži prstem uz se nevysunul. Vratil jsem ho zpet a zkusil opet jen pri zapnutem klíčku a vzdy podle poslechu se pritahl na doraz tam zachrcel a pak dle zvuku se zase vytahl. Takze teoreticky asi fungoval v teto fazi. Pak jsem odpojil hadicku na MAP senzoru a napojil na kompresor a zacal foukat. Vzduch letěl ven pres IACV radoby do filtrboxu. Tak jsem ucpal tyto diry pro nasávání volnoběžky a foukal dal cca 2 atmosféry udajne více se nesmi. Vzduch (pretlak) začal utikat kolem vsech ctyr klapek. Vzal jsem jarovou vodu a pro jistou vse poradne prostříkal a ejhle zjistik, ze jsem malinko sezvejk okrouzek na hadicce od IACV. Tak jsem ji vyndal srovnal a vratil zpet. Pote dalsi jarova zkouska a nyní vsude vse OK, takze jedine misto uniku tlaku jsou klapky, coz je asi logické, ze nejsou vzduchotěsné. Klapky jsou z obou stran naprosto ciste, prilozim foto. Hledal jsem zaslepky a nikde nic nenasel, co jsem viděl videa na YouTube, tak tlaky merili pres vstupy pro MAP senzor. Pote jsem zas vše složil, abych mohl nastartovat a vyzkoušet. Po nastartování opet otáčky vylitli na 2300 a postupne klesali na 1700 po zahřátí. Takže změna opet zadna. Jeden poznatek ale prece jenom. Kdyz jsem si poslechl znova IACV pri sepnuti klicku do ON , tak mi prislo, ze IACV ventil uz asi nebeha, ale jen celou dobu chrčí. Nahral jsem si dobu chriceni, abych zjistil az to rozeberu, jak dlouho trva vysunuti a zasunuti a xda se ta doba shoduje s dobouu chrčení. Je mi divné, ze na volno by behal idkyz jsem ho tam vratil zpet tak behal a ted po nastartovani a naslednem vypnuti motoru by nefunguval. Napadlo mi jestli nepřestane fungovat při zahřátí, ale ty otáčky naskočí hned jak nastartuji za studena. Pri chodu motoru, přece žádný odpor ci tlak na nej nepůsobí. Další vec je, ze jsem se domníval, ze IACV ventil zavira pruchod úplně, cos jsem zjistil, ze neni pravda a ze ten pruchod vzduchu jen přivírá. Takze pri nafouknutím kompresorem jim proudil vzduch i pri vysunuti IACV ventilu. Takze ted babi rad. Vyzkouším jeste to IACV jak dlouho mu to trva vysun a zasun a porovnam s dobou chrčení. Dale pak uz mi nic nenapadá. Jsou nějaké jiné možné vlivy? Klapky jsou na jedne ose. Vstriky mam pro každý valec pod klapkama, ale i nad nima. Vstriky si myslim, ze budou cajk i podle stavu vyndanych svíček. Ty jen ukazovali, ze smes je malonko vice obohacovana. Svíčky tam mam NGK a dal jsem tam teď nove, ktere uz mam asi pět let. Kupoval jsem je pred peti lety nove, ale kvuli slabe baterce jsem je uchcal, respektivne mechanik. Vyndal je mokre a koupil nove s tim, ze by mohl poškozený izolant. Pohledove jsou jako nove, tak jsem je tam ted dal a nemyslim si, ze by na todle mely vliv. Nicméně jedna vec je jasna, od te doby co jsem vykenil svicky a vsechny cidla a volnoběžný ventil vyčistil, tak ty volnoběžné otáčky jsou vysoke porad. Předtím to bylo jak na houpacím koni. Chvilku normalni a pak vysok, pak zas nizke a pak uz jen vysoke. Proste se to střídalo ikdyz prevazne vetsinu doby vyšší.
Ta otevrena klapka je focena ze spodní části. Zavřené jsou jen pro ukázku, ze vypadají všechny úplně dovřené, ikdyz to je jen pocit. Jak moc by měly ty klapky těsnit? Nebo jde jen o synchronizaci a aby byly dovrene a prutok netěsnosti se neřeší?
Naposledy editováno 11.01.2022 09:17:51
Naposledy editováno 11.01.2022 09:17:51
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšené volnoběžné otáčky
A v jakém stavu je TPS nebo není špatně nastavený? Měl by dávat hodnoty mezi 0.5-4.5V (zavřené klapky - plně otevřené).
1 reakcí na tento příspěvek Zvýšené volnoběžné otáčky
Tak problem byl v lambda sonde
Tak asi předčasná radost. Po výměně lambdy stejný problém. Při odpojení lambdy motor točí jak má, vše paráda, ale pak když ho vypnu a nastartuji znova, tak otáčky vyleti zas na 1600-1900. Už fakt nechápu co by to mohlo být. Předpokládám, že asi nic mechanického. Proč než to vypnu tak ok a pak nastartuji znova teple a je to v prdeli. Snad už zbývá jen ta řídící jednotka nebo nevím. Velké vůle ventilů by snad toto nedělali, ty by to dělali prědpokládám neustále. Jediné co mi teď přijde divné, že když se motor ohřeje na 108°C a sepne sahara jedna, tak dříve mi to vychladilo na 102°C a vypla a pak takhle pořád dokola. Teď se zapne sahara při těch 108°C a teplota je stejná takže běží pořád, ale včera bylo docela teplo 26°C , takže je možné že to sahara nedá při té teplotě venkovní.
Naposledy editováno 08.04.2024 11:22:21
Naposledy editováno 08.04.2024 11:22:21
další vtipná věc je, že když to nastartuji s lambdou tak motor běží jak má nejdřív 1600 otáček a postupně se snižují až do 1250 ale jakmile pak nad 85°C sáhnu na plyn tak otáčky už zůstanou na 1600 až 1900, pak jedině musím vypnout motor a musím čekat na vychladnutí motoru a pořád dokola. Jsem z Plzně a už nevím kudy kam, neznáte někdo nějaký opravdu šikovný servis, kde by byly ochotný na to mrknout. Diagnostika přímo v Hondě neukazuje žádnou chybu.
Naposledy editováno 08.04.2024 11:32:40
Naposledy editováno 08.04.2024 11:32:40
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ohruhové ježdění portugalsko a jih ... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Ozzy_ | 7 | 24.10.2024 v 10:36 Ozzy_ |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 27, 28] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 839 | 19.9.2024 v 22:30 Ariete |
Kawasaki Ninja ZX 10R 2016 ukazatel... Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, Yamaha YZF-R1, ... | Admire | 1 | 29.8.2024 v 07:51 X-tra-X |
CBR 1000 rr 08-09/10-11 "technical ... Honda CBR 1000RR Fireblade | meti | 2 | 28.7.2024 v 18:31 SLEEPER |
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade | octy | 0 | 19.5.2024 v 20:20 octy |