3 reakcí na tento příspěvek Mazání motoru Yamaha XT 660 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání motoru Yamaha XT 660 R
Naposledy editováno 03.12.2020 18:32:29
1 reakcí na tento příspěvek Mazání motoru Yamaha XT 660 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání motoru Yamaha XT 660 R
Folby píše: Maxipes_Fík> To je snad nějaká nemoc...kamarád to měl na Pegasu 650. Pak jsme tam dali loctite 638čku na čep a závit a dalo to zatím pokoj.
To pomůže na chvilku, u mě asi 20000 km, poprvé jsem dával nové original pero, všechno jsem odmastil a použil Loctite. Když to začalo rachotit podruhé, tak jsem si nechal vyrobit o kousek (o půl mm širší i vyšší) větší pero z pořádného materiálu, na drátořezu rozšířit a prohloubit drážku v ozubených kolech, tak aby tam bylo to nové pero natěsno , novou pevnější a větší podložku mezi poslední kolo a ložisko (ta originální se vymačkala, byla jen do půlky průměru vnitřního kroužku ložiska), pero jsem spasoval natěsno s tou mírně vymačkanou drážkou v čepu klikovky (zalisoval jsem ho do drážky malým svěrákem), po smontování (matici M20 x 1 na čepu klikovky jsem dotáhl místo předepsaných 80 Nm něco přes 200 Nm) motor zase přede jako kotě a nic nerachotí, snad to už vydrží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání motoru Yamaha XT 660 R
Uvidí se časem, kdyžtak vím podle popisu co dělat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání motoru Yamaha XT 660 R
Folby píše: Maxipes_Fík> Teď na tom má 15 000km tak uvidíme jestli se mu to po 20 taky zas povolí. Podložku jsme taky měnily, protože byla jak řikáš uplně vymačkaná. Na jeho bylo pero dost na těsno asi zaleží jak se jim to zrovna povedlo.
Uvidí se časem, kdyžtak vím podle popisu co dělat.
15000 km od novoty nebo od té opravy?, mě to začalo mlátit poprvé asi při 50000 km, teď to má najeto 73000 km. Kdybych to konstruoval já, tak by ta dvě větší ozubená kola (co pohání vyvažovací hřídel a spojku, to na vodní pumpu by se nevyhrkalo, vodní pumpa má zanedbatelný moment setrvačnosti a navíc hydraulické tlumení torzních kmitů tou čerpanou kapalinou) měla do poloviny tloušťky v otvoru kužel (tak strmý, aby nebyl samosvorný), v tom kuželu by bylo kuželové ocelové pouzdro s mezerou na pero a po stažení tou maticí M20 x 1 by to muselo držet na věky, ale co by člověk mohl chtít po konstruktérech - paroháčích z Itálie.
Naposledy editováno 05.12.2020 17:07:15
Celkově tahle strana by se dala udělat líp. Ono by stačilo kdyby to bylo aspoň trochu do kužele aby se to do něho dotáhlo a byl by pokoj. Takhle člověk musí vymejšlet aby si nechal zvětšit dražku na pero nechal udělat pero nové atd.
Koukám po internetu, že s tím má problem dost lidí.
Naposledy editováno 04.12.2020 18:55:42
Ono teda zaleži jakej rok yamaha tam měla ještě ten 5tiventil ale to snad je do roku 2000.
Naposledy editováno 06.12.2020 08:55:39
1 reakcí na tento příspěvek Mazání motoru Yamaha XT 660 R
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Mazání motoru Yamaha XT 660 R
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | sniper931 | 5 | 13.5.2024 v 09:08 svobodik |
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X | johan6 | 0 | 20.12.2023 v 09:21 johan6 |
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere | Laz5 | 29 | 13.1.2023 v 21:28 Laz5 |
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... | ZdendaZB | 135 | 10.11.2022 v 08:49 Gahan37 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |