globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 00:30 | Nahoru | #85681

PetrL3 píše: Pokud by náhodou byla cena toho 745 taková jak si ji představuju a vzal bych ho, tak určitě psát spotřebu do tohohle vlákna nebudu



Set na něj. Když se potřebuje uspokojovat cifrou na palubním PC, tak ať si poslouží...

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 00:34 | Nahoru | #85682

Borntobewild píše: Jirka4137>
To je dobře, velmi dobře. Právě stereotypy a neinformovanost širobé veřejnosti snižuje zájem o lpg a drží tak jeho cenu nízko.
Btv. tovární montáž je ten největší průser na který můžeš narazit.



Já plynový auto měl, jako udělat prahu a zpět za 350kc je dobrý.... Má to ale svá ale a vzhledem k rozdílu spotřeby auta starého a nového, který je nakonec nákladově poměrně blízko starému sporáku, už na to seru...

A proč se lidi bojí LPG bazarovek? Protože ne každá přestavba je udělaná dobře a ne každý motor to snese....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 00:37 | Nahoru | #85683

Milan1963 píše: elevator> To se dalo čekat. K Jawě 660 měli doplňků dost, všechny za příplatek. Z Jawy 300 taky musí Týnec něco mít.



Týnec výběr na to měl už vysrat....

Prodává nespolehlivou a línou mrdku za peníze, za které prodávají osvědčené značky motorky dvojnásobného objemu a trojnásobného výkonu, spolehlivé jak slunce...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 08:28 | Nahoru | #85684
pech.> Můžu mít za hubičku 6 válcového superba v benzinu. Dát do něj plyn jezdím komfortně za málo. To bych ale tomu autu neměl srdce udělat. Zabít ho plynem.
Raději bych ho opečovával v garáži a párkrát za rok s ním vyjel na delší trasu.
Jinak k té naftě- ofiko cena je jedna věc, cena za kterou se dá koupit jinde než na benzině druhá. Při spotřebě 5l na 100 a nájezdu který mám posledních 7 měsíců spotřebu fakt neřeším. Včera jsem feldu vzal do města i když jsem z poloviny jel firemní věci a mohl jet dodávkou. 1. kvůli parkování 2.aby nestála pořád na fleku.

Naposledy editováno 05.12.2020 08:29:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 08:38 | Nahoru | #85685

Milan1963 píše: Bimbam> Já sice bydlím ve skoro 600 metrech, ve stráni, ale taky si nestěžuju. Do stodoly nad chalupou i ve sněhu vyjedu dobře. Nevím, jestli mám na autě dobré pneu, ale asi ano. V létě diagonální OS 11, koupil - tedy spíš jsem je dostal - od pána co likvidoval Škodu 100 a měl jich asi 12 kusů. I s disky , čtrnáctky. V zimě mám to na fotce - jakési čtverce, protektory a jezdí se na nich dobře, jen víc než letní hučí. Jezdím šedesátkou v létě, šedesátkou v zimě, takže se to lehce přežije.



Mrdky puky gumy... Do bláta a hlubšího sněhu to bude dobrý, protože je tam centimetr hrubého vzorku... Kdekoli jinde to bude běs...

Dnešní zimní pneumatiky je převyšují ve všech směrech mnohanásobně... I na tom sněhu...

Protože i zde zmiňované protektory Vraník, mají sice taky hrubý dezén, ale o tři generace modernější a s lamelami, takže funguje i na ledu...

Gumy nejsou tak drahé, aby se musel člověk otravovat s pukama... A OS11? Chemlony? Do muzea dobrý... Hezky vypadají, ale jezdit se na tom moc nedá...

Otravovat se s diagonálama, to už vůbec ne... To je jak jízda na vznášedle....

Výběr ve 155/80r14 je pravda pomenší, protože je to hodně divný a lokálně používaný rozměr, ale dělají se normální moderní pneumatiky i v tomto rozměru.

Ono totiž na chemlonech-diagonálech to plave jak svině a nad 70 je to nutné neustále dorovnávat korekcemi volantu....

Když jsem měl na š105 moderní pneumatiky a podvozek v pořádku, tak to nepotřebovala a dalo se s ní bez problémů jet i 150km/h (s pětikvaltem se na to skutečně rozdovádět uměla). Rychle se s ní dalo jezdit v pohodě, pakliže to řidič uměl. Chtěla díky své koncepci poměrně striktní a pevný přístup, kdo byl posera a ubral v zatáčce plyn, tak si udělal velký problém. Favorit na tom byl podvozkově líp, ten byl celkem obdivuhodně stabilní, nechal si hodně líbit ať s tím jel kdokoli a dnešní auta jsou oproti Favoritu zase o generaci lepší a stabilnější a ovladatelnější. Já jsem se naučil jezdit se zadkama a po přechodu na štorcky musel doučit, jak s nimi zacházet při rychlé jízdě.. A od té doby jezdím až gumy řvou, protože ty auta snesou moc...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 08:45 | Nahoru | #85686

Jirka4137 píše: pech.> Můžu mít za hubičku 6 válcového superba v benzinu. Dát do něj plyn jezdím komfortně za málo. To bych ale tomu autu neměl srdce udělat. Zabít ho plynem.
Raději bych ho opečovával v garáži a párkrát za rok s ním vyjel na delší trasu.
Jinak k té naftě- ofiko cena je jedna věc, cena za kterou se dá koupit jinde než na benzině druhá. Při spotřebě 5l na 100 a nájezdu který mám posledních 7 měsíců spotřebu fakt neřeším. Včera jsem feldu vzal do města i když jsem z poloviny jel firemní věci a mohl jet dodávkou. 1. kvůli parkování 2.aby nestála pořád na fleku.



Hele zabít nezabít... Šetviálcový Superb je přímovstřik a tam kulhá ta úspora i motor... Protože to že jsou vstřiky přímo ve válci, tak aby se nespálily (počítá se s chlazením vstřiků tím jak skrz ně jde benzín), tak to tam furt přisírá trochu benzínu aby neskáply vstřiky... Druhak je to motor VR6, který má jiné problémy... Například po 150 000km vyjeté válce do šišky, značný úbytek výkonu, choulostivé rozvody i chlazení a další srandy...

To o vstřikách platí pro všechny přímovstřikové motory... Tsi, Fsi, Gdi, Thp, Vti.... V podstatě nepřímovstřiky motory jsou na trhu dnešních nových aut asi tři... Jeden Fiat, jeden Renault a Suzuki.... U litra do městochodu si tím nejsem jistý, možná ještě taky...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 09:40 | Nahoru | #85687
pech.>
borntobewild> neverim, ze stejnej prumer pri vyrazne nizsi spotrebe, v lete mivam I tisece kilometru v kuse prumer pres kilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 09:42 | Nahoru | #85688
laďa-prášil> to ma dvouhmota nejradeji...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.12.2020 v 10:00 | Nahoru | #85689
Do přímovstřiku tsi zatím nevyvinuli rozumný systém lpg. Zkoušeli vstřikování kapalné fáze rovnou benzínovými vstřiky ale zatím to nedovivinuli. Standardní přestavba funguje tak, že prostě dají vstřiky do sání a udělají z toho mpi. A každý 5-10tý cyklus stříkne místo lpg benzín aby se ochladily ty benzínové vstřiky a nezničily se. Takže ten motor běží úplně v jiném režimu než na jaký byl naladěn. Takže klesne výkon a stoupne spotřeba.
Proto vybírám zásadně stará poctivá mpička. U jedné Prévie jsem si motor pro spalování probanbutanu upravil. Zvýšil jsem kompresní poměr a předstih. A na lpg mám vyšší výkon než byl původně na benzín.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 10:01 | Nahoru | #85690

assassin píše: pech.>
borntobewild> neverim, ze stejnej prumer pri vyrazne nizsi spotrebe, v lete mivam I tisece kilometru v kuse prumer pres kilo


Takovýdle řeči jsme vedli, když nám bylo tak 16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 10:12 | Nahoru | #85691

Borntobewild píše: Do přímovstřiku tsi zatím nevyvinuli rozumný systém lpg. Zkoušeli vstřikování kapalné fáze rovnou benzínovými vstřiky ale zatím to nedovivinuli. Standardní přestavba funguje tak, že prostě dají vstřiky do sání a udělají z toho mpi. A každý 5-10tý cyklus stříkne místo lpg benzín aby se ochladily ty benzínové vstřiky a nezničily se. Takže ten motor běží úplně v jiném režimu než na jaký byl naladěn. Takže klesne výkon a stoupne spotřeba.
Proto vybírám zásadně stará poctivá mpička. U jedné Prévie jsem si motor pro spalování probanbutanu upravil. Zvýšil jsem kompresní poměr a předstih. A na lpg mám vyšší výkon než byl původně na benzín.



Tyhle kejkle jsem taky zkoušel... Hlavu snížit na úroveň nejvyšší pro daný motor a předstih větší. Na plyn to šlo pěkně, ale na benzín to šlo moc tvrdě, nechat to tak, asi by to tomu motoru i ublížilo.... Takže jsem jezdil na předstih největší z dopručeného rozsahu, ale ne větší a bylo to v pohodě... Ale na plyn to pak jelo přinejlepším stejně, rozhodně ne líp... U vštřikovek to jde, tam si to uhlídá na co to jede a je to schopno uhlídat knock senzorem předstih aby byl velký jak plyn potřebuje, ale neběželo to tvrdě----

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 10:25 | Nahoru | #85692
pech.> Není důvod jezdit na benzín. Při studeném startu jedu na menší výkon.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 10:27 | Nahoru | #85693

assassin píše: laďa-prášil> to ma dvouhmota nejradeji...


Dvouhmoťák u felicie?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 11:11 | Nahoru | #85694

Borntobewild píše: Takovýdle řeči jsme vedli, když nám bylo tak 16



Kdyz ti bylo šestnáct tak jezdily koňské povozy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 11:12 | Nahoru | #85695

Borntobewild píše: Dvouhmoťák u felicie?



Nepsal o o1? Jo tak psal o Felicií, jsem se ztratil kdo o cem. Kazdopadne tohle trápení na volnobehu asi nedela dobre žádnymu motoru

Naposledy editováno 05.12.2020 11:14:41

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 12:13 | Nahoru | #85696

assassin píše: Kdyz ti bylo šestnáct tak jezdily koňské povozy


Jo, voe. Měl jsem na vraníkovi laděný podkovy a do ovsa jsem mu dával aditivum. Sousedovic kobyle jsem to dycky napráskal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 12:30 | Nahoru | #85697

Borntobewild píše: pech.> Není důvod jezdit na benzín. Při studeném startu jedu na menší výkon.



tak jednak v -15 to na plyn vážně nechytne, ten reduktor to prostě bez teplý vody nedá... Takže plynové starty
jsem provozovat tak kolem nuly, trochu mrazu to dalo (a moc se tomu nechtělo) ale větší mrazy ani hovno...
Takže jsem přepínal na benzín. Než jet 2-3km strasu tak, že start +1km na benzín, přepnout a pak zase zpátky,
to se na to můžu vysrat a jel jsem to na benzín celé. Resp v zimě jsem na benzín jezdil trasy tak nad 5km a nebo na otočku,
ale krátký pošusty po vsi a ze vsi do vsi na benzín.

Navíc na emisích chtějí aby to fungovalo dobře na obě paliva.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.12.2020 v 12:39 | Nahoru | #85698
Mě taky plyn do auta nesmi, hmotnost navic, zabírá misto.... a az nebudu mit na benzin, nebudu jezdit autem

Jawablázni

5.12.2020 v 12:42 | Nahoru | #85699
tak jakojá netvrdím že nesmí.... Jezdil jsem na plyn 11 let, já jenom říkám, že to není jen růžové, že to má svá ALE....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 12:45 | Nahoru | #85700
pech.>
Myslel jsem to tak, že při studeném startu, kdy jedu na benzín jedu na menší výkon a vyšší komprese nemá takový vliv. Na emisích se měří na volnoběh a při zvýšených otáčkách bez zátěže.

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 12:50 | Nahoru | #85701

assassin píše: Mě taky plyn do auta nesmi, hmotnost navic, zabírá misto.... a az nebudu mit na benzin, nebudu jezdit autem


Jak jsem psal. Přesně kvůli lidem jako jsi ty můžu tankovat palivo, které má oproti benzínu cca o 15% menší výhřevnost tankovat za 40% ceny.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 13:22 | Nahoru | #85702

Borntobewild píše: pech.>
Myslel jsem to tak, že při studeném startu, kdy jedu na benzín jedu na menší výkon a vyšší komprese nemá takový vliv. Na emisích se měří na volnoběh a při zvýšených otáčkách bez zátěže.



No on se ten motor s nataženým předstihem choval blbě především v přechodech... Když jsi mu byť jen malinko přidal a měl jít do zatěže, tak byl hodně hrr, jel ale klepalo to... Protože ono si to pod zátěží v menších otáčkách předstih proti základnímu ještě přidá a to už bylo moc... To bych musel vyřadit korektor předstihu a to by se zase projevilo v ostatních režimech...

Jeden maník si upravil motor vyloženě na plyn a ještě do výkonu (vačky, písty, svody...) a na plyn to jelo jak píchlá svině, ale na benzín to bylo rádo že to dejchá... A abych to před STK dával zpátky to se mi nechtělo a taky s tím autem jezdila i nebožka a já potřeboval aby se chovalo normálně, že roba přijde, sedne do toho zavrtí klíčem a auto pojede bez ohledů na to, že řidič je dřevěná noha aniž by zaškubalo nebo jinak protestovalo...

Mně už to za to teď prostě nestojí... Aktuálně mám práci na dohled od baráku, tak jezdím míň, dálky jezdím furt, ale když jsem je předtím jezdil kolem 10L plynu a dneska je jezdím za 6,5L benzínu, tak to pro mně není při 10 000km za rok nijak zajímavé ani ekonomicky...

Nezatracuji to, ale v tuhle chvíli to pro mne prostě není nijak zajímavé...

V podstatě krom výše zmíněného mne trochu sralo i to, že se muselo tankování plánovat...
Jako dálkař jsem musel vědět, kde mají plyn a naplánovat si tankování zavčasu. Kdžy jsem jezdil známé trasy, tak jsem věděl že když jedu do HK, dojedu na nádrž tam a cestou z prahy musím v Praze pod Branickým mostem natankovat, protože další plyn byl až v Příbrami a tam už bych nedojel... Když jsem jel do Kroměříže, tankoval jsem někde za Humpolcem, abych do té Kroměříže dojel už rovnou. Zpátky jsem tankoval taky někde na dálnici, a potom už jsem dojel.... Když jsem jel do Jemnice, musel jsem pro plyn popojet do Znojma a cestou zpátky v Tejně... To jsou prostě věci, který musíš vědět předem.... Plynová stanice tady u lišek jen do 7h. večer a bez svátků, druhá sice furt, ale plyn horší... To jsou ta ALE...

Naposledy editováno 05.12.2020 13:27:44

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 13:48 | Nahoru | #85703
pech.> Lidi jsou ohledně sítě pump zhýčkaní. Když jsem byl na severu Norska, na Islandu, ale i v relativní civilizaci, byly jakékoli pumpy tak daleko od sebe, že se musela brát každá. Podobně to bylo tady ještě v 70tých letech. Dneska jsou na některým místech pumpy i kilometr od sebe.
Na plyn ujedu kolem 500 km. Tady kolem jsou pumpy v pohodě a většinou tankuju včas na lepší cenu. D1 je zoufalá, tam se s tím musí počítat. Je tam snad jedna pumpa, drahá jaxviň a otvíračka jak za socialismu. V Chorvatsku jsou pumpy skoro výhradně na dálnicích. Ale s tím vším se dá počítat.
Když jsme byli před 25ti lety v Norsku s benzínovou felicií, dojeli jsme k pumpě s najetými 800km od minulého tankování a museli jsme před ní přespat, než otevřeli.

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 13:52 | Nahoru | #85704
pech.> Já taky plyn nezatracuju no momentálně je pro mě výhodnější nafta. Tanečky kolem platnosti LPG nádrže a zabírání místa v zavazadelníku to je další mínus.
Co jsem slyšel tak se plyn nemá moc v lásce ani s pryží s kterou přijde do styku ale to už bych vařil z vody. Na autě s velkým kufrem se to dá překousnout nebo když je nádrž místo rezervy. Určitě bych ho navíc nechtěl v autě se kterým nebudu moc jezdit nebo ho budu chtít vlastnit jako Youngtimera.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.12.2020 v 14:32 | Nahoru | #85705
Měl jsem pár kolegů plyňáků, typiše kolenovrti. Zpravidla co ušetřili na benzínu to je pak stály opravy poruch nejen systému LPG, ale i popelnic ve kterých to měli. Delší cesta s nimi fakt děs, furt panika aby natankovali o 10 hal. levnější lpg + benzín max. za 200 kč. Spousty promrdaného času zajížďkama pro plyn a jízdou na spotřebu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 14:36 | Nahoru | #85706
cmiral>
To moc nedává smysl, ne? Pokud mě na lpg vyjde kilometr na polovinu, mám potřebu řešit spotřebu nebo cenu míň než na benzín. Samozřejmě, pokud je někde o 2kč dražší plyn, je to procentuelně víc, než o 2kč dražší benzín.

Jawablázni

5.12.2020 v 14:52 | Nahoru | #85707
Ja bych se rezervy kvuli plynu nevzdal. U auta co mam užitkové. U vikendovky mam vybranou rezervu a nářadí kvuli hmotnosti, tam ale zas nebudu davat jako dalsi zátěž nádrž zvlast kdyz je 36 uz par let nepojizdna

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

5.12.2020 v 15:02 | Nahoru | #85708
hele pánové, já sem celkem tolerantní člověk, ALE......
nechtěli by jste stěma vašema plechovkama, pneumatikama a dalšíma přeměřováníMA pindíků....JÍT UŽ DO PRDELE????
přeci jenom ,je tady jawa fórum jawabláznů......DĚKUJI...
Když tak si udělejte nový fórum.........................DĚKUJI A PŘEJI PĚKNÝ DEN...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 15:17 | Nahoru | #85709
bimbo750>
Koho tady zajímaj Jawy?
Mě třeba teď zajímá, kdo z nás má nejdelšího piňdíka.

(reakce na) Jawablázni

5.12.2020 v 15:47 | Nahoru | #85710

Borntobewild píše: cmiral>
To moc nedává smysl, ne? Pokud mě na lpg vyjde kilometr na polovinu, mám potřebu řešit spotřebu nebo cenu míň než na benzín. Samozřejmě, pokud je někde o 2kč dražší plyn, je to procentuelně víc, než o 2kč dražší benzín.



To musíš vysvětlit jim, naštěstí pro mne už s nimi nenám nic společnýho a co vím u plynu zůstal jeden ze tří .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist