Mám problém uchladit tento motor na sériovém válci natož s nejakym “tuningem”.
Co jsem tak četl tak má spousta lidi stejný problém, ale nikde jsem se nedočetl jak to.
Dostal jsem od kamaráda ventilátor 12V tak se ho tam budu snažit pridelat, ale napadla mě i varianta většího nebo ještě jednoho chladiče, ale zase jsem četl, že velký chladič neutáhla originální pumpa. Proto zvažují i variantu el. pumpy. Viděl jsem i nějaké chladicí “trubky”
Chtěl bych se dozvědět nějaké tipy od vás jestli jste to někdo řešit a dořešit nejlépe ?? Díky za info
Pokud mi bude stačit jen ventilátor jak jo nejlépe přidělat na elektriku?
Naposledy editováno 18.05.2021 02:24:00
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
Jo a pumpa na AM6 dva chladiče utiahne, to mám vyskúšané
Ten druhy chladič budu zkoušet přidat pokud ani ten ventilátor nebude stačit.. ale není tam moc místa a budu muset řešit ještě STK takže to nechci nijak bastlit ??
Woozie02 píše: Jo a pumpa na AM6 dva chladiče utiahne, to mám vyskúšané
Pokud tam ta pumpa vůbec je.
Může tam být jenom holá hřídelka, nebo ani to ne, nebo vrtulka bez lopatek, a tak ...
Naposledy editováno 19.05.2021 21:39:03
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
Jaký je objem chladiče na té Aprilii? A dostaneš se s ji taky nad 100km/h
V nízkých otáčkách se uchladí, ale jakmile ručička přejde přes 115km/h, voda vaří
Naposledy editováno 19.05.2021 23:52:04
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
Starší typy měly ten přepad z chladiče do expanzky a teprve z ní to jde do přepadu na zem:
Takhle to vypadá na DT50, ale sežeň si jakoukoliv expanzku a tvůj problém s chlazením se vyřeší
Naposledy editováno 20.05.2021 13:25:27
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
Nádobu pridelam někam na chladič a tam kde mám teď ten přepad, tak tam pripojim hadičku, která vede dolu do expanzky a vrchní hadička (na víčku expanzky) funguje jako přepad.
A ta expanzka je tak kvůli správnému natlakovaní, chladicí soustavy?
Tudíž teď si myslíte, že ta chladicí soustava není správně natlakovaná a kvůli tomu je i špatná cirkulace vody?
Naposledy editováno 21.05.2021 02:18:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha DT 50 sm 2003 (am6) - chlazení
Maxipes_Fík píše: Zkus do toho nalejt místo glykolu s vodou jen čistou destilovanou vodu, ale nezapomeň na to před zimou.
Destilku bych tam rozhodně nelil, je hladová, když už, tak měkkou vodu vodu z vodovodu, jinak nemrzka navíc zvyšuje bod varu, což je ku prospěchu věci a navíc má antikorozní účinky.kafeacigaro píše: Destilku bych tam rozhodně nelil, je hladová, když už, tak měkkou vodu vodu z vodovodu, jinak nemrzka navíc zvyšuje bod varu, což je ku prospěchu věci a navíc má antikorozní účinky.
To, že glykol ve vodě zvyšuje teplotu varu je pravda, ale zase má ta směs menší měrnou tepelnou kapacitu než voda, hůř chladí, antikorozní přísady a lepší mazání ucpávky vodní pumpy jsou taky fajn, ale co je to platné, když se motor mnohem dřív zničí přehříváním, než by ho zničila korozí destilka.