AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Podle mě je dost dobrých vtipů, co nejsou recykláty.
Naposledy editováno 13.07.2021 14:56:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale fakt to takové utrpení není, do těch 4000 otáček to snad ani nevibruje, na tak malý objem se nemusí furt točit a po městě se dá jezdit jen těsně nad volnoběhem. Uveze 180kg, což není vůbec špatné. Hlavně pokud nezadřu motor nebo se mi nerupne řetěz (moje chyba, zapomněl jsem na rozpěrku, která je v rozetě), tak jsem schopný vždy dojet domů.
Jinak jsem tam jel i tak trochu z donucení, vlakem se nechtělo, cenově to vycházelo +- stejně (neobnovil jsem student kartu, nechtělo se). To že pršelo mi bylo jedno, mám nepromok a nebyla zima (kolem 20 stupňů).
Jak ale říkám, těch 200km se dá jet na jeden zátah v úplné pohodě. Dálnice chce trochu trpělivosti a přemáhání se, ale i to jde. Na 350 občas jezdí i můj otec podobné štreky a taky si ji chválí. Tak moc, že si asi koupí novou 350. A to byl zapřísahlý odpůrce dvouválců od jawy, hlavně 350. Motorek měl za život hodně a na staré kolena hledá něco už pomalejšího.
Jako v plánu je větší a těžší motorka, asi nějaká klasika z 80.-90. let (líbí se mi GPX750R, prostě starší kawasaki) za pár korun, kterou si spravím/seřídím. Hlavně ať to jede na těch hlavních tazích. 350 si nechám na ty rohlíky, město a ty zadovky, tam dokonale stačí. I s těmi 23 poníky se dá dostat do problému.
Ale jinak bych takové štreky jako Kafi nejezdil, to je jiný oddíl. Hlavně jak řeší olej? Dává normálně motorák? Nebo kupuje 2T na pumpách, jestli mají.
Si ještě vzpomínám, že v sobotu jsem byl v pískovně a na sjeté h03 jsem vyjel kopec, který přede mnou jen tak tak vyjel offroad. Prudký, mnoho nerovností, kořeny a ještě k tomu rosa. Zdolání takového kopce a zvednutí na zadní na vrcholu ve mně vzbudilo pýchu a hrdost. Ještě větší, když dole řidiči jen uznale kývali.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Američan, Rus a Čech letí letadlem... Přijde letuška, koukne na ně a říká: "Sakra, zase vy tři!? "
Borntobewild píše: Vlasťák1973> Oba dva si za týden vydělají na cestu do Prahy.
tak to je dobrý
Ale není to nic dramatického autem by to stálo min třikrát tolik,autobus do Klatov 43kč rychlík Kl-Praha 190kč metro a MHD 32 Kč skoro dražší bylo to kafe na hlavaku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 13.07.2021 19:21:09
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan1963 píše: SkotyCZ> … a tak nevidím důvod, proč z Jawy 250 nebo 350 mířit k japoncům.
nejsou jen Japonci výběr je dnes obrovský. Angličani, Němci, Rakušáci, Italové, Američani, Číňani nebo Indové. Ta RVM bude dobra moto za ty peníze. Ale s Jawou bych tu moto nijak nespojoval. Ani sám dovozce tomu své jméno nepropujcil.Naposledy editováno 13.07.2021 20:23:59
Borntobewild píše: PetrL3> A co:
Američan, Rus a Čech letí letadlem... Přijde letuška, koukne na ně a říká: "Sakra, zase vy tři!? "
Jo, to je jasnej důkaz, že všechny jsou variace na jiný a ten příklad co sem dal já je asi variace na sama sebe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Ja naštěstí na jawe nezacinal
Už to zase dělám.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
assassin píše: Ja naštěstí na jawe nezacinal
To ale nejseš z týhle planety, ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No, je fakt, že modernější motorky mívají tu komfortní zónu mnohem širší...
A abych nevzpomínal jen na to dobrý, tak je fakt, že generalkovat jsem taky musel, užil si vymlaceny čelo, prohnutou hlavní hřídel převodovky a dobíjení s původním altikem mě potrapilo slušně (než jsem pořídil Vape). Vystreleny koncovky z výfuků a dost častý opravy jejich tesnicich kroužků byly taky vtipný
Když jsem bezprostředně po ní přešel na laciný čínský enduro 200cc, tak kromě výkonu a maximalky to bylo vlastně ve všem lepší - sametový řazení, ergonomie, elektrika i jízdní vlastnosti, dokonce i vibrace.
Holt třinda technologicky pocházela přinejlepším z roku 70, to enduro kopirovalo motorky tak z roku 80,takze deset let náskok
Jinak ty motorky jsou takovy kramy, ze jsou dobry jen do lesa na houby - ja kdyz zacinal tak jsem legalne na 175 jezdit nemohl a tudiz jsem musel mimo silnice a tam je rozhodne sportka jinde nez jawy s malyma kolama. Jakmile jsem si udelal papiry a mohl uz legalne na silnici tak jsem jezdil na tatove suzuki gsx400
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Užívej doplna tohle upřímné nadšení z jízdy na Jawě. Netrvá věčně Už i Kafi obrátil a poznal, že udržovat při životě skoroveterána na denní ježdění není to pravé
Souhlas. Jednak dálnice, ale i rychlostky s 90km/h plné kamionů šetřících na mýtném (pokud nejedeš 90km/h a víc) jsou s kejvačkou či podobným cajkem o život
a lítání kolem komína je sice super, ale nechej dnes někde toho "skoroveterána" stát.
Jak řikal Kuba, my se už ani nemůžem smát těm co lítaj na předražených baworákách,
protože ty naše vergly i v prašivým stavu jsou dnes pomalu na stejné ceně.
A těch pár veterán srazů?
Tak na to stačí jeden cajk, bo víc zadnic nemáš
a s ohledem na miliony lidí co tam dorazí s třindama už nějak i tohle je mimo zájem
a jezdíme jen "kultovní akce".
Budoucnost nechci nijak věštit, ale jak zmizel tramping a sejde se dnes jen pár nadšenců staršího data narození,
tak i srazy veteránů mají věkový průměr 50+ a až na vyjimky není nikdo mladší vidět.
A až nám seberou doktoři papíry a nebo už motorku nedáme na stojan, nevidim moc nástupců.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jak jsem tu dával 14 dní zpět pozvánku na ty Šitbořice, tak ty se mi líbíly. Jawa byla zastoupená sice početně, ale bylo tam i dost neJaw a nebo zajímavých Jaw. To bylo super. Ale třeba loňskej Oldtimer ve Slavkově, to byla velká Jawa přehlídka. A když ne Jawa, tak Prase.
Naposledy editováno 14.07.2021 08:13:21
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
callowsick píše: Třinda (u mě dvě 639 v rozmezí několika let) mi byla taky dost pohodlná, jen se člověk nesměl dostat z její "komfortní zóny". Když se jelo v otáčkách, kde nevibrovala, 80-90 km/h, podvozek stíhal, trojúhelník stupacky-riditka-sedlo sice nebyl vůbec akční, ale právě v takovým módu to celý davalo smysl a člověk měl pocit, že by na tom snad šlo jet kolem světa ( ... to bylo léta před Sucháčem ).
No, je fakt, že modernější motorky mívají tu komfortní zónu mnohem širší...
A abych nevzpomínal jen na to dobrý, tak je fakt, že generalkovat jsem taky musel, užil si vymlaceny čelo, prohnutou hlavní hřídel převodovky a dobíjení s původním altikem mě potrapilo slušně (než jsem pořídil Vape). Vystreleny koncovky z výfuků a dost častý opravy jejich tesnicich kroužků byly taky vtipný
Když jsem bezprostředně po ní přešel na laciný čínský enduro 200cc, tak kromě výkonu a maximalky to bylo vlastně ve všem lepší - sametový řazení, ergonomie, elektrika i jízdní vlastnosti, dokonce i vibrace.
Holt třinda technologicky pocházela přinejlepším z roku 70, to enduro kopirovalo motorky tak z roku 80,takze deset let náskok
Tak já si původně 350 koupil, protože jsem jí chtěl. Prostě mě ten zastaralý dvoutakt chytnul za srdce, jak jsem ji viděl stát na místeckém náměstí. I vzhled se mi líbil, prostě to byla láska na první pohled. Chtěl jsem jí původně jen pro pocit vlastnictví. Pak přišla autoškolka a jízdy na jiných mašinách. Po řidičáku jsem začal jezdit na 350 a moc se mi to nelíbilo, protože dost věcí bylo zanedbaných. Pomalu jsem si 350 celou repasoval, už zbývají jen nové ráfky, pneu a zadní tlumiče a je to. Teď si jízdu na tom užívám a až na naprosto tragickou převodovku a vibrace kolem 100 nemám nic moc co vytknout. Jezdím na ní denně, nebolí mě z ní záda, dost uveze a ještě nebudí takovou pozornost. Schválně ji mám, ať vypadá jako šrot, protože dost se tu krade.
Další motorka asi bude nějaký starý sports tourer, protože nemám nic na dlouhé rychlé štreky.
A jsem velmi rád, že jsem začínal na jawě, dalo mi to strašně moc zkušeností. Ta móda se zase vrací, protože na 350 často potkávám mladé ucha a né staré dědky.
Kluci lejou Motul 510 2T. Taky dobrý. Ale asi cokoli alespon API TB (API TC ideal, kdo to má pak čistit )
Edit: Jen pro info, kolik za něj u pumpy chtěli?
Já ho měl holem 175Kč/litr a stojí asi pořád to samé.
https://motorove-ole...-tsf-2t-1-l/#prehled
Naposledy editováno 14.07.2021 11:29:32
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Akce typu Slavkov a Holešov se mi nějak zprotivily, teda kromě Luhačovic . Letošní akci ve Strání viz. YT jsem nestihl což mě mrzí.
Naposledy editováno 14.07.2021 14:16:22
Mirečku > zkouším tě nasměrovat , nevím co to provede až vložím příspěvek .
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |