Chci se tedy zeptat jakým postupem se mají správně ladit karburátory? Všechno kolem motorky jsem se naučil a udělal jsem sám a kupodivu v pořádku, že je vše v cajku zatím
Předpokládám, že částečný vliv má synchronizace, ale zatím se mi nepodařilo udržet volnoběh, abych provedl synchronizaci. V karburátorech jsou původní trysky, jen je vše pročištěné. Hladina zkontrolována, také v pořádku.
Moc děkuji za případné rady
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
ZephyrLuke píše: Koudy01> jak dlouho mám držet sytič při těch otáčkách cca 4 tis. než mužů začít zastavovat sytič?
To stačí chvilka. Dáš sytič, nastartuješ, počkáš, až to vyskočí na ty 4000. Tam to pár vteřin necháš - třeba dvě tři. A můžeš sytič přivřít, aby to točilo třeba 2000. Minutku dvě počkáš, až se motor trochu prohřeje a pak by měl jet i bez sytiče. Ale volnoběh bude nižší a nepravidelnej. Na provozní teplotu a do stavu, kdy by to mělo držet standardní pravidelnej volnoběh to chce pořádně prohřát - u vzducháče aspoň 10 km jízdy.
Naposledy editováno 29.01.2021 12:34:55
A to doufám bude má poslední otázka. Jak postupovat při synchronizaci? Kterým šroubem začít a jak dále? Dělám to poprvé, takže se to fakt učím
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
Nastartujeme a zahřejeme motor.
Nastavíme otáčky volnoběhu.
Zapojíme do karburátorů manometry, celkem potřebujeme 4 anebo vystačí i 2
Ladíme postupně karburátory tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
Nejdříve vyladíme 1. a 2., poté 3. a 4. karburátor a nakonec synchronizujeme prostřední 2. a 3. karburátor.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
ZephyrLuke píše: Jinak našel jsem postup na synchronizaci a jestli je správný, tak chápu jakým principem.
Odstrojíme motorku od nádrže a uvolníme prostor nad karburátory.
Nastartujeme a zahřejeme motor.
Nastavíme otáčky volnoběhu.
Zapojíme do karburátorů manometry, celkem potřebujeme 4 anebo vystačí i 2
Ladíme postupně karburátory tak, aby byly podtlaky na stejné úrovni a vyvážené.
Nejdříve vyladíme 1. a 2., poté 3. a 4. karburátor a nakonec synchronizujeme prostřední 2. a 3. karburátor.
Je to spravne. A lepsi je to serizovat pri lehce vyssim volnobehu. Tak 1500 otacek. A je to hodne citlivy. Sroubkama se toci treba jen o ctvrt otacky. Nekdy i min.
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
volnoběžná tryska v nízkých otáčkách: tady jsi měl asi problém co popisuješ, nejspíš není třeba měnit velikost, stačí správně nastavit, základní nastavení je asi 2,5 otáčky od zavřené, šroubek nastavení na obrázku vlevo dole
jehla ve středních otáčkách: můžeš zvednout (dát podložky pod jehly nejlíp po 0,5mm) abys obohatil směs nebo ubrat jestli má podložky z továrny na ochuzení, jehla samotná nejspíš není třeba měnit
hlavní trysky: vysoké otáčky, tam je třeba mít správnou velikost, ale pro papírovej filtr a airbox bez úprav by měly bejt ok ty původní.
Když uděláš nějakou úpravu na volnoběžnejch tryskách, hodně se to projeví v nízkejch otáčkách, trošku ve středních a možná malinko ve vysokých, jehla se nejvíc projeví ve středních, ale zároveň dost v nízkých a vysokých, a hlavní trysky se projeví silně všude.
Takže je dobrý nejdřív stanovit velikost hlavních trysek, to znamená ať to jede dobře ve vysokejch, pak polohu jehly, kdy dolaďuješ střední pásmo a vysoký otáčky, a nakonec doštelovat trysky volnoběžný směsi, kde ovlivníš nízký otáčky a trošku střední.
Je to takhle dost zjednodušený a každá karburátorová motorka se ladí jinak, ale nějakej základ to je ...
V airboxu ani karburátorech jsem se "nehrabal" Vše je v originálu. Volnoběžnou trysku jsem nastavil dle manuálu tzn "1 5/8 turns out." Ve své podstatě pravděpodobně problém nebyl, protože jakmile se zahřála, tak už to krásně drželo volnoběh i do otáček to šlo, jen teď musím seřídit karburátory. Takže problém byl ve mně, že jsem ji nenechal déle zahřát Je to má první motorka s karbecama a všechno se učím
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Funguje to skvěle, během pár minut to šlo hezký odladit. Jen je potřeba to na střídačku ladit. Takže asi ještě dokoupil dvě flašky, ať napojím zaraz všechny karburátory a odladim to "najednou."
Skvělé jednoduché řešení, za pár korun a když koupíte i dobrý pivo, tak je to příjemné na výrobu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
1 reakcí na tento příspěvek Ladění karburátorů na Zephyrovi 750
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Napasování výfuků Kawasaki Zephyr 750 | JohnCoat | 6 | 13.8.2024 v 11:49 krokoš |
Pomalejší reakce na plyn Kawasaki Zephyr 750 | JohnCoat | 5 | 28.5.2023 v 09:10 Marfy.VFR |
Notoricky tekoucí brzdy Kawasaki Zephyr 750 | i3ii | 24 | 16.3.2023 v 12:35 i3ii |
Poškozené brzdové pístky Kawasaki Zephyr 750 | i3ii | 10 | 15.6.2022 v 10:28 i3ii |
Kawasaki Zephyr Kawasaki Zephyr 750 | duffest | 6 | 8.10.2021 v 21:14 peta.hvezda |