Něco jsem si tady již přečetl, ale mám ještě několik dotazů k tomu, co mi není jasné. Obecně jsem se dočetl, že mi stačí nějaké dva dokumenty (Karta pojazdu a Dowod rejsrtaczny) od majitele v Polsku a podepsaná kupní smlouva a zbytek zajistí původní majitel.
1. Opravdu nepotřebuji řešit odhlášení s majitelem v Polsku? Co když motorku řádně neodhlásí a nezruší povinné ručení?
2. Komu zůstává původní polská SPZ?
3. Je nutné v Polsku řešit převozovou zelenou kartu, když budu motorku převážet dodávkou?
4. Jsou nějaké další úskalí, na které je třeba si dát pozor?
Děkuji za odpovědi.
Co musíš předložit k přihlášení polské motorky v ČR řeší podrobně §6 zákona 56/2001 Sb, a to je ta vyčerpávající odpověď, ale nejsem si jistý, zda právě toto čekáš....
Vím o tom, že v jednom vlákně napsal jeden rádce, že NĚKDE slyšel, že NĚJAKÉMU známému který si v ČR zaregistroval původně polskou motorku přišla po 2 letech poštou od nějaké polské pojišťovny nějaká výzva, nebo snad dokonce pokuta za to, že motorka není v Polsku pojištěná...To nemá cenu vyvracet, protože lidská blbost je nekonečná...pokud je to úskalí, kterého se obáváš, jezdi na youtube a nic si nekupuj
Další rádce ve stejném vlákně uváděl, že na českém úřadu odevzdával polskou značku a že jí po něm nějaký úředník chtěl...opět odkazuji na §6 zákona, který nic podobného českému úřadu neumožňuje...česká tabulka s českou SPZ je podle vyjádření českého MDCR majetkem českého státu, prý proto že byla vylisována za peníze z českého státního rozpočtu a proto v jistých souvislostech vyžaduje český zákon její vrácení státu, který k tomu zřídil příslušné úřady...
Lze se oprávněn domnívat, že stejná pravidla platí i v Polsku, ale na registraci motocyklu v ČR to nemá žádný vliv
Proste se tím přestaň zabývat a zaměř se na to, abys mel v ruce oba platné polské doklady, zkontroluj si VIN + výrobní štítek a především technický stav motorky...to je hlavní úskalí
Pokud jde o polskou "převozovou" zelenou kartu k motocyklu, který nepojede po ose, jistě sám uznáš, že tato otázka je hloupá...
český zákon v §6 nepodmiňuje přeregistraci motocyklu v ČR odhlašováním v zemi původu...právě proto, že v EU máme volný pohyb zboží...bohužel na této poradně působí i malá skupinka nic nechápajících idiotů, která tady donekonečna působí zmatek a šíří nejistotu tvrzením naprostého opaku...ani opakované odkazy na zákonný postup, tedy §6 zákona nepomáhají, protože pitomec musí mít vždy poslední slovo a bude tvrdit, že zákon sice máme ale že každý úřad má vlastní zákony...to je také úskalí, na které si dávej pozor....na idioty... a na jejich historky jak někdy v minulosti přišli s něčím na dopravní inspektorát a odtamtud je někdo vyhodil...atd..
Pokud se polská značka v Polsku neodevzdá a pokud se motorka v Polsku neodhlásí, přijde se na to možná v momentu, kdy bude chtít Polák zrušit pojistku....ale tobě to může být jedno, to není tvoje smlouva a polská národní legislativa se vztahuje na Poláky...ale nevylučuji možnost že se tady opět najde někdo kdo bude opět tvrdit, že my, čeští občané jsme povinni na území ČR dodržovat polské nebo německé zákony...
Samozřejmě se mohou stát i horší věci, stačí se na chvilku podívat na web www.poradte.cz...tam se člověk prodaného nepřepsaného auta ptá, jak se má vyhnout pokutám od ČKP a za rychlou jízdu tunely nepřepsaným autem, když ani neví komu to auto prodal a nemá šanci auto přepsat..jezdí tím prý cikáni porušující co se dá....idioti mu tam radí zajít na policii a nahlásit že auto bylo ukradeno...Tak pokud je podobná poradna i v Polsku, nespal bych, protože kdyby polský prodejce postupoval stejně a motorku nahlásil jako odcizenou, než uděláš v ČR evidenčku a přineseš ty doklady na úřad, bude už v policejním systému záznam a při lustraci motorky před registrací v ČR bude systém červeným písmem hlásit hlásit že je odcizená, policie tě sebere od prepážky i s motorkou...no nevím co by se ještě mohlo stá kdyby...
No a na závěr, jistě budeš souhlasit s tím, že nejlepším řešením bude vše probrat s polským prodejcem...ten by si měl nechat značku a dořešit si své povinnosti vůči polské pojišťovně a vůči polskému státu, aby neměl v budoucnu nějaké problémy....spokojený by měl být jak kupující tak prodávající...a to si vyřešte mimo tuto poradnu
Naposledy editováno 16.01.2021 15:17:17
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky z Pl aktuálně
"Kedže už dlhšie som plánoval kúpu čopra, rád sa podelím o vlastné skúsenosti. Na internete (www.allegro.pl , www.otomoto.pl) sú stovky pekných dovezených moto z USA. Cenovo veľmi výhodné a na fotkách veľmi zachované. Potom som si vypýtal návrh zmluvy, že ju preložím do slovenčiny. V zmluve bolo aj VIN tak som ho skúsil zadarmo na americkej stránke pre kradnuté a zničené vozidlá (www.nicb.org/theft_and_fraud_awareness/vincheck...) kde mi moto vybehla ako totálka v NY pred 6 mesiacmi. Obchod zrušený... ((
Druhá moto - Rzseszov - opäť nikdy búraná, ako nová. Už skúsený som si vypýtal VIN - na NICB v poriadku, tak sme sa opäť dohodli na cene, mieste a čase. 2 dni pred obchodom mi nedalo a dal som 45 USD za platený VIN check na www.carfax.com a neoľutoval som - totálka v Quebecu. To ma už dopálilo a kúpil som novú Hondu Shadow Spirit tu na SK"
Tak si aspoň ověř VIN , když je to tak echt koupě.
Shrnutí: Zjednodušení o nevyžadování plné moci jako od Čecha a dražší dovozová STK místo běžné evidenční, jinak stejné jako běžný český převod.
Naposledy editováno 17.01.2021 00:37:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky z Pl aktuálně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky z Pl aktuálně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky z Pl aktuálně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dovoz motorky z Pl aktuálně
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky z Pl aktuálně
PS: ale to si asi nechcel počuť.
Naposledy editováno 17.01.2021 17:26:09
Proces schvalování vozidel ze 3 zemí by měl proběhnout v tom ČS, do kterého bylo vozidlo ze 3. země dovezeno...následně se při pohybu v EU vozidlo už jen jednoduše přeregistruje....Pokud Polsko nepostupuje podle EU legislativy a vpouští na jednotný EU trh bez dalších úprav a posouzení neevropská auta, vznikají tím problémy v jiných ČS...ty na to samozřejmě budou nějak reagovat...osobně se domnívám že by se to definitivně vyřešilo prostým zamítnutím žádosti. je nutné vycházet z logiky, že EU legislativa platí...pokud EU legislativa platí, i Polsko jí dodržuje....protože jí Polsko dodržuje, provedlo posouzení neevropského motocyklu při jeho dovozu z Mongolska....na motocyklu byly provedeny takové úpravy, aby odpovídal EU legislativě...až poté byl v Polsku zaregistrován...před přeregistrací motocyklu z Polska do ČR někdo motocykl opět upravil tak, že neodpovídá EU legislativě...motorku prodá do ČR na české STK se na to přijde a žádost bude zamítnuta...je to jednoduché...kdo si to koupí ten to pak poveze zpět do Polska, půjde to i bez diplomatické roztržky s Polskem...ostatní členské státy tím v podstatě nic neporuší...
Naposledy editováno 18.01.2021 08:51:47
1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky z Pl aktuálně
není tvoje starost
2. Komu zůstává původní polská SPZ?
3x zůstala mě. Ale je to jedno, stejně visí na zdi
3. Je nutné v Polsku řešit převozovou zelenou kartu, když budu motorku převážet dodávkou?
ne
4. Jsou nějaké další úskalí, na které je třeba si dát pozor?
abys při přihlášení doložil technický údaje-rozměry kol, hmotnosti atd
Navíc kdo chce nepoškozenou , původně USA motorku, tak ji v Polsku stejně nenajde...Drtivá většina byla v Polsku schválena na Salvage Tittle ( list vlatníka poškozeného vozidla) , proto vám téměř vždycky vyskočí při kontrole VIN , že byla motorka havarovaná.
Chápu , že polská cena je argument..... pak ale musíte počítat se starostma, časem navíc, a penězma navíc při další registraci v EU.
Minulý rok jsem si zase z Polska dovezl Honda VFR 1200 F a přihlašoval ji v ČR, takže pokud máš otázky napiš mi a rád ti poradím. Není to vůbec složité. Přihlášení bylo jako u auta evidence na STK a bylo hotovo do hodiny v\stavili TP a jel jsem domů.
Kubeja píše: 1. Opravdu nepotřebuji řešit odhlášení s majitelem v Polsku? Co když motorku řádně neodhlásí a nezruší povinné ručení?
není tvoje starost
2. Komu zůstává původní polská SPZ?
3x zůstala mě. Ale je to jedno, stejně visí na zdi
3. Je nutné v Polsku řešit převozovou zelenou kartu, když budu motorku převážet dodávkou?
ne
4. Jsou nějaké další úskalí, na které je třeba si dát pozor?
abys při přihlášení doložil technický údaje-rozměry kol, hmotnosti atd
Naposledy editováno 22.01.2021 23:25:35