paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:10 | Nahoru | #84631
pech.> Jestli budeme kvůli kovidu věčně sedět na prdeli tak je stejně zbytečné kupovat auta na dlouhé cestování za půl mega a víc. Co říkáš na jedničkového superba 1,9 tdi 96 kw ?
( Jenom mě to přijde pohodlné auto s dostatkem místa) Samo kombík je užitečnější např. Volvo.

Naposledy editováno 07.11.2020 21:12:33

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:12 | Nahoru | #84632

Jirka4137 píše: cmiral> Soused měl tráboše v kombajnu a s oblibou říkal že se tam vešly dvě postele + já s mojou.
Jedničková Octavie v sedanu měla opravdu málo místa vzadu. Měl jsem ji než jsme pořídili děcka. U kombíka bylo pak o fous víc místa a opěradla vytvarované o další centimetry. Po svatbě jsem měl Escorta a jak bylo potřeba vozit kočár pořídil jsem největší kombík ve své tříde Ford Mondeo. Pohodlné tiché ale spotřebák dost to hnilo.



A přitom stačilo koupit malucha

Jawablázni

7.11.2020 v 21:14 | Nahoru | #84633
Face O1 už měly vybrané přední sedáky jak píšeš a o moc se to nezlepšilo, ale vzadu jsem moc nebyl a megakufr jaem nikdy nevyplnil i když jsem jezdil jako paštikář ke slanýmu rybníku, byl jak hladová díra, ale poslední roky jsem už radši lítal a hlavně jinam abych neslyšel všude přiblblý český turisty.
Na trabiho dodnes rád vzpomínám, mládí....

Naposledy editováno 07.11.2020 21:17:04

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:16 | Nahoru | #84634
PetrL3> Zas tak odvážný nejsem. A v trabim se taky bojím. Po revoluci jsem si přečetl ve SM legendární článek Smrt přichází z Zwikau a Trabi vysoce výhřevné palivo. Pak už jsme na anglinu jezdili jen rapidem.

Jawablázni

7.11.2020 v 21:18 | Nahoru | #84635
Jojo a tankování při rozpáleným motoru mě vždy velmi vadilo

Naposledy editováno 07.11.2020 21:19:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:19 | Nahoru | #84636

pech. píše: No nedá... Auta dosti podražila.. Byly nedávno časy že se ovce v základu dala pořídit za 350kkč a Fábie stála cca 220kkč... Logan byl za 170kkč, Sandero těsně pod 200... Dneska jsou i základní Dacie mírně nad dvě kila.. Podražily tak o 20-30kkč, pravda už se neprodávají úplně holé... A škodovky zdražily hodně... Fábie v základu je 275kkč, Ovce v základu 450kkč...

Levnější auta byla víc než před nedávnem, jako následek dlouhé recese po r. 2008. Ale když to srovnám s dobou kolem přelomu století, tak jsou ty auta neskutečně levný. V roce 1999 se pod 300000 sehnala tak felda a corsa. Já kupoval feldu GLXi krátkou za 280000, táta v roce 2000 octavii SLX 2,0 za 500000. A to tehdá byly úplně jiný platy. V r. 2000 průměrná mzda cca. 13000 Kč.

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:20 | Nahoru | #84637

Jirka4137 píše: pech.> Jestli budeme kvůli kovidu věčně sedět na prdeli tak je stejně zbytečné kupovat auta na dlouhé cestování za půl mega a víc. Co říkáš na jedničkového superba 1,9 tdi 96 kw ?
( Jenom mě to přijde pohodlné auto s dostatkem místa) Samo kombík je užitečnější např. Volvo.



Tak ohledně motoru klasické PD s jeho bolístkami. Dá se to uhlídat a nic lepšího se tam stejně nedávalo. Šetviválec nafta je hodně problémový
a z hlediska opravy nerentabilní. Tohle PD nejede blbě a jelikož je to relativně tuctovka, tak se to dá udržet. Menší je životnost ramen přední nápravy,
ale náhražky už jsou dávno v prodeji a jsou lepší.. Já bych bral spíš benzína... Ty tam byly docela dobré.

Pokud chceš kombi, kup si Passata 5, je to totéž co jednička Superb a kombík je u něj převažující provedení.

Pro obě auta ale platí dávat bacha na kovomorku.. Jsou to dvacetileté vrány a pokud na kastli někdo sral, může být celkem dost v prdeli...

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:21 | Nahoru | #84638
Sema> ano souhlasím, po 2009 byly ceny lidovější, vybíral jsem tehdy fábku combi a skončil u nové staré O1.

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:22 | Nahoru | #84639

Jirka4137 píše: PetrL3> Zas tak odvážný nejsem. A v trabim se taky bojím. Po revoluci jsem si přečetl ve SM legendární článek Smrt přichází z Zwikau a Trabi vysoce výhřevné palivo. Pak už jsme na anglinu jezdili jen rapidem.



Proti Maluchu je Trabant pořád řádově lepší auto.... Je skutečně po 4 a ohledně podvozku se choval celkem normálně...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:34 | Nahoru | #84640

Sema píše: Levnější auta byla víc než před nedávnem, jako následek dlouhé recese po r. 2008. Ale když to srovnám s dobou kolem přelomu století, tak jsou ty auta neskutečně levný. V roce 1999 se pod 300000 sehnala tak felda a corsa. Já kupoval feldu GLXi krátkou za 280000, táta v roce 2000 octavii SLX 2,0 za 500000. A to tehdá byly úplně jiný platy. V r. 2000 průměrná mzda cca. 13000 Kč.



No takhle... Ona co se týče cifer na cenovkách ty auta stojí asi tak stejně jako v roce 2000, ale platy jsou dvojnásobné...

Holá Felda stála 230, když jsi přihodil na výbavu LX a motor 50kw, tak stála bezmála tři kila. GLX rovná tři kila. Dneska stojí fábie asi tak stejně jako Felda v tehdy nejčasteji kupované verzi, tj. právě 50kw-LX. Základní Ovce stála 450... jenže měla 55kw motor... Dneska stojí taky 450, ale má 80kw motor... Za ten se tenkrát platilo přes půl mega...

Corsa byla za cenu Feldy, ale měla tragický motor 1,2-33Kw, takže ten základ nikdo moc nekupoval a přihazovali na 1,4-44Kw.... Ta stála stejně jako 50Kw Felda... Takže jak je zmíněno, jediná Corsa byla schopna cenově konkurovat Feldě...

Když o pár let později vylazla první Fábie, ta stála v holotě 265, pak byl vykradený Junior za cenu feldy, ale to byla učiněná tragedie... Junior měl jedinou výhodu, že se mu nemrdalo servo, jelikož ho neměl.... Jednu chvíli se dal objednat junior s motorem 1,4... Pak byla ještě verze Easy.. To bylo auto vykradené jako Junior, ale zvenku normálně vypadající, takže oproti němu mělo normální kola a lakované nárazníky....

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 21:45 | Nahoru | #84641
pech.> No, vždyť to píšu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 22:09 | Nahoru | #84642
pech.> F1 Easy nebyla rozhodně vykradená jako Junior na 155/13 bez posilovače, proto s volantem z O1 a bez ABS, kterého jsem si pořídil po známým jako 3.auto a do pole a lesa. Easy měl otec, byl tam posilovač, proto normální 14" kola i ABS, centrál a bez díry v palubce a ještě cosi, vše si už nepamatuji a připlatit za nějakou výbavu se dalo jak u jiných a jako že neměl kliky zevnitř v chromu, a jako na co, na hovno.

Naposledy editováno 07.11.2020 22:17:26

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.11.2020 v 22:23 | Nahoru | #84643
Kolega ze strojíren jezdil maluchem denně docela štreku do práce. Druhé zaměstnání měl jako učitel v autoškole. Dokázal s tím dělat psí kusy. No jednoho dne přijel v novém autě že poslal svého vymazleného malucha do světa. Údajně měl sezení s otcem a promlouval mu do duše že je blbost kvůli maluchovi přijít při nejlepším o nohy když do něj někdo bouchne.
Mě vždycky lákalo se v tom projet no nikdy se tak nestalo. Jen v r. 92 jsem s svezl ve fiatu 500 z Otrokovic do Zl. Malenovic do bazaru pro Rapida. Seděl jsem vzadu.

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 22:26 | Nahoru | #84644
Jirka4137> Kamarád je Fiatista, má jich několik, spíš víc, než míň. Takže v takovém Fiatu 600 jsem jel několikrát a kupodivu to šlo i ve čtyřech. V jedné z šestistovek měl motor z F127 a to i pěkně svižně uhánělo.

Jawablázni

7.11.2020 v 22:27 | Nahoru | #84645
A jak už jsem tu psal, vešli se dovnitř i tři lidé a kontrabas. Jen jsme tu s Bimbamem řešili, jestli to byl kontrabas normální velikosti.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.11.2020 v 22:34 | Nahoru | #84646
Jestli 600 je ten obráceným otevíráním dveří, tak v tom sme blbli v pubertě na poli často. Byla to sranda.

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 22:41 | Nahoru | #84647

Jirka4137 píše: Kolega ze strojíren jezdil maluchem denně docela štreku do práce. Druhé zaměstnání měl jako učitel v autoškole. Dokázal s tím dělat psí kusy. No jednoho dne přijel v novém autě že poslal svého vymazleného malucha do světa. Údajně měl sezení s otcem a promlouval mu do duše že je blbost kvůli maluchovi přijít při nejlepším o nohy když do něj někdo bouchne.
Mě vždycky lákalo se v tom projet no nikdy se tak nestalo. Jen v r. 92 jsem s svezl ve fiatu 500 z Otrokovic do Zl. Malenovic do bazaru pro Rapida. Seděl jsem vzadu.



Fiat 500 je technicky takřka totožný, takže pokud jsi se svezl pětikilem, první 126 především pouze jinak vypadá a liší se v drobnostech, jízdně se to chová prakticky stejně. Maluch má asi o 5 koní víc, ale pořád je to totální mrd co se na stovku hrabe minutu... To i š105 to zvládla za méně než polovinu. Poláci se tam potom pokoušeli o vylepšování,ale to je jako okovávat mrtvého koně...

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 22:46 | Nahoru | #84648

PetrL3 píše: Jestli 600 je ten obráceným otevíráním dveří, tak v tom sme blbli v pubertě na poli často. Byla to sranda.



Ten je lepší než maluch... A dá se tam nacpat devítikilo z té 127, nebo ještě lépe z 850 sport.... Pak to má kolem 50k dovede to být dosti svižné, ale ten podvozek to nedává.... Původní motor v šestikilu má výkon poloviční..

Strýc měl kdysi normální 850 berlina... Motor odešel a on sehnal shnilou 850-SC. Motor nacpal do své berušky a jezdilo to překvapivě... Maximálka sice pořád
něco málo přes kilo, protože převody, ale těch 15k navíc co ten motor z kupátka měl bylo dost znát na tom, že se to skoro přestalo bát kopců a bylo to celkem čiperné...

Naposledy editováno 07.11.2020 22:47:50

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.11.2020 v 23:14 | Nahoru | #84649
Líbí se mi poslední Fiat Tipo, kdybych chtěl nové auto, byl by favoritem, zvlášt' sedan.
Jinak jsem chvilku řídil kromě Fiata 126 i Fiata 600. Auto hezké, ale asi páteční. Co jízda, to porucha. Asi jako v motorkách Calif. Byl jsem asi 25 majitelem a po měsíci šel dál....italské motorky se mi líbí, Fiaty vzhledově taky, ale zkušenosti s technikou - nic moc. Jenže každý má jiné zkušenosti a na Fiaty nedá dopustit, asi jako já na Š řady 742.

Jawablázni

7.11.2020 v 23:19 | Nahoru | #84650
S Maluchem jsme za bolševika jezdili muzicírovat. 4 chlapi, 2 kytary, 1 mandolína, 1 housle, 1 banjo a kontrabas na střeše. Pokusím se najít fotku.

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 23:19 | Nahoru | #84651

cmiral píše: pech.> F1 Easy nebyla rozhodně vykradená jako Junior na 155/13 bez posilovače, proto s volantem z O1 a bez ABS, kterého jsem si pořídil po známým jako 3.auto a do pole a lesa. Easy měl otec, byl tam posilovač, proto normální 14" kola i ABS, centrál a bez díry v palubce a ještě cosi, vše si už nepamatuji a připlatit za nějakou výbavu se dalo jak u jiných a jako že neměl kliky zevnitř v chromu, a jako na co, na hovno.



No ona ta Easy byla ke všem výbavám a motorům ,výbava tam navíc nabyla žádná,ale byla zvýhodněná cenově já měl nového Junior Easy a ta byla vybrakovaná jak píšeš jen to mělo přídomek Easy.V roce 2004 stála 225tis Kč což bylo asi o pět míň než cenikovka a byla s motorem 1.2HTP

Jawablázni

7.11.2020 v 23:21 | Nahoru | #84652
Než takové nové auto, to fakt raději ojetinu.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

7.11.2020 v 23:36 | Nahoru | #84653
Petr no jak se to vezme,bylo to moje první a asi poslední nové auto na clasika co byl o 50tis,jsem neměl a s motorem HTP to docela i jelo,navíc já si s ní za těch 12 let trochu pohrál takže když jsem prodával tak to bylo ouplně jiný auto. (jestli to byla reakce na můj příspěvek)


Naposledy editováno 07.11.2020 23:37:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 23:37 | Nahoru | #84654

Milan1963 píše: Líbí se mi poslední Fiat Tipo, kdybych chtěl nové auto, byl by favoritem, zvlášt' sedan.
Jinak jsem chvilku řídil kromě Fiata 126 i Fiata 600. Auto hezké, ale asi páteční. Co jízda, to porucha. Asi jako v motorkách Calif. Byl jsem asi 25 majitelem a po měsíci šel dál....italské motorky se mi líbí, Fiaty vzhledově taky, ale zkušenosti s technikou - nic moc. Jenže každý má jiné zkušenosti a na Fiaty nedá dopustit, asi jako já na Š řady 742.



Nový Fiat Tipo je OK:

(reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 23:41 | Nahoru | #84655

pech. píše: Nový Fiat Tipo je OK:

Akorát ten současný už se jen doprodává. Jaký bude následník, to těžko říct.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

7.11.2020 v 23:56 | Nahoru | #84656
Vlasťák1973> jo, když to ukážu pro příklad na současnosti, tak kolik stojí dnes nejlevnější sociální fabie/rapid? Za to koupím ojeté auto mnohem lepších vlastnosti a i když si vyberu osvědčeného model i motorizací, tak i kdyby mě potkaly všechny poruchy, tak sem v tom finančně líp. Příklad ta O2. To byl tehdá krásnej kus, najeto 100 a něco. Stála 120.000, samozřejmě prasklá ta hlava (ale asi po 6 letech), tak přičteme 32.000. Abychom byli férový, tak přičteme pár desítek tisíc za spotřební věci jako rozvody a brzy, to sice platí majitel i když je první, ale ať je luxusní rezerva, velkoryse to zaokrouhlím za ty roky na 200.000.

Tak. A tady si představím, že bych měl něco jako Yaris, Citigo, fabie, nevím co vše se dá koupit nejlevněji. I tak to stojí kolik? 300? To mi smysl nedává.

Jawablázni

8.11.2020 v 00:17 | Nahoru | #84657
PetrL jojo to je jasný, já už bych dnes za takovou chudobku prachy nedal a raději koupil zachovalou ojětinu ve stejné cen relaci,ale je jiná doba a v roce 2004 zas moc na výběr nebylo co se týče ojetin O1 už byla nahrazena O2 a oproti O1 byla Fabia byť v Junioru modernější a za těch 225 tis bych koupil tak jednu z prvních O1 s dejchavičnou 1.6 55kw a z cizích značek možná tak prvního Focuse nebo trojkovýho Golfa,zbytek by byly auta tak 10 let stará a to byl Junior lepší volba. Dnes je to jinak a za cenu nové Fabie je ojetina tak 5-7 let vyší třídy což v roce 04 nehrozilo, navíc dnes jsou auta tak od roku 10 dost na podobné úrovni,takže ani desetiletá ojetina není nějak zaostalé auto.

Jawablázni

8.11.2020 v 07:44 | Nahoru | #84658
Tak výbava všeobecně je rok od roku bohatší. Před lety jsem našel v práci leták na nějakého starého rencka za ranec. Jako lepší výbava tam byla místo švihadel okna v elektrice.U Fav/Forman možná silnější motor (těch 40 kw je tak dobré do města) a stropní hodiny + něco jako hagusy.
Petr- Přesně.

Naposledy editováno 08.11.2020 07:45:34

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

8.11.2020 v 08:55 | Nahoru | #84659

PetrL3 píše: Vlasťák1973> jo, když to ukážu pro příklad na současnosti, tak kolik stojí dnes nejlevnější sociální fabie/rapid? Za to koupím ojeté auto mnohem lepších vlastnosti a i když si vyberu osvědčeného model i motorizací, tak i kdyby mě potkaly všechny poruchy, tak sem v tom finančně líp. Příklad ta O2. To byl tehdá krásnej kus, najeto 100 a něco. Stála 120.000, samozřejmě prasklá ta hlava (ale asi po 6 letech), tak přičteme 32.000. Abychom byli férový, tak přičteme pár desítek tisíc za spotřební věci jako rozvody a brzy, to sice platí majitel i když je první, ale ať je luxusní rezerva, velkoryse to zaokrouhlím za ty roky na 200.000.

Tak. A tady si představím, že bych měl něco jako Yaris, Citigo, fabie, nevím co vše se dá koupit nejlevněji. I tak to stojí kolik? 300? To mi smysl nedává.



Tak poslední dobou jsou i ojetiny levné, protože jsou jich tři prdele... Sám si je kupuji a když člověk nepospíchá, jde koupit dobré auto za dobré prachy...
Ale já to beru z pohledu člověka, který je schopen si nějaká to bebínka vyřešit sám.... Takže se mi vyplatí koupit nějak poškozené auto za půlku jeho hodnoty,
investovat do něj svoji práci a pak mám pěkné auto za jednu vejplatu.... Borovici jsem koupil s padlou převodovkou za osmičku, když se prodávaly kolem 20 a to
byla velmi slušná na kastli, převodovku jsem opravil,vyměnil za vadný pětikvalt, ten opravil a vylepšil si auto. Fáčko jsem koupil nabourané za 15, když se vyhnilé kusy z prvních sérií prodávaly za 20-25 a tohle byla 93 s příplatkovou výbavou, ty chodily tak za 40... Do kastle jsem dal sedmičku a výsledkem bylo pěkné Fáčko s odstraněnými všemi zárodky koroze... Pak jsem koupil C1- byla trochu kleplá na nápravu a v prdeli zámky... Disk za litr, geometrie za 500, nové klíče s přídavkem litr, a centrál za trojku.... Dva dny mrdání, ale zánovní auto za půl ceny nejlevnějších vylítaných, byť jinak zdravých kusů z inzerce. Sandero bylo levné kvůli kroupám a v prdeli spojce... Spojku stačilo seřídit a na kroupy sere Baryk..

Jenže většina lidí se s tím mrdat neumí, nemůže, nechce... A koupí si nové auto, jednou za rok prohlídka - kde pravda vysolí pár tisíc, ale žádná další starost, žádná zbytečná rizika, když se to posere, tak záruka a náhradní vůz..... Když si pak tu auto nechají dostatečně dlouho, tak to není tak šílené ani na peníze... Dokážu to pochopit...

Nerozmlouvej lidem nákupy nových aut... Kdyby je nekupovali, tak by lidi jako ty a já, nemohli kupovat levné ojetiny....

Jawablázni

8.11.2020 v 08:57 | Nahoru | #84660
Mě by ani totálně oškubané auto vůbec nevadilo, možná jen klima, žádné jiné hejblátka a kurvítka v elektrice. Beztak polovina lidí to má jen jako chlubítko a k cestě do práce ideálně 10 km a v neděli se starou do hypersuper . Momentálně mám ve škodovce výbavu Style s paketem Plus což je na moje cesty 130 km optimální. Holátko Junior na motačky kolem domu mě taky stačí a třetí auto je univerzál na vše, má kouli takže i tahoun.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist