AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Milan1963 píše: Verdom> Dobré postřehy o té italce. Do terénu nejezdím vůbec, na Adeniu jsem za 5 let, co ho mám, ujel asi 10 km po polní cestě, jinak pouze a jedině asfalt - kostky. Nejsem Rambo, pokud jde o manipulaci na místě, tak mi vyhovuje pionýr ...za jízdy je to ale jedno. Jezdit 150 nepotřebuju, stačí mi těch mých 60, občas 90, ale pokud bych jel ve dvou a třeba dovolenou, tak Jawa 660 trochu výkonově ztrácí , takže jde o to, aby motorka měla víc koní, než 48...a do kopců se nemuselo trojkou.
Letošní vyjížd'ka VSJ ukázala, že 660 na takové cesty a pěšinky opravdu moc není. Utažené vracečky po cestách 3. třídy, často na jednotku a s rizikem pádu...chlapi na ČZ 175 nebo Jawách 250 mi dávali co proto - jeli pohodově, neustále mi ujížděli, zatáčky klopili jedna radost...tam bych ujel sám sobě i na pérákovi...holt - vysoký těžší jednoválec se projevil. Shrnuto - od TT 85 očekávám větší výkon a lepší podvozek. Zatím nic nekupuju, rozhodne zkušební jízda.
Jen doufám, že se uskuteční, virus a Prymula nám ještě asi dají zabrat...
Další důkaz toho, že Jawa660 není nic jiného než blbý, odporný, ohavný, zbastlený, nespolehlivý krám co nestojí ani za starou bačkoru a že Milan je řidič na facku..
Kdyby se nepleskal do kopců nesmyslných 60, ale normální rychlostí, jako normální lidi, tak by na trojku nemusel.....
Když je 50 let stará obyčejná, malá, jednoduchá motorka v provozu agilnější, než ten wehement od zločinců, lhářů a podvodníků z Týnce, to už tu "kvalitu" odkryje v celé své nahotě....
kehaj píše: Milan1963> Takže Jawalitr už je pasé???
Tak je pouze jediný člověk na světě který v to věří a to je Milan.... A bratrstvo kočičí pracky jen lže a marně se tím snaží zamaskovat totální neschopnost vyrobit cokoli...
Jawalitr nikdy nebude... Okoukali od Poláků jak se dneska "oživují staré značky" a budou to mrskat dál s předprodeji kde čeho od kde koho...
Naposledy editováno 09.10.2020 18:00:49
Naposledy editováno 09.10.2020 22:07:23
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hmm. Takže když je trochu chladno, nejde to normálně nastartovat. Vstřik se ucpává, bratrstvo kočičí pracky to ví ba než aby to vyřešili jednou pro vždy už před prodejem, vykašlou se na to, po chvíli provozu je to okyslý jak normální motorka po 30 letech na dešti, smontováno tak lajdácky, že tam drnčí díly a odírají se o sebe, loupe se z toho lak....
No co se divím. Kvalita DODO a skákat na kolem toho jak kdyby to bylo staré jak svět.... To ať si strčí za klobouk, takový blbý krám... ....
werglu za pár korun, nikoli u nové motorky za plnou cenu...
Ale je to prostě ohavné, jak je to odbyté, že je to nedbale smontované, už po chvíli provozu notně okyslé a funguje to na heslo a domlouvání......
Nová věc musí fungovat několik let na jedničku, teprve pak si může říct o nějaké ústupky....
Když si koupíš i to nejlevnější auto, jako je Dacia... Vždy půjde nastartovat i v třeskutém mrazu, a deset let bude fungovat bez problémů a nezačne okysat...
To je ta kvalita... Není to na chlubení, není to moc vybavené, ale FUNGUJE TO!
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Co se týče kvality Číno-Jawy = docela dostačují zkušenosti majitelů z profilů zde na motorkářích.
Ani tak ne mechanika, která nějak drží --- ale příslušenství......a pak také servis Týnce (ve smyslu "TO DOJDE" --- zkouší trpělivost majitelů :( ).
O nekvalitě 660 …….úplně darmo mluvit - to je kapitola sama.
Kamarádi uvažovali něco nového na jezdění "k rybníku". Nakonec vybrali scambler-y SWM 500 Six days (https://www.swm-motorcycles.it/range/six-days/) v cenové relaci 105 litrů. Tak jsem zvědav, jak jim budou dlouhodobě šlapat (je to mechanicky hodně podobný - ne-li stejný - agregát jako čajnojawa).
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Franky píše:
Kamarádi uvažovali něco nového na jezdění "k rybníku". Nakonec vybrali scambler-y SWM 500 Six days (https://www.swm-motorcycles.it/range/six-days/) v cenové relaci 105 litrů. Tak jsem zvědav, jak jim budou dlouhodobě šlapat (je to mechanicky hodně podobný - ne-li stejný - agregát jako čajnojawa).
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan56 píše: Milan1963> Koupil jsem V9 v Sušici (fajn parta), odjezdil 3 sezony 10000km a zjistil že je na mne už těžká a výkon který nepotřebuju (motor starší brácha TT).
Na vláknu 350ohc spousta plků jaká je a není a mněla by být. Zajel jsem do Týnce, svez se a zjistil že to je motorka pro mě. V9 jsem vymněnil za ohc. Ta motorka mě dostala, za 3týdny 2000km. Jezdíme i ve dvou, já 120kg. V provozu nepřekážím, předjedu, když potřebuju. Jezdím 80-100 živá a ovladatená. Můj názor a zkušenost. Zkus se svézt. Proto nevím na co potřebuješ 50k na svoje 60-90. TT určitě dobrá motorka a jestli se ti líbý a padne ti tak ber. (bejt mě o 25 míň tak je moje) Jinak Kozy doporučuju!
Nechci se moc vnucovat do diskuze, ale můžu přidat svůj pohled na věc a zkušenosti.
V jeden okamžik jsem jezdil střídavě J 660 Adenium a J 350 OHC, takže můžu hodnotit... a zcela potvrzuji výše uvedené. Pokud se bavíme o okreskách a jízdě kochací rychlostí 80 až 90, tak jednoznačně OHC. OHC oproti 660 je lehká, hravá, do zatáček padá sama... ovšem 660 je třeba více přemlouvat, není tak obratná atd. Jasně, 660 má jiné zrychlení, takže je lepší na divočení, ale OHC podle mě stačí. Pokud se chce svést člověk někde kousek po dálnici, tak to OHC s grácií zvládne v pravém pruhu cca 100 km/h (dá se s tím i předjíždět kamiony, ale na to už to tolik není...). Jediné co na OHC mi přišlo až trochu vtipné, tak řidítka... za nima jsem si připadal jak na pinďouru nebo Jawettě... ty bych dal širší a asi přímější, ale jinak pohoda.
Co se týká manipulace na místě, tak OHC jednoznačně vyhrává... 660 je neohrabaná obluda a její samosklopný pohotovostní stojan je děs z 19. století.
Samozřejmě pokud chce někdo jezdit daleko a naložený, tak se spíše hodí malá lokomotiva v podobě 660, ale na okreskách opravdu není tak hravá. J 350 bych tedy na okresky rozhodně nepodceňoval, protože ta je na ně jako dělaná a někde mezi vesnicema těch 20 kW stačí.
Na závěr bych měl asi uvést reálii, že jsem na nich jezdil sám (cca 110 kg, tedy pořádnej řízek ) a vzadu na nosiči akorát topcase s pár drobnostma.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Snad jen dodám, že na okresky ani ta 350 není ideální. Měl jsem Californiana ( hrůza motorka ), 634, ta byla dobrá a nakonec , než jsem koupil 650 a potom 660 - Jawu 350 / 640. Ta byla nejlepší, nicméně v zatáčkovitých úsecích cest 3. třídy nic moc. Tam ji v pohodě porážel 250 pérák. Má nejnižší těžiště, je lehčí, obratnější. Pérák to "natře " šestsetšedesátce, 350 je sice obratnější, ale na péráka a předválečnou Jawu 250 Speciál , jíž jsem taky měl, prostě nic nemá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
350 jsem vždy myslel OHC, nikoli 2T ... když jsem tyto dvě porovnával (to jen pro upřesnění). Kažodpáně pokud máš možnost, doporučuji se fakt svést na OHC (na základní nebo Scrambleru - ty mají podobný posaz) a pak uvidíš. Oproti 660 je to něco jiného a po pravdě, když jsem jezdil výlety po okreskách cca 200 km denně +-, tak OHC tehdy byla jasná volba a 660 smutně stála v garáži. 660 jsem používal na výlety směr Německo, Šumava a všude tam, kde byla větší část po dálnici a součet kilometrů za den dělal cca 350 a více. Max jsem na ní (660) dal za den asi 800 km a to směr Plzeň, Klatovy, Domažlice, Cham, Straubing, Regensburg, Schwandof a přes Rozvadov zpět na Prahu... teda ale zadek jsem měl rozsekanej jako nikdy před tím .
Bimbam - Díky, díky... kolego . To poslední, co mi ještě chybí, někdy se s váma někam svést. Holt jarní jawajízda je pro mě často moc brzo (v březnu bych asi umrzl ) a jinak jsem nějak mimo komunitu. Každopádně okolopražskou větev klidně infiltruji, bude-li zájem i o teoretiky .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |