mám Aprili RX 125 (Rotax 123 2T) a karburátor VHSB34 a potýkám se s tím, že ať dám jehlu na jakýkoliv zářez a snažím se nastavovat volnobežnou směs jak chci, motorka stále chcípá při přidání plného plynu z přímo volnoběhu. Když se pak trošku vytočí nebo se za to tolik nevezme, vytáčí se normálně. Dělá to opravdu jen když otáčky spadnou až k volnoběžným. Pokud vytáhnu sytič, tak problém zmizí a motor se bez dušení vytočí normálně.
Znamená to tedy, že je směs v tomto momentě moc chudá a proto chcípá? Může to vyřešit větší volnoběžná tryska? Karburátor by měl mít standartní nastavení pro daný model RX (1994):
hlavní tryska - 135
tryska sytiče - 60
volnoběžná tryska - B36
emulzní trubice - B36
Posunování jehly nemělo výrazného efektu, ale zdá se mi, že s jehlou na první zářez od shora se problém spíše prohloubil. Při nastavování volnoběžné směsi se povolováním šroubu bohatosti problém nelepší, ale při plném utažení se zdálo, že se problém trochu zlepšil a motor se občas chytl nebo "osciloval", ale nevytočil se tak jako s vytaženým sytičem. Ještě jsem zkusil vyměnit hlavní trysku ze 135 na 138. Motorka jede dobře, na problém to ale nemá žádný vliv.
Je ještě možné že je například karburátor někde špatně složený? Hladina by měla být v pořádku, to byl můj první tip, protože karburátor měl z počátku špatnou hladinu. Nevím už jak dál, jediná věc je ta volnoběžná tryska co mě ještě tak napadá, takže velké díky moc všem za všechny rady a názory
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při plném plynu z volnoběhu
mito7> hladinu už jsem právě vyšší měl a to tak, že si občas učurávala benzín. Jinak karburátor nemá nastavování hladiny, já měl predtim tak zvláštně vyhnutý plovák nějakým kutilem a proto to chcalo, nicméně na tohle chování to vliv nemělo a pořád to dělá to samé a dělalo i předtím :(
Zvláštní je ten otevřený sytič, který tomu pomáhá, co to může znamenat?
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při plném plynu z volnoběhu
Jinak prudký přidání z volnobehu dela problemy více motorkam, tohle totiz bezne v provozu moc nedelas ... motorky kde se s nejakym ostrým zachazenim s plynem pocita maji karburator s akceleracni pumpou ktera tam pri tom prudkém přidání vstrikne benzin navic...
Naposledy editováno 31.03.2021 10:39:33
Apropo, na kolik je nastavena ta hladina?
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při plném plynu z volnoběhu
pretis píše: Díky za manuál ještě se na to podívám, právě podobnými obrázky jsem to zkoušel měřit a jednak je tam jiný plovák, a druhak ten plovák lícuje s hranou plovákovky pouze pokud ho obrátím vzhůru nohama, pokud to měřím naležato tak to nesedí - to je špatně? Jinak je tam kompletně nový plovák i plovákový ventil a těsnění pod ním.
Heh, no jestli tam nekdo dal plovak co tam nepatri tak muzes nastavovat leda tak metodou pokus/omyl. Jinak se proste meri distance mezi hranou plovakovky a spodkem plovaku v momente kdy ventil dosedne (poloha vlastne neni ani tak dulezita je to spis o pohodli )
mito7> nejsem si jistý, jestli jde plovák takto nastavovat, jedná se o tento typ:
Jinak takto vypadal původní ten ohnutý plovák, plechy, které drží ty černé plastové kusy jsou na obou stranách vyhnuté směrem nahoru, originál tohle nemá a ty plechy jsou rovné (samozřejmě se zahnutím konců z výroby, na které je pak připevněn ten černý plast, to je stejné)
Nevím moc kde bych tam měl co ohýbat, aby se plovákový ventil dřív nebo později uzavřel.
Naposledy editováno 31.03.2021 14:10:46
Naposledy editováno 31.03.2021 14:12:00
Proste to zkontroluj a dal podle planu ve tvym prispevku c.13
Tzn karburátor je naležato a plovák si přirozeně dosedne do jednoho místa. Tento rozměr je 16.72mm což je nějak moc.
Druhý způsob z návodu
odpovídá spíš těm číslům co jsi říkal a to 13.70mm. To by mohlo být to co jsi uváděl že Aprilia pak změnila. Mám v záloze ještě jeden plovák tak ho tam zkusím dát, třeba bude na těch 11mm jinak bych musel jeden upravit.
Plovák na fotkách je origo a nijak neupravený.
Naposledy editováno 31.03.2021 22:33:29
Je možné že se mohlo něco někde ucpat vlivem toho že jsem to nerozdělal kompletně a neměl na ultrazvuku zvlášť?
Ad hladina - tvymu plovaku odpovida ten prvni zpusob (fig.13), jde o to aby si ventil co zavira palivo zlehka sednul (tesne nez se do ventilu zacne zasouvat ten drik na kterej pusobi to rameno plovaku). Takze s novejma plovakama to vypada na nizkou hladinu.
1 reakcí na tento příspěvek Chcípá při plném plynu z volnoběhu
a tam to vypadá, že se to měří s karburátorem vzhůru nohama, jakto? Teď nevím jestli tam měří hranu plováku, co je nejdál od hrany plovákovky, nebo tu co je nejblíže (já měřil tu, co je nejdál). Ale tímto způsobem plovák dosedne na ventilek i přes tlak pružinky, která je v tom dříku, takže se slabší pružinkou si dosedne zase jinak a měření vrátí jiné hodnoty. Pokud to budu měřit tím způsobem, který je na fig 13 (chápu, že v tom momentě je už ventilek stejně zasunutý, takže by dávalo smysl měřit to takto) tak to vrací šílené hodnoty i s origo dílem. No vypadá to, že ta hladina asi správná není a musím to prostě nějak zkoušet ale dávalo by i smysl že je hladina nízká = málo bohatá směs v tom momentě přechodu k plnému plynu.
mito7> jasně, chápu, no zkusím se alespoň nějak přiblížit hodnotám z manuálu a uvidím.
Naposledy editováno 01.04.2021 12:41:28
Naposledy editováno 01.04.2021 13:09:41
A s tema hladinama je to naopak - plovak kterej je pri dovreni ventilu "vic utopenej v tele karburatoru" dela vyssi hladinu v plovakovce. Cili pokud mas ted s novym namereno 16,7 tak je to znamena nizkou hladinu, pokud starej plovak pri tom samym mereni bude 10mm pod uroven toho okraje tak je to vysoka hladina (viz mechanismus splachovaciho WC).
Naposledy editováno 01.04.2021 14:28:11
Jinak mám ještě pár dotazů, když byste si někdo našel čas na ně odpovědět, budu moc rád:
1) chtěl jsem vyndat difuzor abych vyměnil to těsnění pod ním, ale vůbec se mi to nepodařilo vytáhnout. Ten první plastový díl ve kterém jezdí šoupátko jsem vydělal, ale difuzor mi nešel ven. Odšrouboval jsem ty dva šrouby na stropě plovákové komory, odšrouboval jsem ten díl, do kterého se šroubuje hlavní tryska (to asi vliv nemá), ale pořád nic, držel jak přibitý
2) pořád si lámu hlavu s tím, k čemu je tohle těsnění z té těsnící sady
Napadá mě jen podle výkresu karburátoru, že by to mohlo být těsnění pod ten sytič, který nemá lanko a je to jen jako páčka na karburátoru, ale jinak fakt netuším.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 1 | 10.5.2024 v 21:40 Kohlstein |
Víko na rotax 123 Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 0 | 10.5.2024 v 19:01 Marekkkkkk |
Prasklá nakopávačka na aprillia rx ... Aprilia RX 125 | Marekkkkkk | 10 | 8.4.2024 v 18:47 Marekkkkkk |
Aprilia RX 125 Aprilia RX 125 | virusek | 5 | 30.4.2023 v 19:26 krokoš |
Aprilia RX nejde do otáček Aprilia RX 125 | Apriliarx125 | 2 | 16.9.2022 v 21:19 Apriliarx125 |