2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Nechci zahlcovat hloupejma otázkama, ale když už jsme u těch detailů řazení, má smysl dávat na křižovatce neutrál, nebo tam necháváte jedničku a držíte spojku? Se spojkou jsem už uměl řadit na simsonovi, tak je to snad u větších motorek stejný nebo i jednodušší.
Je to jak to delas v autě, podobně ne, pokud to vypadá na delší čas je zbytečně stát na spojce. To same jak jsi zminoval ty otáčky. 8000 otáček ja max výkonu, u tohoto stroje, je lepší jezdit v otáčkách kdy má motor max točivého momentu. No a když cítíš že to motor nezvládne, musíš při podřazení zvýšit otáčky motoru tak aby jsi srovnal otáčky motor / převodovka a pak ti pujde řadit hladce. To je vše o cviku. Na motorce je to trošku jiné to nejsou synchronizované převodovky jako v autech. Proto je tam taky "postupné řazení" Nejde dát třeba z 5tky hned neutrál. Musíš pěkně odřadit až dolu.Naposledy editováno 12.01.2021 08:17:49
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
Vlada píše: Myslím že nejsou synchronizované. Namátkou jsem stáhnul foto převodovky z netu. A já tam žádné synchrony nevidím ...jedná se tedy o tu Hondu CB 500 F....
Technicky se motocyklová převodovka nikdy celá nerozpojí, jen vidličky posouvají to zapojení uprostřed. Takové řešení, pokud to správně chápu, stačí díky tomu, že řazení na motorce je jeden rychlý plynulý pohyb řadičky a momentum je díky nižší hmotnosti v celém systému už tak nižší - proto se nesmí řadit pomalu, ale rychle a důrazně.
Takže rozhodně máš na technické rovině pravdu, ale podle mě je hlavní - ne, ruinin nemusí používat meziplyn (resp. vrknutí, abych to zase neschytal ).
PS: Ale alespoň mi teď je jasné, proč se vždy ozve rána, když řadím N>1, protože to mi ve variantě se synchronizací nikdy nedávalo smysl .
Naposledy editováno 12.01.2021 15:03:49
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
Co se týká synchronů, pokud se nic nezměnilo, bylo u starších modelů nějak náročnější řadit, ve srovnání s dneškem, když nepočítám ty antihoppingy a podobný vychytávky? Logicky by to mělo být tak, že se nic nezměnilo a převodovky u motorek jsou prostě dál nesynchronizovaný.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
jinak dodoam ze to razeni neprobiha pomoci zasouvani primo zubu ozubenych kol ktere vidis na obvodu, ale zarazenim tlustych pacek ci zubu uvnitr tech kol (medvedi zuby se tomu rika)... tzn vsechny ty prevody v te prevodovce se stale (spolecne s tim kolem naproti) toci, ale krome toho jednoho co je v zaberu, podle stupne ktery je zrovna zarazeny, se ta ostatni protaci na hrideli volne.. posouvaji je jak uz nekdo psal vidlicky, ktere jsou "zapichnute" mezi ozubenymi koly, podle predlohy na radicim bubinku...
asi lepe videt nez popisovat.. viz napr.
ruinin píše: Tak jsem volal do autoškoly, musím se přihlásit co nejdřív, kvůli koroně se vše posouvá z loňska a začnu dělat jízdy nejdřív v květnu. Tak aspoň bude dobrý počasí. Cena 11 000 na áčko dost slušná, viděl jsem i za dvacet.
Co se týká synchronů, pokud se nic nezměnilo, bylo u starších modelů nějak náročnější řadit, ve srovnání s dneškem, když nepočítám ty antihoppingy a podobný vychytávky? Logicky by to mělo být tak, že se nic nezměnilo a převodovky u motorek jsou prostě dál nesynchronizovaný.
3 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.
Naposledy editováno 27.01.2021 00:15:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
To že nejde nastavit komprese u vidlice bych neviděl jako problém. To Ti začne vadit až když s tou motorkou jedeš stylem nad maximum toho co ten podvozek pobere a to zřejmě nehrozí.
Spotřeba....samozřejmě 3 není stejné jako 6 ale pro tohle si většina motorku nekupuje.
Jediný v čem s kamarádem souhlasím je ať si zkusíš víc motorek ....ale zase ze zkušenosti vím, že kdo má svou “vysněnou” kde se mu sejde variace model/nová/barva /spotřeba není moc schopen se toho vzdát a vzít jinou
E: jinak 500F 2015 máme doma tzn rozumím že se Ti líbí ale po tom co jsem si vyzkoušel jiné v kategorii je to v podstatě motorka co omrzi za rok
Ale zase já jsem ochotný si koupit 1-20 let staré aby jsem si zkusil co mě bude bavit víc let...
Naposledy editováno 27.01.2021 08:16:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Gahan37 píše: ruinin> Hele je to blbej nápad, na druhou stranu je to standardní postup lidí co nikdy nejeli na lepší a ta horší se jim zda super. Stejný jako u aut...
To že nejde nastavit komprese u vidlice bych neviděl jako problém. To Ti začne vadit až když s tou motorkou jedeš stylem nad maximum toho co ten podvozek pobere a to zřejmě nehrozí.
Spotřeba....samozřejmě 3 není stejné jako 6 ale pro tohle si většina motorku nekupuje.
Jediný v čem s kamarádem souhlasím je ať si zkusíš víc motorek ....ale zase ze zkušenosti vím, že kdo má svou “vysněnou” kde se mu sejde variace model/nová/barva /spotřeba není moc schopen se toho vzdát a vzít jinou
Máš naprostou pravdu, ale ruinin je dávno rozhodnutý (jen to možná neví) a dělá tu tanečky. Já si taky první opravdu dospělou motorku koupil funglovku ER-6, i když to nebylo vůbec rozumné. Prostě ten motor byl pro mne boží. Za dalších 5 let jsem tu mašinu nechal na 100% synovi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Ale nejsem takovej šílenec, že bych zaplatil nevratnou zálohu, aniž bych si na tu motku sedl, abych se ujistil, že budu sedět pohodlně. Takže jí někde musím schrastit v nějakým salonu , kde je k mání, než složím zálohu.
Naposledy editováno 27.01.2021 09:57:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
ruinin píše: Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.
Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.
Rezervovat si motorku, když ani přesně nevíš, kdy ji dostaneš, jestli ti sedne a bez vyzkoušení dalších strojů je iracionální pitomost ...... ale to neznamená, že bys to neměl dělat. Pokud se ti ta motorka fakt líbí, pokud ti už jen pomyšlení na to, že už ji máš zarezervovanou, že za chvilku bude tvoje, dělá radost, jdi do toho . Motorka má spoustu racionálních užití, kdy je to prostě vhodný nástroj pro danou činnost, ale realita je, že většina lidí jezdí, protože jim to prostě dělá radost. Na to nepotřebuješ tu nejlepší motorku, koupenou za nejvýhodnějších motorku. Potřebuješ stroj, který ti bude dělat radost, a ideálně mít z nákupu radost, ze servisu radost...
PS: Kompresi ani odskok ti chybět nebude. Potřebuješ nastavení předpětí vepředu i vzadu, to nastavíš podle své váhy, spolujezdce, zavazadel a silnic, na kterých budeš jezdit. Pokud není vepředu stavitelné, dá se to velmi snadno vyvložkovat - práce na půl hodiny. Vzadu je to dost krkolomné, proto mají skoro všechny motorky předpětí vzadu stavitelné.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Ta moje "koloběžka" mne už párkrát převezla přes Alpy, byla v Dalmácii, předloni jsme byli v Srbsku, v Bosně, ... Manželka jezdí Marauder 250. Motodovolené jezdíme většinou na 2 týdny (cca 2500 km) stylem, že nevíme, kde zítra budeme. Kdysi dokonce se stanem a spacáky, dnes už jen "s kreditní kartou".
Tedy já netvrdím, že CB500F je málo. Já jen tvrdím, že chceš vydat dost peněz za novou funglovku (stejně jako já kdysi "musel mít" novou Kawu 650) a pak budeš mít problém ji prodat za slušný peníze, protože možná zjistíš, že přeci jen chceš jinou. Silnější. Slabší. Choppera. Enduro. Cesťák s kapotama a kufry.
No a k tomu zjištění nedojdeš půlhodinovou zkušební jízdou, ale minimálně jednou kompletní sezónou, kdy si dáš dovolenou, rychlý průlet oblíbenou silničkou, výlet s kamarády, návrat v dešti, ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
https://www.motorkar...vtr-250-1617738.html
Je to malý (já mám 178 cm a bylo mi to na dlouhý cesty malý), ale vypadá to božsky a jede to jak z praku. Synáček mne na tom zesměšnil ze Štěchovic na Slapy. Víc jak dvojnásobek koní mi nebyl nic platný. Je to lehoučký, tuhý rám, čiperný, .... Na dálnici to bez problémů drží 130+ pořád.
Za rok to prodáš minimálně za 80. Ztráta 15. A nebo to taky neprodáš - nebudeš chtít.
Je to "malý Monster s hondí spolehlivostí". Jen se na to musíš vejít.
Stará motorka. Hmmm. Moje Honda ani Suzuki mé ženy zatím nikdy nic výjimečného nepotřebovaly. Olej 1x za rok. Pneumatiky po cca 15 - 20 tisících. Filtry. Promazat bovdeny. Jo - řetězovky a řetěz po cca 30 tisících. Mazat řetězy a napínat. Žádný superservis, ale nekašlat na to úplně.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F
Naposledy editováno 27.01.2021 22:06:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Naposledy editováno 27.01.2021 22:45:21
Máš vybraté - choď do nej. Nezáleží na tom, že to nie je optimálna voľba, proste ak máš oči len pre tú jednu... tak vyber srdcom. Radšej oľutovať niečo, čo si spravil, než niečo, čo si nikdy neurobil.
Nemáš vybraté - vyber rozumom a to je v tomto prípade niečo, čo môžeš ľahko predať bez veľkej straty, teda nejaká staršia nie extra drahá (na Tvoje pomery) motorka, ktorá je populárna. Možno staršia CB 500, eventuálne GS 500, nejakú dobu si na nej pojazdíš a zároveň získaš čas na to, aby si si upratal myšlienky, otestovat svoje favoritky a rozhodol sa, ktorú si kúpiš na dlhšie.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Naposledy editováno 28.01.2021 00:22:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Protože promiň, ale ta kritéria, který uvádíš, moc logiky nemají. I proto ti lidi píšou svoje pohledy. Možná bys mohl víc poslouchat, než jen všechno pasovat do svých teoretických představ. Protože už víc lidí ti tady napsalo pravdu - dokud "neojezdíš na motorce zadní gumu", stejně víš prd, co chceš a co ti bude k ježdění vyhovovat. Bez urážky a bez podceňování. Ale tak to prostě je
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Naposledy editováno 28.01.2021 23:14:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Názor na Honda CB 500F Honda CB 500F | _Rendy_ | 6 | 23.7.2024 v 16:58 Dablicek200Mph |
Kontrolka motoru Honda CB 500F | Mkjuman | 7 | 2.7.2024 v 23:41 TomasRA |
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F | MichaelP | 7 | 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce |
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F | petr_klecka | 6 | 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka |
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F | ellie88 | 73 | 4.4.2023 v 14:09 mito7 |