Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

7.7.2021 v 14:43 | Nahoru | #5101
V pondeli to nakonec bylo 32km a asi 900m nastoupanejch v trailcentru spis. Zitra vyrazim do BP Rogate, tady video s mistnakama

Beru vsechny chranice co mam a jsem rad za helmu s bradou

8.7.2021 v 13:02 | Nahoru | #5102
Tak mě to pomalu taky dohani
Da se koupit rozumne celopero za cca 40 tis.?
Bylo by to na turistiku po lesních cestách, pesinach...traily-pokud, tak výjimečně nebo později s detma třeba nějaký light...
Zas na druhou stranu je třeba říct, že jsem takovej polomedved- 187cm a cca 105 kilo...
Maji tady pro mě místní odborníci nějaký reseni?
Lehce jetymu kolu bych se asi taky nebránil...
Diky

8.7.2021 v 13:10 | Nahoru | #5103
Wenca24> něco na tenhle způsob...haibike
jelikož obdobné má přítelkyně a i zdejší PetrXX, jestli se nemýlím (taky není nejmenší)
za mě slušný, bytelný kolo...

když to vezmeš do podrobna, tak za chvíli budeš řešit 27,5/29 kola, hmotnost, geometrii, sedlovku, spoustu dalších věcí...pokud opravdu jen na to co píšeš, tak to kolo bohatě stačí, jen by mohli tak sedmičku slevit...:D

a pokud nový, tak spíš bude problém najít kolo skladem...

E: oem spec. asi...

Naposledy editováno 08.07.2021 13:11:45

8.7.2021 v 13:30 | Nahoru | #5104
kokonhead>
Diky za rychlou reakci...je vidět, že v tom taky lezis
Asi bych ale radši 29 kola a jednoplacku už...
Ale možná je to blbost na tom trvat...?

Ma cenu se zabývat třeba decathlonem?

Naposledy editováno 08.07.2021 13:36:04

8.7.2021 v 13:40 | Nahoru | #5105
Wenca24> upřímně, já už bych taky jedině jednoplacku, což většinou jde celkem snadno předělat...ale taky bych musel mít i teleskop sedlovku, holt moje osobní (zbytečný) preference :)
jakožto total hobík a laik velikost kol nepoznám...takže těžko radit...obecně by 29 mělo jet lépe(rychleji), být stabilnější a méně hravější, ale to vše se pak odvíjí od geo a x dalších věcí, takže za mě bych na tom nějak netrval...

však se tu vyjádří fundovanější uživatelé...aspoň ten výběr bude rozmanitější...:)

E: z dekáče jsem měl první celopéro za 15 tis., sic 27,5, ale ty účely - traily, běžné výlety to splnilo a taky jsem si ujasnil, že opravdu potřebuji pravý enduro...
pokud vím, tak za celkem dobrou cenu, mají slušnou výbavu, prodat se nechá vždy (případně rozprodat) a účel určitě splní, jen tam bude vždy nějaký kompromis a taky zda mají vůbec velikosti...

E2: ten haibike co ma draha polovicka je 29...jen pro upresneni...

Naposledy editováno 08.07.2021 17:04:45

8.7.2021 v 19:48 | Nahoru | #5106
Wenca24> decathlon radsi tohle link , dava ti vic moznosti do budoucna kvuli geometrii a zdvihum, to cos dal je jenom na pohodlny slapani. Nicmene je ted taky nedostupny.
Kola to nejsou spatny, a vlastne v tyhle cene ani o nicem lepsim nevim. Jinak totiz novy celopero od jakykoliv znacky za 40 nekoupis, 60 a vic.

e: jety do 40 by se melo nejaky rozumny obcas objevit

Naposledy editováno 08.07.2021 19:48:44

8.7.2021 v 20:09 | Nahoru | #5107
Jeste se mi libili skauti od ctm...na tohle pouziti, asi to, vzhledem k cene, nebude nic extra...a asi budou tez vyprodane...:D

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

8.7.2021 v 20:29 | Nahoru | #5108
Kluci díky, s tou dostupností to asi nebude úplně jednoduchý, no... Já na to nijak extra nespěchám, možná to nechám na zimu a budu číhat. Ale asi to nebude o moc lepší tak to vidím nejspíš na ten bazoš...
60 už mi přijde dost..to se mi moc nechce dávat, za něco na čem se tak nadřu

Základní parametry, který jsem teda pochytil a měl bych hlídat: (?)
-kola 27,5/29
-jednoplacka
-zdvihy cca těch 140 mm?
-a pak to prsknout sem

8.7.2021 v 21:25 | Nahoru | #5109
Wenca24> z toho co pises spis 29 kola, zdvih ideal 120-130, ale i min nebo vic by slo. Jednoplacka super, ale zalezi co bude k mani ... Kazdopadne bych chtel kolo ktery ti bude akorat a bude mit predstavec do 50 mm, to je znamka toho ze bude mit celkem rozumnou geometrii a rozmery ramu.

Naposledy editováno 08.07.2021 21:26:13

8.7.2021 v 21:27 | Nahoru | #5110
Wenca24> za me:

27,5/29(spis 29)
jednoplacka vyhodou(dle dostupnosti)
zdvih u 29 klido 120-130(ja bych radeji 140(max))

E: jsem pomalej, souhlas se Stevem...

Naposledy editováno 08.07.2021 21:28:33

8.7.2021 v 21:56 | Nahoru | #5111
Jeste dej pozor na max zatizeni kola s tvoji vahou. Dost vyrobcu ma 120-130kg vcetne kola a tam uz budes na hrane. Nevim teda jestli kola realne praskaj kvuli vaze jezdce, ale kdyz bude na vyber tak bych s tim pocital.

Ja kupoval jeste pred corona krizi vyprodejovyho giant trance 2 za podobny penize. Bazarovy by mohlo bejt za dobre.

8.7.2021 v 23:24 | Nahoru | #5112
Stev> Jak poznám, že je mi kolo akorát?
Nemám moc s cim srovnávat...jezdil jsem jenom na starých zgerbech

Londoner: jj, pamatuju si, když jsi ho tady vybíral...ten by se mi taky líbil...
Tu váhu radši ověřím. Skákat s tím asi nebudu, ale věřím, že v honbě za kilama ty kola můžou být navrženy na hraně..

9.7.2021 v 07:23 | Nahoru | #5113
Toho bych se bal jen u zavodnich xc kol, kola se zdvihy kolem 130,140 to nebudou... ja mel jeste nedavno 105kg a kolo mi nikdy neprasklo... bracha ma kolem 70 a praskl mu anthem

9.7.2021 v 07:41 | Nahoru | #5114
assassin> Pze ti ho pujcil

Jedinou nevyhodu jednoplacky zatim vidim v nemoznosti dupat po cyklostezce,to proste nohama umotat nejde,aspon to osazeni,co mam na treku.
Jinak v lese lukcus

9.7.2021 v 07:50 | Nahoru | #5115
V te dobe jsem mel pujcenycho dlouhodobe jeho reignX jezdil toho anthema i na silnicnich kolech jako silnicku, to vypadalo docela vtipne

Ja spis jen z kopce po asfaltu, pres 40 po rovine stejne neuslapu

9.7.2021 v 08:31 | Nahoru | #5116
Wenca24> Praskaj jenom ultralighty,nebo blbě udělaný kola.Jinak většinou ne.Něco o tom vim,bo vážím víc
Ghost jeden cs měnil rám za rámem.Já co měl CTM,tak si nechali vybrousit svary,aby to vypadalo jako karbonový a prasklo to skoro všem…Teď mam to samý,akorát už v 27,5 a drží to i pode mnou v pohodě

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

9.7.2021 v 09:03 | Nahoru | #5117
O prodlouženém víkendu proběhl test Propainu...dal jsem si Rychleby a pak i Dolní Moravu ( DH a air-line).
Rychleby - to kolo je tam jako doma, i do kopce se vůbec neztratí. Tady to kolo vše zvládá a v podstatě jsem ani jednou nedošel na ani k těm 160mm zdvihu na předku, ( sag-25%)
Dolní morava - na DH kolo krásně jisté, krom toho že jsem amatér a nemám to úplně v rukách to byla paráda, kde jsem to přepálil si kolo poradilo úplně samo.
na Airline - tady vše taky v pořádku, krom 2x smrti co jsem tam zažil kolo krásně fungovalo

škoda, že nebylo víc časuo to tam pojezdit, protože kámoš to na airline dost blbě zahodil, takže se jelo dom.

JInak k brzdám co se tady ptal Londomer - brzdy pořád brzdí jako moje SLX co jsem měl, jen prostě nemají tendenci se propadat, vůbec nevadnou. Zatím určitě moje TOP brzdy co jsem měl. Kdo má rád kousavej nástup, toto bude jistě dobrá volba.

Jinak mi na kolo začlo někde něco cvakat, když do toho začnu dupat, tak v tom někde praskne....vůbe nedokážu identifikovat kde ( uložení tlumiče, střed) vše jsem prošel když bylo na stojanu a fakt nevím a rozdělávat se mi to nechce...
Srouby jsem prošel s momenťákem a taky nic není volné....vůbec nevím. Někde nějakej tip?

9.7.2021 v 09:17 | Nahoru | #5118
Sonicek> Stev poradí :) já ještě budu měnit pedály(mám číny), ale lupe v něm trochu i tak no...:D už jsem si zvykl :) včera jsem s ním zas slušně říznul, tak má chudák další šrámy...

poslední jízdy mi přijde, že to jde z krku řízení, ale spíš to jen dost zkresluje a až se se Stevem domluvím, na dalším servise, tak třeba něco vykoume...
zadní conti der baron je už nic moc, holt moc z kopce brzdím, tak ještě budu měnit plášť, buď tip od Steva vittorie, nebo klasika dhr...

9.7.2021 v 09:23 | Nahoru | #5119
kokonhead> taky mě napadlo jako první kouknout na pedály, ale na místě prostě nedokážu najit kde je problém. Řekl bych, že to má zhoršující tendenci...ale težko se porovnává když jedu se psem nebo superflow Dneska to asi hodím asi znovu na stojan a budu hledat
pedály mám od crankbrother úplně nové...ale dneska je všechno čína, tak na to mrknu taky
jinak ten zvuk se ozve vždy jen když jedu, když stojím na místě a skoču na kole, nebo mám zbržděno a s kolem nějak hýbu tak noc...ale sere mě to, nové kolo a toto....na LP jsem slyšel jen bovdeny v rámu

9.7.2021 v 09:43 | Nahoru | #5120

9.7.2021 v 09:50 | Nahoru | #5121

kokonhead píše: Sonicek> jj, pouze za jízdy...prostě rádo lupe...třeba jsem si měl připlatit za karbon...:D

Jenom nakouknu. Taky mi to tak dělalo, předpokladal jsem že v krku, kámoš poradil "pohni podsedlovkou", lupaní ustalo.

9.7.2021 v 09:54 | Nahoru | #5122
kokonhead> jsem na FB skupina Propain owner a zrovna model CF (karbon) - dost často reklamace na praskliny na zadní stavbě apod...proto jsem věděl, že chci AL kadžopádně cena taky hrála svoji roli.

9.7.2021 v 10:24 | Nahoru | #5123
Me lupe na ulozeni prevodniku na klikach (raceface) ten “tisicihran” dostane se tam prach a začne to cvakat, po pečlivém úmrtí je 2 vyjížďky klid.

Po tom co se tam dostane prach to umi delat i ruzne cepy, nebo dosedaci plochy zadni osy.
Pedály v kontaktu s klikama.

Nekdo to maže ruznejma mazivama a vazelinama, tim uz jsem prosel a zatim mi nejlip fungovala sucha odmastena plocha.

Dnes jsem přešel z elektriky na vlastni pohon a uz se to jakz takz da, po zpevněné ceste, offroad stale nic moc :(

9.7.2021 v 10:53 | Nahoru | #5124
Sonicek> sem rad, ze testy nelhaly a brzdy fungujou, dobre vedet.

K tomu lupani, mam to taky a neslo mi sundat kliky a tak jsem mezitim zkontroloval vsechno ostatni co to muze zpusobovat (vycteno z for), pedaly, krk rizeni, sedlovka, zamek sedla, zadni stavba, ulozeni tlumice, kazeta, patka prehazky, zadni osa....takze skoro vsechno

Nicmene u me je to stred, ale jak jsem sundal kliky tak jsem zjistil ze nemam klic/nastavec na sram dub stred tak jeste budu par dni krupat.

9.7.2021 v 15:29 | Nahoru | #5125
taky tipuju utazeni stredu, kdyz jsem to skladal kubovi, tak jsem jednu stranu nedotahnul poradne (momentak funguje jen v klasickym smeru utazeni) protoze sem se bal abych nepretahnul, a musel sem pak dotahovat. Jestli mas kliky eagle asi budes mit trochu problem je sundat, ale treba mne to slo poprvy docela dobre.

9.7.2021 v 15:32 | Nahoru | #5126
Wenca24> k ty velikosti, chce to zkusit par kol (u tebe jen xl a l) a pak budes mit pocit ze celkem to jde, jde to, je to dobry. Tak ber to kde je to dobry

9.7.2021 v 17:35 | Nahoru | #5127
Stev> Tak to mě čeká ještě hodně práce...
Jediný moderní na čem jsem jel byl tenhle ghost ... Koupila si ho ségra (nejspíš v eLku) a přišlo mi mnohem lepší než moje starý GT - ale ten pocit bych měl asi i na jakýmkoliv jiným kole

9.7.2021 v 18:11 | Nahoru | #5128
Wenca24> ja bych klidne velikost koupil podle tabulky vyrobce (pokud nemas nejak extra atypickou postavu, treba kratky nohy/dlouhy ruce). Podle me stejne nic nepoznas I kdyz na to sednes, na to musis mit neco najezdeny na podobnejch kolech.

9.7.2021 v 22:20 | Nahoru | #5129
Londoner> no, taky si myslím že prd poznám...
akorát u většiny výrobců jsem na rozhraní tabulek...

10.7.2021 v 00:52 | Nahoru | #5130
Wenca24> az budes mit vybranej konkretni model tak ho sem dej, par 190cm lidi tu je tak ti poradej.