Téma: řazení Suzuki Burgman AN 650 A
6.11.2020 v 13:39
Jaké máte zkušenosti s řazením při jízdě?Myslím tím všestraně manuál-automat-sport.Díky za rady.
To jsou dotazy.....co tak rict presne o co ti jde? jak to jezdi se muzes podivat na youtube nebo se u nekoho projet za poplatek. Pokud se ti neco nezda,Tak variator servis je co cca 60tkm a cena servisu je Tak od 40tis. vyse, proto jich je v inzerci vzdy hromada okolo toho najezdu.
Do dneška jsem nepochopil co tím manuálním řazením chtěli u suzuki vlastně říct. je tam taková změt' čudlíků na té levé straně že to akurát rozptyluje pozornost soustředit se na čudlíky aby ses trefil do toho správného místo toho abys čuměl před sebe. Navíc u té první verze kterou jsem testoval to při manuálním řazení dolů to tak extrémně zpomalovalo motorem že jsem se ani nemohl dokodrcat do křižovatky.
Druhá verze od roku 2013 je o poznání lepší co se týče zpomalování po ubrání plynu ale při testech jsem se na to vykašlal a radši si užíval automat a forsáž Power která tam smysl má. No a navíc už se to druhý rok nevyrábí a ani nebude a bez náhrady je výroba 650 ukončena kvůli emisím motoru.
Druhá verze od roku 2013 je o poznání lepší co se týče zpomalování po ubrání plynu ale při testech jsem se na to vykašlal a radši si užíval automat a forsáž Power která tam smysl má. No a navíc už se to druhý rok nevyrábí a ani nebude a bez náhrady je výroba 650 ukončena kvůli emisím motoru.
1 reakcí na tento příspěvek řazení Suzuki Burgman AN 650 A
Automat je díky perfektnímu nastavení elektronicky řízeného variátoru určitě nejvyužitelnější takže se v 98% nechávám rozmazlovat právě jím a vždy se k němu po občasném vyblbnutí se s ostatními (manuál, sport) znovu rád vracím. Myslím, že kdo má rád pohodovou jízdu, tak to bude vidět stejně. Brždění motorem v automatu je u starších modelů do r.v. 2013 docela užitečné, pokud člověk ve městě trochu předvídá, tak skoro není třeba sahat na brzdy a to samé platí při sjezdech serpentin - nemám námitek.
Manuál je spíš pro hračičky a jak jsem psal - na občasné vyblbnutí a zajímavou změnu jízdního režimu při delších cestách, ale je sranda si to vyzkoušet, protože manuální řazení s variátorem je obecně tak trochu sci-fi , v tomto případě velmi jednoduše provedené jen naprogramovanou skokovou změnou vzájemné vzdálenosti řemenic na předem stanovené fixní pozice převodů.
Asi nejvíc na manuál využívám "dálniční" šestku - na rovinkách nad 110, pokud není třeba výrazné změny rychlosti, tak na šestku klesnou oproti automatu otáčky o 500, sníží se spotřeba a motor si trochu odfrkne. Na manuál lze přejít při jakékoli rychlosti.
Při dojíždění do křižovatek nebo k zastavení, jak vzpomíná Maco, není třeba podřazovat, stačí normálně zabrzdit a elektronika zařadí po zastavení jedničku sama.
Je pravda, že těch 9 přepínačů (model 2009) na levé rukojeti je pro nezúčastněného pozorovatele trochu silná nálož, ale ergonomie řazení manuálu a přepínání všech režimů je jen o zvyku a četnosti používání, po čase je to stejně intuitivní, jako vše ostatní.
V režimu sport (power) automat v celém rozsahu otáček zařadí lehčí převod, otáčky stoupnou o 1000 a motor reaguje do určité rychlosti svižněji na přidání plynu, což je vhodné třeba při předjíždění. V prudkých kopcích v tomto režimu ještě více vzroste síla brždění motorem - v určitých případech také použitelné.
A proč vlastně to všechno? ECVT tyto režimy umožňuje, tak přece proč toho v této třídě skútrů nevyužít.
Ještě krátce k životnosti variátoru. Oficiální servisní manuál nestanoví v pravidelné údržbě žádný úkon spojený s výměnou řemene nebo jakéhokoli jiného dílu variátoru kromě čištění filtru přívodu vzduchu, variátor je bezúdržbový. Samozřejmě, každá strojní součástka podléhá časem, najetými kilometry a způsobem používání opotřebení. Je nemožné z případů poruch variátorů na našem trhu dělat nějaké všeobecné závěry, protože většina těchto starších problémových strojů má původ v Itálii nebo jinde v Evropě s nedoložitelnou servisní historií a stočeným tachometrem většinou kolem 40-50 tkm nezávisle na roku výroby. To se ovšem netýká jen B650, ale i ostatních strojů majících na tachometru při prodeji podobnou číslici, ale u skútrů, které mají díky způsobu používání v jižnějších zemích daleko vyšší nájezdy, je to zvláště bijící do očí a navíc náš trh je pro tato vyhodnocení velmi malý. Stačí se projít zkušenostmi na nějakém větším, třeba na fóru BurgmanUSA, kde tyto případy představují pouhé promile z celkového množství a při daleko vyšším nájezdu nad 130tkm.
Manuál je spíš pro hračičky a jak jsem psal - na občasné vyblbnutí a zajímavou změnu jízdního režimu při delších cestách, ale je sranda si to vyzkoušet, protože manuální řazení s variátorem je obecně tak trochu sci-fi , v tomto případě velmi jednoduše provedené jen naprogramovanou skokovou změnou vzájemné vzdálenosti řemenic na předem stanovené fixní pozice převodů.
Asi nejvíc na manuál využívám "dálniční" šestku - na rovinkách nad 110, pokud není třeba výrazné změny rychlosti, tak na šestku klesnou oproti automatu otáčky o 500, sníží se spotřeba a motor si trochu odfrkne. Na manuál lze přejít při jakékoli rychlosti.
Při dojíždění do křižovatek nebo k zastavení, jak vzpomíná Maco, není třeba podřazovat, stačí normálně zabrzdit a elektronika zařadí po zastavení jedničku sama.
Je pravda, že těch 9 přepínačů (model 2009) na levé rukojeti je pro nezúčastněného pozorovatele trochu silná nálož, ale ergonomie řazení manuálu a přepínání všech režimů je jen o zvyku a četnosti používání, po čase je to stejně intuitivní, jako vše ostatní.
V režimu sport (power) automat v celém rozsahu otáček zařadí lehčí převod, otáčky stoupnou o 1000 a motor reaguje do určité rychlosti svižněji na přidání plynu, což je vhodné třeba při předjíždění. V prudkých kopcích v tomto režimu ještě více vzroste síla brždění motorem - v určitých případech také použitelné.
A proč vlastně to všechno? ECVT tyto režimy umožňuje, tak přece proč toho v této třídě skútrů nevyužít.
Ještě krátce k životnosti variátoru. Oficiální servisní manuál nestanoví v pravidelné údržbě žádný úkon spojený s výměnou řemene nebo jakéhokoli jiného dílu variátoru kromě čištění filtru přívodu vzduchu, variátor je bezúdržbový. Samozřejmě, každá strojní součástka podléhá časem, najetými kilometry a způsobem používání opotřebení. Je nemožné z případů poruch variátorů na našem trhu dělat nějaké všeobecné závěry, protože většina těchto starších problémových strojů má původ v Itálii nebo jinde v Evropě s nedoložitelnou servisní historií a stočeným tachometrem většinou kolem 40-50 tkm nezávisle na roku výroby. To se ovšem netýká jen B650, ale i ostatních strojů majících na tachometru při prodeji podobnou číslici, ale u skútrů, které mají díky způsobu používání v jižnějších zemích daleko vyšší nájezdy, je to zvláště bijící do očí a navíc náš trh je pro tato vyhodnocení velmi malý. Stačí se projít zkušenostmi na nějakém větším, třeba na fóru BurgmanUSA, kde tyto případy představují pouhé promile z celkového množství a při daleko vyšším nájezdu nad 130tkm.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Burgman 650 2008 Executive - problé... Suzuki AN 650 Burgman | lukee159 | 2 | 23.6.2024 v 10:09 lukee159 |
možnost vyzkoušet starší větší skút... Suzuki AN 400 Burgman, Suzuki AN 650 Burgman, Ducati... | JamesM | 0 | 4.5.2024 v 23:07 JamesM |
neukazuje rychlost ani otacky,pomlc... Suzuki AN 650 Burgman | karolzgalanty | 6 | 11.3.2024 v 18:32 karolzgalanty |
Neřadí + chyba F1 Suzuki AN 650 Burgman | MajklPočernice | 3 | 27.9.2023 v 16:20 MajklPočernice |
Burgman AN 650 problémy při rozjezdu Suzuki AN 650 Burgman | MilanCB | 7 | 6.8.2023 v 13:11 PaMi |