AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
E: Když dáš sádroš rovnou tak ti podle mě bude praskat ve spojích.....
E: A nezapomeň ten parotěs nalepit i k obvodovým stěnám. To se dělá třeba na tmel k tomu určený.
Naposledy editováno 25.01.2021 12:36:41
Ty barevné Jawky jsou moc pěkné. Kdyby se našel někdo kdo by poctivě pořešil problematické díly tak to tady půjde na odbyt taky docela dobře. No pro Jawu Indie jsme kapka v moři. Myslím že až přijdou s něčím nad 500 ccm začne to být pro Evropu víc zajímavé. Ale to je jen můj osobní názor.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: V_i_c_i> Ta páska se normálně dá koupit. Někde ještě zbytek mám. Parotěsku bych taky určitě dal.
Bez problémů koupitelná. Jde o to že to akrylátové lepidlo je taky parotěsné. Já osobně mám rád pásku od Tyveku která drží snad na všem. Dokonce jsem s ní kdysi lepil kabely na světla k betonovému stropu než se dával do omítky. Elektrikář z toho byl tenkrát hin že to drží. Ale ta není zrovna levná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Saab dvoutakt je úplně nahovno. Zajímavé to začalo být až s V4 motory od Forda... A Minora fakt neokopírovali....
Jediná podobnost s Minorem je: "Uděláme to asi tak nějak!" :)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://www.bauhaus....epici-paska-25715404
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Na opravy používám i T-Rex z Lídlu. Zatím asi nej. páska co drží i na roztržené koženkové sedačce VZV, Gumových těsněních atp. . No je krapet dražší ale je tam toho v návinu dost.
https://www.bauhaus....epici-paska-25715404
Tak to je ten Tyvek v ceně cca 20 Kč/bm ještě 10x levnější Akorát ne na vše je vhodný, protože jeho povrch je "papírový". Taková multi páska s podoně dobrým lepidlem je Ilbruck ME314. Ta má povrch textilní. Cenově to bude podobné jako ten Tyvek.
Naposledy editováno 25.01.2021 13:20:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 25.01.2021 13:26:40
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
laďa-prášil píše: Jediná podobnost s Minorem je: "Uděláme to asi tak nějak!" :)
Zdroje hovoří o české stopě toto: "SAAb nese stopy české konstruktérské školy. Když přešla pankrácká "Janečkárna" za protektorátu na válečnou výrobu, konstruktéři tam tajně pokračovali na vývoji následníka předválečné úspěšné Jawy Minor. Němci postupně začali něco tušit a proto bylo nutné materiály dostat někam ven. podařilo se to dostat do neutrálního Švédska, kde byl postaven a zkoušen prototyp vycházející z koncepce Jawy Minor, tedy s předním pohonem. " a další zdroj "První SAAB měl být licenční Aero Minor - jednání o prodeji licence byla téměř dokončena a u SAABa již byli čeští specialisté pro přípravu výroby. Pak ale komunistická vláda řekla ne a bylo po obchodu. Dopadlo to tak, že jeden z našich konstruktérů "hodil na papír" převodovku, se kterou ze delší čas zabýval, doporučil použít jednoduchý motor z leteckého elektroagregátu a tím, že s karoserií ji u SAABů poradí hravě - vždyť šlo o leteckou továrnu s bohatými zkušenostmi s použitím hliníku ve výrobě. A stalo se."3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ale k motorkám : kdyby , jak Jirka píše, Indové začali vyrábět něco víc než třístovku ( třeba toho litra ) , bylo by to dobré. Jawa ho má v podstatě hotového, jen homologace pořád utíkaly, až utekly - kdyby platilo Euro II, tak Jawa 1000 jezdí, jenže jsme v EU ...v Indii se na homologace asi moc nehledí, tam by to mohlo projít. A potom vozit do Evropy jako ta třístovka - s určitými úpravami. Ale to už bych chtěl asi moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: elevator> Tak nějak jsem to prý bylo. Taky jsem to četl. Snad je to pravda. S Minorem II jsem taky něco najezdil, tedy stovky, ne tisíce kilometrů - proto se znám s předsedou Minor klubu a nevyvrátil to. On Minor Ii není špatné auto, jen ta zadní náprava je na opravy nic moc...a potom - vidí kopec a hned zpomalí chtělo by to aspoň tříválec z Ify 9.
Ale k motorkám : kdyby , jak Jirka píše, Indové začali vyrábět něco víc než třístovku ( třeba toho litra ) , bylo by to dobré. Jawa ho má v podstatě hotového, jen homologace pořád utíkaly, až utekly - kdyby platilo Euro II, tak Jawa 1000 jezdí, jenže jsme v EU ...v Indii se na homologace asi moc nehledí, tam by to mohlo projít. A potom vozit do Evropy jako ta třístovka - s určitými úpravami. Ale to už bych chtěl asi moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
E: elevator byl rychlejší
Naposledy editováno 25.01.2021 13:53:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: V_i_c_i> Tak to by mě docela zajímalo. Kde se to dá koupit ? Vzal bych to na firmu. Pytel pekařské směsi 2500-4000kč a kyž se to rotrhne lepíme to obyč páskou nebo já papírovou na malování. Docela průsšvih u zákazníka. Můžeš dát odkaz?
Bereme to přes dodavatele speciálního spojovacího materiálu. Tyhle pásky jsou pro nás "okrajová záležitost".
Ale když se podíváš na kontakty tak nabízejí i prodej na přímo.
Ta textilní je fólie ME314 od Tremco Illbruck
http://tikatalog.cz/...poje-a-prostupy-int/
Ale když se podíváš na kontakty tak nabízejí i prodej na přímo.
Petr Komínek | Manažer pro klíčové zákazníky | +420 724 049 814
Roman Houdek | Obchodní zástupce - Severní Morava | +420 602 128 748
Petr Nečas | Obchodní zástupce - Jižní Morava | +420 602 393 482
David Hakl | Obchodní zástupce - Praha, Jižní Čechy, Střední Čechy | +420 602 120 497
Jiří Neugebauer | Obchodní zástupce - Východní Čechy a Severní Čechy | +420 606 647 762
Tomáš Drvota | Obchodní zástupce - Praha, Západní + Střední + Severní Čechy | +420 725 890 687
Ten Tyvek koupíš i ve stavebninách. Je to tenhle:
https://www.difuznif...m/200-mnozstvi-25_bm
Pokud to nemáš ke mě někdy daleko (Benešov nebo Praha) tak ti klidně nějakou načatou dám ať vyzkoušíš co by ti vyhovovalo víc. Ale pokud sedí ty Otrokovice (dělali jsme tam Barum a Mitas) tak to bude tak 380 km.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V_i_c_i píše:
Pokud to nemáš ke mě někdy daleko (Benešov nebo Praha) tak ti klidně nějakou načatou dám ať vyzkoušíš co by ti vyhovovalo víc. Ale pokud sedí ty Otrokovice (dělali jsme tam Barum a Mitas) tak to bude tak 380 km.
Tam myslím Jirka dokoncal pracoval, pokud si správně pamatuju.
Dan250 píše: parotěsku přidělám sponkama, ty zalepim a pak můžu na to hned šroubovat palubky? Ty se teda normálně budou dotýkat tý parozábrany.
Ideální je, kdyby jsi se pak těma šroubama co budeš něco šroubovat (OSB, palubky apod) trefil do té pásky. Samo nalepíš tu pásku jako jeden pruh. Ne že budeš vystřihovat čtverečky přes jednotlivé sponky. A že se něco té parotěsné zábrany bude dotýkat je úplně jedno, protože nebude pokovená, tedy není potřeba žádný prostor pro odraz a sálání tepla zpět. Já tomu osobně stejně moc nevěřím a nechápu že to tam lidi dávají. Za mě je lepší tam dát rovnou o nějaký ten cm tepelky víc (nebo nějakou s lepší lambdou) a je klid než to pak řešit těmi alu blbostma....
E: Ten parotěs v ploché střeše (PE fólie tl, 0,2mm) je třeba taky v přímém kontaktu s podkladem a tepelnou izolací....
Naposledy editováno 25.01.2021 15:32:17
Bystřici mám jednu zítra na trase B.p Hostýnem a když jsem měl rajon Ždˇár n. Sázavou tak jsem jezdil Bystřici nad Perštejnem. Nemáte družbu
Odkaz slušný něco vezmu.
Prahu točí kamoš co týden. Mám tam někde bratrance (otec v dětství bydlel na Vinohradech nemám problém ).
Naposledy editováno 25.01.2021 17:05:13
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Teď potřebuji poradit s mým dalším vehiklem-autem. Auto mi pálí pojistku stěračů (vydrží pár min). Můj tip je motorek stěračů, že by potřeboval více proudu (něco už odsloužil), než zvládne pojistka. Ten motorek není za pár korun, tak se chci ujistit, jestli je moje dedukce správná. Co dalšího by to popřípadě mohlo být? Auto je Clio II, rv 1999.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
SkotyCZ píše: Fajfky i svíčky už přišly. Nainstaluju to, až bude pěkně.
Teď potřebuji poradit s mým dalším vehiklem-autem. Auto mi pálí pojistku stěračů (vydrží pár min). Můj tip je motorek stěračů, že by potřeboval více proudu (něco už odsloužil), než zvládne pojistka. Ten motorek není za pár korun, tak se chci ujistit, jestli je moje dedukce správná. Co dalšího by to popřípadě mohlo být? Auto je Clio II, rv 1999.
Dan250 píše: Bimbam> což palubky, to mě taky napadlo. Jenže sádroš by to prosvětlil. Natřený palubky by to akorát ztmavly. Nevim, taky jsem o nich přemejšlel a dělalo by se s nima dobře. Tak nevim. Řešení najít nějaký dvojka kvalitu a něčím světlym natřít...
Palubky jsou nahovno.. V dílně se bude brousit, svařovat... Sádroš je lepší. Pokud použiješ obyčejnou parozábranu a rozteč není větší než 60-65cm, tak to na to naprat můžeš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137> To clio má elektriku ještě dobrou a přístupnou, nejhorší jsou mechanické práce a neuvěřitelné konstrukční banality.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kire640 píše: Milan1963> V indii mají emisní limity, dle mých informací, stejné, jako v EU. Proto nechápu, co na té IndoJawě museli tak předělávat, aby to splnilo emise zde...
E: elevator byl rychlejší
Nic... Ale museli vymyslet nějakou další lež, jak si obhájit, že to skoro o kilo předražili... To nejsou náklady na dopravu...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |