1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
Borntobewild píše: Mr.Dreamer>
Já hlavně nevidím jakoukoli výhodu pohonu na vodík. Ze všech alternativ je to největší nesmysl. Cena trojnásobná oproti benzínu. A kde se má ten všespasitelný vodík brát? ze zemního plynu? z ropy? elektrolýzou vody? To už jsou míň debilní ty baterkáče.
Trojnásobnou cenu jsi vytáhnul kde? Většina konceptů aut na vodík počítá s vodíkem jako zdrojem pro generování elektrického proudu, který je pak používaný k pohonu vozidla. Vodík zatím dostal znatelně méně dotací, než auta na baterky, přesto se třeba metoda PEM (proton exchange membrane), pohybuje při jejím použití při výrobě i opětném využití vodíku ve vozidle kolem 50%, vzhledem k tomu, že náklady na generátor jsou při větším objemu zlomkové oproti nákladům na baterii, máme tedy už u této jednoduché metody náklady pouze 2* vyšší než u elektrovozidel (bez započítání cen baterií). Dnes už je to možná ještě dál, toto platilo někdy v roce 2019.
PEM mechanicky jendoduchý systém, umožní ukládání el energie i naopak generování el. energie ve vozidle. Průběh chemické reakce jde regulovat s velmi dobrou odezvou, takže to jde připojit k nepravidleným zdrojům energie (např solární panely) a stejně tak to jde použít ve vozidle bez potřeby velkých kapacitorů, protože míru generování proudu můžeš ihned upravit. Samozřejmě to není jediný způsob, mě osobně zaujal kvůli jednoduchosti a všestrannosti.
Pokud bys chtěl mít většinu aut na baterky, musíš zásadně předělat infrastrukturu pro dopravu elektrické energie, místo toho vodík můžeš dopravovat do čerpacích stanic soustavou plynovodu, případně poslední kilometry v cisternách, načerpáš ho podobnou rychlostí jako benzín, nepociťuješ snížení dojezdu kvůli stáří baterie ani kvůli nízkým teplotám, ale stále máš mechanicky stejně jednoduchý pohon jako u elektromobilu. A obrovskou výhodou je samozřejmě dojezd, vzhledem k tomu, že třeba i zmiňovaný PEM má vyšší efektivitu než spalovací motor, do jehož vývoje bylo investováno neporovnatelně více prostředků a díky 3* vyšší energii na gram u vodíku oproti benzínu, tak s 20kg vodíku můžeš na motorce dát 2000km.
Nic z toho mi nezní jako "největší nesmysl".
PS: Autor vlákna dostal nejlepší možnou odpověď už v prvním příspěvku...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
ad vodik> jj, nevidel bych to taky nijak dramaticky ani s cenou a tim spis ne s bezpecnosti.. nicmene ze by se to nekdy realne masove pouzilo, tak to budou driv k mani kapesni reaktory.. (coz by bylo uprime docela fain)
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
kerut píše: Anti> ja bych to nedramatizoval, je to sestistovka jednovalec,.. kdyz sezene vstrik z nejakyho cca pullitru a trochu to doladi, nevidim duvod aby to "nejak" nefungovalo (a dobre tahle motorka nebude fungovat z principu nikdy ) .. ale stejne bych se na to vysral
ad vodik> jj, nevidel bych to taky nijak dramaticky ani s cenou a tim spis ne s bezpecnosti.. nicmene ze by se to nekdy realne masove pouzilo, tak to budou driv k mani kapesni reaktory.. (coz by bylo uprime docela fain)
Oo, takový kapesní Thorium reaktor, který bych doplňoval jednou za 10let, to by byl splněný sen .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
kerut píše: Mr.Dreamer> zejo ..jenze, vysvetluj to greenpeace
Jj, najraději celému shluku, třeba Thoriovou hlavicí . Ani nevím, jestli z toho něco efektivního pro použití ve zbraních jde udělat. Ono je to vidět i na těch poškozených reaktorech, ty reakce jsou tak pomalé, že nějaký potenciál pro bomby je sakra špatný. Odstavené hlavice jdou docela "snadno" použít jako palivo (a díky odzbrojování se to i děje), ale použít obohacené palivo pro reaktory pro tvorbu bomby je už horší. Je to na hlavu, když započítáš všechny katastrofy a nehody při provozu a stavbě, nukleární energie má průměr 90 smrtí na jednu Petawatt/hodinu provozu, zatímco třeba milované solární panely mají 440 smrtí. Nojo, ale strašení nese mnohem více než pozitivní správy, takže média a zájmové spolky nadšeně straší společnost tou hrůzou nukleární energie .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
..ohledne zbrani je kvantitativne vyuzitelnejsi spis ochuzenej material (a to ne kvuli zareni, ale kvuli hmotnosti) obohacenej je dobrej akorat na delani bububu na ty druhy..
Naposledy editováno 16.12.2020 01:48:11
2 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
Já osobně bych jako udržitelné, levné a bezpečné viděl pohon aut malou parní turbínou a jako palivo štěpku nebo dřevěné pelety.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Borntobewild píše: Pohánět auta jádrem, nebo alespoň lodě a náklaĎáky mi přijde smysluplné a třeba k tomu jednou dojde, až dojde ropa a konečně se ukáže, že baterky jsou hovadina. Ale s rozšířením a rozptýlením by se asi těžko dala udržet bezpečnost. Pokud by servisáci k manipulaci s radioaktivním materiálem přistupovali stejně poctivě a zodpovědně jako dnes ke katalyzátorům, egr ventilům a diltrům pevných částic.
Já osobně bych jako udržitelné, levné a bezpečné viděl pohon aut malou parní turbínou a jako palivo štěpku nebo dřevěné pelety.
Taky by to šlo, ale to už můžeš rovnou jezdit na dřevoplyn, nepotřebuješ parní turbínu, stačí Ti stávající motor, co už ve vozidle je, akorát zapřáhneš dvoukolák s dřevoplynovým generátorem a naloženou zásobou dřeva, připojíš hadici, zatopíš, počkáš asi půl hodiny a jedeš, ta parní turbína by asi neměla rychlejší pohotovost k jízdě.
Je pravda, že dřevoplyn je jedno z paliv, které v tomhle vlákně zatím nepadly. Nicméně o dřevoplyn jsem se, v čistě teoretické rovině, zajímal a není to tak jednoduché na provoz a servis. Ale výzva by to byla, to ne, že ne.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Naposledy editováno 23.12.2020 09:59:20
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
HMS píše: kerut>
V kamionech chtějí vodík dost natvrdo, i přes jeho hlavní chybičku jakou je mizerná celková účinnost, jinak tam není moc cest jak splnit plánované snížení CO2, do dvou let to má začít jít do reálného provozu, o minireaktorech jsem zatím nic neslyšel, asi tajná konkurenční bomba
Mně připadá 50% vzhledem k minimu investic do vývoje dost slušné. Dlouho vyvíjené spalovací motory na tom nejsou mnohem lépe. Rozhodně je to mnohem snadno překonatelnější než ta plejáda nevýhod baterií.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
O vodíku v osobních autech se mluví hodně dlouho Už někdy v 90tých jsem četl článek o prototypu tuším VW bora na vodík. Do vývoje se toho imho nenacpalo úplně málo. Výsledek je Mirai. sedan srovnatelný se Superbem, ovšem těžký 2 tuny a za cenu 2 mega po všemožným dotování.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
reaktor v tyhle velikosti by nerealnej samozrejme nebyl, ponorky maji reaktory bezne a ty jsou realne velky cca jako kabina toho kamionu ta bezpecnost jako obecna by byla v klidku, spis by byla nebezpecnost ve zneuziti toho materialu (nemyslim primo k bombe, tam je od obohacenyho zarice jeste moooc dlouha cesta, ale jednoduse k intoxikaci)
E: Wajld> jooo, to jsem cetl taky! v Abicku ! bylo to kresleny a na pokracovani
Naposledy editováno 17.12.2020 01:29:50
kerut píše: HMS> no reaktoru se nedozijem, to je jasny... pro kamiony by bylo idealni zkrizeni silnice a zeleznice, asfalt+trolej+operacni trakcni akumulator na prejeti par kilometru od troleje k troleji.. ale toho se taky nedozijem, to se tu driv vyhubime vlastni hlouposti
reaktor v tyhle velikosti by nerealnej samozrejme nebyl, ponorky maji reaktory bezne a ty jsou realne velky cca jako kabina toho kamionu ta bezpecnost jako obecna by byla v klidku, spis by byla nebezpecnost ve zneuziti toho materialu (nemyslim primo k bombe, tam je od obohacenyho zarice jeste moooc dlouha cesta, ale jednoduse k intoxikaci)
E: Wajld> jooo, to jsem cetl taky! v Abicku ! bylo to kresleny a na pokracovani
Když já jsem si vystřihoval z ábíčka, ty sis ještě hrál v uhláku na horníka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Wajld> to neni moc vystizny, na hornika si hraju dodnes
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
Vzhledem k tomu, ze lidi breci, ze jsou drahe elektromobily - tak tady by byl stejnej elektromobil jen misto baterek reaktor a generátor - tak to by vyšlo zhruba stejne a nebo levneji ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
ne jako nerikam ze by to bylo laciny, ale strilet hned od boku miliardama je na technika proste trochu nedustojny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
kerut píše: assassin> no litiovy baterky jsou fain na startovni, ale neco s nima pohanet, s ekvivalentem mnohasetlitrovejch nadrzi,.. skoro bych to videl na stejno, s tim ze baterky zaberou vic mista nez ten hypotetickej reaktor
ne jako nerikam ze by to bylo laciny, ale strilet hned od boku miliardama je na technika proste trochu nedustojny
koukni se Kolik stoji Reaktor v elektrarne. s tim jaka bude konecna Cena, se stejne vyvoj bude rozpocitavat do par kusu, takze si myslim, ze s miliardou jsem jeste pri zemi. dokonce si myslim, ze nepujde vytvorit Reaktor/generator ve velikosti co ted zabiraji baterky.
tzn kdyz je pro technika dostatecne dustojny placnout neco ve smyslu atom. reaktoru v aute tehle velikosti, tak pro jineho technika je dustojny uplne stejne od boku placnout cenu….
no a radeji strucne, nez do toho zaneses vrtulniky apod. jelikoz to cele zaclo utopistickou hovadinou je uplne fuk jakzm blabolem to kdo rozvine...
Naposledy editováno 17.12.2020 11:52:12
Borntobewild píše: Mr.Dreamer>
O vodíku v osobních autech se mluví hodně dlouho Už někdy v 90tých jsem četl článek o prototypu tuším VW bora na vodík. Do vývoje se toho imho nenacpalo úplně málo. Výsledek je Mirai. sedan srovnatelný se Superbem, ovšem těžký 2 tuny a za cenu 2 mega po všemožným dotování.
O autech na baterky se mluví od 60 let a dnes má 2 tunové auto dojezd stále horší než starý benzín a během nabíjení stihneš oběd a ještě si jít nakoupit.
1 reakcí na tento příspěvek předělat z karburátoru na stříkačku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
BTW koukam na wiki (neberu to jako relevantni zdroj ale ramcove snad sedi) vystavba jete 98miliard.. jsou tam dva reaktory a mraky budov.. cenu vrabcaka jsem nenasel, myslim ze miliardu by jaderka nesehnala ani kdyby prodala dekana na organy, a navic bude vzhledem k miniaturnimu vykonu vysoka (protoze vr neni primarne stavenej na vyrabeni energiere ale na pokusy...) tzn hadam ze cena kousku zarice a tehnologie kolem bude urcite radove mene nez miliarda, muj odhad par milionu max..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) předělat z karburátoru na stříkačku
Mr.Dreamer píše: Oo, takový kapesní Thorium reaktor, který bych doplňoval jednou za 10let, to by byl splněný sen .
Já bych radši Mr. Fusion, banánovejma šlupkama bych ho ládoval klidně denně
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
palivová směs karburátor Suzuki LS 650 Savage | Zvukostroj | 6 | 8.11.2023 v 10:48 Zvukostroj |
Výměna kontrolky neutrálu Suzuki LS 650 Savage | Pegas21 | 3 | 26.7.2023 v 13:15 Slávek-TDM |
Laďáček Suzuki LS 650 Savage | Bupo | 2 | 21.11.2022 v 10:30 ldoktor |
Suzuki ls650, nefunkční blinkry Suzuki LS 650 Savage | Majsik | 1 | 29.7.2021 v 10:04 grooll |
Suzuki Savage 650 Suzuki LS 650 Savage | jira123 | 2 | 6.8.2020 v 08:36 Marty68 |