Téma: Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
29.1.2021 v 08:29
Ahoj, tak konečně se dostávám k poslednímu bodu stavby a to ladění karborátorů. Karburátory mám pročištěné ultrazvukem, airbox jsem zachoval, jen jsem tam hodil KN filtr. Motor při zapnutém sytiči chytí ihned, ale otáčky jsou nestabilní, občas vyletí na 4 tis. pak to má tendenci chcípat, při přidání plynu se zadusí.
Chci se tedy zeptat jakým postupem se mají správně ladit karburátory? Všechno kolem motorky jsem se naučil a udělal jsem sám a kupodivu v pořádku, že je vše v cajku zatím
Předpokládám, že částečný vliv má synchronizace, ale zatím se mi nepodařilo udržet volnoběh, abych provedl synchronizaci. V karburátorech jsou původní trysky, jen je vše pročištěné. Hladina zkontrolována, také v pořádku.
Moc děkuji za případné rady
Chci se tedy zeptat jakým postupem se mají správně ladit karburátory? Všechno kolem motorky jsem se naučil a udělal jsem sám a kupodivu v pořádku, že je vše v cajku zatím
Předpokládám, že částečný vliv má synchronizace, ale zatím se mi nepodařilo udržet volnoběh, abych provedl synchronizaci. V karburátorech jsou původní trysky, jen je vše pročištěné. Hladina zkontrolována, také v pořádku.
Moc děkuji za případné rady
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
A když to na ten nestabilní sytič chvílu zahřeješ, tak pak bez sytiče se to chová jak?
Koudy01> Když za studena jsem ji nastartoval, chytila ihned a držela si otáčky na 2 tis. po chvilce otáčky vyletěli na 4 tis. tak jsem mirně snižil sytič a motorka měla tendenci chcípat. Tak jsem nastartoval znovu, znovu na 4 tis. tak jsem to nechal chvilku zahřát takhle a když už motor byl teplý, tak jsem snižoval sytič a stále to mělo tendenci chcipat, nechce to držet na volnoběh bez sytiče, právě mi jde o to, aby to drželo volnoběh a mohl jsem udělat synchonizaci správně, protože jsem to udělal by oko zatím.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Tak volnoběh přidej. Někde tam musí být kolečko na seřízení volnoběhu. To chování na sytič je v pořádku. Prvně se to převaluje dole a pak to vyskočí na nějaký ty 3-4000 a ty to už drží do zahřátí.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
zdravím. zápasil jsem s karburatorama do zzr1100. nakonec se osvědčila vývěva. jde otestovat průchodnost trysek. porovnat v jednotlivých karburatorech zda jsou stejný, udělat synchronizaci mimo motorku a pod. zjistil jsem že po čištění trysek v ultravhuku a kysel. citrónové se snížila průchodnost trysky. po naladění karbu a montáží na moto (zaplavení benzínem) to šlo na první sťouch. KN nemám. jinak KNko má lepší průchodnost a proto ochudí směs. bez výměny trysek to nikdy ideální nebude. vstřikovaní si s KN pořadí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Koudy01> jak dlouho mám držet sytič při těch otáčkách cca 4 tis. než mužů začít zastavovat sytič?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Mnozka> jakým způsobem se dělá synchronizace mimo motorku? O téhle metodě jsem neslyšel. Znám jen klasiku, budíky připojím na karbecy a sleduju budíky a nastavuju. Co jsem se dočetl, tak u toho KN by se nemuseli pretryskovavat, alespoň tak mi to bylo řečeno. Každopádně mám ještě klasický origo filtr, tak zkusím jej tam hodit než to odladim a pak tam dám KN.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
ZephyrLuke píše: Koudy01> jak dlouho mám držet sytič při těch otáčkách cca 4 tis. než mužů začít zastavovat sytič?
To stačí chvilka. Dáš sytič, nastartuješ, počkáš, až to vyskočí na ty 4000. Tam to pár vteřin necháš - třeba dvě tři. A můžeš sytič přivřít, aby to točilo třeba 2000. Minutku dvě počkáš, až se motor trochu prohřeje a pak by měl jet i bez sytiče. Ale volnoběh bude nižší a nepravidelnej. Na provozní teplotu a do stavu, kdy by to mělo držet standardní pravidelnej volnoběh to chce pořádně prohřát - u vzducháče aspoň 10 km jízdy.
Naposledy editováno 29.01.2021 12:34:55
Koudy01> jo jo, zkusil jsem to zahřát a je to tak jak píšeš. Děkuji za radu. Teď už mi to drží na volnoběh a můžu jít na synchronizaci.
A to doufám bude má poslední otázka. Jak postupovat při synchronizaci? Kterým šroubem začít a jak dále? Dělám to poprvé, takže se to fakt učím
A to doufám bude má poslední otázka. Jak postupovat při synchronizaci? Kterým šroubem začít a jak dále? Dělám to poprvé, takže se to fakt učím
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
V prve rade bych vyhodil ten kn filtr a dal tam original. Pak udelat synchronizaci a podle manualu nastavit bohatost.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Jinak našel jsem postup na synchronizaci a jestli je správný, tak chápu jakým principem.
Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
Nastartujeme a zahřejeme motor.
Nastavíme otáčky volnoběhu.
Zapojíme do karburátorů manometry, celkem potřebujeme 4 anebo vystačí i 2
Ladíme postupně karburátory tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
Nejdříve vyladíme 1. a 2., poté 3. a 4. karburátor a nakonec synchronizujeme prostřední 2. a 3. karburátor.
Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
Nastartujeme a zahřejeme motor.
Nastavíme otáčky volnoběhu.
Zapojíme do karburátorů manometry, celkem potřebujeme 4 anebo vystačí i 2
Ladíme postupně karburátory tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
Nejdříve vyladíme 1. a 2., poté 3. a 4. karburátor a nakonec synchronizujeme prostřední 2. a 3. karburátor.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
tak hlavně jako první je mít OK ventilové vule a kompresní tlaky , a ke KN to chce větší trysky a taky jiný jehly , mnohdy ale stačí jehlu zvednout , pokud jde
ZephyrLuke píše: Jinak našel jsem postup na synchronizaci a jestli je správný, tak chápu jakým principem.
Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
Nastartujeme a zahřejeme motor.
Nastavíme otáčky volnoběhu.
Zapojíme do karburátorů manometry, celkem potřebujeme 4 anebo vystačí i 2
Ladíme postupně karburátory tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
Nejdříve vyladíme 1. a 2., poté 3. a 4. karburátor a nakonec synchronizujeme prostřední 2. a 3. karburátor.
Je to spravne. A lepsi je to serizovat pri lehce vyssim volnobehu. Tak 1500 otacek. A je to hodne citlivy. Sroubkama se toci treba jen o ctvrt otacky. Nekdy i min.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
U karburátorů je poměrně hodně proměnnejch, ale když budu předpokládat že se nebudeš vrtat v airboxu, pružinkách, dírkách podtlaku co ovlivňujou rychlost pohybu jehly a hladin plováků, tak ti zbývá na ladění:
volnoběžná tryska v nízkých otáčkách: tady jsi měl asi problém co popisuješ, nejspíš není třeba měnit velikost, stačí správně nastavit, základní nastavení je asi 2,5 otáčky od zavřené, šroubek nastavení na obrázku vlevo dole
jehla ve středních otáčkách: můžeš zvednout (dát podložky pod jehly nejlíp po 0,5mm) abys obohatil směs nebo ubrat jestli má podložky z továrny na ochuzení, jehla samotná nejspíš není třeba měnit
hlavní trysky: vysoké otáčky, tam je třeba mít správnou velikost, ale pro papírovej filtr a airbox bez úprav by měly bejt ok ty původní.
Když uděláš nějakou úpravu na volnoběžnejch tryskách, hodně se to projeví v nízkejch otáčkách, trošku ve středních a možná malinko ve vysokých, jehla se nejvíc projeví ve středních, ale zároveň dost v nízkých a vysokých, a hlavní trysky se projeví silně všude.
Takže je dobrý nejdřív stanovit velikost hlavních trysek, to znamená ať to jede dobře ve vysokejch, pak polohu jehly, kdy dolaďuješ střední pásmo a vysoký otáčky, a nakonec doštelovat trysky volnoběžný směsi, kde ovlivníš nízký otáčky a trošku střední.
Je to takhle dost zjednodušený a každá karburátorová motorka se ladí jinak, ale nějakej základ to je ...
volnoběžná tryska v nízkých otáčkách: tady jsi měl asi problém co popisuješ, nejspíš není třeba měnit velikost, stačí správně nastavit, základní nastavení je asi 2,5 otáčky od zavřené, šroubek nastavení na obrázku vlevo dole
jehla ve středních otáčkách: můžeš zvednout (dát podložky pod jehly nejlíp po 0,5mm) abys obohatil směs nebo ubrat jestli má podložky z továrny na ochuzení, jehla samotná nejspíš není třeba měnit
hlavní trysky: vysoké otáčky, tam je třeba mít správnou velikost, ale pro papírovej filtr a airbox bez úprav by měly bejt ok ty původní.
Když uděláš nějakou úpravu na volnoběžnejch tryskách, hodně se to projeví v nízkejch otáčkách, trošku ve středních a možná malinko ve vysokých, jehla se nejvíc projeví ve středních, ale zároveň dost v nízkých a vysokých, a hlavní trysky se projeví silně všude.
Takže je dobrý nejdřív stanovit velikost hlavních trysek, to znamená ať to jede dobře ve vysokejch, pak polohu jehly, kdy dolaďuješ střední pásmo a vysoký otáčky, a nakonec doštelovat trysky volnoběžný směsi, kde ovlivníš nízký otáčky a trošku střední.
Je to takhle dost zjednodušený a každá karburátorová motorka se ladí jinak, ale nějakej základ to je ...
Stev> skvélé, díky moc.
V airboxu ani karburátorech jsem se "nehrabal" Vše je v originálu. Volnoběžnou trysku jsem nastavil dle manuálu tzn "1 5/8 turns out." Ve své podstatě pravděpodobně problém nebyl, protože jakmile se zahřála, tak už to krásně drželo volnoběh i do otáček to šlo, jen teď musím seřídit karburátory. Takže problém byl ve mně, že jsem ji nenechal déle zahřát Je to má první motorka s karbecama a všechno se učím
V airboxu ani karburátorech jsem se "nehrabal" Vše je v originálu. Volnoběžnou trysku jsem nastavil dle manuálu tzn "1 5/8 turns out." Ve své podstatě pravděpodobně problém nebyl, protože jakmile se zahřála, tak už to krásně drželo volnoběh i do otáček to šlo, jen teď musím seřídit karburátory. Takže problém byl ve mně, že jsem ji nenechal déle zahřát Je to má první motorka s karbecama a všechno se učím
ZephyrLuke> klasicky se dělá synchro na motorce. když jsem to chtěl mít nějak přesně, musel jsem to ladit tak 5x dokola, protože jedno jsem nastavil a změnou otáček ostatní courají. levné origo manomatry ukazují +-autobus a když se hadičky k manometrům neškrtí, ručičky kmitají že se tam nedá nic odečíst. udělal jsem test. koupil vývěvu udělá cca -98kPa, tamontoval výměnné kalibrační trysky dle prumeru(průtoku) vzduchu. digitalni měřidlo podtlaku a nakonec přiložím to co meřím. dle změřeného podtlaku kontroluji a seřizuji. trysky, vzdušníky, klapky, pilotní bohatost, zda body neutíká kolem hřídekly a pod. pokus vyšel, po namontovaní, moto šla hned pekne na všechny 4.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Jak píšete, ty čínské jsou fakt na prd, tak jsem je hned vyhodil a za 3 litry asi OK budíky se mi nechtějí kupovat, tak jsem přišel na bezva řešení a to tohle:
Funguje to skvěle, během pár minut to šlo hezký odladit. Jen je potřeba to na střídačku ladit. Takže asi ještě dokoupil dvě flašky, ať napojím zaraz všechny karburátory a odladim to "najednou."
Skvělé jednoduché řešení, za pár korun a když koupíte i dobrý pivo, tak je to příjemné na výrobu
Funguje to skvěle, během pár minut to šlo hezký odladit. Jen je potřeba to na střídačku ladit. Takže asi ještě dokoupil dvě flašky, ať napojím zaraz všechny karburátory a odladim to "najednou."
Skvělé jednoduché řešení, za pár korun a když koupíte i dobrý pivo, tak je to příjemné na výrobu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
ZephyrLuke> jojo, také dobré řešení a přesné, jen moto nesmí vdechnout tu kapalinu. jinak
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Koudy01: Jde o to, že kapaliny jsou téměř nestlačitelné, takže když se do spalovacího prostoru dostane větší množství kapaliny najednou (a to "větší množství" jsou řádově mililitry), tak do toho píst narazí a přenese se to na ojnici, ojniční ložiska a uložení kliky. A pak je jen otázka štěstí a konstrukce, jak taková srážka dopadne.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Napasování výfuků Kawasaki Zephyr 750 | JohnCoat | 6 | 13.8.2024 v 11:49 krokoš |
Pomalejší reakce na plyn Kawasaki Zephyr 750 | JohnCoat | 5 | 28.5.2023 v 09:10 Marfy.VFR |
Notoricky tekoucí brzdy Kawasaki Zephyr 750 | i3ii | 24 | 16.3.2023 v 12:35 i3ii |
Poškozené brzdové pístky Kawasaki Zephyr 750 | i3ii | 10 | 15.6.2022 v 10:28 i3ii |
Kawasaki Zephyr Kawasaki Zephyr 750 | duffest | 6 | 8.10.2021 v 21:14 peta.hvezda |