AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
MartinED250 píše: Já to mám jinak... Starou Jawu mám prostě rád a zůstávám u ní. Kdybych byl vyloženě motocestovatel, tak není problém si koupit moderní motorku a hltat kilometry v jedné stopě - to by mě ale nebavilo. To bych radši sedl do auta a jel autem.. Radši jsem investoval do toho co se mi opravdu líbí. Dal to do pořádku a na tom jezdím s chutí. Co na tom, že to není nejrychlejší, klepe se to, apod... A na 559 jsem opravdu začínal po vojně ( rok 2000) , kdy jsem potřeboval peníze na jiné věci. Dal jsem jí do kupy a vesměs mi ty krásy "světa" ukázala ona. No a jezdí bez větších investic do dnes. A to toho Rumunska, Ukrajin, Alp a okolních zemí, nebylo zase tak málo. Dnes vím, že když budu chtít, tak sednu a doveze mne tam znova. A jak říká klasik, dojmy z cesty jsou přímo úměrné rychlosti kterou cestuješ... prostě si na tu cestu uděláme čas a jdeme na to.
Je to prostě sentiment... kdybysme zamlada jezdili na NSU, budeme opěvovat toto, kdyby na BSA, tak to nebo jiné. Není to o vlastnostech motorky, ale o tom vztahu k ní, s ní, zážitcích, opravách, které sis sám opravil... atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Miraz hezkou dovču já byl dnes v Práglu jel jsem po 30ti letech vlakem a zpět přijel s autem pro manželku zavzpomínal při cestě vlakem metrem MHD na studentské léta a byl jsem na měko z nostalgie,zas tak moc se to nezměnilo jen ve vlaku wifi a metro už nejezdí sovětskejma mašinama.
Ignis je dobrej... hlavně nezapomenout vyměnit olej ve spojkodiferáku a bude sloužit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 14.07.2021 21:13:41
Milan1963 píše: Kire640> Pěkný tip.
Příští víkend budu na srazu VSJ, potom se přesunu na Rakovnicko, tak se do Pavlíkova podívám.
Vlast'ák: K autu - přeju, at' dobře slouží, víc se nevyjadřuju, neb tato moderní auta neznám. Jen možná pozor na náhr. díly. Kolega z našeho AMK totiž hned po revoluci dovezl z Rakouska Toyotu. Proti jeho Š 120 to prý byl skoro šok, nic podobného neznal. Časem nadšen koupil další Toyoty a jako automechanik si otevřel servis Toyot. Před časem s tím přestal. Kšeftů měl méně , nebyl podporován značkou a když porovnal ceny dílů k japonským autům s cenami dílů ke škodovce, nestačil se divit. Prý naše díly jsou i třikrát levnější. A jsou náhrady, k Toyotě ne. Ted' dělá už jen škodovky - důvodem je hlavně cena a dostupnost dílů. Ale to jen na okraj...
To jsou jen kecy s těma cenama dílů. Nedávno jsem to vysvětloval jedné paničce, co chtěla jen a jen Fábii, protože ceny dílů... Jenže Fábie je humpl nepohodlnej, v 90% v provedení kulhavý osel - líný jak veš (HTP), tak si nakonec dala vysvětlit, že když to bude cokoli tuctového, díly nejsou problém... Koupilo se auto, které nebylo bez chyby, ale výkonnější, pohodlnější, prostornější a za lepší cenu... Kotouč stály i s destičkama 2500, což je běžná cena, rozbité zrcátko pětikilo a rozbitá páčka pod volantem tisícovku. Žádná vražda. Spravuju lidem všelijaké wergly, běžné díly stojí na všechna auta zhruba stejně a dostupnost je nejhorší na Italy... Zrovna na Japonce si objednáš cokoli. Největší problém jsou s díly Italové, protože top mají na salámu a když to není běžná věc, tak se někdy načekáš déle, než obligátní ráno objednáš, odpoledne vyzvedneš.. Na všechna běžná auta jsou běžné díly bez problémů dostupné a je jedno, jestli je to Ford, Peugeot, Renault nebo Škodovka.... Dražší díly mají korejci, ale to se dá po záruce řešit solidní druhovýrobou...
elevator píše: Užívej doplna tohle upřímné nadšení z jízdy na Jawě. Netrvá věčně Už i Kafi obrátil a poznal, že udržovat při životě skoroveterána na denní ježdění není to pravé
Přesně tak... Na hraní a vzpomínání dobrý, ale na každodenní intenzivní využívání, je to běs...
Koudy01 píše: Milan1963> Celkem často si například stěžuješ na jízdní vlastnosti. 650 a 660 se prodávájí za peníze, za který koupíš vychytanější a mnohem líp jezdící motorky. Pokud bych si musel koupit větší Jawu než 350/640 nebo Travela 250, určitě bych dnes volil RVM před 660 a 650.
Právě. Nikdo kdo má mozek v hlavě si na nekoupí za velké peníze takový ohavný krám jako je J650 a J660, když za ty stejné pěníze jsou motorky spolehlivé a výrazně lepší ve všech parametrech i celkovém chování...
Jawa byla vždy obyčejná levná motorka. Za to že byla levná, odpustily se jí některé vlastnosti, které mohly být lepší a nebyly, ale celkem to fungovalo...
Jenže když velká Jawa není ani levná, ani dobrá, ani spolehlivá, tak proč by si to kdo kupoval....
hrnous píše: 650 se dnes prodávají v obludném stavu za 140-160 a v pěkném za 180, bohužel...
No a za to je fungl nová motorka, která bude fungovat, dobře vypadat (650 je hnus přes hnus, jen Dakar je alespoň "svůj"...) a bude ve včech směrech lepší, nebo dvě velmi slušné ojetiny dle vkusu každého soudruha...
Borntobewild píše: assassin> To píšeš, jakoby čz byla menší mrdka než Jawa
Jsou to stejné mrdky, ale Čz byla vždycky trochu líp udělaná... Trochu lehčí, trochu sportovnější, trochu hezčí.... Čz byla zkrátka vždycky trochu lepší než Jawa stejné doby a kubatury...
S tou CZ to vidim stejne
Naposledy editováno 14.07.2021 22:41:07
callowsick píše: Třinda (u mě dvě 639 v rozmezí několika let) mi byla taky dost pohodlná, jen se člověk nesměl dostat z její "komfortní zóny". Když se jelo v otáčkách, kde nevibrovala, 80-90 km/h, podvozek stíhal, trojúhelník stupacky-riditka-sedlo sice nebyl vůbec akční, ale právě v takovým módu to celý davalo smysl a člověk měl pocit, že by na tom snad šlo jet kolem světa ( ... to bylo léta před Sucháčem ).
No, je fakt, že modernější motorky mívají tu komfortní zónu mnohem širší...
A abych nevzpomínal jen na to dobrý, tak je fakt, že generalkovat jsem taky musel, užil si vymlaceny čelo, prohnutou hlavní hřídel převodovky a dobíjení s původním altikem mě potrapilo slušně (než jsem pořídil Vape). Vystreleny koncovky z výfuků a dost častý opravy jejich tesnicich kroužků byly taky vtipný
Když jsem bezprostředně po ní přešel na laciný čínský enduro 200cc, tak kromě výkonu a maximalky to bylo vlastně ve všem lepší - sametový řazení, ergonomie, elektrika i jízdní vlastnosti, dokonce i vibrace.
Holt třinda technologicky pocházela přinejlepším z roku 70, to enduro kopirovalo motorky tak z roku 80,takze deset let náskok
Třind a technologicky pochází z roku 1950, jen v roce 1970 je to pak na dlouho přestalo bavit převlíkat, takže vapdá ja 1970...
Jirka4137 píše: Borntobewild> Čezeta měla lepší podvozek a to jsem měl víc Jawek. Nebýt toho že jí neustále shazovali pod stůl prototypy tak dneska je dál. Mrkni na YouTube- Stop pro čezetu možná ti to dojde.
Však ona Čz je dál... Je to totiž normální, funkční fabrika, která sama sebe uživí... Ne jako ten hampejz z Týnce...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: Veterán srazy jsou, co se týká motorek spíš takový Jawa srazy. Začíná to být nuda jak je přejawováno. Je jich už až moc. A všeho moc škodí i přesto, že je to pěkný. Proto vůbec nechápu ty ceny. Když jich je tolik. Většinou Jawy už jen tak v rychlosti prolítnu a zastavuju se jen u Arielů, Nortonů, BSAček, Hond, Haryků, atd...ale často to je jako hledat jehlu v kupce sena.
Jak jsem tu dával 14 dní zpět pozvánku na ty Šitbořice, tak ty se mi líbíly. Jawa byla zastoupená sice početně, ale bylo tam i dost neJaw a nebo zajímavých Jaw. To bylo super. Ale třeba loňskej Oldtimer ve Slavkově, to byla velká Jawa přehlídka. A když ne Jawa, tak Prase.
Přesně tak... Proto jsem vyloženě alergickej na červené kejchačky a jejich variace, kterým se jinak říká, ale pořád stejně vypadají (Panelky)... Stejně tak jsem alergický na kabrio Felicie... ka každém srazu je 30 felicií a 30 kejchaček... Mezi nimi pár nortonů, bavoráků, už jsou vidět i staří Japonci, sem tam nějaká předválka a nebo trochu atypická čůza...
Verdom - člověče já ti nevím kolik to TSF stálo, já byl rád že jsem tam poslední půllitrovou lahvičku vůbec našel a hurá hned jsem ji šel odlejt do nádrže a doplnit benálem, takže jsem to platil s benálem a jedněma cigárama dokupy. Jo mám doma sice jednu flašku litrovou M2T, ale to je fakt jenom pro případ nouze nejvyšší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: pech.> to asi neni 4x4 ne? Bracha ted koupil ignise 4x4 na dovolenou v Albánii a problemu je tam docela dost :(
Jsou 4x4 i obyčejné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
tak než se vyjede, nebudu asi špekulovat a pak se uvidí. To Lavio je trochu řidší, tak se dobře mixuje a ani nijak nečudí, tak pohoda i ve skupině.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Felicie kabrio pěkné auto s mizernýma vlastnostma. Baví mě ale ta barevnost. Pro kluka z šedi socialismu kousek nebe.
Nicméně lidi byli rádi za cokoliv.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |