Téma: Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Ahoj,
Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
Nedá mi spát otázka jaký je rozdíl mezi řadovým a Včkovým 4 válcem. Jedná se mi asi spíše o vlastnosti výkonu a momentu, točivost.... Jediné co jsem dohledal na internetu, že co do šířky je Včková konstrukce užší.
Děkuji
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
2 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Borntobewild píše: Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.
Spíš má hutnější průběh... A většinou menší spičkový výkon... Širší pásmo využitelnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom> Který má širší pásmo s menší špičkou? Včko? Protože co koukám tak většina SS má řadové čtyřválce, na druhou stranu v moto GP se používají spíše Včka. Samozřejmě, pokud se bavíme o moto GP bavíme se o extrému který jako běžný uživatel na pozemních komunikacích nemá příliš šanci vyzkoušet. O pořizovací cenně špičkových strojů, které si může si myslím málo kdo dovolit ani nemluvě
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
To jsou moudra jak od sršáně ....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Borntobewild píše: Zjednodušeně řečeno: řadový má kultivivanější chod. Véčkový je ostřejší, jde agresivněji do otáček.
..a myslis ted radovej po 90° nebo bigbang, resp. tu V4 se 180°klikou nebo s 360°klikou ? nemluve o uhlu mezi prednimi a zadnimi valci..
ad tema - hele to nejde takhle obecne rict, co konstrukce to jiny vlastnsti, v gp jezdi pulka pole s radovejma a druha s veckama, rc211 byla petivalec do V.. asi tak
E: Kohl> taky si rikam
Naposledy editováno 16.08.2020 19:42:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut>
Říkám zjednodušeně . Samozřejmě záleží na svíraném úhlu. A ještě na spoustě jinejch věcech.
Říkám zjednodušeně . Samozřejmě záleží na svíraném úhlu. A ještě na spoustě jinejch věcech.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Borntobewild> rozhodne vic zalezi na klice (zezr - googli heslo "firing order" ) nez na tom jak jsou usporadany valce, to usporadani jen muze(nebo nemusi) umoznit takovou nebo makovou konfiguraci v souvislosti s vyvazenim
..tusim (ruku do ohne ted nedam) ze nejake verze NSR500 meli upne kazdou ojnici zvlast, protoze Doohan udajne nemel rad bigbangy, tak s tim tenkrat experimentovali.. v dobach kdy nebyl omezenej pocet motoru to nebyl problem
..tusim (ruku do ohne ted nedam) ze nejake verze NSR500 meli upne kazdou ojnici zvlast, protoze Doohan udajne nemel rad bigbangy, tak s tim tenkrat experimentovali.. v dobach kdy nebyl omezenej pocet motoru to nebyl problem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut> Myslíš asi každou klikovou hřídel zvlášť. Přece jenom je to dvoutakt a mít to dvě ojnice na jednom čepu nebo společnou klikovou skříň pro dva válce, asi by to bylo jenom na výstavu.
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Kohl> nn dve kliky mela nejaka suzu, tusim rgv ? ohedne sani u cvajtaktu me to nedocvako, jasne ze jo, no sem vul kazdopadne vim ze tam prave posouvali cepama sem a tam a zkouseli vseijaka ruzna casovani, vyvazeni, hodne si s tim hrali
Gahan> proc si proboha misto druhy nc21 neporidis nc30 ? v uk bys podle me furt neco obevil, dohodni se s londonerem at ti to vokoukne jinak bych mel jednu takovou tu "skoro jako antihop" spojku z 30ky kdybys chtel.. ne uplne komplet, chybi ta drazkovana podlozka pod matici, ale pevnej kos na tri desky a volnobeznej na dalsich sedm (samo ne svoji, jakojeste jednu navic..) chtel jsem tu volnobezku a nejaky dalsi veci pouzit na stavbu uplne volnobezny spojky, ale nakonec jsem objednal mensi volnobezku.. taky mam jednu komplet z nc24 ale z ty bude ta volnobezna praveze jo a skoro komplet prevodovku na ten tvuj vehykl mam taky, vsechny kolecka zdravy, (fous jiny prev. pomery, akorat nc21/24 ma devka odlisne drazkovany, jinak rozmerove uplne ty samy stejny hridele )
Gahan> proc si proboha misto druhy nc21 neporidis nc30 ? v uk bys podle me furt neco obevil, dohodni se s londonerem at ti to vokoukne jinak bych mel jednu takovou tu "skoro jako antihop" spojku z 30ky kdybys chtel.. ne uplne komplet, chybi ta drazkovana podlozka pod matici, ale pevnej kos na tri desky a volnobeznej na dalsich sedm (samo ne svoji, jakojeste jednu navic..) chtel jsem tu volnobezku a nejaky dalsi veci pouzit na stavbu uplne volnobezny spojky, ale nakonec jsem objednal mensi volnobezku.. taky mam jednu komplet z nc24 ale z ty bude ta volnobezna praveze jo a skoro komplet prevodovku na ten tvuj vehykl mam taky, vsechny kolecka zdravy, (fous jiny prev. pomery, akorat nc21/24 ma devka odlisne drazkovany, jinak rozmerove uplne ty samy stejny hridele )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Kohlstein> a nemělo to 32v NSR náhodou dvě ojnice na píst? 4 klikovky?
...nevím přesně, jak to bylo, ale něco se mě motá v kebuli.
...nevím přesně, jak to bylo, ale něco se mě motá v kebuli.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
3 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Mě se vždycky líbí ty ironický kecy.
Někdo napíše neco ve smyslu velkýho zjednodušení... neb tazatel se ptá asi v dost obecný rovine. Dokonce podotkne, že je to obecný, že v M GP asi budou rozdíly smazaný.
No a přijde pan odborník, aby tu to GP pěkně vytáhl, vzpomene na všechny slepý uličky konstrukcí a je to.
Nikdo tu neřešil crossplane u řady, nebo jiný přesazení čepů, což je de facto večko.
Možná, ne každej roztáhne ocas jako páv, pokaždý aby dokázal co všechno ví... Nemusí to bejt zrovna Sršáň...
Někdo napíše neco ve smyslu velkýho zjednodušení... neb tazatel se ptá asi v dost obecný rovine. Dokonce podotkne, že je to obecný, že v M GP asi budou rozdíly smazaný.
No a přijde pan odborník, aby tu to GP pěkně vytáhl, vzpomene na všechny slepý uličky konstrukcí a je to.
Nikdo tu neřešil crossplane u řady, nebo jiný přesazení čepů, což je de facto večko.
Možná, ne každej roztáhne ocas jako páv, pokaždý aby dokázal co všechno ví... Nemusí to bejt zrovna Sršáň...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
kerut>
Na tu s oválnými písty jsem nedávno narazil na Mobile.de. Ale na to bys musel zastavit byt rodičů a konečně začít pracovat.
Tohle má asi stejný smysl jako Modrý Mauricius. Rarita, prakticky k hovnu s šílenou cenou a nemožným servisem.
A to poslední je, prosím, co? vypadá to jako HPT
Na tu s oválnými písty jsem nedávno narazil na Mobile.de. Ale na to bys musel zastavit byt rodičů a konečně začít pracovat.
Tohle má asi stejný smysl jako Modrý Mauricius. Rarita, prakticky k hovnu s šílenou cenou a nemožným servisem.
A to poslední je, prosím, co? vypadá to jako HPT
t_freedom> ne, to fakt neni zadny zjednoduseni ale absolutni picovina, a neni to o slepejch ulickach, napr. hahaha ma radovej bang, bmw ma uplne obycejnou ctyrku s uplne nejtrivialnejsim casovanim.. takhle to proste nejde kategorizovat ani pri jakemkoliv zjednoduseni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom> Zjednodušeně - pokud se budeme bavit o starých, holých řadových motorech s karburátorem, kde charakteristiku neřídila elektronika, tak dole mrtvo, v 7-8tis. ot., to začíná něco dělat.
Včko má plynulejší a mohutnější zátah, nahoře to vymře. Opět se bavím o jednoduchém motoru, bez elektroniky, s karburátory.
Dnešní motorky, nadupaný elektronikou jsou o něčem jiném. Tam i řadovej čtyřvál táhne všude stejně. Ale tohle není moje parketa.
O crossplane kci si počti zde:
https://www.motorkar...ha-yzf-r1-13642.html
Naposledy editováno 17.08.2020 08:05:45
Včko má plynulejší a mohutnější zátah, nahoře to vymře. Opět se bavím o jednoduchém motoru, bez elektroniky, s karburátory.
Dnešní motorky, nadupaný elektronikou jsou o něčem jiném. Tam i řadovej čtyřvál táhne všude stejně. Ale tohle není moje parketa.
O crossplane kci si počti zde:
https://www.motorkar...ha-yzf-r1-13642.html
Naposledy editováno 17.08.2020 08:05:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Robertek>... Ale takhle nějak to v zásadě bylo myšlený... Počtu si rád, ale už jsem toho přečetl dost, neboj.
Kerut>... Slepý uličky jsem spíš myslel oválný písty, nebo V-čkovej pětiválec... Nikdo tu nepsal o špičkový technice.
Ale už nechci tancovat v hovnech...
Kerut>... Slepý uličky jsem spíš myslel oválný písty, nebo V-čkovej pětiválec... Nikdo tu nepsal o špičkový technice.
Ale už nechci tancovat v hovnech...
1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
To, jestli táhne odspoda je dáno také načasováním ventilů. U autových motorů, pokud nemá variabilní časování je buď naladěn na menší výkon a pak táhne odspoda, nebo má při stejném objemu vyšší výkon, který ale ožívá až v otáčkách. Zpravidla dvouventilové motory bývaly oproti čtyřventilovým naladěny na tah odspodu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom> Lepší bude nezjednodušovat.
E - a nezobecňovat.
Naposledy editováno 17.08.2020 09:12:14
E - a nezobecňovat.
Naposledy editováno 17.08.2020 09:12:14
t_freedom> tak ovalny pisty s tematem samo nemaj nic spolecnyho, to bylo pro ramlika kvuli zamene nsr500 a nr750
nicmene vsechny civilni VFR (moje ne hec) maji casovani podobny klasickymum radaku, kdyby sis zabehl ke gahanovy poslechnout nc21 (180° klika) a ke me nc30 (360°klika) tak ten rozdil i uslisis na prvni poslech.. dulezity je proste casovani, ne az tak geo. usporadani motoru (rada, vecko, boxer)
https://en.wikipedia...ig-bang_firing_order
Wilde> dluzim ti jeste jednu odpoved, i kdyz ji mas zde na strance kousek vejs, rc211 byla petivalec do V
nicmene vsechny civilni VFR (moje ne hec) maji casovani podobny klasickymum radaku, kdyby sis zabehl ke gahanovy poslechnout nc21 (180° klika) a ke me nc30 (360°klika) tak ten rozdil i uslisis na prvni poslech.. dulezity je proste casovani, ne az tak geo. usporadani motoru (rada, vecko, boxer)
https://en.wikipedia...ig-bang_firing_order
Wilde> dluzim ti jeste jednu odpoved, i kdyz ji mas zde na strance kousek vejs, rc211 byla petivalec do V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
Kohlstein> otázkou zůstává, zdali to pak dotyčný i nějak pojme ...
Tvůj výklad bych asi dal já... ale někdo kdo ani neví co je ojnice, střih ventilů a jak je uložená klika... ale jak říkám...je to jedno...
ano přesně tak jsem se snažil doplnit první odpověď...
být stručný (vystihnout princip bez milionu detailů kolem) a neukazovat hned vše co znám je umění, které se stále učím a stále mi moc nejde... a když se mi to dle mýho docela povede, v návaznosti na předpisatele... zase špatně a jsem za blba ...( nebo Šilera)
Naposledy editováno 17.08.2020 10:01:26
Tvůj výklad bych asi dal já... ale někdo kdo ani neví co je ojnice, střih ventilů a jak je uložená klika... ale jak říkám...je to jedno...
Kohlstein> Dotaz je položen tak začátečnicky, že si přímo říká o obecný výklad
ano přesně tak jsem se snažil doplnit první odpověď...
být stručný (vystihnout princip bez milionu detailů kolem) a neukazovat hned vše co znám je umění, které se stále učím a stále mi moc nejde... a když se mi to dle mýho docela povede, v návaznosti na předpisatele... zase špatně a jsem za blba ...( nebo Šilera)
Naposledy editováno 17.08.2020 10:01:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl mezi řadovým a V 4-válcem
t_freedom> Njn, mcz fórum je takový odjakživa
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.