paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 14:50 | Nahoru | #87511
Milan1963> stěrače byly asi aktivita místních prodejců, řada úprav si dělali až na místě. O 742 jsem se taky dost zajímal, kdysi jsem byl v Dánsku 105/120 stála na každé druhé farmě a v místním značkovém servise se o nás dobře postarali s drobnou závadou na favoritu. Tehdy začínající felicie v salonu žádnou extra výbavu něměly.
A Jawu jsem tam tehdy neviděl žádnou .

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 14:57 | Nahoru | #87512

PinkPanther píše: PetrL3: Stěrače na světlech sice má, ale zase nemá zadní okno



Rozpočtář úřadoval

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 15:08 | Nahoru | #87513
Když vařím nebo čistim nějakou nádrž, krom toho, že to je blbá práce,
nedostávám se soustavou zrcátek někdy k tomu, abych viděl trochu líp dovnitř.
Napadlo mě pořídit k telefonu s Androidem nějakou kameru s přisvětlením.
Ale protože jich je bambilion , nemáte nějaký tip na něco s USB C, slušným rozlišením a cenou do litra?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 16:26 | Nahoru | #87514
SkotyCZ: Neboj, ono to není tak snadné, jak si myslíš. Těch lidí, co tvrdili jak za svých časů snadno opravili škodovku s minimem vercajku... většinou bys po nich nechtěl ani tu škodovku. I tu škodu 120 musí umět člověk opravit, a věř mi, že pokud něco umíš dělat, tak za hodinu toho co umíš vyděláš na hodinu práce mechanika v servisu, který za tu hodinu udělá něco, v čem ty se budeš plácat hodiny alespoň dvě a ještě budeš nadávat. Pokud umíš zedničinu, jdi raději ve volném čase na melouch, a auto svěř těm, co tomu rozumí. Pokud umíš obkládat, svařovat, projektovat, kreslit, zpívat... furt platí to samé. Pokud si mermomocí chceš opravovat auto sám, tak se připrav, že pokud nechceš mít z vozidla kepl, tak jen vercajk tě něco bude stát, a umění s ním dělat to co potřebuješ bude trvat dost času. Já se po zkušenostech se škodovkou, pak po roce na pomaturitní nástavbě na automechanika rozhod jít touhle cestou, neživí mě to, ale chci to dělat kvalitně, no a ve vercajku jsem na nějakých 130 000kč, tři různé diagnostiky, spousta přípravků z nichž dost děláno na koleně... A věř mi, že každý člověk, který tvrdí, jak škodovku opravíš snadno a proto je to zlaté auto, tak má v olejové vaně mazut, vůle svisláků ladí před STK mačkáním husté vazelíny a pod nánosem gumoasfaltu zespoda chybí místy plech.

A věř, že každé auto v ceně do 50 000kč znamená pevnou jistotu, že se v tom budeš hrabat. Podle druhu auta a péče předešlých majitelů je jen otázkou co. Někde zrezlá kastle (mercedes, starší bmw..), někde motor zralý na GO, jinde sypající se převodovka, jinde podvozek, a nebo elektrika. Případně jednotlivé kombinace jmenovaného.

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 16:36 | Nahoru | #87515

skodovak píše: SkotyCZ: A věř mi, že každý člověk, který tvrdí, jak škodovku opravíš snadno a proto je to zlaté auto, tak má v olejové vaně mazut, vůle svisláků ladí před STK mačkáním husté vazelíny a pod nánosem gumoasfaltu zespoda chybí místy plech.



Vyčistit vanu čas od času je dobrý nápad

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 16:43 | Nahoru | #87516
Škodovák- něco o tom ví... volnější svislé čepy se před TK dobře zamaskují A-nula nulkou. Oni to sice poznají, ale technik řekne, že je vidět, jakou dobrou péči auto dostává , ještě z čepů leze čerstvá vazelína- a je to OK.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.1.2021 v 16:48 | Nahoru | #87517
Tak ono tam nic jeného než A00 ani nepatří, ne? Nebo tam bylo z výroby něco jiného?

Jawablázni

26.1.2021 v 16:50 | Nahoru | #87518
Milan: Také jsme to tak dělali. Člověk byl mladý, neměl prachy a neměl výstružník ale dneska už jsem dospělý, u Trabanta mám přední nápravu po repasi a řízení je přesné srovnatelně s moderním autem v dobrém stavu. Lepší než ony "provizorky nafurt". Nevim jak dnes jiní, ale já to nedělám abych se blejsknul na STK ale aby se mi s autem jezdilo dobře. Ona taková vůle na nápravě totiž přináší nejen nekomfort, ale i dalši zbytečné namáhavé rázy do kastle a zbytku auta.
A zde opět výhoda nového auta - když už čepy maj vůli (což bývá většinou při nájezdu, kdy se škodovka chystá na GO motoru) tak čepy prostě vyměnim, pač stojí pár korun a vydrží víc jak ty svisláky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 17:31 | Nahoru | #87519
PetrL3> Co tam bylo z výroby nevím, i když jsem pro auto v Mototechně s otcem byl. A popravdě - ani nás to nezajímalo. Hlavní bylo auto dobře zajet, takže jet maximálně šedesátkou, potom více - a dopřát mu značkový servis. V tom servisu bylo skoro každý měsíc. Drobnosti, ale i když je to 120, je podobná 1000 MB - tisíc malých bolestí. Nejhorší bylo - a je - že nad 90 km / h. se s tím nedá jezdit. Hluk, vibrace. Už tehdy to servis AZNP ohodnotil jako výrobní vadu. Nic se neděje, otec i já jsme si na to zvykli.A nevadí to.
Co mi ale vadilo, tak byla absence maziva v lanku spojky u nové 660 a jeho zalomení tak, že spojka se skoro neutáhla. Hned na první garančce to p. Němec opravil a ohodnotil to na adresu montážních pracovníků Jawy nehezkými slovy. A lanko lankuje jak má. Už 33 tisíc km.

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 18:02 | Nahoru | #87520

Koudy01 píše: Pise, ze ty dvirka nemaji zamek. Zamek bude ve vicku pod dvirkama. Otevres dvirka, strcis klicek do vicka a otevres nadrz. Ale mu nesly otevrit ty dvirka....btw. mam Renaulta ze stejne doby. Akorat jinej model. A nemuzu si vubec na nic stezovat. Nadrz se zamyka centralem. Zadnej klicek pri tankovani se nekona.



No je to nějaké divné...

Buď je zamykací víčko a dvířka jsou otvíratelná bez klíče, nebo jsou zamykací dvířka (klíčem/centrálem) a víčko je pak holé...

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 18:03 | Nahoru | #87521
Milan1963> A to si ještě neviděl, jak funguje "aftermarketové" lanko pro XT660 prodávané za zhruba polovinu ceny Jawího.. Za něj by se dala tahat celá motorka

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:23 | Nahoru | #87522

Milan1963 píše: assassin> Mýlíš se. Š 120 v servisu není vůbec. Tedy - jednou za rok. Jezdí stále - kilometr sem, dva tam, další den zase kilometr...naposledy se dělala GO karoserie - na jaře. Od té doby jezdí.
V servisu je furt malý Opel. Ročně najede 400 km a dvakrát jde do servisu. Ted' zase brzdy...už to nechávám být. Opel brzdy neumí. Ideální brzdy má Popular. Takové by měla mít Astra.



Jaký pán, takový krám... Auto je na ježdění a ne na syslení.... Několik uživatelů těchto aster spokojeně jezdilo a jezdilo a jezdilo, dokud se to po 15 letech a několika stovkách tisíc kilometrů, na tabák shnilé, nerozpadlo v prach.... Takže to až tak špatné auto není...

Dobře ti tak. Dokud nezačneš používat mozek, lepší to nebude....

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:24 | Nahoru | #87523

assassin píše: skodovak> Vzdycky kdyz se u me stavi nekdo kdo nadava jak tohle mohl nekdo vymyslet - tak jen pohnu myši a na monitoru mu ukazu nejakou takovou vec, u ktere ne stalo x bezesnych noci ji tam vubec dostat, natoz abych badal nad tim, ze to musi Venca z JZD dokazat po 30ti letech provozu toho vozu bez nářadí na benzince .... a rikam at se předvede a vymysli to chytřeji nez ja

SkotyCZ: 120 tu ma Milan, najezdi 4tis ročně a co to tak ctu tak je to věcně v servisu ... ja jsem takovéhle problemy nikdy neresil a posuzovat kvality auta podle toho jak snadno “laik” vymeni nejakej dil kterej se bezne nerozbiji?

Predpokladam, ze ten pant je plastovej, origo byl namazanej nejakou tou bílou vazelinou na plasty ala molykote a po 30ti letech uz tam nic takoveho neni a zamrzlo to... auto z jedne z nejlevnějších kategorii po 20-30ti letech je s podivem, ze vubec jeste jezdi



Asi tak.... Vyčistit, namazat a bude to fungovat normálně... Ona na bílá vazelína za těch 20 let na slunci prostě vyschne...

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:25 | Nahoru | #87524

Borntobewild píše: Být na moderních autech brzdy jako na populáru, vyhubíš 2/3 populace



On si o to vyhubení koleduje předvším tím, jak jezdí, to čím jezdí je spíš průvodní jev, než kořenová příčina...

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:34 | Nahoru | #87525

Borntobewild píše: Být na moderních autech brzdy jako na populáru, vyhubíš 2/3 populace



Navíc brzdy moderních aut jsou natolik spolehlivé a účinné, že si není na co stěžovat... Na š120 ty dvoupísty, tam to rádo zatuhávalo,
pak to brzdilo na jeden, kurvilo kotouče a pajtlovalo.... Chtělo to co půl roku opečovat, aby se tomu předešlo... Šly velice snadno uhřát...

Plovoucí třmeny jsou proti tomu spolehlivé jak slunce a s lepší účinností, chlazené......

Když to vezmu třeba u Favorita.... Během 11 let jsem dělal 2x kotouče a destičky, jednou cplt trubky a jednou válec... To vychází na jeden zásah za několik let u poměrně dosti vytíženého auta co věčně tahalo valník... Tady si vážně není na co stěžovat... U š120 jsem do brzd lezl preventivně při každém přehazování pneumatik, kdy se i mazala přední náprava atd., protože když jsem se na to jednou vysral a nebral vážně rady otcovy, tak se mi to vymstilo a musel jsem pak do brzd ve sněhu klečeje....

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:37 | Nahoru | #87526

Bimbam píše: SkotyCZ - no, se stodvácou by sis až tak moc proti mrazovejm srandám nepomohl, tam je zase občas problém se do auta vůbec dostat když navečer je kolem nuly, mrcá sněhodéšť nebo déšť s větrem a pak to po půlnoci o pár stupňů spadne dolů. Přimrzaj dveře a zámky. No a nebo mrazem zkřehlý prastarý pitomý plast čudlíkovýho pišišvoru ve dveřích uvnitř při odemykání praskne a jdeš zkoušet dveře spolujezdce Zámky jsem před zimou namazal, dveře a těsnění kolem taky no a stejně jsem se do auta nedostal. Tak jsem vytáhl třindu a jel do práce na motorce.



Mám pár fíglů, jak tomuto předejít.... Ono se nezajebou ty zámky zvenku, ale ten mechanismus uvnitř... Takže když se nemůžeš dostat do auta, tak vložkou to nebývá, ale musíš zvednout kliku a dírou pro její ramínko, tou pravou, správně nasměrovat a prolít ten vnitřní mechanismus celou flaštičkou rozmrazovače a jsi v autě... A většinou je po tomto zásahu i na nějaký čas pokoj...

Jo škondůra, ta mně vyškolila, že je opravdu zapotřebí se o auto starat....

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:44 | Nahoru | #87527

Milan1963 píše: Borntobewild> Nemyslel jsem to doslova, ale tak, že brzdy předválečných aut jsou jednoduché. Bez zbytečností jako je 10 kabílků, hadiček, čidel apod. , které údajně přispívají k bezpečnosti. V jednoduchosti je síla. V listopadu auto dostalo nové kotouče, desky, brzdy prošly celkovým servisem. Ted' je leden a nebrzdí jedno kolo a svítí kontrolka ABS. Já s tím nejezdím vůbec, však to píšu, ale dcera s tím za ty dva měsíce najezdila asi 500 km , protože její si vzal přítel. Auto je v pohybu, ale stejně...
Bimbam : se 120 jezdím sám, děti s ní jezdit nechtějí, ženská občas. Proti Opelům je to etalon spolehlivosti. S tím zamrzáním máš pravdu. Já poctivě garážuju ( stodola ), dveře nepřimrzají, ale v mrazu nejdou zavřít - nevrací se západka zámku, tak třeba 3 km jedu s přivřenými dveřmi, než zaklapnou. Vše jsem rozebral, promazal, bez výsledku. To je asi výrobní vada, dělá to celých 41 let. A nejsem sám.

Dodatek : do práce jezdím na kole. Mám to 3,5 kilometru.



Není to výrobní vada, je to proto, že je to starý kárm, těsnění okna je věkem seschlé a kratší a když na to náhodou naprší, tak to chcije přímo do toho plechového mechanismu co je uvnitř dveří.... CO udělá voda když zmrne? Stane se z ní led a ty plechy se potom po sobě nešoupou a střídavě to nejde otevřít nebo zavřít... Léčbou preventivním proléváním rozmrazovačem a výměnou těsnění za rozměrově správné a tudíž těsnící jsem nemusel jezdit s otevřenými dveřmi a do auta jsem se dostal normálně....

škondůr rozhodně není etalon spolehlivosti... I ten Opel, přestože to není žádný zázrak, je proti škondůru o čtyři generace a tři galaxie lepší... Jenom mu hrubě ubližuje to, že ho vlastní osoba, kterou jsi ty a ty s auty zacházet neumíš, starat se o ně už vůbec ne a tvůj oblíbený mechanik je gramlavý až běda...

Škondůr je z dnešního pohledu krám, ale je mnohem lepší, než jak ho znáš ty, protože ho máš prostě v bordelu... Navrch huj, vespod fuj...

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:48 | Nahoru | #87528

assassin píše: me v servisu rikaji, ze muj petivalec je jedina D5 v okoli co se nesere… protoze jezdim jako kokot

u modernich aut muze byt problem, ze pri navrhu se pocita s jezdenim a ne nejezdenim… v tom bude problem nasim jsem vnutil nove auto a ono tam ted stoji a jezdi starejma sracema…cca po dvou mesicich je baterka prazdna



No ono krom HTP, jež je výjimkou, mají s motory i s brzdami problémy především prcalové jako je Milan... Ti co vyhání pavouky z výfuku neznají pojem karbon, neznají pojem zatuhlé brzdy, neznají pojem "zablokovaná regulace turba".....

Auto je na to, aby jezdilo, kdo nejezdí, auto nepotřebuje.... A je třeba čas od času tomu dát podlahu a pořádně protáhnout...

Takže to že jezdíš jak jezdíš, je autu spíš ku prospěchu, než ke škodě... U čehokoli přímovstřikového to platí tuplem...

Jawablázni

26.1.2021 v 19:53 | Nahoru | #87529
Na svisláky byla jen A00, přední brzdy jednou za rok rozhýbat a vyčistit mě nikdy nečinilo problém jak tady někdo dramaticky popisuje. Nikdy jsem neměl problém otevřít 742 a to jsem 7 let let pracoval na horách za opravdu tvrdých podmínek, nikdy nezklamala a nic jsem neprolíval. Zámky mažu i na jiných škodovkách a pochybuju, že jiné echt vergly před zimou trochu péče nepotřebují. Nechápu neustálé poměřování a mudrování nad tehdejší technikou dnešním rozumem .

Naposledy editováno 26.01.2021 19:54:35

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 19:54 | Nahoru | #87530

PetrL3 píše: Mám dotaz. Kdyz si vyrobíte součástku z hliníku, nebo třeba jen zbavíte oxidace, čím to ošetřit nejsnáze, aby to nešpinilo ruku? Třeba páčky na JAWU a tak . Něco běžně dostupného, žádné speciální kyseliny pokud možno.

Doufám, že oceňujete JAWÍ dotaz !



Grisolex....

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 20:02 | Nahoru | #87531

Verdom píše: Když vařím nebo čistim nějakou nádrž, krom toho, že to je blbá práce,
nedostávám se soustavou zrcátek někdy k tomu, abych viděl trochu líp dovnitř.
Napadlo mě pořídit k telefonu s Androidem nějakou kameru s přisvětlením.
Ale protože jich je bambilion , nemáte nějaký tip na něco s USB C, slušným rozlišením a cenou do litra?



Připojuji se k dotazu... Telefon mám Xiaomi Redmi 8

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 20:06 | Nahoru | #87532

Milan1963 píše: Škodovák- něco o tom ví... volnější svislé čepy se před TK dobře zamaskují A-nula nulkou. Oni to sice poznají, ale technik řekne, že je vidět, jakou dobrou péči auto dostává , ještě z čepů leze čerstvá vazelína- a je to OK.



No jasně... Přední náprava vyhoněná jak kašparouc koza a pak se tu tatar diví, že mu to v 80 pajtluje..... Protože je náprava v prdeli, geometrie je v prdeli... Přesně podle toho se to auto chová... Žádná výrobní vada, ale totální lemplovitost majitele...

Udělat nápravu na škondůru je hotové za jedno odpoledne a pak je od toho poměrně dlouho klid...

(reakce na) Jawablázni

26.1.2021 v 21:39 | Nahoru | #87533
kehaj> Ještě když byla sajda na sníh jsem se vždycky těšil a pak se šlo jezdit.
Dnes se netěším protože jsem v práci jediný kdo nakládá VZV a musím sjet z rampy. Tzn. odházet sníh a po vyložení doufat že vyjedu nazpět.

Jawablázni

26.1.2021 v 22:13 | Nahoru | #87534
Cmíral + Pech - když mrzne furt tak taky problém nemám, nejhorší je když je vlhko, pšosněží a fučí a v noci přituhne. Já odemknu normálně zámek klíčkem, ale jsou přimrzlý dveře ke kastli i když jsem to před zimou namazal kolemdokola. Západka na dveřích chodí , je to promazané všechno i uvnitř dveří. Na ten gumicuk jsem si vzpoměl že jsem to takhle řešil třeba jednou či dvakrát za zimu. Teď už asi 4 roky ne.

Jawablázni

26.1.2021 v 22:38 | Nahoru | #87535
Nejlepší na tom je, jaký my jsme národ koumáků... akorát to není moc vidět :) ale zase tak nějak pořád fungujem...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.1.2021 v 01:04 | Nahoru | #87536
skodovak>
Jestli Enfield na naftu - pak doporučuji 350ccm.
Dle referencí startuje i opakovaně a jezdí.
Pětikule je naopak problematická / teplá nechytá ....a má také jiné neduhy.

Kdyby si chtěl někdo osahat a poslechnut vrčícího dieselového Indiána - pak v Rakovníku u Ivo Šarlingera (muzeum Splněný sen).
Celkem ochotně to každému nahodí a začoudí si!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.1.2021 v 06:19 | Nahoru | #87537
Franky> Enfield na naftu jel i poslední retro6D ve Slavičíně
ty kluky z Tlumačova /ZL/ znám

Naposledy editováno 27.01.2021 09:23:03

(reakce na) Jawablázni

27.1.2021 v 08:57 | Nahoru | #87538

Franky píše: ...pak v Rakovníku u Ivo Šarlingera (muzeum Splněný sen).
Celkem ochotně to každému nahodí a začoudí si!



Máš recht, byli jsme tam taky.
https://verdom.rajce...Motomuzeum_Pavlikov/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.1.2021 v 09:17 | Nahoru | #87539
cmiral> S majitelem jiného Enfieldího diesela jsem si pokecal na jedné akci u Dobříše.
https://verdom.rajce...T.M._2017/1231938638

Jede to prý nahovno, je to těžký, v zimě to nechytá (to teda nekecal, trápil se dlouho než to chytlo)
a předjede ho i simson.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.1.2021 v 09:25 | Nahoru | #87540
Verdom> škoda, že nemůžu teď najít v novém mobilu jeho excelentní start "pro diváky" na parkovišti závodních strojů a potom ten ostrý na startu soutěže, fakt zážitek a naprosto spolehlivý start. V létě jeli jízdu okolo ČR a má ji jako provozní ne muzeální .

Naposledy editováno 27.01.2021 09:29:07
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist