AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Tot' vše.
Elevator píše o rozdílu mezi cestou a expedicí. A to je dobré porovnání ! Například KAFI jezdí na expedice. Aasi shání sponzory...my, obyčejní motorkáři, jezdíme na cesty. Mám od zaměstnavatele 4 týdny dovolené za rok, dva věnuju motocestování. Nevím, jak bych to udělal, kdybych jel někam třeba na rok. Mám povinnosti doma, chalupu, zahradu, louky, v práci by normální člověk asi rok dovolené nedostal. Takže - dva týdny v létě na cestách - a hotovo.
Já měl v práci i doma domluvený 2 měsíce volna a prošlo to celkem v klidu. Nejhůř to nesla babička, která nechápala, že místo svatby bratránka chci jet na dva měsíce někam pryč na motorce.
Ale pak nám pán Bůh seslal koronu. Tak jsem ty dva měsíce nakonec stejně chodil do práce a šel na svatbu.
Naposledy editováno 13.12.2021 11:56:34
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jawarally
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen ten program - není to někde v češtině ? Domluvím se rusky, německy a italsky, ale anglicky neumím ani ň.
Naposledy editováno 13.12.2021 12:37:36
časově to taky není úplně cajk, ale nahrubo by se to asi dalo přelouskat takto :
pátek 3. června 2022
12:00 - "Předpříjezd" fanoušků Jawy, CZ a Velorexu
Sobota 4. června 2022
12:00 - Příjezd hostů
10:00 - 18:00 Minimarket (nejspíš burza)
10:00 Uvítací slovo předsedy
10.30 Okružní (spíše ale asi spanilá) jízda
15.30 - 17.00 Line-up motorshow
18:00–19:30 B.B.Q. (grilovačka)
19.30 Slavnostní předávání cen motorshow
20:00 Aukce
19:30 - 24:00 Otevření "party" sálu
Neděle 5. června 2022
09:00 - 18:00 Minimarket (nejspíš burza)
11.00 Okružní jízda
15.00 - 17.00 Hra a šikovnost (že by jízdy zručnosti?)
18.00 táborák
Pondělí 6. června 2022
10:00 - 12:00 Odjezd účastníků a konec akce ve 12:00
Registrační formulář stáhnete kliknutím zde
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dál se mimo dálnice jede tak blbě, že až.
Esli nekdo neví, co tým myslím, ať si to zkusí.
Třeba semafory na polňačkách, třicítka "Laermschuetz" a tak.
Po dálnici se jet pomalu dá (v pruhu pro koně), akorát musí motocyklista vědět, kolik že mu stroj žere...
Já sem teda jel (minule) ten kůsek z Kasselu po dálnici.
Jak se opravdu jede po "okreskách" bude vědět callowsick, páč ten jel na pinckovi .
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sem tam normálně nemohl na jedné křižovatce najít cestu, jak dál, aj když kompas ukazoval správně .
Taxem teda jel po té Autobahn...
Před jednou dírou jsem se chytil palubky čekal petelici do sedadla. Nic, jen se to zhouplo. Dnes najedu hafo km denně a jsem tak vyhrkaný že jsem nejradši doma-týden pak mě to začne byt líto. Myslím že byli nadšení z toho že se dostali přes čáru a bylo to pro ně dobrodružství.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
-Milan Motoroute/6 Na pionýrech k moři .
Naposledy editováno 13.12.2021 20:39:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ještě by dávalo smysl, udělat něco, co nikdo jinej předtím neudělal. Ale vydat se na cestu na stroji, se kterým bude nejvíc sraní, prot abych dokázal něco sám sobě, nebo druhým? proč? Hlavně když to dneska dělá každej, kdo má do prdele díru.
Ale jezdím po A4 kolem Jeny , Erfurtu a Kasselu celkem dost a to fakt neba. Máme hlavní fabriku v Ludenscheidu u Hagenu a teprve A45 přes Siegen přestane být otravná a vede alespoň trochu kopcema a zajímavější krajinou. Jednou jsem to jel s motorkou. Místama jsem si sjel z dálnice a jel tak nějak podle směru a tím srazíš průměr kilometrů na hodinu celkem výrazně a to co se superbem dám za sedm hodin jsem s V-Stromem a tak zhruba čtvrtinou mimo dálnici jel přes 12 hodin. A jako Německo krom pár vyjimek kolem Alp a těch jejich národních parků je celkem nezáživný na přejezd. Letos se chystám do New Gablonz. Je to u Mnichova. Jsou tam přestěhovaný Sudeťáci co je po válce vyhnali z Jablonce. Už jsem tam kdysi byl. Celkem psycho. Ulice pojmenovaný jako u nás v Jablonci. Dovezli si i sochu z náměstí, co sundal bolševik a dal rudoarmějce. Před radnicí stožár se znakama obcí kolem Jablonce. A před městem socha jak babka táhne vozejk a na fundamentu nápis: "Nikdy na to nezapomeneme".
Borntobewild píše: Já furt nechápu, jaký to dává smysl. To už je efektnější přeběhnout Václavák nahej, nebo přeplavat rybník se svázanýma nohama.
Ještě by dávalo smysl, udělat něco, co nikdo jinej předtím neudělal. Ale vydat se na cestu na stroji, se kterým bude nejvíc sraní, prot abych dokázal něco sám sobě, nebo druhým? proč? Hlavně když to dneska dělá každej, kdo má do prdele díru.
Je to módní záležitost.
Jak říká kamoš - mám eště hodně projektů .
O cestování v Německu sem se bavil s jedným normálním chlapíkem ve Versailles. Měl Afriku a na ní "lehkou" cestovní výbavu, asi jak Olda. Čundral po Evropě.
Tempem tak do stovky. Páč jak jedeš rychle, nic nevidíš. Nejlepší je jít pěšky...akorát že to je nadlůho.
Pincek néni špatný, je lepší, než kolo. A sere se to (jak všecko) enom lajdáckým mechanikom. Takové cestování je otázků trpělivosti.
Před pár rokama sem spravoval strejdovi Korádo (Puch) a předávací jízda měla dvěstě kiláků. Ve Vizovicách sem zjistil, že nemám žádný cajk. Ani svíčák. Moped to normálně dovrčel - ani sem nepřepínal na rezervu. Stačilo tech pár litrů v nádržotrubce...
Mladej má třebas velkýho Monstera a akorát sem na tem seděl. Nejel sem na tem a ani mě to neláká (má tam hustokruté péra Ohlins za cenu dvou normálních motorek, ale jak, co a proč se na tem šteluje, netuší. Ale hlavně, že je tam má ).
Sice - jak říká kamoška - konečně neco pořádnýho mezi nohama, ale moje je "šnapglásklase" .
Jelo to bez poruch, nevibrovalo, nežralo, nesmrdělo, tahal i do kopce a kupodivu se na tom člověk relativně pohodlně složil za řídítka (tedy, vyhodil jsem doma nakopávačku, abych se vešel nohou). Jen to úzký sedlo byla mučírna.
s větší rozetou se dalo jet v klidu furt cca 50-55-60km/h.
Akorát teda, když jsem, já debil, u Eisenachu omylem najel na dálnici a pak to drtil deset kiláků na plnej knedlík zalehnutej na nejbližší výjezd, přál jsem si bejt neviditelnej, aby za mnou nehoukla Die Polizei a nezkoumala proč jim moped jezdí po Autobahnu, nebo se mě dokonce neptali na maximálku v TP (45km/h) a tak
Když nemáš rozhašenej vrak a máš dost času, dojedeš na malorážce kamkoli - žádný hrdinství v tom není, aby se o tom musel natáčet film
V Beneluxu jsem osobně nebyl. Ale tam je to prý ještě horší. Nekonečný třicítky a velkej provoz. Na fichtla jak dělaný. Pro velkou motorku opruz.
Naposledy editováno 14.12.2021 11:23:53
V Rakousku sů dobré kochačky okolo Sněžky (Schneeberg) u Vídně a ten kůsek mezi týmto kopcem a Moravů (menuje se to tam Vídeňský les). Akorát je dobré jezdit potichu a pomalu. Mladej tam nechal víc peněz než za benzín.
Holandsko a Belgie je předálnicované, ale ve Francii to de. Čím víc na západ a do kopců, tím líp.
Španělsko je naprostá motocyklistická bomba. Perfektní silnice a nikde nikdo. Zvlášť ve vnitrozemí, spíše na jihu kolem Sierry Nevady a dál směrem na západ.
Akorát když postavíš motorku u krajnice je dobré si dat bacha, páč míjející automobil ju može zhodit tým cukluftem za ním .
Rychlejc se jezdí snáď enom na Solném jezeře v Emerice...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S přibývajícíma kilometrama se pozná, co na cestě potřebuješ a co né. Dozvíš se to tak, že budeš jezdit. Z počátečních padesáti kil bagáže se dostaneš klidně aj na polovic.
Včetně stanu, karimatky, žďáráku a oblečení.
Největší hovadina sů hotové jídla v plechové či jiné konzervě a pití (limonáda a podobně) - velká váha a zabírá to prostor jak sviňa.
Mě stačí obyč voda na umytí a jídlo. Na zlepšení pitiva stačí citronová koncentrovaná šťáva a cukr. Kokakolu sem si dal jak bonus nekde u pumpy v nedělu .
Paradoxně mě v civilizaci nejvíc vadilo, že je problém sehnat onu obyč vodu.
Ve Španělích ani neé, v Belgii a pod. ano. A to aj na pumpě...
Třebas v Portugalsku se dá najít stará "benzinka" - napajedlo pro koně a aj pro menší zvířečtvo:
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |