AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 08.07.2020 20:39:26
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Museum kolejových vozidel je dobrý tip.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 09.07.2020 07:53:04
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 09.07.2020 14:16:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: skodovak> Tak tam to bude tedˇ asi horší se dostat kvůli koronáči. Když tě mám zrovna a drátě nevíš proč u těch Varů není na trati žádný semafor a na jednokolejce se musí manšifíra řídit přesýpacím kalendářem a slunečníma hodinama?
Protože je to takhle levnější.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A ke Slovinsku, viz foto letošní fotka před 14 dny.
Kehaj: Jsem jen na mobilu, ale je to někde ve méstě, asi bych tam v poho ještě trefil, byli jsme tam 3x už.
Jirka4137 píše: ... nevíš proč u těch Varů není na trati žádný semafor a na jednokolejce se musí manšifíra řídit přesýpacím kalendářem a slunečníma hodinama?
Tak pokud je potřeba, aby generální ředitel drah bral přes mego měsíčně, někde to našpérovat musejí.
Inu kapitalismus počesku a platba podle pozice a ne podle přínosu.
Vše podle hesla: "Co můžeš to urvi, co neurveš zkurvi..."
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: Čím víc cestuji, tím víc vidím, že v tomto státě je prostě všechno špatně.
To by mě zajímalo kam jezdíš Já kus světa projel a vždycky sem si řikal, jak se máme u nás dobře. Všechny co nadávaj bych nahnal na 2 týdny do autobusu a udělal jim kolečko jen po Evropě ať vidí jak to funguje, nebo nefunguje jinde A to vůbec nemluvim o Asii a Africe
Jinak souhlas s Kubou , Béd'ou. Celkově se špatně nemáme. Nesmíme ale porovnávat třeba německé důchodce , trávící léto na Malorce ( nebo ve Finsku , tam opravdu jezdí ) a naše důchodce trávící léto převážně doma.
Máme koníčky, což je jakýsi nadstandard ( třeba motorky a já např. stará auta ) , máme co jíst ( možná až moc velký výběr ) , zajištěné platy ( tedy většinou ), důchody atd. Osobně na otázku jak se máš odpovídám - dobře. Bez nadsázky, díky Bohu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kuba350 píše: To by mě zajímalo kam jezdíš Já kus světa projel a vždycky sem si řikal, jak se máme u nás dobře. Všechny co nadávaj bych nahnal na 2 týdny do autobusu a udělal jim kolečko jen po Evropě ať vidí jak to funguje, nebo nefunguje jinde A to vůbec nemluvim o Asii a Africe
Taky jsem kus světa projel ať už soukromě nebo služebně a máme se opravdu dobře - lidi budou nadávat pořád, Ale jsou věci které jsou jinde asi tak o 200% lepší. Např. v Dánsku - cyklostezky ne po jedné straně silnice, ale po obou, chování řidičů u nás nejde vůbec srovnat, mají tam mimo obce 80km/hod a Všichni bez rozdílu dodržují!!!, na přechodech bez problémů dají přednost. Tady když jedu na kole tak z 10 řidičů dá při předjíždění cyklisty blinkr jeden - zrovna nedávno jsem kvůli takovému jednomu hovadu málem sejmul cyklistu - na poslední chvíli hodil myšku a přede mnou cyklista a proti auto, kdyby se mi ho podařilo předjet tak jsem se ho na to zeptal, bylo to na rovině a musel ho vidět x času předtím. Už když se přijede do Německa je vidět proti Dánsku rozdíl a proti nám lepší nemluvit, u nás si spousta lidí myslí když si usadí pr..l do auta, že je pánem světa a může si dělat co chce. A dalo by se pokračovat, nejvíc mi vadí ten rozklad morálky a "právní" bordel - díky Modroz..di (ODS).
A jen tak na okraj - u našeho generálního chlebodárce v loňském roce řešili odchody do důchodu ročníků 1961, tady to mám zatím za cca 5 let a to si na zaměstnavatele vůbec nestěžuji ……….. . Jejich příspěvky na koupi auta jsou taky trošku jiné a ta stále zmiňovaná jejich vyšší produktivita práce - no asi mám horší oči když se mi zdá že ty naše linky jedou jaksi rychleji ……. . Ale na závěr znovu říkám máme se dobře jen je dobré vidět i ty další věci.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jen dodám - v mém okolí nejsou silnice 1. třídy, ale když po "trojce " jedu na kole a těsně mně líže kamion, navíc chvátající ( kam ? ) , tak už nevím, kam uhnout. Do Rakouska jezdím na kole párkrát do roka a toto se mi nikdy nestalo.
To Dánsko - potvrzuju. Švýcarsko ( byli jsme s Jirkou předloni na motorkách ) je stejné. At' máš Fiata Uno nebo Ferrari, tak na rovné, široké a přehledné silnici 1. třídy každý jede osmdesát, tak jak se má. Nemyslím, že u nás všichni musí jezdit v embéčkách, ale dodržovat rychlost dle předpisů , at' mám Passata nebo Citigo , to by měl být základ. Těch 90 km / h. umí i to embéčko, stejně jako moje Š 120, i když je to její hranice. Myslím, že 95 % našich řidičů by ve Švýcarsku nebo Dánsku přišlo o nervy. I toto je ovšem ukázkou vyspělosti národa.
Cyklisty objíždím s blinkrem a knížky vracím.
Naposledy editováno 10.07.2020 23:31:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Němci byli na produktivitu machři vždycky. Už v koncetrácích za války jednoho mrtvého neodklízeli čtyři ani dva lidé ale jeden !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Jirka_S> Souhlas!
Jen dodám - v mém okolí nejsou silnice 1. třídy, ale když po "trojce " jedu na kole a těsně mně líže kamion, navíc chvátající ( kam ? ) , tak už nevím, kam uhnout. Do Rakouska jezdím na kole párkrát do roka a toto se mi nikdy nestalo.
To Dánsko - potvrzuju. Švýcarsko ( byli jsme s Jirkou předloni na motorkách ) je stejné. At' máš Fiata Uno nebo Ferrari, tak na rovné, široké a přehledné silnici 1. třídy každý jede osmdesát, tak jak se má. Nemyslím, že u nás všichni musí jezdit v embéčkách, ale dodržovat rychlost dle předpisů , at' mám Passata nebo Citigo , to by měl být základ. Těch 90 km / h. umí i to embéčko, stejně jako moje Š 120, i když je to její hranice. Myslím, že 95 % našich řidičů by ve Švýcarsku nebo Dánsku přišlo o nervy. I toto je ovšem ukázkou vyspělosti národa.
Na druhou stranu si pamatuju, když se v době noční jezdilo v obci 90 a takyy to nebylo špatný a mohlo by být třeba 60. Já rychlost překračuju a -+ nějakou toleranci. Nechápu, proč bych na přímé silnici, rovné a přehledné a prázdné musel přibít rafiku na 90. Cyklistika na silnicích s normálním provozem je dneska vlastně hazard. už z principu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ke kolům : pokud nejsou cyklostezky , a ty opravdu nejsou, musí se jezdit, kde se dá, tedy po silnici. Já na kole sedím denně, ročně pár tisíc kilometrů najezdím, jezdím po silnici 2. třídy , jinou tady nemáme, tedy trojky ano, ale těch aut už je celkově moc. Cyklistika se propaguje, ale podmínky - až možná na nížiny kde mají stezky - moc dobré nejsou. Tady na Vysočině to ještě jde, ale jinde ?
Ta stádovost Švýcarů není automatická... Oni by jezdili taky normálně, kdyby tam neměli brutální represi . Takže ta stádovost je tou represí vynucená.
Není důvodu táhnout se jak smrad na rovné přehledné silnici mimo aglomeraci, za dobrých povětrnostních podmínek, kde vidíš na kilometr dopředu..... Prostě není....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |