AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Onehdá (před pár rokama, zmínil sem se tady o tom) sem zkrácenou verzi stihl za odpoledňa...akorát nejsu tak zručný v Atlasu hub (rozuměj Facebook), abych z teho udělal neco podobného...
Sám mám "projekt" na čundr s podobnou ústřední tématikou, až ho uskutečním, dám vědět...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Zdenále právě jsem rozhodil vidle na Vigorovi. Že ale takových bazmeků nejezdí moc nenašel jsem koilik nalít oilu do jedné vidle v manuálu. Který je v englčtině.
Vím že na to byl nějaký fígl např. po konec pružin nebo tak neco. Nemáš o tom ánung ?
Jinak jsem dneska přivezl retro kolo ESKA -De LUXE. Je to tříčtvrtka. Je v šedé metalíze. Jako kluk jsem měl to samé v červené ale o De-LUXE jsem si mohl nechat zdát.
To znamená že bylo bez přehazky. Totok má neuvěřitelné tří ! převody ! No stejně myslím že mě s tím děcka pošlou k šípku nebo nekam jinam až k němu dorostou .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Slr - 580ml do každé vidle...
Naposledy editováno 06.08.2020 08:30:47
Odborník co dělal vidle přede mnou použil neoriginální podložku pod gufero. Výsledek zdeformovaná podložka s větším vnitřním průměrem a poškozený teflon -kluzná vrstva na kroužcích-sliderech které vedou trubky tlumiče. Při rozebírání se dostaly dovnitř podložky .
Lidi kteří mají v hlavě nasráno by neměli dělat servis tlumičů. Jinak díky ušetřil jsi mě moře času.
Pod SLR jsem to našel ale v anglickém textu nevyčetl. Vím že jsem někde měl i českou verzi no od té doby najel tento kus motocyklu 100000 km. (Dovezl jsem ho z Chomutova po prodeji mé SLR.) V časovém presu jsem to nedohledal.
Naposledy editováno 06.08.2020 21:22:34
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Esli máš ten manuál , tož by v něm měla - nebo mohla byt malůvka, kolik omastku se tam má nalét a kolik to má byt od vrchu vidlí.
Samo, že se s tým o-pa-tr-ně po dolití pumpne (abys to neměl všady okolo) a měřá se to bez péra. Teda pružiny...
A co se s tým množstvím (a viskozitou) oleja dá všecko odladit - jéjej.
No ale u obyč cesťáku je to skoro jedno. Leda dyby to při expanzi mlátilo, tak by to chtělo hustší (brácha říkával hustští) olej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Veme se nejaká pixla, udělá se na dně ďůrka tak 6mm, zacpe se prstem, naleje olej a při dívání se na vteřinovou ručičku ten prst ve správném okamžiku pustíš.
Porovnáním časů se dozvíš, co potřebuješ.
Různýma operacema pak možeš docílit kýžený výsledek.
Touto digitální metodou sme míchávali speciální sajrajt do tlumičů.
Pak na ně (na ty tlumiče) začali dávat všelijaké kolečka...a už to nebylo takové dobrodružné...
Na Yamaze si namíchat olej přesně podle potřeby nemám problém. Navíc Fazer dvoutisícovka má štelovatelné předpětí.
https://motorky.bazo...rator-mz-etz-150.php
Naposledy editováno 06.08.2020 23:03:11
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Po návratu z motodovolené jsem lezl ve stodole na patro, uklouzl a z asi 3 metrů spadl. S přeraženou rukou, žebry, nosem a otřesem mozku jsem se ještě dobelhal pro pomoc. Přijela rychlá ( byli tady za 7 minut , krásný čas ) , Vlast'áku i u vás máte takové časy ? Už jsem doma, je mi vcelku dobře, tak přemýšlím....o koupi Dandy nebo Robbyho, k mým pionýrům by se bratříček hodil. Existuje i Robby 100, ale nevím, co je lepší, zajímavější . Máte někdo nějaký postřeh, vzpomínky z vlastnictví ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa>To máš tedy dlouhou pracovní dobu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jinak jsme se vrátily se Slovenska 4dny Jawa 400,250 Travel s P.Fišerem..krásných 1000km..Nízké Tatry,Spišský hrad ,Dukla,Vysoké Tatry,Oravská přehrada.Předpisová jízda a spotřeba u 400stovky pod 2.8 no nekupto
Naposledy editováno 09.08.2020 19:45:52
Dnes ve 4 ráno to hrnu na Prahu a nějakej borec cestovatel to valí na fichtlovi po I/50 pod Buchlovem do kopca a já tu zadní bludičku uviděl na poslední chvílu spz Přerov??? Ze předu taky bludička, doufám, že ho nikdo nesundal někde dál z kopca, že si nedal aspoň nějakou blikačku navíc a že byl celkem provoz to jsem ani já nečekal. Že nechtěl jet v tom hicu chápu ale....
Naposledy editováno 09.08.2020 20:13:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Super tam byl motor - na svůj objem tahavej, bez vibrací, nežere ani benzín ani olej, servis je snadná hra, spolehlivej, příjemnej zvuk, po výměně rozety to jezdilo kolem sedmdesáti.
Brzdy dobrý (vpředu AJP), kola od itala, lehoučký jak pírko, čínskej výfuk nereznul, nic se v něm neuvolňovalo, nedrnčelo. Nádrž od HP je lehce průhledná, takže vidíš, kolik zbývá, čínská elektroinstalace naprosto bez problémů.
no a pak tam byly věci, co dělala Jawa...sedneš na to a na palubce kontrolky utopený v hlubokejch dírách, jejich popisky se setřely během chvíle. Řídítka vysoký, zahnutý docela pohodlně, ale...jak jsou vysoký a bez hrazdy, tak nepříjemně pruží, je na nich Jawský navaření držáku spojkový páčky - můžeš si vybrat, jestli ti bude držet zrcátko, nebo se bude vracet spojková páčka, obojí nejde, stejně jako nejde si páčku přenastavit.
Airbox je tragikomickej - asi kilo a půl železa v podobě plechovýho domku, ze kterýho vedou dvě uzoučký nozdry, kterýma si to saje přes filtřík tak malej, jako je třeba u mý Keeway olejovej. Celá tahle krása je připojená ke karbu hadicí (zahradní? fakt tak vypadá), co v airboxu drží jen tím, že je tam narvaná do díry v plechu. Tady nejde o nějakej tunning, ale o to, že motor s takovým osazením neumí moc fungovat - neseštelovatelnej volnoběh, neseštelovatelný přechody. Dal jsem tam pitbike molitanovej hříbek a najednou trable s chodem motoru byly pryč.
Vybavuju si tak ještě klasicky třindovou rukojeť plynu s lankem vedeným šílenýma obloučkama.
Pérování tam bylo takový spíš kozí, nic moc pohodlí a k tomu docela úzký tuhý sedlo (skoro enduro :D ), kyvka si už od nova ráda vrzala....
Ale aby to nekončilo negativně - celý je to úžasně lehounký, nosič (dával se za příplatek) je festovní, pod sedlo se dá dát nářadí i lékárnička, docela dobře svítil a na motor seženeš cokoli, včetně tuning dílů.
Jo, má to Jawí nedostatky a Týnecký pastičky, ale to zrovna tebe asi neodradí
Dobře a rychle srůstej
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |