potřebuju poradit. V září jsem koupil H9. Potřeboval nějakou péči, tak jsem ho odvezl do servisu, ať ho prolezou a zjistí, co všechno potřebuje servis. Mimo jiné byly potřeba řešit rozvody. Napínák už byl na posledním zoubku, tak se vyměnil rozvoďák. Samozřejmě se tam dala nějaká druhovýroba. Po vyzvednutí ze servisu jsem se zastavil natankovat, ale už jsem nenastartoval... Po vychladnutí to znovu nastartovat šlo. Ze servisu přijeli s řešilo se to jako reklamace. Za studena chytla hned, po zahřátí to nehází jiskru, ale jakmile se do toho strčilo, jelo to normálně. Dočetli jsme se, že to je použitím neoriginálního rozvoďáku. Protože to uplně nedávalo smysl, zkoušela se všechna čidla, vyměňovala se, zkoušela se vyměnit baterka,... NIC. Gól je ten, že jsme vrátili původní rozvoďák a hele... H9 chytá furt. Koupil se tedy origo rozvoďák, ale problém to NEVYŘEŠILO.
Toto se tady v minulosti řešilo. Můj servis se spojil s Hondou. Mluvili s mechanikem, který stejný problém v Hondě už řešil. Po 2 měsících všeho možného testování a výměn na nic nepřišli, takže H9 složili s tím, že ho vrátí majiteli a motorka se rozeběhla. Nikdo neví, jak se to povedlo. Honda tedy o tomto problému u těchto motorů ví.
Vyzkoušeli jsme i různé “babské rady”, ale nic nepomohlo.
Vyměnil se snímač vačky, protože po proměření osciloskopem ukazoval nízké hodnoty. Stejně to nepomohlo.
Servis se k tomu postavil naprosto profesionálně, berou to jako reklamaci a s jejich výkonem jsem spokojený. Bohužel už se vystřílely všechny náboje a nevíme, kam dál.
Je tady někdo, kdo má stejnou zkušenost. Jak jste to vyřešili.?
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
Píšeš snímač na vačce, takže to je model se vstřikováním? Ročník?
Mezi těmi vystřílenými náboji jsou i nové svíčky?
E - tak nějak mi z toho všeho vychází, že nový rozvoďák nebyl nasazený správně a sací vačka byla pootočená.
Naposledy editováno 30.12.2020 08:28:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
2 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
Spolehlivá baterka, teplý start s pomocí startovacích kabelů a autobaterie
Synchronizace škrticích klapek, plus kontrola a odpojení všech možných hadic od sacího potrubí (EVAP, PAIR).
Kontrola TPS dle manuálu.
Nevypne při teplém startu palivové čerpadlo?
Hvězdice na vačce - generátor pulsů - je správně? Není pootočená?
V manuálu je dlouhý seznam v kapitole troubleshooting, tak podle toho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
Píšeš, že zkoumali osciloskopem funkci čidla polohy vačky, tak by měli umět vyzkoumat napěťové a proudové poměry v závislosti na čase na primární straně indukčních cívek při startování startérem studené i teplé motorky a zjistit tím, jestli za neházení jiskry u teplé motorky může řídící jednotka nebo napájení primárních vinutí cívek a jak je teda možné, že to při roztlačení funguje správně.
P.S. napadá mě, že odchází startér do hajzlu a ohřátý má nadměrný odběr proudu
Důležité ale je, že se to děje jen s novým rozvoďákem. Když tam mechanik vrátil původní řetěz, nastartuje se startérem i zahřátá... Takto to začalo blbnout až po výměně rozvodového řetězu. Zkoušelo se to startovat i z autobaterie přes kabely a stejně to za tepla nenaskočilo.
2 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
S novym retezem je mezera mezi jednotlivyma impulzama kratsi a jednotka to pri zahratem stavu jiz nezpracuje a neda tak jiskru.
Toto je jedine vysvetleni ktere by mi davalo smysl a jedina vec, kterou jste nezkouseli.
Takze pokud to ted funguje, je to jen dilem nahody a kdykoli to muze prestat fungovat.
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
cuir píše: problem bude v ridici jednotce. Okruh kterej bere signaly z cidel, kdyz je zahratej, tak zacne chybovat. Nema tak rychlou reakci.
S novym retezem je mezera mezi jednotlivyma impulzama kratsi a jednotka to pri zahratem stavu jiz nezpracuje a neda tak jiskru.
Toto je jedine vysvetleni ktere by mi davalo smysl a jedina vec, kterou jste nezkouseli.
Takze pokud to ted funguje, je to jen dilem nahody a kdykoli to muze prestat fungovat.
Něco podobného jsem několikrát zažil u aut. Opely s motory Isuzu Y17DT. Po zahřátí auta náhodně a nepravidelně zdechávala. Závada byla vždy v řídící jednotce, nějaký obvod měl špatný spoj. Vždy stačilo nechat u elektrikáře proletovat ten tištěný spoj a závada se už nikdy neopakovala.
Naposledy editováno 30.12.2020 15:39:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
Není novej řetěz moc našponovanej? Že by to mělo takovej odpor, že by měl startér tak vysokej odběr, že by nezbylo na jiskru? Nic rozumnýho mě nenapadá, zkus to píchnout na kabely přes auto.
e.: tak nic, koukám že už jsi to zkoušel.
Naposledy editováno 30.12.2020 16:05:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
jen tak zkusim - ten sensor na vrsku - jak vypada ten palec co ho spousti? neni nekde pobliz retezu? mam takove tuseni ze v souvislosti s tim retezem se menilz podminky za kterych ten sensor (nejspis indukcni) pracuje… "ruseni" od vetsich vystupku retezu, material retezu atd...
Tonaki píše: FiZzeR> Už se to tady řešilo a ne jednou, ale jen jednou se dostalo odpovědi. Můj mechanik mluvil s mechanikem z Hondy, který tento problém řešil. Nedokázali přijít na to, proč se to děje, tak to složili s tím, že jí vrátí majiteli. Najednou se to uzdravilo a začalo šlapat?. Takže nám rada z Hondy taky nepřišla ?... Já osobně si taky myslim, že je ten řetěz “přešponovanej”, ale co s tim? Řetěz z Hondy je kupovanej na H9. Sedí počet článků, přišel v celku...
To by se dalo ověřit za předpokladu že to nemá nějakej super mazanej napínák (některý hondy ho měly) tak, že tam dáš novej řetázek, necháš ten motor protočit aby vyjel napínák, pak z něj vyndáš vnitřek a na té ráčně o zoubek ubereš, a vrátíš ho tam bez toho vnitřku. Tak to neskočí a zároveň nebude dopnutej na fest. Nebo manuální napínák, ale to už chce někoho kdo ví co dělá.
Nebo do toho za tepla prostě drcnout a doufat že povolí
Naposledy editováno 30.12.2020 16:35:11
Naposledy editováno 30.12.2020 16:40:17
Tonaki píše: cuir> Ta motorka fungovala normálně, než se tam dal jiný rozvoďák. Po výměně to začalo blbnout. Když se tam vrátil původní, zase to fungovalo normálně. Tak se tam dal novej origo rozvoďák a začalo to zase blbnout.
vsak ano... precti si muj post znovu a zkus ho pochopit.
Starej retez je vytahanej, rozestup mezi impulzama ze senzoru je delsi a jednotka to tim padem po zahrati, kdy ma nejakej problem stiha a jiskru to dava.
Das novej retez a rozestup mezi jednotlivejma impulzama je kratsi a jednotka po zahrati, ktera ma nejakej problem nestiha davat (spinat) vystup pro jiskru.
Vic polopate to uz napsat neumim.
Pokud jste udelali vse spravne tak jak jsi psal, toto je proste jediny reseni.
Pokud maji vadnou ridici jednotku, ze treba je poddimenzovana nejaka cesta, nebo nejaky tranzistor , ktery neni dostatecne chlazeny, tak pak se tato zavada bude objevovat u vice motorek.
Krasnym prikladem je treba jednotka na MV Agusta, kde zcela samovolne prestaaji fungovat ruzne obsluzne komponenty, pres blinkry az po palivovou pumpu. To jsem resil treba minuly mesic.
A co se tyka kvalit servisu honda, tak jsem mel na dilne CBR600Fi, ktera obcas nenastartovala. Take vadna jednotka, nespinala jedno ze dvou relatek pro pripravenost a start.
A shodou okolnosti jsem take od Hondy resil PCX150, ktere zahrate od slunicka nestartovalo. Problem byl s vadnou palivovou pumpou.
Ani to cBRko a ani to PCX, ktere bylo mimochodem v zaruce, honda v Brne nedokazala vyresit.
Navic rozvody na H9 jsem delal nekolikrat a tento problem nikdy nenastal. Neni potreba zadna kalibrace a dalsi nesmysly ktere zde prevadi v praxi k motorkam automechanici. Motorky jsou oproti autum cca 10 vyvojovych let pozadu.
Napinak neni nikterak specialni, takze pokud je vlozen do motoru, nove tesneni a dotazene dva male sroubky ktere ho drzi na moment a nasledne se napinak odjisti, tak neni co dal resit.
Motorem je vhodne si zatocit nasucho a zkontrolovat jestli to neskocilo, tak jak treba po povoleni rozvodu rady skacou R1nicky. a to je vse....
A chtel jsem ti sem dat fotku vytahaneho rozvodaku, ale nemuzu to najit. byla to sice H6, ale retez je tam pouzitej stejnej a bylo to o vic jak jeden clanek protazene.
Může to být jenom shoda okolností, že se při každé výměně řetězu zahýbe elektrickýma konektorama a funguje to a nebo ne.
Co bych udělal, rozebral a vyčistil napínák řetězu, nebo dal nový. Jak se v průběhu času vyšroubovává, může se uvnitř plunžru usazovat bordel. Po výměně řetězu se najednou zašroubuje o pořádký kus zpátky a mohlo by se to v tom závitu znehybňovat. Po zahřátí motoru a roztažení hliníkových karterů a hlavy je řetěz přešponovaný a znehybní to motor. Jestli ta mrcha pozná zvýšený odběr na startéru a odmítne pracovat, to se tvrdit neodvážím, ale v tom odkazu stačilo napínák povolit. Šlo by při startování za tepla, že by se přes startovací kabely neposilovala baterka, ale rovnou na zkoušku připojil k druhé baterce startér?
Ještě by se dalo dát vinu té hvězdici na vačce - generátoru impulsů. Jde s ní pootočit proti směru otáčení motoru, dozadu? Aby poloha výstupků na klice a na vačce byla podobnější stavu, kdy je víc protažený řetěz? Jak naznačuje i karavanista?
Edit - a není ta tvoje H9 náhodou ta z Litvínova?
Naposledy editováno 30.12.2020 19:20:42
1 reakcí na tento příspěvek Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
Problem byl v rozvodaku. Sice tam puvodni servis nedaval nejakej noname shit, ale DID, ale i tak byl problem. Dal se tam jinej, originalni a s tim to zacalo fungovat. Takze nechavat tam starej neni reseni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Po zahřátí nehází jiskru po výměně rozvodů
Tys to dával do Hondy, že? Můj mechanik mluvil s mechanikem, kterej ti to dal dohromady.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivový filtr Honda CB 900F Hornet | Jirka7366 | 7 | Dnes v 14:23 Jirka7366 |
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... | Peters_ | 35 | 28.4.2024 v 11:57 mariano |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 8 | 15.4.2024 v 23:27 2stroke |
Hornet 900 klepání motoru Honda CB 900F Hornet | erichd | 2 | 1.4.2024 v 22:04 Johny89 |
Zapojení ukazatele zařazení rychlos... Honda CB 900F Hornet | Pospaa1 | 21 | 24.12.2023 v 09:56 Jirka7366 |