AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mě se to líbí. Jen atˇ s tím kluci jezdí je to zpestření provozu. Jsem rád že to nemusím mít v garáži já.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Motorka s námi nejela žádná.
Museum Telč opravdu doporučuji.
Náš flašinetář
Část našich vozů
Museum Telč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mně Popular taky škubal, asi 7 km a potom najednou se rozjel normálně a jel bezproblémově 100 km. Čím to bylo, nevím. Tankujeme v areálu bývalé JZD, těnto starším strojům je to jedno, možná benzín - i když byl čerstvě natankovaný. Jenže např. nejbližší Benzina je 20 km daleko, MOL 12 km, tam tankuju pouze do Adenia 100 oct. a do 120 95 okt. s Benaditem.
Jenže tam sákla voda a vodou křtěný benzín je masakr.
Takže tam normální lidi přestali jezdit, až na pár masochistů,
který vydrželi dýl, čistili palivovou soustavu a lili velfobin.
Pak už to v tý kouli mezi ušima docvaklo i jim, že se vyplatí jet o kousek dál,
kde je stojan, nádrže i celý systém kontrolovaný, více využívaný a v cajku.
Takže jézédé areál i čerpačku zavřelo.
Edit: Jinak Plápoláci objevili cyklistiku, byl jsem včera v Kowarech a masakr .
Lidí všude bambilion a po silnicích rowerzystów úplný hejna.
Naposledy editováno 14.09.2020 10:57:17
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
kde na stojan nešla postavit, tak jsem udělal pojízdnou podložku a zajedu tam s ní.
To jen kdyby jste doma nevěděli co s 20cm vinglu, pásoviny a kousku kotláku jako já.
https://verdom.rajce...odlozka_motostojanu/
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jela se Zrcadlová Koza.
Nějaké obrázky tady:
https://verdom.rajce...Zrcadlova_koza_2020/
K vidění pár hezkých strojů bylo. Krom rumpála dorazili i čechie.
ale ta stará se mi asi líbí nejvíc. Ta moderna nevim a ta elektro už mi příjde jako totální úlet.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Podvozek dělám tak aby se dal vložit dovnitř stolu a tvořil poličku. V coočku mám ale jen 0,6 drát co jsem s ním vyvařil Formana. S 0,8 a 0,9 bytˇ flux se mě svařoval jakl líp. Zdá se že se na to ta 0,6 nehodí.
Jinak Š 1000 MB bylo moje první auto koupené za 5 stovek. No jezdilo se s tím bez STK a pak skončila ve šrotu. Rapid byl okolo 60 ti. To už byla jiná kára.
Naposledy editováno 15.09.2020 19:16:38
Jirka : 1000 MB za 500 korun ? Když procházela i STK, tak to musela být velmi výhodná koupě.
Za 500 kčs jsem taky nakupoval - kolem roku 1984 dva péráky ( každý za 500 korun ) a dva Populary, jednoho za pět set tady vedle ve vsi, první majitel už auto nechtěl, koupil si Octavii a druhého Populara za pětistovku jsem přivezl z Říčan u Prahy, stál tam na zahradě pod švestkou. Ke každému pérákovi bylo dost dílů, ale to už nemám. Populary jsem rozebral a díly z nich mám dodnes. Doklady z toho jednoho péráka jsem prodal po letech za asi 2000 Kč, což byl taky výborný kšeft.
500 korun byla v roce 1984 po vojně čtvrtina mého platu.
Naposledy editováno 15.09.2020 20:12:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Taxito užite kucí. U nás se jede Zrcadlová koza, na jaře se vše zrušilo, tak asi vyrazím tam, kouknout co kdo za karantény zprovoznil. Snad nezmoknem jak v sobotu. Celkem jsem povytuh. Asi i kvůli tomu, že člověka nebaví lézt do nepromoku a mrznout, ale ani lítat zavřenej v pixle jsem pořídil k Jawám další vínový dvojmístný vehikl, jen se nesedí za sebou, ale vedle sebe.
Auto naprosto nepraktický, ale super.
Krásný kousek. Ty už jsi v důchodu že máš čas s tím vším jezdit po vejletech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Třeba bude něco vědět Jirka Sadská, dělá do zkušebních jízd mladoboleslavských plechovek.
Od nás to nebude, používáme jiné maskování. První elektrosráč je odtajněný a už se s ním jezdí normálně venku, takže s maskováním nesmí už jezdit a to co je zatím utajené určitě nebude postávat před prodejnou ............, ale jak píše Oldajawa nic nevím ........................ .
Naposledy editováno 15.09.2020 22:05:27
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
žádnou zálohu ani beňoš jsem neplatil - super přístup jako vždy .
Hodně dobrý - na volnoběh se to třese (to Stromek moc nezná), nohy jsem krásně srovnal nic nepřekáželo (měřím 184), posed pohodlný srovnatelný se Stromkem, ale samo by se pravda poznala po celodenních jízdách, co mě vysloveně překvapilo bylo řazení - kromě jedničky člověk vůbec neví že to tam padá - kladivo doporučované odborníky pro správné zařazení jsem uložil do kufru, až to chvílemi bylo nezvyklé že člověk kdyby nekouknul na displej nevěřil že je přeřazeno . Digi displej na sluníčku čitelný, ale dva kruhové budíky bych měl radši .
Manipulace na místě mi přišla lepší jak se Stromkem, zřejmě nižší těžiště, protože pohotovostní hm. bude cca stejná. Za mě hodně povedená motka a nemít Stromka, tak je to asi kandidát. Jediné minus - cena 300 a 310t. Tourer, tj o cca 100t. víc než za Stromka . Závady - problémy, zatím se to prodává 1 rok a nic podstatného, pár svolávaček na netěsnící blinkr apod. Výdrž - zatím ve hvězdách, skalní příznivci poctivého pravého kozího železa si zatím ponechávají své původní stroje ....... .
Naposledy editováno 15.09.2020 23:24:08
Jirka_S píše: Krásný kousek. Ty už jsi v důchodu že máš čas s tím vším jezdit po vejletech
Jejda, no to by bylo něco, mít den jen pro sebe.
Takhle mi práce ukrajuje z života po osmi hodinách denně. Škodlivější jak cokoli jinýho.
Hezký výlet. Antýgl znám, končili jsme tam po cestě do Modravy a na Kvildu.
Ale ráno bylo hnusně a tak se toho dost vynechalo. V Kašperkách jsem chtěl vidět muzeum,
ale tenkrát ho měli z nějakého důvodu zavřené a tak i díky počasí se to vzalo dom
a šumavské hvozdy s bílými místy na mé mapě mě ještě čekají.
Je tam moc hezky.
Kehaj: Pecka, taky se tam chystám, ale už nějak moc dlouho.
Milan: Ty ceny z dnešního pohledu masakr co? Pérák za pětikilo.
Ta dvěpade co s ní jezdím byla zadarmo.
Sice zadřená a neumě rozebraná v bedně, dost toho chybělo a vše bylo jak liška, ale grátis i s papírama.
A to jsem jí ani moc nechtěl, bo už nebyla tenkrát kam dát.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |