1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
jendazeleny píše: V tom filmu bylo Frantovi Šťastnému už 40 let.
40 let?, tak to už vypadal pořád stejně až do konce svého života a teď nevím, jestli pořád mladě, nebo už ve 40 staře. Trochu jsem se na to díval a nevím proč tam dali, ikdyž jsem byl za ně moc rád, ty záběry z MS v Brně. Mimo jiné japonští mechanici od Suzuki, Miko Hailwood vystoupil na nejvyšší stupínek pro zlatý věnec ve 350 ccm, takže to byl rok 66, nebo 67. Kriminálka a v ní vloženo MS v Brně
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 06.04.2021 00:31:44
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
jak úžasná bývala v nové části Kohoutovic divácká *kulisa* ...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
IvanDvoutakťák píše: Ta předposlední fotka, Jane, to je perfektní dokument,
jak úžasná bývala v nové části Kohoutovic divácká *kulisa* ...
Ano, ta předposlední fotka s tím panelákem je vjezd do Kohoutek a před tím panelákem byl ten železný nadchod jak je na foto 11997. Tyto fotky jsou opravdu dokument, pže jsou pořízeny v "esíčku", kde jinak byla otočka, zastávka nebo co autobusu, možná i trolejbusů, ale to už je jedno. Ale co je jisté, tak je to, že fota jsou z roku 1978, nikdy jindy se tím esíčkem nejelo. A ta pětka je vítěz Francouz A.Michel, fandil jsem mu. Ten Michel, který v Brně při prvním ME 83 při výjezdu z Veselky stratil v posledním kole mitfáru zdravícího diváky kolem trati. Ani nevím, jak brzy na to přišel, ale nad lomem valil jak k ohni. Ale to byl jiný spolujezdec, než na té fotce. Asi měl Brno rád, když si odskočil zazávodit do ME
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
P.S. Ten železný nadchod tam v roce 78 ještě nebyl, si myslím tedy.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Pak začala éra "zpomalování" retardérama a i tady byl výsledkem *cik-cak*
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
pravá-levá-pravá ...
Naposledy editováno 06.04.2021 23:02:52
PityGPX píše: Josef: mě to trošku připomíná stoupání před Géčkem
jo jo, i Ivana2t to trochu zmátlo, ale nový Masec na Géčku má svodidla a obslužky po obou stranách, lidé by seděli u nízkého plotu a trať je daleko širší. A hlavní důkaz, že nejde o nový Masec je ten, že 100%ní traťák Ogg by tu posečenou trávu tam nenechal jen tak ležet, ale pěkně uhrabal a odnesl domů králíkům
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
IvanDvoutakťák píše: Josefe, mně ten úsek nejvíc líbil, dokud tam byla pouze jedna(!) hodně rychlá(!!) pravá .
Pak začala éra "zpomalování" retardérama a i tady byl výsledkem *cik-cak*
pravá-levá-pravá ...
Ivane, naprostý souhlas
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Naposledy editováno 07.04.2021 06:43:56
josef58 píše: Ano, ta předposlední fotka s tím panelákem je vjezd do Kohoutek a před tím panelákem byl ten železný nadchod jak je na foto 11997. Tyto fotky jsou opravdu dokument, pže jsou pořízeny v "esíčku", kde jinak byla otočka, zastávka nebo co autobusu, možná i trolejbusů, ale to už je jedno. Ale co je jisté, tak je to, že fota jsou z roku 1978, nikdy jindy se tím esíčkem nejelo. A ta pětka je vítěz Francouz A.Michel, fandil jsem mu. Ten Michel, který v Brně při prvním ME 83 při výjezdu z Veselky stratil v posledním kole mitfáru zdravícího diváky kolem trati. Ani nevím, jak brzy na to přišel, ale nad lomem valil jak k ohni. Ale to byl jiný spolujezdec, než na té fotce. Asi měl Brno rád, když si odskočil zazávodit do ME .
P.S. Ten železný nadchod tam v roce 78 ještě nebyl, si myslím tedy.
Na FB se píše rok 79
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1970: za Veselkou - moje první Brno, co pamatuju
1971: za zatáčkou v Pisárkách - Stašův 2.flek
1972: za zatáčkou v Pisárkách - Saarinen double
1973: těsně před zatáčkou v Pisárkách - Länsivuori pozávodil MV + Staša 6. v 500 ccm
1974: na výjezdu z Kohoutovic - 500: Read-Bonera-Länsivuori; Pileri ve 125 bez benálu
1975: na mezi těsně za lomem - bitva Länsivuori - Read se špatným koncem; Rougerie 1. ve 250; Pileri ve špitále
1976: za Kohoutovickou zatáčkou na levé straně - Länsivuorimu došel benál
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
1977: Za Kohoutovickou zatáčkou na pravé straně skoro na kopce - naposledy bez šikan, Cecotto double; Tepi už nestíhal;
1978: U diskutovaného esíčka v Kohoutovické zatáčce; poprvé mě naši pustili na závody samotného jen s mladším bráchou, kterého jsem měl na starosti (z Kyjova do Brna a večer zase dojet dom, bylo mě 15). Ze stavby od paneláků sme si donesli podlážky a udělali improvizovanou tribunu, na které sme pak 3 dny stáli a sledovali závody - bez pětikil, Katayama tam jako jediný při akceleraci jezdil po zadním kole; dvakrát Ballington před Hansfordem
1979: v neděli přímo na tribuně ve Farince, strýc sehnal lístky a část výdělku z prázdninové brigády padla na tento účel - Baláž 8. ve 125 - co do atmosféry v publiku to připomnělo stašův druhý flek v r. 1971; další double Ballingtona, ale Mang se snažil; ve 250 bitva o druhý flek Pileri vs Rossi sr.
1980: 14 dní v Bulharsku - blbé rozhodnutí, ale naši mě říkali: "Jeď tam, je možný, že už se nikdy nikam nepodíváš jako my". Tak sem jel, holt, život za bolševika.
1981 až do konce starého okruhu - Od tohoto roku jsme už mohli zůstat na okruhu po celou dobu - od čtvrtka večera do neděle. Náš rajon byl mezi Farinkou a lomem. Začal jsem střídmě konzumovat pivo (na okruhu 5 kaček i s kelímkem a to byla max desítka, spíš osmička, takže pěkná drahota); a tak nějak pomalu se vzpomínky začínají motat. Ale pořád si z té doby pamatuju víc než třeba z roku 2010.
Takže 1978 na jisto!
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2021/15/558883_c682cb298bc1fc68d276dd54a88589e6.jpg)
Naposledy editováno 14.04.2021 17:56:59
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Jirka Franek ukončil jeho článek vzpomínkou na ty brněnské(!) skutečné patrioty okruhového sportu,
kteří se o realizaci projektu AMD Brno zasloužili .
Jirku tehdy nemohlo ani ve snu napadnout , že by se jeho chmurný předpoklad (cituji)
**JAKÝ OSUD BY PODOBNÝ PROJEKT ČEKAL V SOUČASNOSTI**
mohl v roce 2020 splnit doslova do puntíku ...
Dílo, které se brněnským(!) *srdcařům*, s pomocí pražské a brněnské politické "věrchušky",
podařilo vybudovat v socialistické ekonomice během čtyř let a provozovat 30 let ,
dokázalo NĚKOLIK pseudopodnikatelů zlikvidovat během měsíců , spolu s tradicí 70 let
brněnských závodů motocyklů a tradici pořádání závodů mistrovství světa delší než 50 let .
Mistrovství světa motocyklů na okruhu se v České republice už nikdy konat nebude .
""" Díky"""
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/9.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/2.gif)
Naposledy editováno 06.05.2021 16:55:21
dál už totiž nemíním plýtvat ČASEM při nějakých zbytečných debatách :
chodil jsem na drom taky desítky let a kdo se pozorně díval, viděl .
I TO jak na jiných evropských GP-okruzích o svoji TRADICI pečují .
Plýtvání patriotismem už bylo dost - předtím než zdejší MS pár gaunerů poslalo
do zapomenutí a nenašla se síla ani vůle , která by tomu zabránila.
Bez hotelu a polygonu by se GP obešla, stejně jako bez golfového "resortu".
Technologie okruhu včetně vlastní trati však v žádném případě nedokáže
nadšení pro věc (např. traťáků) udržet na úrovni odpovídající současným
požadavkům.
Především však ať ti stejní, nebo jim podobní, nezničí v ČR i roadracing !
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)