AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Náklad'ák jsem taky řídil naposledy před 35 lety, Pragu V3S, Tatru 805 a potom zkusil Avii 30. Když vidím, s čím dnes přijede k nám do fabriky 20letý kluk a ovládá to...kamion na 66 palet...rovněž bych se s tím ani nerozjel. A nezacouval.
Z druhé strany si myslím, že on by se nerozjel s vejtřaskou. Že mladí neumí ani meziplyn, jsem už kdysi psal. Ale my ve 20 letech s kamionem ani nesměli. To až po tuším 5 letech praxe na normálním náklad'áku, takže nejdřív v asi 26 letech. A asi to bylo dobře.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 02.04.2021 17:04:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vyčistit karbce a namontit. Když se to montovalo a pohl jsem s hadičkama tak se to rozpadlo v ruce. Totálně zpuchřelé a benál mě začal stříkat do očí. Ještě že má vedle garáže bývalé štěrkoviště s vodou. Zastavil jsem benz. a později mu dodal nové s plánkem jak zapojit benzínové hadičky na dvouválcové GS. Originál výkres z manuálu z netu. Zavolal si na to mechanika.......
Říkám mu pak- to jsi strojař když nezvládneš takovou jednoduchou věc? Víš já mám raději zedničinu. No a takový mě pak léta ve fabrice poučovali.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale jsem rad za to, ze jsem si to mohl osahat od tech “nejnižších pater”, ono je dobre i pro konstrukci kdyz tusis jak se co vyrábí a nebo jaky problemy bejvaj u servisu...
Borntobewild píše: cmiral> To měl v rámci diplomky najít 10 rozdílů mezí tím deerem a tatratraktorem? To by snad našel i můj mladej. A to mu byly těď 4.
Tak si rovnou pošli toho svýho inteligenta pro diplom, v Plzni je vydávájí za nějakej manipulační poplatek i ve 4 .
Psal jsem o nějakým měření, doplň si třeba šířku, délku, nebo co chceš .
Naposledy editováno 03.04.2021 07:47:11
Borntobewild píše: cmiral> To měl v rámci diplomky najít 10 rozdílů mezí tím deerem a tatratraktorem? To by snad našel i můj mladej. A to mu byly těď 4.
Psal jsem diplomku na téma bioplynové stanice. Samá pozitiva, jak teoreticky, tak z provozu. Dělal jsem to přeci pro ČZU, tak nemůžu napsat, že je to dobře vymyšlená lumpárna .
Naposledy editováno 02.04.2021 21:15:14
Moderni to na svou dobu bylo, ma to treba od výroby ukazatel zařazené rychlosti, tenkrat jsem si na to zvykl a kdyz jsem přešel na TL1000 tak jsem nechapal proc v 90tkach ty ukazatele z kokpitu motorek zmizely
Taky to nechapu. Moto z roku 1977:
Zetora 3011 mam taky. Deda mi ho dal. Ale je to pracant. Zadna lestenka. Furt maka.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Milan1963> Milane, Tvůj anarchistický postoj k silniční dopravě je sice úsměvný, ale jezdit po dálnici 60, nejen že se nesmí, ale je to o život. Ať už Tvůj nebo někoho jiného.
Po dálnici můžu jet třeba dvacet. Konstrukční rychlost vozidla musí být 80 km / h. a víc, potom může na dálnici. Tak nějak si to pamatuju z autoškoly, vyhláška 90 z roku 1975. Možná to změnili.. Pérák má tuším 105...
Začátkem 80. let jsem po dálnici jezdil Popularem zcela běžně. Do kopců u Střechova jsem se předháněl s trambusem naloženým pískem či kamením. Oba jsme jeli tak 30, možná 40. A předjížděly nás Trabanty, Octavie atd. Krásná doba. Mám ji v sobě stále.
Proto se nedivím, že ani inženýr strojař nemusí být špičkou v oboru.
Naposledy editováno 02.04.2021 23:34:07
Milan1963 píše: Po dálnici můžu jet třeba dvacet. Konstrukční rychlost vozidla musí být 80 km / h. a víc, potom může na dálnici. Tak nějak si to pamatuju z autoškoly, vyhláška 90 z roku 1975. Možná to změnili.. Pérák má tuším 105...
Začátkem 80. let jsem po dálnici jezdil Popularem zcela běžně. Do kopců u Střechova jsem se předháněl s trambusem naloženým pískem či kamením. Oba jsme jeli tak 30, možná 40. A předjížděly nás Trabanty, Octavie atd. Krásná doba. Mám ji v sobě stále.
Já si to pamatuju jinak. Pokud z nějakého důvodu nejsi schopen dosáhnout minima, musíš ji opustit na nejblizsim sjezdu.
Borntobewild píše: Milan1963> Milane, Tvůj anarchistický postoj k silniční dopravě je sice úsměvný, ale jezdit po dálnici 60, nejen že se nesmí, ale je to o život. Ať už Tvůj nebo někoho jiného.
To jsem tady psal už mockrát. Ale jsou jen dvě možnosti. Buď provokuje, nebo je opravdu sobec a mešuge, který to co píše i skutečně provozuje..... Z faktických reálií je potom příklon k jedné z těch verzí poměrně viditelný.
Milan1963 píše: Po dálnici můžu jet třeba dvacet. Konstrukční rychlost vozidla musí být 80 km / h. a víc, potom může na dálnici. Tak nějak si to pamatuju z autoškoly, vyhláška 90 z roku 1975. Možná to změnili.. Pérák má tuším 105...
Začátkem 80. let jsem po dálnici jezdil Popularem zcela běžně. Do kopců u Střechova jsem se předháněl s trambusem naloženým pískem či kamením. Oba jsme jeli tak 30, možná 40. A předjížděly nás Trabanty, Octavie atd. Krásná doba. Mám ji v sobě stále.
No a to je přesně ono....
Milane 20 po dálnici prostě jet nemůžeš... Nebudu se obtěžovat konkrétními paragrafy, ale vozidlo, které není schopno, například pro povahu nákladu, vzniklou závadu nebo technický stav, schopno dosáhnout na dálnici rychlost 80km/h, musí ji opustit na nejbližším sjezdu. Toť jest realita. Čo bolo, to bolo.... Těrazky je to tak, navíc už poměrně dost dlouho a co platilo kdysi, dnes neplatí.
Já když jsem dělal poprvé vůdčí list, taky nás učili o tom, že na dálnic smí ten a onen a za nějakých podmínek (50km/h min.). To vůbec nezmaneá, že když jsem kdysi složil zkoušky s tím, že na dálnici smí dvacítka fichtl, tak že tam s tím dneska pojedu... Dneska už tam prostě nesmí a nikoho nebude zajímat, že jsi ustrnul v době před půl stoletím...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ke všemu jsem přišel z info okolo protože mě to zajímalo.
Mám ale takový blbý názor jak za Bati že kdo má být nade mnou musí vědět víc než já.
Ty čtyřkila ale uhání pěkně co .
Naposledy editováno 03.04.2021 07:28:08
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Po dálnici jezdím už jen s Adeniem. A těch 80 jezdím tak akorát. Toto dálniční tempo mi vyhovuje.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |