V servise se vyjádřili, že by se mohly vačky zlomit a jít do motoru. Ten se logicky zastaví. Poslední, co chci, aby se mi kouslo kolo v rychlosti nad 130km. O tom, že budu duchapřítomná a v téhle rychlosti vymáčknu spojku dost pochybuji.
Prosím o váš názor. Pokud máte podobnou zkušenost se 790 motorem ozvěte se. Vím, že se tento problém vyskytuje docela často. Na rozdíl od problému s brzdama, ho KTM ještě nedala do RAPEX (Databáze nebezpečných výrobků).
Tak historka má svůj konec.
Moje KTM 790 je doma, plně funkční. Práci jsem hradila, materiál KTM bylo ho cca za 30.000. Práce zhruba 9,5hodiny ... cca 6500Kč.
Naposledy editováno 13.10.2021 12:48:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
anti: me to zas az tak jednoduchy neprijde... jak nastavit co je primerene opotrebeni a co uz vse vyrobce vymeni zadarma? pokud tyhle dily vydrzi min nez 30tis? min nez 100tis? min nez 500tis?
ja mam KTM motory tri a u vsech vyrobce predepisuje vymenu takovychto soucasti v radu desitek motohodin, docela by se mi libilo kdyby mi KTM menila zadarmo ventily, pisty atd vcetne prace zadarmo, protoze vydrzely jen 60hod
Kdyz na CF Moto davaji 5 let a tady to nevydrzi ani 2 roky. Nejaky progresivni klaun zase az moc katoval costy
Kdyz jednovalce od Hondy udelaji v klidu 200.000km bez nutnosti zasahu do motoru, tady nedavno nekdo daval V-Strom 650 s najezdem pres 200.000km, jsou Goldwingy s milionem a pul.
Ale at nejsme na chudaky tak prisni a aby si i neco vydelali, kdyz utratili tolik penez za skupovani znacek, tak alespon 100.000km by to dat mohlo ne?
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
takze cokoliv se opotrebi driv nez - a to je moje otazka, jak si to predstavujete? 50tis km? - tak ma vse zalepit tovarna. material, prace, usly zisk? psychickou ujmu? ....
puffybodie: tohle byla zarucni oprava? tak to bych asi praci neplatil .... uz jsi neco na CFmoto reklamoval? uz jsi reklamoval u nejakeho stroje co ma 5-7-10let zaruku nejakej dil kterej podleha opotrebeni, coz vacka urcite je?
ano jsou SVcka co najela 200tis - ses si jistej, ze se tam za tu dobu nic nemenilo? ona tahle KTM po vymene par dilu bude zas jezdit... to se proste tak u spalovacich motoru stava, ze se nejake dily meni, u nekterych motoru (a u nekterych uzivatelu) drive a u nekterych pozdeji....
jo a ty slavne znacky asi mely nechat zaniknout...
no a taky si lidi nemusi kupovat predrazenou KTM a muzou koupit hondu ktere i jednovalce vydrzi 200tis bez problemu... afriky treba jsou zcela bezproblemove... a skoro zadarmo
Naposledy editováno 14.10.2021 08:39:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Nejsem z tech co i u koupe ojetiny si po 3 mesicich vzpomenou ted mi odeslo treba lanovody brzdy, tak predchozi majiteli plat jak mourovatej. Je to ojetina a spotrebni vec.
Na PCX treba po cca 13.000km odeslo oboje loziska ve variatoru, samozrejme, ze to je nekvalitne udelane, ale protoze to je 6 let od koupe pri jen 2 lete zaruce, tak proste nic a oprava. Kdyby to bylo jeste v zaruce, tak je narok na bezplatnou opravu, vymenu, vraceni penez....od toho je tady zaruka a zarucni doba.
A kdyz nekdo da treba 5 let zaruku na moto, tak asi hodne veri tomu, ze to fakt dobre vyrobil. Nezjistoval jsem jestli nemaji nejake omezeni na pocet najetych kilometru, naopak bych ho chapal, kdyby to bylo treba 5 let a 100.000km nebo tak neco.
Jsme u toho, ze kdyz si koupim Cinu za 60 tis., tak od toho moc cekat nebudu, kdyz si ale budu kupovat premiovou znacku za 360 tis., tak taky ocekavam premiovou kvalitu a ne ze se mi to po 30.000km rozsype. Vsichni se ohani vyvojem a pokrokem, ale vysledek je, ze to vydrzi nejak mene? Ano, spalovaci motory se opotrebovavaji. Je ale rozdil nutnost jen seridit ventily, vymenit olej, filtry, spojku, svicky nebo cistit karbec a jinak do motoru nelezt po dlouhou dobu, obzvlaste u cestovniho endura kde je to nejak tak i ocekavana funkce, ze chces jezdit a ne po 30.000km menit vacky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
2 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
assassin píše: Kamarad ma cf moto v pujcovne, tak trosku tusim jak to s tou kvalitou je… ostatne ten motor v te ktm je nejspis od cfmoto
Pokud se CF moto chová u motorek stejně jako u 4kolek, tak ty jsou úplně vyhlášené tím, že veškeré reklamace jsou podmíněné dodržováním servisu u nich (interval je 3000km!!) a stejně se HODNĚ cukají. Ale jak píšu, to je u 4kolek, viz quadmania.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
ondrej-ek píše: puffybodie> Kde píše majitelka, že to byla záruční oprava?
a jo, tam bylo 3/2019. V kalendari mam bordel no Takze tesne po, v tom pripade platba za praci je v poradku a to ze to menili asi bude znamenat svolavacku snad pro ostatni, kdyz to mel i Duke 790.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
assassin píše: Kamarad ma cf moto v pujcovne, tak trosku tusim jak to s tou kvalitou je… ostatne ten motor v te ktm je nejspis od cfmoto
Ja nerikal, ze to tech 5 let vydrzi Jen ze to davaji, i na to KTM se da dokoupit rozsirena zaruka a presne na tyhle pripady se to evidentne hodi. Pak uz asi se toho fakt lepe zbavit no
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Proč by u motorky za 60tis jsi akceptoval, že se to podělá, ale u motorky za 360tis ne? Oboje je snad ta samá věc, ne? Oboje je v záruce, k obojímu bys měl přistupovat stejně a očekávat a vyžadovat stejné.
Když si uvědomíš, kolik je třeba jen v motoru dílů, tak tohle se nejen může stát, ale bude se to dít. U všech značek jsme testovací jezdci my. Jde následně o to, jak se k tomu postaví a tohle proběhlo od začátku do konce rychle a čistě.
Nejedná se o záruku, ale o kulanci. Klidně ji mohli poslat do pápá.
Co se týká třeba DL650, která je vyhlášena svou spolehlivostí, tak opravdu nenajede 200tis km bez otevření motoru. Jsou tu lidi, kteří to s ní (nebo lépe řečeno s ním - Strom) mají najeto a na 100tis km se dělají minimálně kroužky, ve 200tis se dělá komplet vršek. Nechci to srovnávat s vačkama na 30tis km, ale zas buďme fér.
Ještě bych dodal, že je možný, že u Afriky ten motor dá 100 000km bez zásahu, nicméně Japoncům v mnoha ohledech Evropa utíká a to třeba v litrovém výkonu. Nehledě k tomu, že Afrika má problémy, které nebyla schopna vyřešit od roku 2016 a to ani na nové Africe 1100.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
to je dan za 200ps z litru... kupodivu to nevydrzi tolik, jako kdyz mel ten motor ze stejneho objemu ani ne polovicni vykon. Je jasny, ze by se vsem libilo mit oboji - stroj nevyzadujici investice a soucasne velkej vykon... ale bohuzel, jde to proti fyzikalnim zakonum...
Naposledy editováno 14.10.2021 09:25:33
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
tyhle veci se deji a deji se tak nejak napric mezi znackami a spoustu let... suzuki treba u TL ktere znam takze pouzivam jako priklad predelala komplet motorku, prvni model mel tolik zasadnich problemu... praskajici ramy u gsxr1000 .... je toho fakt hodne.
to, ze to neni OK nejspis prislo i KTM kdyz po zaruce tyto dily vymenila....
2 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Eso_Rimmer píše: ale tvarit se, ze to je tak nejak jako vlastne normalni, protoze to maji i jine znacky, je celkem usmevne a ukazuje to na to, v jakych srackach ke porad jeste nas cesky trh. muzeme si za to sami presne timhle myslenim. k tem lidem opravdu nikdy patrit nebudu
Já mám tenerku z německa, kde jezdila celý život a taky má klasickou "vlastnost" těchto strojů, že když chcípne teplá, nedrží chvilku po nastartování volnoběh a musí se pohlídat plynem pár sekund. to není o českém trhu.
A jednání Rakouského KTM je pověstné .
Co tady je pozitivni je to, ze se to takto vyresilo i po zaruce. U Ciny by bylo jasne kam by te poslali s takovym problemem
U této 790 si nemyslím, že by to někdo dlouhodobě držel pod krkem při 8000-9000 rpm. Tahle konkrétní závada jde na vrub materiálu, tepelného zpracování a nebo třeba špatně nabroušeného tvaru vačky. Na vačky nemá používaný výkon motoru vliv, veškeré opotřebení je vlivem otáček (zrychlení ventilu).
Ještě mě napadlo, že kromě vaček se měly vyměnit taky ventily a ventilové pružiny. Ventily dostaly pěkně zabrat, když dosedaly do sedel velkou rychlostí kvůli té ojeté vačce a časem by se mohly přetrhnout. Pružiny můžou být taky špatné. Buď moc slabé, pak ventil se zdvihátkem mohly odskakovat od vačky a způsobit tu škodu. Nebo moc silné a došlo porušení mazacího filmu a zadírání.
řeší to jen když z toho kouká finanční provar - viz LC8 - zadní brzda - v US svolávačka a výměna, v evropě nic - tady isntitut hromadné žaloby nefunguje a lidi se moc nesoudí, v US naopak, stejně tak vodní pumpa - ta taky prošla evolucí - nejdřív teflon gufero a pak nitridovaná osička, ale stejně je ot slabé místo motoru
teď to samé u 701 - v podstatě na všech odchází pracovní pístek spojky (od doby co přešli na brzdovku místo min. oleje), všichni to ví, amicí to dost řeší a hle po 4 letech je zde svolávačka a výměna i pro 2018-2020
tady by mě taky štvalo to, že u motorky této kategorie není 30tis něco extra, ale taky bych byl rád když uhradili alespoň materiál
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Spise se z 'prece nepojedeme do socialismu na motorce' pres supervykone stroje posuneme zpatky do Asie a jejich SuperCubu (pokud to zelene silenstvi vubec dovoli ).
Servis ted platim za 4 motorky mimo to co udelam sam, ale kdyz chce clovek jezdit, tak musi byt i na tohle aby se clovek nekde nevymlel, pak se tech penez moc neusetri pri leceni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Osobne v provozu parametry novych stroju nejspis nevyuziju, ale verim ze bych se na SD1290 svezl lepe nez na TL....
U aut uz to myslim ani tak neni o ridicskych zazitcich - ridicska auta uz skoro nikdo nechce - ale spis o infotainmentu a vybave....
Naposledy editováno 14.10.2021 10:01:29
puffybodie píše: assassin> Ano, tohle byla zarucni oprava jak dolozila i majitelka a neni jedina komu se to stalo. Proto se tady bavime ciste o postupu v zaruce. Cokoliv jineho co koupim a pokazi se v zaruce, tak jeste po mne nikdo nechtel, abych si platil praci opravy. Tohle je cast co je tam hodne nesmyslna
Nejsem z tech co i u koupe ojetiny si po 3 mesicich vzpomenou ted mi odeslo treba lanovody brzdy, tak predchozi majiteli plat jak mourovatej. Je to ojetina a spotrebni vec.
Na PCX treba po cca 13.000km odeslo oboje loziska ve variatoru, samozrejme, ze to je nekvalitne udelane, ale protoze to je 6 let od koupe pri jen 2 lete zaruce, tak proste nic a oprava. Kdyby to bylo jeste v zaruce, tak je narok na bezplatnou opravu, vymenu, vraceni penez....od toho je tady zaruka a zarucni doba.
A kdyz nekdo da treba 5 let zaruku na moto, tak asi hodne veri tomu, ze to fakt dobre vyrobil. Nezjistoval jsem jestli nemaji nejake omezeni na pocet najetych kilometru, naopak bych ho chapal, kdyby to bylo treba 5 let a 100.000km nebo tak neco.
Jsme u toho, ze kdyz si koupim Cinu za 60 tis., tak od toho moc cekat nebudu, kdyz si ale budu kupovat premiovou znacku za 360 tis., tak taky ocekavam premiovou kvalitu a ne ze se mi to po 30.000km rozsype. Vsichni se ohani vyvojem a pokrokem, ale vysledek je, ze to vydrzi nejak mene? Ano, spalovaci motory se opotrebovavaji. Je ale rozdil nutnost jen seridit ventily, vymenit olej, filtry, spojku, svicky nebo cistit karbec a jinak do motoru nelezt po dlouhou dobu, obzvlaste u cestovniho endura kde je to nejak tak i ocekavana funkce, ze chces jezdit a ne po 30.000km menit vacky
1 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Budiž že k tomu přistupují individuálně a zde se zkoušelo něco nového a nepovedlo se to. Pak mě ale zajímá, v čem je režim jízdy majitele jiný než u zkušebních jezdců? Nebo je to otázka pouze nějaké vadné série vaček?
Tak jako tak by bylo adekvátní aby to taková prémiová značka pořešila sakum pikum.
assassin píše: puffybodie> to uz je zase jina diskuze, ja jsem se posunul na uzavrene trate.
Osobne v provozu parametry novych stroju nejspis nevyuziju, ale verim ze bych se na SD1290 svezl lepe nez na TL....
U aut uz to myslim ani tak neni o ridicskych zazitcich - ridicska auta uz skoro nikdo nechce - ale spis o infotainmentu a vybave....
Jenze ono se uz pomalu omezuji i ty "uzavrene" trate. Jak treba silnicni jako Myto a dalsi nebo tady v Paskove motokros trat (na zavody zatim to omezeni neplati). Pritom je to uprosted arealu, kde z jedne strany odkaliste s rybniky, z dalsi strany cesta a kontejnerove prekladiste a nakladove nadrazi, z dalsi strany rybniky a z dalsi dalnice, takze omezovat hluk uprostred takovehoto prostranstvi je ukazka toho jak moc jde realne o nejaky hluk
Dneska kdejaky blby kombik jede 200 a maji potrebu si neco dokazovat vuci motorkam. Takze kdyz jedu mimo obec treba 170 (v Nemecku na dalnici samozrejme ) coz cloveku na tom ani neprijde, tak auto jede stejne nebo ujizdi a samozrejme neni pointa v tom otocit pravou ruku, to vim, ze budu v trapu raz dva, ale clovek to stejne nechce delat ani v provozu, pokud ma aspon zbytky neceho v hlave. Minuly vikend jsem potkal idealni soustavu, 6 aut za sebou mimo obec, rychlost asi tak 60 a pred nima Hyundai i30 s vozikem, pred nim Avia a pred ni bagr V protismeru provoz jak pres tyden vyletnici na hory, protoze pekne no a pak nejak se to nepotkava s tim co se nabizi v prospektech o te volnosti
2 reakcí na tento příspěvek KTM 790 adventure, 03/2019, 30000Km - vačky na kaši
Když si projedete stránku svolávaček až dolů a víc stran (někdy malichernosti), tak tam prostě ktm group (gas,hq) statisticky kraluje:
https://www.dtest.cz...on=8&ft=motocykl
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Sportovně cestovní moto BMW F 800 GS, Kawasaki Z 1000 SX, KTM 790 Adventure,... | Michalcdk | 22 | Včera v 12:32 Gahan37 |
Indukcni drzak telefonu KTM 790 Adventure | vitovec | 19 | 12.7.2024 v 15:56 Kratas14 |
Reset servisního intervalu ktm 790 adv KTM 790 Adventure R, KTM 790 Adventure | Brkoman | 2 | 6.6.2023 v 14:11 Brkoman |
šponovák rozvodovej reťaze DirtTric... KTM 1190 Adventure R, KTM 1190 Adventure, KTM 1290 S... | Destroyer | 1 | 2.6.2023 v 13:15 Dr.fík |
spatne startuje KTM 790 Adventure | Martineleven | 7 | 23.2.2023 v 07:23 Diego_J |