našel jsem k tomu nějaký videa, ale tak nějak nechápu, k čemu tam vlastně je a co to pořádně dělá
2 reakcí na tento příspěvek odstranění SAS secondary air system
Borntobewild píše: Proč si myslíš, že by se to mělo vyndat? Zrovna ten SAS je tam proto, aby motor mohl běžet na mírně bohatou směs. Pokud SAS vyndáš, ochudíš směs, klesne trochu spotřeba, klesne výkon a bude se více opotřebovávat motor, který je konstruovaný na nějaký režim. Budou trpět ventily, odcházet svíčky atd.
nic ve zlym, zklamu te, ale nemas pravdu, nastuduj si to znovu.
Naposledy editováno 29.07.2021 08:27:52
Jinak to co jsem napsal je v podstatě vyjádření servisu KTM kam jsem volal, když jsme to chtěli vyndat na duku 690 rok 2018. To by měl být stejný motor pokud se nepletu.
zde u 690/701
kanystr - požadavek eko-normy je, aby motorka neprodukovala volné uhlovodíky z paliva (začali s tím kalifonské modely v US, dnes je na všech motorkách) - odvětrání je tak vedeno přes kanystr s aktivním uhlím kde je obousměrný tok vzduchu - nejdřív pohlcuje výpar a a při provozu se výpary nasajou do sání.
Provedeno je to dobře, neblbne to a na funkci to nemá vliv - ale dá se to vyhodit, úspora není ani tak o hmotnosti jako o tom, že zmizne něco krámů a hadic. Pod odpojení elmag ventilu to hlásí chybu motoru ale jede to normálně - dá se kopit protikus konektoru a dát tam odporovou zátěž co simuluje vinutí elmag a je vyřešeno
SAS - jde o přisávání vzduchu do výfukového kanálu (není to nic jako EGR jak se často mylně píše) pro snížení emisí ve výfuku, většinou je to navázáno na ECU a provozní teplotu - při startu se to snaží zahřát katalyzátor na provozní teplotu - bohatší směsí a přisáním vzduchu. Opět je to udělané rozumně nekazí se to. Ale při výměně výfuku za laďák bez katalyzátoru to nemá žádnou funkci (u něketrých modelů zaslepení sníží popraskávání ve výfuku při deceleraci) a opět se to bez bez problémů odstranit - na nic to vliv nemá, opět ho hlásí chybu bez omezení provozu co lze eliminovat náhradní zátěží místo vinutí elmag ventilu.
Na všech předchozích KTM i na 701 jsem to dal bez problémů pryč, úprava je to vratná, úspora je jen cca 0,5 kg takže kvůli hmotnosti to není třeba dělat (pokud negramaříš) ale zmiznou hadice a ventily kolem motoru a kanystr u chladiče takže to líp větrá/chladí a je tam lepší přístup.
E: tak než jsem to nadatlil tak už je tu odpověď viz výše
Naposledy editováno 29.07.2021 09:35:01
ale místo kanystru bych dal možná klakson, takže ho můžu vyhodit, zaslepit hadičku k ventilu a ventil neřešit, ať si dělá co chce, jen bych zrušil hadici od nádrže a hadici od kanystru k ventilu, víc bych nedělal ať nemusím montovat odpory a shánět konektor
a ještě jedna věc, nevíte jestli je víčko nádrže vzduchotěsný a veškerý odvětrání se dělá jen tou minihadičkou co vede ke kanystru ?
díval jsem se že na endurech dávají malý přídavný nádržky acerbis dopředu, z nich vedou hadičku do nádrže místo odvětrání a čerpadlo nejdřív vycucne tu přídavnou nádržku podtlakem a teprve potom tu hlavní
docela se mi to líbí a uvažuju o tom, protože bych měl navíc 5 litrů phm, vážilo by to jen kilo a zas tak drahý to není, a nemusel bych řešit přidělávání kanystříku někam k motoru zboku, kde to v terénu vadí
(pro zvídavý, původní světlo a tu bedýnku na řidítkách vyhodím, dám kanystřík na to led světlo a bude to i tak homo)
dneska mi už třetí člověk řekl, proč sem si koupil krosku takže mám 155 kilovou krosku
a co se neděje z hadičky jdou bublinky, místo aby to nasávalo benzín nazpátek, pak vyteklo asi půl deci a zase to bublá, asi to bude tím, že je nádrž kousek od vejfuku a celkem se zahřívá, tak to tam v nádrži kvasí, nechám to běžed dýl a uvidíme
tak neuvidíme, po hodině a půl co to běželo pořád bublá, nádrž je zboku horká tak, že se ani ruka nedá udržet
takže s přesáváním z jedný nádrže do druhý to asi neklapne
kolik stojí palivový čerpadlo, že bych tam hodil druhý a přepínal mezi hlavní a kanystříkem a nebudu se s tím mrcasit
protože to pořád přelejvat hadicí teda nechci
Naposledy editováno 29.07.2021 18:26:24
taky jsem namontoval olejovej tlakoměr do 6 barů, zbytečně, stačil by do 4, protože studenej motor i při otáčkách nepřeleze 3,6 baru a jak se zahřeje tak se drží kolem 2,5-3 barech 3,2 je u mě max i když točím omezovač
nechápu ten jejich přetlakovej ventil co má bejt v motoru na 5 atm, když tam 5 atm ani nejni, ale možná to je jen havarijní pojistka, jako na parním kotli, aby to něco nestrhlo kdyby nevím co se stalo
když vyleze tlak na 2,8, tak prudce spadne na 2,5 a to mi připadne jako ta funkce přepouštěcího ventilu, tak jakejch 5
Naposledy editováno 30.07.2021 21:57:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odstranění SAS secondary air system
Borntobewild píše: Proč si myslíš, že by se to mělo vyndat? Zrovna ten SAS je tam proto, aby motor mohl běžet na mírně bohatou směs. Pokud SAS vyndáš, ochudíš směs, klesne trochu spotřeba, klesne výkon a bude se více opotřebovávat motor, který je konstruovaný na nějaký režim. Budou trpět ventily, odcházet svíčky atd.
To by zrovna zajimalo, kde si k tomuhle prisel
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odstranění SAS secondary air system
1 reakcí na tento příspěvek odstranění SAS secondary air system
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) odstranění SAS secondary air system
SuperSic58 píše: Jj taky jsem to odstraňoval u crfka, je to tam k ničemu, když tam máš laďák. Ba spíš naopak ti to může dřív sežrat vatu v koncovce, jak to tam dohořívá. Ale co sem koukal na tutorialy na youtube, tk tam borci komplet odstraňujou ty "ventily" na hlavách motoru a nahrazujou kovovejma záslepkama(smog off plates). Ale podle mě stačí na ten nátrubek jen silikonová zátka ne? Nebo ví někdo víc, proč to celý odstraňujou?
protoze rotweiller dela prece takovou krasnou sadu za trojku :D
u crfka to mam s tou silikonovou zátkou už řádku let a drží to v pohodě
assassin píše: Hmotnost a prostor. Je to elegantnější reseni, funkčně tam neni rozdíl.
Jinak secondary air systemy se pouzivaly i u motorek bez katu…
Jj pravda, kámoš to měl na karburátorovym banditu rok 01 tušim, soustava trubiček, vedlo to ke každýmu svodu, hrozný peklo
1 reakcí na tento příspěvek odstranění SAS secondary air system
a ještě mě napadlo, může se ucpat katalyzátor, když se jezdí na špatnej benzín, nebo se jen zničí ten vzácnej kov co tam je ? a na průchodnost to nemá smysl
a kdyby se vyhodil katalyzátor, aby se nehřál vejfuk, tak by to asi začalo bejt hlučnějším, předpokládám
ZdendaZB píše: tak to tam asi k něčemu bude, proč by to dávali i na karburátory…
Překvapivě kvůli emisím. I bez katalyzátorové a karburátorové motorky musely splňovat normy. Pair zaváděna Honda tuším při přechodu na Euro2 někdy kolem roku 2000.
jestli jen špunt nebo celá výměna je jen technikálie jak moc to člověk chce řešit - funkčně je to stejné, jen je ještě třeba dávat pozor zda v dané části není i odvětrání, pak je lepší špunt a odvětrání nechat.
Ad kat - originál se dá koupit levně - mám už jeden pořízený a vytloukl jsme z něj kat tak to vyzkouším, někdo píše že ok, ale někdo psal, že to nebylo ono, uvidím - za mě by to mohla být možnost - bez katu to snad nebude tolik hřát a hlučnost by nemusela být o moc větší
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tak nakonec sev cestou z Komi do AO [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 43 | 5.9.2024 v 12:13 ZdendaZB |
Kterak jsem zničil motorku a málem ... [1, 2] Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 38 | 18.7.2024 v 07:19 ZdendaZB |
Přední duše 21 v zadním kole 140x18 Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 26 | 12.6.2024 v 07:54 ZdendaZB |
Spotřeba novejch husqvarna 701 ktm... [1, 2] KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 58 | 6.6.2024 v 09:08 ZdendaZB |
HQ701, KTM690 má smysl nějak dotěsň... KTM 690 Enduro, Husqvarna 701 Enduro | ZdendaZB | 3 | 30.5.2024 v 07:29 ZdendaZB |