AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
MartinED250 píše: Dle mého ne. Nikde jsem nic nenašel.. Tyhle poctivý mašiny převálcovala levná Čína.
Mahos 22 vyráběl Kovosvit Písek. Poslední kus jsem kupoval s otcem cca před deseti lety se slevou, protože z něj někdo při transportu do skladu v Sezimově Ústí ukradnul křížovej suport.
Písecká pobočka zrušená, v S.Ú. ekonomicky nevyrobitelný už před deseti lety.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Už něco okukuju delší dobu ale podobný výkonově a pohodlím je to váhově + - 15-20kg, což nehraje roli. Chtělo by to aspoň 40-50kg míň.
No, jestli to má být pro dva tak moc možností teda nevidím...leda zkusit to GS 500,jestli se na to poskládate a nebo nějaký 300vkovy skútr... Treba piaggio beverly je docela lehký a prostorný...ale tam ti zas po NTV bude asi chybět výkon...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: assassin> hrozný asi jo, ale záleží co člověk chce. Neberu to jako motorku na cestování, ale na blbnutí. Což je samozřejmě v provozu potenciální průser. Beru to jako jako když se člověk jede projet na krosce kolem baráku, jen s dokladama a bez špuntů.
ja se jel projet kdyz jsem to 2roky zpet poskladal z krosky. vratil jsem se po 3km - neslo to. vibrace, ze jsem myslel, ze je ten motor ko. maximalka asi 120 v omezovaci. No a to tam byl jeste MX podvozek, tak to tolik nedrncalo.
na trati je ta motorka super
mel jsem na motardech i civilnejsi 410 a stejne se ocekavana zabava nedostavila
to NTV je docela tezky a slaby - to snad cokoliv jineho je lehci a vykonejsi ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
S novějších mě napadá ještě kawa versys 300..tam by se dva mohli vejit...
Nebo NC700? Váha asi jako u Revere, ale motor na ležato, těžiště nízko, dobré reference na ovladatelnost...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U obou si pomužeš "jen" asi o 10 kg. Ale i to je váha.
Naposledy editováno 20.12.2020 20:47:05
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Koudy01 píše: CBF500 je taky solidní hračka. Na jezdeni po Evrope ve dvou to nebude, ale nejaky vylety asi v poho. Nebo pak CB500X. Na 2019 (model po nejakych upravach) sem ve dvou cosi najezdil a ovladatelnost byla vyborna. Papirove sice slabsi jak NTV, ale ten motor jede velice solidne. Skvela motorka za ty prachy. Necekal jsem od ni nic a hodne prijemne me prekvapila.
U obou si pomužeš "jen" asi o 10 kg. Ale i to je váha.
hele dá se. mám tu CB500F (tzn jen 35kW) a dost jsme projeli ve dvou natěžko - brašny po stranách, kufr, nádržbágl. Popravdě mi nechyběl ani výkon, v Alpách jsme se stejně vezli v davu ostatních aut a motorek a dělat sport s naloženou motorkou není úplně ono Ani mi nechyběl extra prostor. Jen to sedlo by mohlo být přátelštější na dlouhý štreky
Nepostřehl jsem ten důvod, proč na lehčí? (pokud to není tajný nebo osobní...)
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak nějak se mi to nechce hodit do kotla proto se ptám jestli by se to někomu nešiklo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 20.12.2020 21:14:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: assassin> ve dvouvalcicch pro dva toho moc nebude...Ty vodnikovy 500ky váží podobne, sestikila taky a ty nižší kubatury jsou vesměs všechny jednomistny s nějakou nouzovkou pro 16-ti letou kocenu na cestu k nejbližšímu lesíku...
S novějších mě napadá ještě kawa versys 300..tam by se dva mohli vejit...
Versyse 300X mám - skvělá lehká motka, velikostně jako 500stovky nebo 600stovky. Pro dva si ale myslím to není, resp. je tady užívatel co s tím jezdí po Evropě ve dvou a docela si to pochvaloval, ale nevím jak je na tom velikostně a váhově společně s baťůžkem.
Kehaj - pokud by jsi měl zájem vyzkoušet, tak se zastav.
NC750 - 700 má kamarád, nedávno šel do důchodu a má na něm najet určitě přes 150tis km bez závady (jednou ložisko v zadním kole), ale ta motka není vůbec lehká!
Pravda když jsme jeli do Albánie měl tři narvané kufry a na centrál jsme mu to pomáhali dávat.. Na druhou stranu ta motka váží asi o 30kg víc než Jawa 660 a je tak ergonomická, že dát ji na centrál je proti NC zážitek,
Záleží asi jak jsou ti dva rostli... Pro mě by bylo jednomistny i to NTV, takže možná, že by se na to kehajovi poskládali...takovych 30 kilo by teoreticky měl ušetřit...
U NTV píšou cca 188 kg, ale u transalpa píšou 183 a když jsem to dal s plnou bandou na váhu (oproti origo akorat centrál s padakama) navazil jsem 217 kg...
Takze to chce zkusit, protože ti výrobci hrozně rádi lžou..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
ale u transalpa píšou 183 a když jsem to dal s plnou bandou na váhu (oproti origo akorat centrál s padakama) navazil jsem 217 kg...
Takze to chce zkusit, protože ti výrobci hrozně rádi lžou..
Pohotovostní píšou 205kg. Tak to zas tolik nekecají ne? Možná pět kilo. Záleží na tom, jak máš velký/těžký padáky.
Většina tabulek uvádí právě suchou hmotnost (rok 96), což chápu jako bez paliva, ale asi se toho nepočítá mnohem víc...
Jestlis někde našel 205 pohotovostní vychází to o kapku líp, ale i tak tam litá cca 6-7 kg... Neříkám, že se z toho hroutím, jenom že se s tím caruje...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A proč lehčí? Nedávno mi spadla na Sausforku a proti mírnýmu svahu jsem ji skoro nezvedl. No a pak jsem 14dní kňučel se zádama, už sou starý. Uvidím, tuhle sezonu asi s ní ještě vydržím, bůh ví jestli se někam dál dostanem a nebo zase budem courat kolem komína, pak koupím nějakou 250 a panička už chtěla loni skůtra tak dostane třeba PCX a budem tvořit konvoj.
kehaj píše: Bimbam> Sajdu ne, občas spíme v lese.
A proč lehčí? Nedávno mi spadla na Sausforku a proti mírnýmu svahu jsem ji skoro nezvedl. No a pak jsem 14dní kňučel se zádama, už sou starý. Uvidím, tuhle sezonu asi s ní ještě vydržím, bůh ví jestli se někam dál dostanem a nebo zase budem courat kolem komína, pak koupím nějakou 250 a panička už chtěla loni skůtra tak dostane třeba PCX a budem tvořit konvoj.
kehaj píše: Bimbam> Sajdu ne, občas spíme v lese.
A proč lehčí? Nedávno mi spadla na Sausforku a proti mírnýmu svahu jsem ji skoro nezvedl. No a pak jsem 14dní kňučel se zádama, už sou starý. Uvidím, tuhle sezonu asi s ní ještě vydržím, bůh ví jestli se někam dál dostanem a nebo zase budem courat kolem komína, pak koupím nějakou 250 a panička už chtěla loni skůtra tak dostane třeba PCX a budem tvořit konvoj.
PCx je strašně líné.... To vezmi raději Beverly...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Délka plynového lanka Jawa 250/353 Kývačka | vasik006 | 3 | 24.9.2024 v 19:52 vasik006 |
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |