netusi nekdo, jak by se koukali policajti na tohle: https://thelashop.c...?variant=45196599306 ?
cmelda222 píše: čaoo, o kolik se zvedne svislé zatížení na kouli tažného zařízení přívěsem s motorkou 400 kg, kterou naložím tak, aby
její podélné těžíště bylo přesně ve středu podélného těžiště vozíku ?
Podélné těžiště
To si vypiješ
4 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
Kdo někdy něco tahal, musí vědět že vyvážení návěsů, což je i vozík za auto, musí být vždy před nápravu ... Do úrovně povoleného svislého zatížení spojovacího zařízení a tlaků náprav tažného vozidla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Kafoholik píše: https://www.facebook.com/motorhang/videos/299808477969807/
Kdo někdy něco tahal, musí vědět že vyvážení návěsů, což je i vozík za auto, musí být vždy před nápravu ... Do úrovně povoleného svislého zatížení spojovacího zařízení a tlaků náprav tažného vozidla.
což se občas blbě chytá...když máš na kouli stovku, odskok uchycení (např. auta) na vleku 12 cm.
před lety jsem táhnul někomu tourana z říše a převazoval jsem jej 2x za cestu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Kafoholik píše: https://www.facebook.com/motorhang/videos/299808477969807/
Kdo někdy něco tahal, musí vědět že vyvážení návěsů, což je i vozík za auto, musí být vždy před nápravu ... Do úrovně povoleného svislého zatížení spojovacího zařízení a tlaků náprav tažného vozidla.
Hlavně je důležité znát rozdíl mezi návěsem a přívěsem. Považuješ-li svůj vozík za auto za návěs, směřuješ do průseru
mariano píše: což se občas blbě chytá...když máš na kouli stovku, odskok uchycení (např. auta) na vleku 12 cm.
před lety jsem táhnul někomu tourana z říše a převazoval jsem jej 2x za cestu
Na to existují váhy, které používají třeba karavanisté.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Borntobewild píše: Hlavně je důležité znát rozdíl mezi návěsem a přívěsem. Považuješ-li svůj vozík za auto za návěs, směřuješ do průseru
No, tak ještě jednou i pro ty vzadu: Návěs je přípojné vozidlo, jehož část hmotnosti zatěžuje tažné vozidlo. Tečka. Tolik z definice
Přívěs je přípojné vozidlo, kterého hmotnost je nesena výhradně vlastním podvozkem, na tažné zařízení se přenáší pouze hmotnost oje.
Každé přípojné vozidlo které má jednu nápravu a nebo tandemovou vícenápravu, je z hlediska dopravní definice návěs.
Naposledy editováno 22.09.2020 13:37:19
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Návěs je přípojné nemotorové vozidlo, u kterého je část celkové hmotnosti – na rozdíl od přívěsu – přenášena na tahač návěsů.
Přívěs je nemotorové přípojné vozidlo, které je poháněno tažením jiným, zpravidla motorovým, vozidlem (osobním automobilem, přívěsovým tahačem či traktorem). Na rozdíl od návěsu se na tažné vozidlo přenáší jen malá část tíhy přívěsu.
Naposledy editováno 22.09.2020 14:11:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Vyzivne tema
wiki... Já to mám ze školy. Sice z té první , ale na působení sil a pravidlech pro bezpečné užívání to celkem nehraje roli...
to je fuk, každopádně zažité pojmy jako přívěs za OA jsou asi ok, ale z hlediska vysvětlení jejich vlastností je to pak matoucí.
U návěsů je dáno rozložení hmotností tak, aby podíl celkové hmotnosti soupravy byl 1 (tahač) : méně než 1,5 (návěs) . Toto je základ pro bezpečné naložení i takzvaných přívěsů pro osobáky.
Pro zajímavost, touto metodikou váží celníci i zahraniční policie soupravy , u karavanů a odtahovek je to často důvod odstavení. Důvod pro odstavení je buď překročení hmotnosti některé nápravy, nebo celkové hmotnosti. Další vážný důvod je tzv. lehký tahač, tedy nedodržení poměru hmotností.
Zjednodušeně platí poučka že těžiště nákladu by mělo ležet nad a za těžištěm přípojného vozidla - přívěsu.
U návěsů může být posunuto vpřed v rozsahu výše uvedených poměrů hmotností tak aby nedošlo k přetížení tažného vozidla nebo spojovacího prvku. Mělo by ležet nad a před těžištěm návěsu.
Naposledy editováno 22.09.2020 15:59:52
Přívěs je cokoli s ojí na kouli nebo do čuby. Návěs je cokoli na točnu . Pro ty pomalejší
Naposledy editováno 22.09.2020 14:54:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Naposledy editováno 28.09.2020 22:21:22
1 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
HMS píše: A v čem je ten průser, nějak nechápu rozdíl mezi chováním soupravy návěsu a jednoosého přívěsu.
To je právě to jádro pudla, ten rozdíl tam není. Protože ten takzvaný jednoosý přívěs je jen název který se nějak vžil.
Ale technicky korektně je to návěs - tedy přípojné vozidlo, jehož část hmotnosti nese tažné vozidlo...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
MartasUS píše: Ono vlastně cokoli a jakkoli připojíš za/na tažné vozidlo tak to toto vozidlo na kouli (čubě,točně) zatíží tudíž by se všechno mohlo jmenovat jednoduše návěs.
Vsechno ne - treba valnik s řízenou osou tam ma jen polovinu hmotnosti voje.
2 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
Přívěs za oa je přívěs. Je určený k tomu, aby svou hmotnost a náklad vezl. Spojovací zařízení- žehlička je zezhora výlisek, nebo odlitek a zezdola zámek. Je potřeba, aby žehlička tlačila na kouli a ne aby zvedala kouli i s autem za ten zámek. A protože se nikdy nikomu nepodaří naložit náklad rovnoměrně, počítá se u zatížení na kouli s nějakým rozpětím. To znamená, že na tu kouli má tlačit 0-75kg. A protože je nežádoucí záporná hodnota, konstruují se vozíky tak, aby když je uživatel naloží, aniž by vážil oj váhou, bylo to zatížení na kouli vždy kladné. Díky délce oje se snižuje vliv zatížení na rozložení nákladu.
Ta koule na autě nese jen hmotnost, která je potřeba pro bezpečné spojení. Stejnětak víceosý přívěs s točnou má oj o nějaké hmotnosti, kterou nese závěs tažného vozidla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Naposledy editováno 28.09.2020 22:22:07
2 reakcí na tento příspěvek Vlek na motorku - co na to legislativa
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
HMS píše: Borntobewild> Aha,takže návěs se stává z přívěsu, když zatížení na spojovacím zařízení přesáhne 75kg
Jo a když Ochcávka uveze 300kg cihel je to náklaďák. Když budu v obejváku opravovat karburátory, bude to furt obejvák a ne dílna. TVL. Na světě není nic jenom černý a nic jenom bílý. A v každý ženě je kus chlapa... Přívěs veze náklad na svých kolech a nějaká zanedbatelná část zatěžuje závěs na tažném autě. Návěs z části nese tažené auto a z části jede po kolech. Třeba 1:3 nebo i 1:1. Za autem tahám 2 tuny a na kouli mi tlačí tak 50kg. A když to naložím víc, jede se s tím blbě, páč ta koule je půl metru za zadní nápravou a to auto není tahač návěsů.
Mimo jiné, pokud se přívěs naloží nerovnoměrně, ničí se nájezdová brzda, která se příčí a ohýbá. Brždění pak probíhá tak, že jemně ťukneš o brzdu, nic- prásk.
Naposledy editováno 22.09.2020 22:20:36
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Naposledy editováno 28.09.2020 22:22:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vlek na motorku - co na to legislativa
Borntobewild píše: Ěžišmarja. To, co tvrdím, není v rozporu ani s Martausem, ani s Wiki. Snad jen Martause trochu opravím, že návěs nemusí být jen na točnu. Může být i v závěsu traktoru, kde závěs nese svislou sílu a je umístěn blízko v ose zadních kol. Traktor pak nese významnou část nákladu, páč je na to tak stavěnej.
Přívěs za oa je přívěs. Je určený k tomu, aby svou hmotnost a náklad vezl. Spojovací zařízení- žehlička je zezhora výlisek, nebo odlitek a zezdola zámek. Je potřeba, aby žehlička tlačila na kouli a ne aby zvedala kouli i s autem za ten zámek. A protože se nikdy nikomu nepodaří naložit náklad rovnoměrně, počítá se u zatížení na kouli s nějakým rozpětím. To znamená, že na tu kouli má tlačit 0-75kg. A protože je nežádoucí záporná hodnota, konstruují se vozíky tak, aby když je uživatel naloží, aniž by vážil oj váhou, bylo to zatížení na kouli vždy kladné. Díky délce oje se snižuje vliv zatížení na rozložení nákladu.
Ta koule na autě nese jen hmotnost, která je potřeba pro bezpečné spojení. Stejnětak víceosý přívěs s točnou má oj o nějaké hmotnosti, kterou nese závěs tažného vozidla.
To jako myslíš že zvedá kouli, tlačí na kouli jak??
Hmotnost nákladu a přípojného vozidla to není nahodou? Nějaká specifická jiná síla??