AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak - osobně důsledně rozlišuju veterány a joungtajmry. Historické vozidlo musí být starší 30 let, což je definice FIVA. Porovnávat ale třeba HD 750 z roku 1929 co zbyl po Čmoudovi a Jawu "konopnici", to je přece nesmysl. Stejně jako v autech Škodu 430 z roku 1929 a Favorita z roku 1989. Tady jde o veterána a youngtimera.
Jinak moje osobní poznámka - někdy mně štve, když mi někdo vytýká, že provozuju v zimě Š 120 , že je takového veterána škoda. Jakého veterána ?? Auto musí sloužit. A protože je mu teprve 41 let, je to ten youngtimer.
Youngtimera motorku mam, to jsem si splnil a u auta jsem se smiril s tim, ze mi musi stacit bmw e36 co uz mi roky “hnije na zahradě”
U aut je ceněný stav kastle motorky limituje dostupnost a stav membrán karburátoru. Už tedˇvím že jestli má fazer ještě nějaké roky fungovat bude muset mít až skončí jejich životnost nějakou náhradu. U Yamahy XJ jsem náhradu nesehnal.
Naposledy editováno 07.01.2021 13:34:09
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já měl taky takové to nutkání koupit něco staršího ,ale pomalu a jistě zjišťují že to vlastně nepotřebuju ,ne vážně než veterana nebo youngtimera tak bych raději nové pořádné auto dokud se to dá ještě koupit, atmosféra,manuál vybavení klima a El.okna s trochou toho terénního nádechu no co mám vybráno Lada Vesta CROSS.
U motorky to mám asi stejně Scrambler je momentálně to co se mi líbí , zkrátka moderní s nádechem starých dobrých časů.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já si řek, že už mne nebaví ve městě honit klacek a šlapat levou nohou zbytečný pedál a začal jsem hledat něco rozumného s automatem (DSG ani robotizovsnou převodovku za automat nepovažuji) na ježdění do práce a na výlety, prostě auto na denní ježdění. Daewoo je fajn, ale absence automatu už se stala problémem.
A tak jsem den před silvestrem přivezl takovou švédskou Felícii - Saab 900 NG s dvoulitrovým atmosferickým benzínem, v LPG a v automatu. Stylové to je, líbí se mi to, a po 220km v tom cestou domu asi budu mít problém sednout do většiny aut v mém okolí, včetně služebních.
Co se motorek týče, kdybych chtěl retro stroj, jdu po Enfieldovi. Sice to má taky pár mušek, ale je to moc hezké, a nemusím se bát s tím zaparkovat před Tescem, že mi to nějakej Jawí aukrista naloží do dodávky než si koupím sváču.
Vlast'ák : ta Lada je hezká, jen servis - nevím, je-li jich dost. Prodejce sídlí ve Vyškově. My s auty ( Astra , Meriva ) jezdíme do značkového Opel servisu Jihlava a já nadávám, že je to daleko ( 40 km ).
Naposledy editováno 07.01.2021 15:18:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Měl jsem to v oct. ale raději mám sportovní svezení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kehaj: Telefonuji v autě běžně, mám handsfree a mému obličeji by už nepomohlo ani kolečko antuky a uválcovat, takže Monu Lisu si na obličeji též dělat nemusím
Milan: Joo, na Čmoudostroj HD si moc dobře vzpomínám...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pak za ty prachy (17000 čistého) nedělej řidiče,skladníka,obchodˇáka,mechanika,řidiče VZV,uklízečku a admina skladu.
Ládˇa -na sraz do Hovězího na těchto strojích jezdila půlka návštěvníků a někteří dodnes a to stovky km -mil podle toho odkud.
Naposledy editováno 07.01.2021 22:58:48
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 07.01.2021 23:03:55
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
že se těm s harleyema už nemůžeme ani smát, že mají předražený křápy.
Cena Jaw šla nahoru dost díky tomu, že investice do veteránů stoupá,
zatímco hodnota finanční hotovosti klesá.
Je to stejné i u aut. Prostě to jsou starý křápy a nejspíš skončí někde v rohu garáže
nebo v muzeu a budou mít spíše hodnotu finanční jak užitnou a moc na silnici vidět nebudou.
A až majitel zaklepe bačkorama, haranti je prodají, prachy si rozdělí a je to.
Proto už teď raději jezdim, než to kupit, hlídat STK, daně, bát se o to
a ve finále s jedním zadkem to ani neujezdit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
V depozitu jsem měl jednou na zimu Populara - a už to nikdy neudělám. Cesta do města - dvakrát 50 km, fronta na DI, platit stejně stokorunu- radši platím pojistku a mám klid. Platím sice asi 10 pojistek, ale ohlídám si to a můžu kdykoliv vyjet. A to je hlavní.
Na druhou stranu ani neumím mít jen jedno auto a jednu motorku. To už je zase málo strojů. Teď to mám takový vyvážený. Jsem dostatečně nasycený a přitom nic nepřebývá.
Naposledy editováno 08.01.2021 13:44:23
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jednou jsem byl v JH, s Popularem. Tam mně tak vystresovali, že už mně tam nikdo nikdy neudvidí. Linka TK by šla, auto prošlo bez problémů, ale emise - technik snad 10krát vytočil motor do maximálních otáček, já čekal, kdy ho vylágruje a přitom pořád tvrdil, že mám moc uhlovodíků, laboroval s karburátorem a nakonec mi zelenou vylepil s tím, že auto stejně nevyhovuje, že takový - tuším Favorit - by mi měl jít příkladem, jak mají vypadat emise motoru !
Na motorku ještě koupím nové membrány a zakonzervuju.4 litry docela rana.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
S propadlou STK je asi jen obrovský průser se vymajznout.
To pak jde všechno za váma. A to i vlastní léčebné výlohy.
Pro souseda letěl vrtulník, protože na polňačce letěl přes boudu se starou filckou
a fixovali mu obratle a měl to tenkrát drahý.
Jen doufám, že pustili z hlavy rušení registrací u vozidel bez platné STK,
jakože to v plánu EU měla a co vím, neprošlo to snad v žádným státě.
U nás pokud to projde senátem, s půl roku propadlou STK vam káru z ulice odtáhnou
prodají v dražbě a ještě dostanete až třista litrů flastr.
https://nasregion.cz...ti-300-tisic-pokutu/
Edit: Mě napadá, to by mohl být dobrý JOB.
Hledat po parkovištích auta s propadlou technickou, svážet je někam a v dražbě prodávat.
Toho se možná nějaký podnikavec chytne....
Naposledy editováno 08.01.2021 16:32:10
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |