globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 08:14 | Nahoru | #91

ruinin píše: Nechci zahlcovat hloupejma otázkama, ale když už jsme u těch detailů řazení, má smysl dávat na křižovatce neutrál, nebo tam necháváte jedničku a držíte spojku? Se spojkou jsem už uměl řadit na simsonovi, tak je to snad u větších motorek stejný nebo i jednodušší.

Je to jak to delas v autě, podobně ne, pokud to vypadá na delší čas je zbytečně stát na spojce. To same jak jsi zminoval ty otáčky. 8000 otáček ja max výkonu, u tohoto stroje, je lepší jezdit v otáčkách kdy má motor max točivého momentu. No a když cítíš že to motor nezvládne, musíš při podřazení zvýšit otáčky motoru tak aby jsi srovnal otáčky motor / převodovka a pak ti pujde řadit hladce. To je vše o cviku. Na motorce je to trošku jiné to nejsou synchronizované převodovky jako v autech. Proto je tam taky "postupné řazení" Nejde dát třeba z 5tky hned neutrál. Musíš pěkně odřadit až dolu.

Naposledy editováno 12.01.2021 08:17:49

(reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 09:20 | Nahoru | #92
Vlada> pokud je to možné, tak před křižovatkou už pomalu zařadím neutral

(reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 14:31 | Nahoru | #93
Vlada> Ty píšeš, že na motorce nejsou synchronizovaný převodovky, ale někdo tu psal, že u dnešních motorek už jsou převodovky synchronizovaný. Dá se to nějak objasnit tento rozpor?

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

12.1.2021 v 14:40 | Nahoru | #94
Myslím že nejsou synchronizované. Namátkou jsem stáhnul foto převodovky z netu. A já tam žádné synchrony nevidím ...jedná se tedy o tu Hondu CB 500 F....

Naposledy editováno 12.01.2021 14:48:10

Honda CB 500 F

12.1.2021 v 14:41 | Nahoru | #95
Já bych k CB dokoupil oboustranný quickshifter a je po problému

(reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 14:58 | Nahoru | #96

Vlada píše: Myslím že nejsou synchronizované. Namátkou jsem stáhnul foto převodovky z netu. A já tam žádné synchrony nevidím ...jedná se tedy o tu Hondu CB 500 F....



Technicky se motocyklová převodovka nikdy celá nerozpojí, jen vidličky posouvají to zapojení uprostřed. Takové řešení, pokud to správně chápu, stačí díky tomu, že řazení na motorce je jeden rychlý plynulý pohyb řadičky a momentum je díky nižší hmotnosti v celém systému už tak nižší - proto se nesmí řadit pomalu, ale rychle a důrazně.

Takže rozhodně máš na technické rovině pravdu, ale podle mě je hlavní - ne, ruinin nemusí používat meziplyn (resp. vrknutí, abych to zase neschytal ).

PS: Ale alespoň mi teď je jasné, proč se vždy ozve rána, když řadím N>1, protože to mi ve variantě se synchronizací nikdy nedávalo smysl .

Naposledy editováno 12.01.2021 15:03:49

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

12.1.2021 v 15:15 | Nahoru | #97
Tak jsem volal do autoškoly, musím se přihlásit co nejdřív, kvůli koroně se vše posouvá z loňska a začnu dělat jízdy nejdřív v květnu. Tak aspoň bude dobrý počasí. Cena 11 000 na áčko dost slušná, viděl jsem i za dvacet.

Co se týká synchronů, pokud se nic nezměnilo, bylo u starších modelů nějak náročnější řadit, ve srovnání s dneškem, když nepočítám ty antihoppingy a podobný vychytávky? Logicky by to mělo být tak, že se nic nezměnilo a převodovky u motorek jsou prostě dál nesynchronizovaný.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 12.1.2021 v 15:30 | Nahoru | #98
radi se tak nejak stejne, nemel bych z toho obavy.. na motorku s antihopem asi uplne nenarazis (urcite ne v AŠ)..

jinak dodoam ze to razeni neprobiha pomoci zasouvani primo zubu ozubenych kol ktere vidis na obvodu, ale zarazenim tlustych pacek ci zubu uvnitr tech kol (medvedi zuby se tomu rika)... tzn vsechny ty prevody v te prevodovce se stale (spolecne s tim kolem naproti) toci, ale krome toho jednoho co je v zaberu, podle stupne ktery je zrovna zarazeny, se ta ostatni protaci na hrideli volne.. posouvaji je jak uz nekdo psal vidlicky, ktere jsou "zapichnute" mezi ozubenymi koly, podle predlohy na radicim bubinku...

asi lepe videt nez popisovat.. viz napr.

(reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 16:46 | Nahoru | #99

ruinin píše: Tak jsem volal do autoškoly, musím se přihlásit co nejdřív, kvůli koroně se vše posouvá z loňska a začnu dělat jízdy nejdřív v květnu. Tak aspoň bude dobrý počasí. Cena 11 000 na áčko dost slušná, viděl jsem i za dvacet.

Co se týká synchronů, pokud se nic nezměnilo, bylo u starších modelů nějak náročnější řadit, ve srovnání s dneškem, když nepočítám ty antihoppingy a podobný vychytávky? Logicky by to mělo být tak, že se nic nezměnilo a převodovky u motorek jsou prostě dál nesynchronizovaný.

mám ješte jeden motocykl z roku 1926, a tam se řadí též postupně, má větší krok, samozřejmě motor je o jiných otáčkách, ale v principu není rozdíl.

(reakce na) Honda CB 500 F

12.1.2021 v 16:47 | Nahoru | #100
kerut> to je dobrý video

3 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

27.1.2021 v 00:12 | Nahoru | #101
Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.

Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.

Naposledy editováno 27.01.2021 00:15:32

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 00:57 | Nahoru | #102
ruinin> Fajn, že jsi se rozhodl a víš proč... ale přece jenom malá technická od NCčkáře: půllitr budeš muset víc točit, protože má malej krouťák. Sedmpade honda enco jezdí za směšnou spotřebu (pro to, co píšeš, tak kolem 3 litrů), a nemusíš motor nijak točit. Jezdil jsem dřív půllitra hondu a teď enco "S" a nikdy bych se už k půllitru nevrátil, sedmpade je vyklidněná stejně jako já a dává stejnou jízdu s neporovnatelně větším přehledem a pohodou. Už taky nejsem žádnej mlaďoch a něco jsem za ty roky projezdil, tak možná by se ti mohlo hodit ještě to pětikilo zvážit. Já ho měl rád, bylo to pěkný svezení a všechno, ale jak říkám, už bych ho zpátky nechtěl. Tak než vytáhneš peníze z kapsy, zkus třeba ještě zvážit charakteristiku motoru, jestli fakt zrovna hledáš pětikilo. Já si před pár roky myslel, že půllitr bude akorát, ale nebyl. Proto píšu tenhle postřeh, nic víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 08:11 | Nahoru | #103
ruinin> Hele je to blbej nápad, na druhou stranu je to standardní postup lidí co nikdy nejeli na lepší a ta horší se jim zda super. Stejný jako u aut...
To že nejde nastavit komprese u vidlice bych neviděl jako problém. To Ti začne vadit až když s tou motorkou jedeš stylem nad maximum toho co ten podvozek pobere a to zřejmě nehrozí.
Spotřeba....samozřejmě 3 není stejné jako 6 ale pro tohle si většina motorku nekupuje.
Jediný v čem s kamarádem souhlasím je ať si zkusíš víc motorek ....ale zase ze zkušenosti vím, že kdo má svou “vysněnou” kde se mu sejde variace model/nová/barva /spotřeba není moc schopen se toho vzdát a vzít jinou
E: jinak 500F 2015 máme doma tzn rozumím že se Ti líbí ale po tom co jsem si vyzkoušel jiné v kategorii je to v podstatě motorka co omrzi za rok
Ale zase já jsem ochotný si koupit 1-20 let staré aby jsem si zkusil co mě bude bavit víc let...

Naposledy editováno 27.01.2021 08:16:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 08:20 | Nahoru | #104

Gahan37 píše: ruinin> Hele je to blbej nápad, na druhou stranu je to standardní postup lidí co nikdy nejeli na lepší a ta horší se jim zda super. Stejný jako u aut...
To že nejde nastavit komprese u vidlice bych neviděl jako problém. To Ti začne vadit až když s tou motorkou jedeš stylem nad maximum toho co ten podvozek pobere a to zřejmě nehrozí.
Spotřeba....samozřejmě 3 není stejné jako 6 ale pro tohle si většina motorku nekupuje.
Jediný v čem s kamarádem souhlasím je ať si zkusíš víc motorek ....ale zase ze zkušenosti vím, že kdo má svou “vysněnou” kde se mu sejde variace model/nová/barva /spotřeba není moc schopen se toho vzdát a vzít jinou



Máš naprostou pravdu, ale ruinin je dávno rozhodnutý (jen to možná neví) a dělá tu tanečky. Já si taky první opravdu dospělou motorku koupil funglovku ER-6, i když to nebylo vůbec rozumné. Prostě ten motor byl pro mne boží. Za dalších 5 let jsem tu mašinu nechal na 100% synovi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 09:53 | Nahoru | #105
650ccm> No ono tady hodně lidí říká, že mi půl litru nebude časem stačit, ale já jsem typ, co v životě celkově hodně zpomalil a třeba na kole - se mi nesmějte - jednou za měsíc rád zkusím jet 70 z kopce v Alpách, ale jinak si nejvíc užívám pomalou jízdu parkem... totéž u auta, mám pandu, jezdil jsem s třílitrovým mercedesem, ale nakonec mě víc baví ždímat malý auto než prudce brzdit před každou zatáčkou v nějakým třílitrovým sporťáku. Totéž cítím na skútru - že by mi stačilo, kdyby jel 130 a do kopce neztrácel výkon, ale fakt mě neláká se někde honit po rovinkách jako většina mladejch motorkářů. Ale jo, samozřejmě větší obsah - nemusím tolik vytáčet motor. Ale nevím proč mi to u pandy vůbec nikdy nevadí, že když chci jet rychle, musím to ždímat... a řadit. No a v neposlední řadě mě udivuje strašná spousta komentářů na youtube u CB 500 F od ostřílených motorkářů, co jezdili na všem možným, že to je nejlepší Honda, co dnes je k mání a podobně. Lidi tu motorku strašně chválí - např. je mojí ženy, ale jezdím na ní já, atd.

Ale nejsem takovej šílenec, že bych zaplatil nevratnou zálohu, aniž bych si na tu motku sedl, abych se ujistil, že budu sedět pohodlně. Takže jí někde musím schrastit v nějakým salonu , kde je k mání, než složím zálohu.

Naposledy editováno 27.01.2021 09:57:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 10:36 | Nahoru | #106

ruinin píše: Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.

Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.



Rezervovat si motorku, když ani přesně nevíš, kdy ji dostaneš, jestli ti sedne a bez vyzkoušení dalších strojů je iracionální pitomost ...... ale to neznamená, že bys to neměl dělat. Pokud se ti ta motorka fakt líbí, pokud ti už jen pomyšlení na to, že už ji máš zarezervovanou, že za chvilku bude tvoje, dělá radost, jdi do toho . Motorka má spoustu racionálních užití, kdy je to prostě vhodný nástroj pro danou činnost, ale realita je, že většina lidí jezdí, protože jim to prostě dělá radost. Na to nepotřebuješ tu nejlepší motorku, koupenou za nejvýhodnějších motorku. Potřebuješ stroj, který ti bude dělat radost, a ideálně mít z nákupu radost, ze servisu radost...

PS: Kompresi ani odskok ti chybět nebude. Potřebuješ nastavení předpětí vepředu i vzadu, to nastavíš podle své váhy, spolujezdce, zavazadel a silnic, na kterých budeš jezdit. Pokud není vepředu stavitelné, dá se to velmi snadno vyvložkovat - práce na půl hodiny. Vzadu je to dost krkolomné, proto mají skoro všechny motorky předpětí vzadu stavitelné.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 10:45 | Nahoru | #107
ruinin> Ony ty menší objemy mají svoje kouzlo. Já už 9 let jezdím CBF250. Lehce přes 20 poníků (před tím 72 plnokrevníků) a o přechodu na silnější uvažuji jen v souvislosti s tím, že mám vnoučata a možná budu někdy některé vnouče vozit. Kdo ví.
Ta moje "koloběžka" mne už párkrát převezla přes Alpy, byla v Dalmácii, předloni jsme byli v Srbsku, v Bosně, ... Manželka jezdí Marauder 250. Motodovolené jezdíme většinou na 2 týdny (cca 2500 km) stylem, že nevíme, kde zítra budeme. Kdysi dokonce se stanem a spacáky, dnes už jen "s kreditní kartou".

Tedy já netvrdím, že CB500F je málo. Já jen tvrdím, že chceš vydat dost peněz za novou funglovku (stejně jako já kdysi "musel mít" novou Kawu 650) a pak budeš mít problém ji prodat za slušný peníze, protože možná zjistíš, že přeci jen chceš jinou. Silnější. Slabší. Choppera. Enduro. Cesťák s kapotama a kufry.
No a k tomu zjištění nedojdeš půlhodinovou zkušební jízdou, ale minimálně jednou kompletní sezónou, kdy si dáš dovolenou, rychlý průlet oblíbenou silničkou, výlet s kamarády, návrat v dešti, ...

(reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 14:13 | Nahoru | #108
650ccm> velmi dobře řečeno

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 20:18 | Nahoru | #109
650ccm> No jo, ty jsi zrovna zástupce těch motorkářů, co uznávají kouzlo malých motorek, já bych taky nejradši něco jako 300 cc, ale nechci starší motorku, nejsem ten typ opraváře a nemám dobrý zkušenosti s použitými věcmi, miluju nový věci, kde vím přesně, co jsem s tím já prováděl, co to má za sebou, pak to má takovou pro mě jasnou duši. Uvažoval jsem o CB 300 R, ale ta prostě není a nebude letos, navíc stejně stojí přes 100 000. Co se týká prodeje rok dva staré CB 500 F, tak inzeráty vypadají tak, že ty lidi za to chtějí tak o 20 000 méně, než kolik je to stálo, ta cena tam zůstává dlouho podobná. Jako kdyby mi nějaký kámoš, kterého dobře znám a věřím mu, nabízel nějakou hondu 250 naked ze sedmdesátých let a věděl jsem, že je v nejlepším možným stavu, tak do toho hned jdu. Ale to by nakonec stálo možná víc než ta Honda CB 500 F nová. Dvacet let stará ojetá obyčejná motorka by mi fakt radost nedělala, to už se znám. Jel jsem na ojetým skútru z půjčovny a jezdím na nově zakoupené PCX, to je obrovskej rozdíl i pocitově, u motorek to bude asi podobný.

Honda CB 500 F

27.1.2021 v 21:16 | Nahoru | #110
Tak prostě běž do té nové CB500F a uvidíš, že budeš spokojený.

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 22:00 | Nahoru | #111
ruinin> Hele - tohle měla bejvalka mýho syna:
https://www.motorkar...vtr-250-1617738.html
Je to malý (já mám 178 cm a bylo mi to na dlouhý cesty malý), ale vypadá to božsky a jede to jak z praku. Synáček mne na tom zesměšnil ze Štěchovic na Slapy. Víc jak dvojnásobek koní mi nebyl nic platný. Je to lehoučký, tuhý rám, čiperný, .... Na dálnici to bez problémů drží 130+ pořád.
Za rok to prodáš minimálně za 80. Ztráta 15. A nebo to taky neprodáš - nebudeš chtít.
Je to "malý Monster s hondí spolehlivostí". Jen se na to musíš vejít.

Stará motorka. Hmmm. Moje Honda ani Suzuki mé ženy zatím nikdy nic výjimečného nepotřebovaly. Olej 1x za rok. Pneumatiky po cca 15 - 20 tisících. Filtry. Promazat bovdeny. Jo - řetězovky a řetěz po cca 30 tisících. Mazat řetězy a napínat. Žádný superservis, ale nekašlat na to úplně.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

27.1.2021 v 22:06 | Nahoru | #112
Ještě pořád uvažuju o Husky Svartpilen 401. Oproti hondě asi obratnější, lehčí, zábavnější v zatáčkách. Cena víceméně stejná. Honda bude pohodlnější, svartpilen prý má strašně spartánský sedlo. Předpokládám, že honda bude spolehlivější a snad levnější provoz, servis. Libí se mi víc Husky. Ale nevím proč, pořád je mi ta honda bližší, asi že mám tu PCX a že honda je prostě klasika a spolehlivost.

Naposledy editováno 27.01.2021 22:06:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 22:17 | Nahoru | #113
Mr.Dreamer> No to jsi vystihl přesně. Takhle už jsem koupil tři kola - ono vypadá, že kolo je nějaká věc ze supermarketu za pár tisíc, ale jedno stálo po slevě cca 45 000. Kamarádi taky - za ty peníze můžeš mít lepší, blabla, ale navrhovaly typy, co se mi prostě vůbec nelíbily. Mám doma tři "nesmysly" za nevhodnou cenu, snobská značka, ale miluju ty kola všechny tři a nevyměnil bych je za nic. Už jen pohled na každý to kolo je požitek a jízda, kdykoliv na to sednu. U hondy mám dobrej pocit, vždycky. Kdysi jsem jezdil s tátovým civicem, rok cca 1993, nejzábavnější auto, co jsem kdy řídil, zvuk to mělo fantastickej. PCX je taky zábava a pravděpodobně bez problémů, mám dobrej pocit, jak to je celkově pojatý a vyrobený. Takže ta husquarna 401 je lepší technologicky - lepší podvozek, ale já zas tak ty zatáčky stejně řezat nebudu, takže to nevyužiju, že to lítá v zatáčkách. 500 F je dost těžká, ale na druhou stranu super stroj CB 650 R je ještě těžší, tak co.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 22:44 | Nahoru | #114
ruinin> Ruinine, chlape, motáš se v tom jak vítr v bedně. Vždyť ty už seš rozhodnutej, ale pak jakože zase ještě něco jinýho, ale vlastně to nechceš...to je děsný. Já vím, že ne každej se rozhoduje snadno, ale tady s tebou diskutujou lidi a ty jim nedáváš moc šancí s ničím. Snad by bylo nejlepší si ujasnit SVOJE priority, třeba si je napiš na papír, to je fuk, a pak se v tom hrabej. Uvažuješ o Svartpilenu, ale chceš jezdit piánko, takže ho nepotřebuješ, nechceš ojetinu a nevíš, jestli máš koupit novou... je to jak na srazu bab někde v cukrárně nad kafíčkem se zákuskem. Milión keců a všechny se vyhýbají najít podstatu a cestu k řešení nakouslýho tématu. Smysl je jen v tom mluvení. Ty musíš mít, chlape jeden, občas docela těžkej život

Naposledy editováno 27.01.2021 22:45:21

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 23:43 | Nahoru | #115
ruinin> Súhlasím s Codom, že sa tu trošku splietaš. V prvom rade si ujasni, či máš vybraté tak, ako si písal tuším v #101, alebo nie.

Máš vybraté - choď do nej. Nezáleží na tom, že to nie je optimálna voľba, proste ak máš oči len pre tú jednu... tak vyber srdcom. Radšej oľutovať niečo, čo si spravil, než niečo, čo si nikdy neurobil.

Nemáš vybraté - vyber rozumom a to je v tomto prípade niečo, čo môžeš ľahko predať bez veľkej straty, teda nejaká staršia nie extra drahá (na Tvoje pomery) motorka, ktorá je populárna. Možno staršia CB 500, eventuálne GS 500, nejakú dobu si na nej pojazdíš a zároveň získaš čas na to, aby si si upratal myšlienky, otestovat svoje favoritky a rozhodol sa, ktorú si kúpiš na dlhšie.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

28.1.2021 v 00:08 | Nahoru | #116
Codo> Nejsem právě stopro rozhodnutej. Ta husquarna svartpilen 401 je pořád dost ještě možná volba. Musím si na obě kandidátky sednout aspoň, ale teď jsou salony zavřený, tak smůla, musím počkat. A další věc je, že i když tu něco zase novýho za měsíc napíšu, vaše komentáře mi hrozně pomáhaj vyhnout se nějakýmu debilnímu závěru. Vy na těch motorkách aspoň jezdíte, já můžu leda vycházet ze skútru a vím, že to musí jet trochu víc, a nebejt o moc nepohodlnější a bejt stejně spolehlivý. Vůbec nemám tak těžkěj život v tomhle smyslu, já si naopak moc dobře a dlouho vybírám, než něco dražšího koupím nebo něco velkýho v životě podniknu a pak jsem většinou rád, že jsem dlouho a pečlivě vybíral. Už jsem možná někomu tady psal, jak jsem vybíral před dvanácti lety auto a nikdo to nechápe, všichni si ťukaj na čelo, ale to auto - Fiat Panda 2007, obsah 1.2 benzín, mi slouží perfektně už dvanáct let, pojezdil jsem Španělsko, Sardinii, skoro celou Itálii, celou Francii, Chorvatsko, nejzábavnější auto, co jsem kdy měl - a nevlastnil jsem moc aut, ale řídil skoro všechno možný včetně pár luxusnějších aut. A kolo se vejde dovnitř. Holky si nestěžujou, že je bolí zadek, nohy nebo jim je vedro, prostě super auto a na dálnici člověk neusíná nudou, taky jsem tehdy dlouho váhal - a věřil recenzím na netu - a pak šel do leasingu... tohle bude podobný. Jak říkám, i názory lidí, že ta a ta motorka jede moc pomalu, jsou zajímavý, musím pak v duchu sám sebe přesvědčit, proč to pro mě není důležitý. A vím co chci dost dobře - novou, aby se mi líbila vizuálně, naháč do cca 180 000, lidma opěvovanou, spolehlivou, obsah od 300 do cca 600, aby žrala tak maximálně 4 litry, takže po tomhle filtru mi zbývá CB 500 F a Svartpilen 401. Pokud jsem právě na něco nezapomněl, od toho tu je to forum, ne?

Naposledy editováno 28.01.2021 00:22:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

28.1.2021 v 01:18 | Nahoru | #117
ruinin> Uf...dělej, jak myslíš. Jen nezapomeň, že ty lidi, co ti tady píšou, radí a tak, ti věnujou svůj čas a hlavně svoje zkušenosti. Možná sis už všiml, že tvoje dilema není nijak nový ani ojedinělý a pár lidí tady si už prošlo tímtéž.
Protože promiň, ale ta kritéria, který uvádíš, moc logiky nemají. I proto ti lidi píšou svoje pohledy. Možná bys mohl víc poslouchat, než jen všechno pasovat do svých teoretických představ. Protože už víc lidí ti tady napsalo pravdu - dokud "neojezdíš na motorce zadní gumu", stejně víš prd, co chceš a co ti bude k ježdění vyhovovat. Bez urážky a bez podceňování. Ale tak to prostě je

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

28.1.2021 v 07:31 | Nahoru | #118
ruinin> U té husky 401 se podívej v databázi majitelů na uchycení zavazadel....aby tam šel dat aspoň topcase na cestování....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

28.1.2021 v 23:13 | Nahoru | #119
Codo> Tak jasně, že to budu vědět, co přesně chci, až když už bude pozdě- na druhou stranu zatím jsem tímhle stylem - "víš prd a teoretizuješ" - už koupil několik strojů a vždycky se trefil skoro na chlup přesně. Vzhled, cena do xy, spolehlivá značku. U Fiatu jsem se bál nespolehlivosti, po dvanácti letech neuvěřitelný - rez nikde, náklady na nový díly nula prd. Tady mi přijde, že v podstatě jeden tábor radí - 500 je slabý, to ti nebude stačit - a druhej tábor - to je zbytečně silný a drahý, kup ojetou 250. To jsou cenný zkušenosti, já si toho vážím, ale nakonec musím něco vymyslet sám - a jak už jsem psal - bez vašich komentů i kritiky bych šlápl do naprostý tmy, takhle šlápnu do šera. ( a je otázka, jestli středně velká, nová honda je šero... jestli to není spíš sázka na jistotu) A i kdybych už měl řidičák a byly k dispozici dema motorky, tak stejně po půl hodině nepoznám, jestli to fakt budu chtít dalších x let. Já se postupně vylučovací metodou dopracovávám k té 500 F, ale určitě na ní chci aspoň sedět v obchodě. PCX jsem kupoval taky v podstatě na blind, jel na ní půl hoďky a stačilo mi, že jsem byl mnohem víc spokojenej než na N??? maxu, který jsem testoval předtím. A hodně, hodně rozhodl vzhled. No a jsem spokojenej. Co jsem nečekal, že mě na PCX bude tak strašně moc bavit jezdit po celý republice. Tak snad u motorky to nedopadne tak, že radši sednu na PCX a odjedu na Šumavu a motorka bude stát v garáži.

Naposledy editováno 28.01.2021 23:14:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

28.1.2021 v 23:18 | Nahoru | #120
Gahan37> Díky, to taky. Ale hlavně se bojím toho tvrdýho sedla. Já prdel téměř bez tuku, takže to by asi nedělalo dobrotu. Dálky mě lákají...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny
OLEJ - honda CB FOUR 500 Honda CB 500F GEORGENEMEC 2 17.10.2022 v 19:28 dewwil


TOPlist