HQ701, KTM690: Když jedu nějakej delší sjezd, ať po dobrý cestě, nebo po něčem horším, tak by se kolikrát hodilo brzdit motorem, ale přestože uberu plyn, tak tam pořád teče benzín a motor regulérně táhne, sice jen trochu, ale táhne. Asi aby se eliminovalo riziko zablokování zadního kola, protože s vypnutým motorem brzdí jednoválec jak blázen.
Mě se už kolikrát hodilo vypnout zapalování a použít motor čistě jako motorovou brzdu.
Podle mě vůbec nevadí, palivo tam neteče, svíčky nezapalujou, ale mazání motoru jede, to je jasný a víc není potřeba. Po daným úseku se zapalování zapne a motor ani necukne, plynule pokračuje dál.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Fotky ukážu hovno. Treba mať foťák vo vodorovnej polohe a to potom nevojde do záberu celé klesanie. Treba tú fotku spraviť z profilu svahu a aspoň ja som rád, že žijem a nie ešte hľadať vhodné pózy na fotky, aby som niekomu niečo dokazoval. Na dokazovanie ja seriem a mal by na to srať aj Zdenda.
Jazdím teraz na 690 a za 5 rokov a 36000 km sú kotúče v dobrom stave. Ale hovno po kotúčoch. Uvariť brzdu na takomto brutálnom klesaní je masaker. Seriem vtedy na kotúče aj spojku. Nesmiem uvariť brzdu.
Brzdu som uvaril raz na XT. Tu je článok z prejazdu poloniny Boržava, kde sa mi to stalo. Niekde v polovici je odstavec s nadpisom "Zjazd", stačí čítať odtiaľ.
No a na konci článku je záznam trasy.
Tak nech sa páči. Netreba ani fotky a ani video. Treba sa ísť povoziť.
Záznam trasy tu
vilemx píše: ZdendaZB> Jet nahoru tenhle kopec s volnými kameny pomalu, natož rychlostí chůze přes spojku, není podle mě dobré řešení. Projít, odházet nebo zasypat co jde a vyjet to na jedničku něco málo nad 3 tisíce otáček, což je u XRV asi tak 25 km/h. Při nižší rychlosti tě to umlátí a skončíš za prvním volným šutrem. Při vyšší zase umlátíš motorku a necháš tam podvozek.
Jak jsem psal, buď to projedeš na jedničku s trochou plynu, což je ale ve finále nebezpečnější, než jít vedle motorky a přes spojku to protlačit. Ale tady šlo ještě jet.
Tlačení se kolikrát hodí, ale to už není vůbec offroudovský a enduristický, takže to nemá tady cenu rozebírat.
jaro27 píše: PetrL3> Priateľu, porovnávať zjazd do garáže so zjazdom niekde mimo civilizáciu (hoc len pár km - a ak by to bolo len 500 metrov a zostaneš ležať pod motorkou, tak máš takmer rovnaký problém, ako keby tá civilizácia bola 5km...), takže toto porovnávať a pritom si niekde v riti na tom zjazde sám, tak to ako nehnevaj sa - kurva, robíte tu zo Zdendy kokota, ja viem, že je trocha iný, ale on vie o čom rozpráva, lebo to zažil a neteoretizuje.
Tos to špatně pochopil nebo sis to nedal do kentextu s předchozí diskuzí. Já to nemyslel takhle. Jen z hlediska škodí/neškodí to motoru, dá se/nedá se to použít.
Já bych to samozřejmě (a už sem to tak mnohokrát uděl) sjel i normálně. Ale obvykle už si to tím ulehčuju takhle, když ještě ani nemám nastartovan motor, protože se teprve půjdu oblíknout. Jen vysvětluju, že to někdy taky použiju a proč.
Naposledy editováno 15.09.2021 10:59:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Už jsem pár takovejch držkopádů, od zkušnejch jezdců, ala místní fórum, v podobnejch situacích, viděl a tak jsem se z nich poučil, abych nedopadl jako voni.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
vilemx píše: Tak s tím poučováním klidně zační
Co mám jako podle tý fotky poučovat když jí neznám a nemám tušení jak jezdí. Sám jezdit neumím.
Akorát bych jí řekl ať ty baťohy hodí bok motorky kvůli těžišti a vezme si pořádný chrániče na kolena, mx boty předpokládám že má.
Ale opět nemoderní přístup, na co pořádný chrániče, motorka musí bejt úzká, takže hurá všechno nahoru dozadu na sedadlo. A mimo dobrý cesty to chce i těžkou motorku.
Esly ta holka není fakt fyzicky namakaná a vysoká, tak bych s ní měl strach někam jet, protože bych se bál, že jí motorka zavalí a něco se jí stane. Sám bych se na tý motorce takhle bál někam jet a to myslím vážně.
vilemx píše: Případně můžeme dál rozvíjet teorie ohledně toho, jak má holka 50 kg, co blbě dosáhne, dostat cestovní motorku z kopce, který se drolí a je v něm spousta volného kamení...
50 kilová holka co blbě dosáhne nemá na naložený velký a těžký africe co dělat, už to je nesmyslnej výběr motorky. Jestli je malá, tak má mít lehčí motorku. Je docela nerozumný doporučit jí takovouhle motorku. Má sedět na nějakým lehkým crku nebo něčem podobným.
No a jestli pojede po tý cestě směrem doleva, tak to zas tak hrozně nevypadá, pojede po kraji po tý hlíně, vyhne se kamenům na rozmytý cestě. Ta cesta je pro motorku v dobrým stavu a není prudká. To co je na fotce a co se má projet je úplně v klidu. jak vypdá ta cesta dál nevím. Ale tohle není fakt nic obtížnýho, když máš odpovídající motorku, což je podmínka na takový cesty.
Ale jestli zabočí doleva přímo do údolí po svahu a bude to sjíždět, tak nechť ji provází všichni svatí a nemusí při tom brzdit . Kdybych musel sjet do toho údolí přímo po svahu, z nějakýho důvodu, ne jen tak pro srandu králíkům, tak bych do toho sám nešel, jen ve dvou, všechno z motorky sházet dolů, jeden z jedný strany, druhej z druhý strany a motorku přes vyplej motor a spojku pomalu spustit dolů a doufat že nespadneme a motorka na nás, protože podle fotky je to fakt hnusnej a kluzkej krpál
Naposledy editováno 15.09.2021 11:27:33
ZdendaZB píše: PetrL3 hele tak až teď pojedeme, tak schválně skusíme nějakou takovou obtížnějš cestu s kamenama, strmou, kde fakt nemůžeš jet na jedničku jen tak, ale musíš brzdit a očekávat, že se motorka zvrtne a natočím to na kameru. Ale jak jsem psal, ve finále to bude vypadat o ničem a většina místních borečků to smete od klávesnice tak, že by to sjeli ve stupačkách pod plynem jako nic. To už je jasný předem. Jen škoda, že tam nebudou, aby to mohli ukázat :)
Už jsem pár takovejch držkopádů, od zkušnejch jezdců, ala místní fórum, v podobnejch situacích, viděl a tak jsem se z nich poučil, abych nedopadl jako voni.
Ať už to bude vypadat jakkoliv, za zkouknutí nic nedám/e. Že padají všichni je jasný. To se prostě stane. I tobě se to stane. Já se vždycky rád podívám, jak se s tím pere někdo druhej, i když třeba vím, že bych to neuměl nebo naopak uměl líp. Nejde mi o to, jestli je někdo lepší, horší, ale vzít si z toho něco pro sebe, když můžu, někdy poradím, pak už je na každém,jestli si z toho něco vezme.. když má jiný názor, nevadí, mně to nijak neškodí.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
2 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
vilemx píše: Pro ostatní diskutující nebo jen sledující> Mám sem dávat další fotky, ať se ještě těmi komentáři pobavíme? Nebo to už stačilo?
Klidně dávej. Já se rád podívám už jen proto, že to třeba vzbuzuje různý vzpomínky. Dej klidně i něco, kde je paní rozpplácnutá pod kopcem.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Kdo jezdí fakt mizerný cesty a je normálních proporcí kolem 175-180 cm a 70-80 kil tak ví, že naložená afrika na takovejch cestách je tak tak na hraně, aby se nevyklopil. Malá holka s 50 kilama a nákladem to prostě neudrží když zastaví. Sám bych s tím měl v určitejch úsecích problém a to nejsem žádnej chudák. Sice jsem nehrál americkej fotbal, ale ragby, ale to je fuk Jedině, že by takový úseky na cestách nebyly, ale pak to už není to, o čem se bavíme.
Takže používejme logiku.
Naposledy editováno 15.09.2021 11:45:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Ja zas myslel, ze takovej cestovatel, co na ostatni co nespi ve stanu v krovi jen hazi spinu aspon umi jezdit na motorce … a on ji taha jako kacera
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Protože kdyby jela pomalu, tak se jí to nestalo.
1 reakcí na tento příspěvek Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Naposledy editováno 15.09.2021 12:28:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
Začínám tušit, proč jezdíš sám :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Brždění motorem při vypnutém zapalování, stříkačka
FJRPEPA píše: Protože kdyby jela pomalu, tak se jí to nestalo.
To je fakt. Ale zase bychom všichni měli kýlu od toho tahání zahrabaných motorek. Součástí téhle dovči byl i jednodenní výlet, z něhož vznikl tento test LC4 Adv: https://www.bebaweb.cz/wp/beba-orange-day/
ZdendaZB> Pokud si porovnáš fotku z mého příspěvku č. 170 a poslední fotku z testu té KTM, třeba ti docvakne, že ve článku záměrně chybí zmínka o jistých osobách na jistých motorkách a jezdilo se místy, kde se kachny vykytují jen na obloze při každoroční migraci ptactva...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |