AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Milan1963 píše:
Ale já už jsem takovej - pro mně každá motorka má mít drátěná kola, když je nemá, má u mně velké mínus. Loukotě patří k žebřiňáku...
.
Toto já osobně mám jinak. Jsou i hezký loukotě na motorky. Jen se musí ke konkrétní moto hodit. Ale on i ten vkus se trošku s věkem mění. Sám to pozoruju.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Za mě - do tohoto bych šel, kdybych hledal užitkáč na rádius s daným dojezdem a levným provozem. A když začnete ještě navíc měnit energii, která vám zvětrává střešní krytinu a v létě dělá vedro v podkroví/na půdě (u majitelů baráků), tak si myslím, že to nelze nazvat nerozumným řešením
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Za 200-300t se dá koupit slušný starší elektromobil s dojezdem kolem 100-150km. Kdo dojíždí do práce přes 50km? Já jezdím max 40 tam a 40 zpět. Pojedu-li dál, ano, vemu DRUHÉ auto (benzíňák), a jedu. Ale jezdím-li jen do práce a zpět, tak proč na to nepoužít to, co bys doma jinak "vyhazoval"?
Ostatní náklady na provoz auta? Stejné jak u benzíňáku, ale odečti výměny oleje, odečti svíčky, kraviny atd.... elektormotory toho umí natočit o hodně víc, než jakejkoli spalovák, pač v nich dochází k opotřebení minima součíástek. Baterky? Lithium nemám rád, i domácí zálohu mám z NiCd akumulátorů, které jsou sice velké, ale zase bezpečné a téměř bezúdržbové. Ale u elektroauta to málokdy jde jinak, a lithiovky když maj dobrý baterrymanagment, tak taky vydrží dost, spíš to auto pak odejde na jiné věci - koroze atd.
Motorku na elektriku už bych tolik nebral, na motorce rád cestuji ,a zejména ten dojezd je zatím pořád problém. Jediné auto bych taky na elektriku nechtěl. Ale druhé auto do domácnosti vybavené solární elektrárnou nevidím problém. Mě nejvíc mrzí, že právě ty netechnické tlaky dělaj z elektromobilů jedinou správnou volbu, tím je většině lidí automaticky znechucují, a to i těm, kteří patří do skupiny, které by se elektromobil celkem hodil. Asi jako kdyby dal stát příkaz jezdit na motorkách , jak dlouho nás to bude bavit
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Akumulace do vody smysl má částečně. Já si milerád přidám o bojler navíc, neb se rádi kachníme, a ta 120 bojler ve sklepě stačí MAX pro dva lidi na sprchung. Akumulace do vody dává smysl v zimě, kolega má takhle zaizolované obrovské nádrže, jeden večer krmí kotel, nahřeje všechnu vodu, a pak může jet na víkend pryč, a topí mu to doma z té teplé vody. Soustava ventilů, čerpadýlek... Ale to nesouvisí tolik se solárama, v létě ukládat teplo je naprd. Proto alfa omega pro mě jsou baterky. A když někde seženu rozumné baterky, tak nestojí zdaleka tolik, co "baterrybox pro laiky zapoj a funguj". Člověk v tomto hodně ušeštří tím co umí
Btw proč baterky a "ostrov" místo dodávání do sítě? První důvod jsi napsal perfektně, druhý důvod je ten pocit, když vypadne ve vesnici proud, a ty svítíš, topíš.... a kolega s nemalejma baterkama to dotáhl do fáze, že když je ve vesnici výpadek elektriky, provokativně vytahuje cirkulárku a řeže dřevo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Když to někdo umí a baví ho to, tak to smysl určitě má, ale pokud chce mít člověk věci nekomplikovaný..
Říkám si, na jednu stranu si kupujeme věci pro pohodlnější život a zjednodušení, čili míň problémů a pak si vymyslíme komplikace, abychom ušetřili.
Naposledy editováno 15.02.2021 00:33:26
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještě taky existuje, virtuální baterie pro fotovoltaiku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Už léta se mluví o chytré domácnosti, ale nevím, že by to fungovalo někde v praxi. Přitom v dnešní technické době mi to přijde jako úplně jednoduché. Podle napetí na páteřním vedení se v baráku spínají spotřebiče, které nemusí běžet trvale. TČ, bojler, mrazák, lednička, kompresor...
Koukám, že vysvitlo sluníčko a síť nestíná regulovat přebytky z FVE, jdu zapnout kávovar a udělat si kafe.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Není možné, aby jsme všichni jezdili v elektromobilech. Elektřiny je celkem dost, problém jsou rozvodové sítě a hlavně nedostatek Lithia. Výměna baterek v domácích podmínkách se bude lišit jako den a noc. U starých aut výměna kolikrát vůbec nepřipadá v úvahu, protože baterie je konstrukční prvek karoserie. Teď nevím, jak to má každé auto řešeno, ale Tesly výměny umí a byly takhle konstruovány. Tam nebude problém.
Problém elektromobility je ten, že je uměle tlačen. Za to musí snad lobbovat nejmocnější společnosti světa, protože si to nedokážu vysvětlit.
Například auta na palivové články (tzv. vodíková) jsou taky elektromobily, při zavedení výroby by stály +- stejně jako spalovací a nejsou limitovány dojezdem. Obsahují zlomek vzácných kovů a recyklují se prý stejně jako katalyzátory. V čem je problém? BMW už vývoj zrušilo - nezájem ostatních automobilek a hlavně státu. Bez infrastruktury moc daleko nedojedeš. V japonsku je dost čerpaček na H2 a jezdí tam už celkem dost vodíkových aut. V ČR jsou snad 3 čerpačky na vodík (nevím přesně). Snad nikdo nepodporuje vodík a problém by nebyl ani s jeho výrobou. Většina vodíku se vyrábí z metanu nebo by se jednoduše dělala elektrolýza mořské vody na rovníku ze solárních panelů. Tohle politici úplně přehlíží a vůbec se o tom nikdo nebaví. Přitom se jedná o růžovější budoucnost, než elektromobily. Jediné, co to vypouští je vodní pára.
Kvůli baterkám dostává i Čína neskutečnou moc, jediný konkurent je v podstatě americká Tesla. Většina lithia je čínská a stejně tak i trh ovládá čína. Zatím svobodně, ale kdyby byl nějaký problém, tak by mohla v podstatě manipulovat s jeho cenou. O tom, že se používají při těžbě děti z Afriky a prohlubují tamější krizi je společenské tabu. Proč na to nikdo neupozorňuje? Greenpeace si stěžuje, že se nepoužívají oslovení pro 3. pohlaví, ale to, že afrika je sprostě využívána pro naše blaho nikoho nepobuřuje. Hlavně že furt ukazují na špatné uhlobarony a ropné společnosti. Je to fakt neskutečná šaráda a pokrytectví.
Elektromobilita je za mě dobrá alternativa hlavně do města nebo třeba městským autobusům. Jednou ropa dojde, tak by to bylo dobré řešit. Co se ale zapomíná je to, že trh si vždy našel cestu a rozhodují spotřebitelé. To, že se do toho serou vlády a EU jako "náš spasitel" to paradoxně více pohnojí. Kdyby byly stejně jako elektromobily podporovány vodíková auta, tak by to mohlo být úplně jiné. Za tu elektromobilitu fakt musí někdo lobbovat nebo já nevím. Zajímavé jsou výstavy elektromobility. Žádné vodíkové auta, přitom to technicky vzato elektromobily jsou. Nikdo se o nich nebaví. Dokonce ani Hyundai, který je zatím nejdále. Nedávno jsem viděl statistiku, kdo na elektromobilech vydělává nejvíce - Čína.
Elektromobilita pro městské autobusy už je vymyšlena zhruba 130 let.... Jmenuje se to trolejbus a nepotřebuje to žádné velké baterie....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To už kdysi navrhl Ivan Mládek samopal na 220V.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Už se vidím jak jedu připojenej Yarisem na drátech do Špindlu bobovat.
To už kdysi navrhl Ivan Mládek samopal na 220V.
Já měl jako kluk samopal na 2 velký monočlánky a fungovalo to dobře. Pro velký kluky by to mohlo bejt jen na vyšší napětí. Víc by to blikalo, hlasitěji řehtalo, války by byly míň nebezpečný... Já bych se tomu nevysmíval.
Naposledy editováno 15.02.2021 09:50:48
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak dneska zatím asi teplotní rekord, v tuhle denní dobu takovej mráz ještě letos snad nebyl. Brrrr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Elektromobilita pro městské autobusy už je vymyšlena zhruba 130 let.... Jmenuje se to trolejbus a nepotřebuje to žádné velké baterie....
Nechápu to, ale v nějakém odborném článku jsem četl, že bateriový autobus stojí mnohem míň než trolejbus. Nejspíš to bude zase uměle zkreslená cena.
Trolejbus prostě nemá dostatek politických bodů.
Mě přijde zajímavý ten trolejbus s baterkou. Vyjede z Palmovky po rovině na baterky. Ujede 2 km. Do kopce va Prosek jede na trolej a zároveň dobíjí baterku. Pak dalších pár kilometrů na baterku. Teoreticky by stačila baterka na nějakých 10km, která minimálně zvyšuje hmotnost a cenu. A taky by to chtělo mít vyřešené sofistikované topení s tepelným čerpadlem a rekuperačním větráním. Ty baterkové autobusy kromě elektřiny spotřebují cca 3 litry nafty za hodinu na topení. To je tak 10/l 100km.
Bimbam píše:
Jirka Sadská - no a nechceš si pár vagonů sněhu od nás z ulice odvézt když ho máš tak rád? Já už nevím kam to svinstvo házet. Foukne vítr z louky a rázem mám půl metru prašanu na dvacetimetrovým chodníku, beru hrablo nebo velkou lopatu a se sakrováním se toho jdu zase zbavovat
Verdomééééé žiješ? Nějak dlouho seš potichu.
Ale jo, žiju. Už jsem vzdal vyhazování všech vrat a omezil se na garáž s daily vozidlem, zbytek ze závějí vysvobodím až bude obleva a chuť ten bordel stěhovat. Letos si trochu alespon užili lidi i jinde a možná přišli na to co já dávno, že sníh je zlo.
Měl jsem tu teď v dílně dvě 354 na nechtěný repas,
ale na oplátku dostanu lehce jetý torsen samosvor diferák k Miatě, tak neber to.
Už aby se dalo lítat venku s motorkama.
Vytáhnul jsem sice dvěpade a testoval švédský lyže ala Penál, ale toho sněhu je moc a nedalo se.
Leda sehnat něco s pásama.
Škodovák - no a Filipe, kolik jsi teda naměřil na zimometru? U nás bylo ráno kolem šesté -19. Brrrrrrrrrrrrrr fujtajfl. Ať si táhne zima do Ruska, tam ji maj rádi i s dědou Mrázem a tam patří.
Naposledy editováno 15.02.2021 11:30:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Borntobewild píše: Nechápu to, ale v nějakém odborném článku jsem četl, že bateriový autobus stojí mnohem míň než trolejbus. Nejspíš to bude zase uměle zkreslená cena.
Trolejbus prostě nemá dostatek politických bodů.
Mě přijde zajímavý ten trolejbus s baterkou. Vyjede z Palmovky po rovině na baterky. Ujede 2 km. Do kopce va Prosek jede na trolej a zároveň dobíjí baterku. Pak dalších pár kilometrů na baterku. Teoreticky by stačila baterka na nějakých 10km, která minimálně zvyšuje hmotnost a cenu. A taky by to chtělo mít vyřešené sofistikované topení s tepelným čerpadlem a rekuperačním větráním. Ty baterkové autobusy kromě elektřiny spotřebují cca 3 litry nafty za hodinu na topení. To je tak 10/l 100km.
Tak přesně tyhle "Hybridní" trolejbusy, už asi 15 let jezdí v Plzni na nějaké prodloužené lince... Dojede na konec troleje, pak pokračuje do nějaké prdele, kam prodloužili trolejbus, aby nemusel jet souběžně celou trasu i autobus, který pak ujede posledních pár zastávek, ale jinak trasu trolejbusu kopíroval... Trolejbus s menším akumulátorem tak na těch +-10km... Když jede po lince, aku se v klidu dobije....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |