Téma: Voda ve výfuku
5.12.2020 v 13:01
Ahojte. Potřebuji poradit. Sundávala se predtim hlava valce,jelikoz byl spadly kus ulomeneho soupatka z karburatoru ve valci. dal jsem nove tesneni pod hlavu,vse se slozilo. Jenze po cca 200km ujeti,se ted stava,ze kazdy den kdyz nastartuju,tak jde z vyfuku chvili bily dym. cca po pul kilometru uz je to ok. je to jen kdyz,skutr den stoji. ted jsem si i vsim,ze skutr stoji delsi dobu a z priruby od vyfuku vyteklo trosku chladici kapaliny,jen par kapek.znamena to asi,ze jsem spatne dotahl hlavu a ted to tece pres tesneni do vyfuku?v oleji neni zadna voda.dekuji za pripadnou radu
1 reakcí na tento příspěvek Voda ve výfuku
to uz delalo v lete kdyz bylo tricet stupnu.. a srazena voda je ruzova jo?pisi ze z priruby od vyfuku tece chladicka. je to chladici kapalina co tece do vyfuku,ne srazena voda.dekuji
no tak hlava snad nerupla,teklo to vlastne hned po slozeni a ujeti par km.takze tedy asi nejspis tesneni.no hlava byla jen na vymenu gufer a zabrouseni ventilu.ale nezarovnavali plochu,ze pry se to u motorky nedela,mi bylo receno.tak snad neni zkroucena
1 reakcí na tento příspěvek Voda ve výfuku
A jak víš že je to chladící kapalina?
jen jednu vec. je tam plechove tesneni,to se take natira olejem? a druha vec,nedelal jsem,ze bych to znovu dotahoval.najel jsem cca 300km na tom a pak uz jsem nejezdil,jelikoz to zaclo kourit a tect ta chladicka. mam treba zkusit jeste dotahnout tu hlavu?jen mam strach,at ji nezkroutim,kdyz dotahnu moc. presny moment jsem nasel,ale zda se nam velmi maly,tak se to predtim dotahlo trosku na vetsi,ale uz nevim jakou silou.
No ja som mal Majesty 250 a tesnenie som nemal celokovové. Mal som problém hlavu povoliť. Pri montáži som to dotiahol (bez momentu - od oka) a na druhý deň som to ešte raz prebehol. Cca po 400km mi to začalo zo spodu ukapávať a než som na to prišiel, už som musel vodu dolievať a zrušilo mi iridiovú sviečku. Tak rozborka a našiel som malý fľak-netesnosť, medzi vodným kanálom a valcom. Možno vada tesnenia, ale matky na hlave valca šli povoliť až veľmi ľahko. Takže nové tesnenie a už som sa s tým nepapral a dotiahol som to na fest, až som mal pocit, že tie skrutky urvem. Po 500km som to znovu dotiahol a potom už to držalo roky. Treba to doťahovať postupne do kríža. Moment fakt neviem, ale pri prvom rozoberaní som mal pocit, že to nepovolím a po tých 400km to šlo takmer bez odporu. Skúšal som to aj znova dotiahnuť - nepomohlo, ale ak si to raz nájde cestu, je lepšie dať nové tesnenie.
Nove těsnění pod palici rozhodně žádným olejem nenatirej, to fakt ne tohleto ...těsnění pod palice u 4T jsou většinou plechové - dva plechy a mezi nimi nějaká hmota + ty plechy mají nějaký povrchový nástřik a v exponovaných místech (vodní kanály) ještě nanesenou v pruzích nějakou těsnící hmotu - něco jako "gumu"...jako na prasaka se dá použít i to staré těsnění - striknout 3-4 vrstvami vypalovací barvy ve spreji z obou stran a bude to drzet - zkušenost z doby před cca 15 lety min., kdy ND na mašiny byly kurevsky drahé ve srovnání s platy běžného smrtelníka....no občas se dal i z hovna uplest bič a ještě s ním zapraskat : ))
Tak nekolik veci.
1. Tys pouzil stare tesneni ? Pokud ano, tak to je chyba. Dnes k tomu neni zadny duvod
2. Dosedaci plochy musi byt idealne srovnane (alespon zkontrolovane), ale vzdy dokonale ciste
3. Bez znalosti momentu a momentoveho klice bych se do toho urcite nepoustel. Pokud neznam konkretni moment pro muj konkretni typ motoru, tak bych alespon hledal pribuzne motorky ve stejne kubature
4. Samozrejme se vzdy dotahuje krizmo a obvykle ve 3 krocich
1. Tys pouzil stare tesneni ? Pokud ano, tak to je chyba. Dnes k tomu neni zadny duvod
2. Dosedaci plochy musi byt idealne srovnane (alespon zkontrolovane), ale vzdy dokonale ciste
3. Bez znalosti momentu a momentoveho klice bych se do toho urcite nepoustel. Pokud neznam konkretni moment pro muj konkretni typ motoru, tak bych alespon hledal pribuzne motorky ve stejne kubature
4. Samozrejme se vzdy dotahuje krizmo a obvykle ve 3 krocich
2 reakcí na tento příspěvek Voda ve výfuku
utahovaci moment jsme nasli 7Nm podle manualu presne toho motoru,coz je jako by jsi to dotahl rukou.tak jsem volal do servisu co dela motory v ostrave a rikal,ze u skutru to dotahujou bez momentaku na fest.proto se taky ted ptam.ocistene vse bylo ,dotahovane do krize take a nove tesneni bylo,to je jasne.hlavu jsem chtel nechat srovnat,ale rekli mi ze udelaji jen gufera a ventily,ze u motorky to nerovnaji,ze se to nedela.nic tak to zas rozeberu,vymenim znovu tesneni a slozim zpet a uvidime
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda ve výfuku
ronass> tos volal zrejme do velmi kvalitniho servisu jinak 7Nm je opravdu malo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda ve výfuku
ronass> Já bych řekl že na moto se hlava rovná častěji než u aut. Je to teda hlavně tim že lidi jsou prasata a dotahujou to nesmyslně.
Ať mě klidně někdo opraví auta totiž nedělám.
Naposledy editováno 06.12.2020 12:45:09
Ať mě klidně někdo opraví auta totiž nedělám.
Naposledy editováno 06.12.2020 12:45:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Voda ve výfuku
Folby píše: ronass> Já bych řekl že na moto se hlava rovná častěji než u aut. Je to teda hlavně tim že lidi jsou prasata a dotahujou to nesmyslně.
Ať mě klidně někdo opraví auta totiž nedělám.
hmm tak to bych nerekl. Treba u dizlu musis hlavu liznout pokazdy kdyz ji sundas. A pulka aut jsou dizly, takze pomerove se asi budou rovnat spis ty hlavu u aut , rekl bych.
motor minarelli sohc
vrtanie zdvih 69x66,8
podla manualu
dlhe sroby dva M6 10 NM
styri matice M8 22 NM
ak mas motor piaggio
72x60
matice 9 - 11 NM a 180 stupnov
Nuts fixing head to cylinder 9 ÷ 11 + 180°
bocne skrutky upevnujuce hlavu 11 - 12 NM
Head fixing side screws 11 ÷ 12
dalsie utahovacie momenty
Starter ground screw 7 ÷ 8.5
M5 side screw fastening washers on cam shaft (125 cc)7 ÷ 8,5
Tappet set screw lock nut 6 ÷ 8
Timing chain tensioner slider screw 10 ÷ 14
Starter ground support screw 11 ÷ 15
M6 central screw fastening washers on cam shaft (125 cc)11 ÷ 15
Timing chain tensioner support screw 11 ÷ 13
Timing chain tensioner central screw 5 - 6
Camshaft retention plate screw 4 ÷ 6
vrtanie zdvih 69x66,8
podla manualu
dlhe sroby dva M6 10 NM
styri matice M8 22 NM
ak mas motor piaggio
72x60
matice 9 - 11 NM a 180 stupnov
Nuts fixing head to cylinder 9 ÷ 11 + 180°
bocne skrutky upevnujuce hlavu 11 - 12 NM
Head fixing side screws 11 ÷ 12
dalsie utahovacie momenty
Starter ground screw 7 ÷ 8.5
M5 side screw fastening washers on cam shaft (125 cc)7 ÷ 8,5
Tappet set screw lock nut 6 ÷ 8
Timing chain tensioner slider screw 10 ÷ 14
Starter ground support screw 11 ÷ 15
M6 central screw fastening washers on cam shaft (125 cc)11 ÷ 15
Timing chain tensioner support screw 11 ÷ 13
Timing chain tensioner central screw 5 - 6
Camshaft retention plate screw 4 ÷ 6
2 reakcí na tento příspěvek Voda ve výfuku
tak dekuji vsem za radu.zkusim to jeste dotahnout,nez to rozeberu.treba to pomuze
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Malaguti Madison 3 250 ie zadní tlu... Malaguti Madison 250 | Cico. | 13 | 28.6.2023 v 19:34 Cico. |
Malaguti Madison RS 250 4T nejde na... Malaguti Madison 250 Dunlop D205 Sportmax | ronass | 2 | 7.2.2022 v 21:26 Rider-bandit |
Malaguti Madison 250 prská po ubrán... Malaguti Madison 250 | fok007 | 3 | 6.12.2020 v 10:48 ronass |
Nastaveni rozvodu Malaguti Madison 250 | ronass | 2 | 5.4.2020 v 11:47 ronass |
poraďte s výběrem - maxiskůtr-já190... Malaguti Madison 250, Yamaha Majesty 250, Aprilia Sc... | Mirek68 | 23 | 13.6.2016 v 01:36 ThomsonMotorson |