Vím, že nejlepší je nechat plech na větru a dešti, ale nemám čas čekat rok než zinek zajde, takže se ptám jakou základovku popř. chemii použít?
Na netu jsem hledal, ale je to samá rada ládi hrušky..
Našel jsem např. tohle, ale když jsem zapátral tak to rusové zkušeli a na pozink to podle všeho moc nefunguje:-/
https://www.autodily...IEAQYASABEgLDG_D_BwE
Díky všem za radu/zkušenost.
1 reakcí na tento příspěvek Barvení pozinkovaného plechu/hliníku
2 reakcí na tento příspěvek Barvení pozinkovaného plechu/hliníku
Komaxit nechci, protože finální vrstva bude Raptor což je hodně oděru odolná barva určená hlavně na korby pickupu
Každopádně díky všem udělám pár pokusů a dám vědět, uvidíme jak bude Raptor držet.
Naposledy editováno 09.03.2021 21:32:15
Doubi8 píše: No dělám takový kastlíky na motorku a bude to opláštěný 0.55 pozink, protože 0.6 černý je ted problém sehnat a protože to pak chci nastříkat tak řeším jak do toho, aby se to za měsíc neoloupalo.
" Na netu jsem hledal, ale je to samá rada ládi hrušky.. "
Přidám ti taky jednu z doby " před Hruškou ". Nové okapy + svody na baráku - samozřejmě pozink . Po dodání ihned natřeny - několik vrstev řídkým Luxolem Palisandr . To samé venkovní parapety , později přetírané syntetikou . Vše drží , neloupe se ( je to sice teprve 30 let , ale zatím dobrý ) .
1 reakcí na tento příspěvek Barvení pozinkovaného plechu/hliníku
Díky všem
Hlavni vyhodou je, ze jedna lahev cpavkove vody za 60 korun ti pri tomto redeni vydrzi cely zivot, namisto kupovani “super nano kosmickych pasivacnich nateru na zinek” obvykle drazsich nez samotna barva...
Doubi8 píše: Jj luxol znám a na barák používáme taky a souhlasím, že funguje výborně, ale myslím, že se nebude mít rád s plničem, zkusím tu čpavkovou vodu a pak základovku.
Díky všem
...chápu špatně, když jsem myslel, že poptáváš něco, co funguje na to tak, jak jsi popsal?
...nebo je to tak, že sháníš něco s čím budeš moct dělat pokusy a čekat co to udělá?
...nebo si jen sedím na vedení?
ps: vzhledem k tomu, že to chceš na motorku, tak jsem ti postnul profi výrobek, kterej se používá/me v automobilovým (a leteckým) průmyslu a ne postup na okapy
S tím Luxolem bych si to dnes rozhodně rozmyslel. Starý "neekologický" Luxol opravdu vydržel. Pak se začala vyrábět verze do interiéru (bez těch závadných látek), která se už bez označení "interier" vyrábí dodnes - ale se starou verzí to má společný pouze název...
Naposledy editováno 10.03.2021 20:16:54
Nedávno jsem řešil, čím natřít starý bílý rám, který je místy odřený, sem tam rez. Před čtvrt stoletím bych na to vzal štětec a bílý Industrol. Teď jsem to patlal několika vrstvami Alkytonu a stejně to prd kryje, barva nic nevydrží, prostě úplně opačná zkušenost, než s Alkytonem použitým před 10 lety
1 reakcí na tento příspěvek Barvení pozinkovaného plechu/hliníku
Převařená HCL se používá na letování pozinku.
Za mejch mladejch let se používal Formex držel na všem ale hrozně blbě se stříkal.
www.balshop.cz/formex-s2003-zaklad-na-pozink-zakladni-barva-na-kov-0840-cervenohnedy-4-l/
Naposledy editováno 10.03.2021 21:31:51
kratkej01 píše: K tomu pozinku a HCL, HCL se musí ´´převařit ´´zinkem nebo odstřižkama pozink plechu potom nežere zinek z plechu jenom ho trochu naleptá.
Převařená HCL se používá na letování pozinku.
Za mejch mladejch let se používal Formex držel na všem ale hrozně blbě se stříkal.
www.balshop.cz/formex-s2003-zaklad-na-pozink-zakladni-barva-na-kov-0840-cervenohnedy-4-l/
Ani nemusí převařovat, Již převařenou na letování běžně koupíš.