2 reakcí na tento příspěvek Řetěz ničí pneumatiku
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ničí pneumatiku
..a teda trosku me desi ta Tva veta " a řetěz je napnutý víc už to nejde". Vis, ze retez ma mit pruves - vetsinou kolem tri centimetru.
...bez urážky.
Môj predpoklad je že máš nerovnomerne vyťahanú reťaz pretože ju máš napnutú "že to už viac nejde" a spolu s vyšším profilom 80 miesto 70 je prirodzene pneumatika aj širšia. Ako ti tak plieska reťazou počas jazdy tak ti koliduje s pneu.
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ničí pneumatiku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ničí pneumatiku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ničí pneumatiku
1 reakcí na tento příspěvek Řetěz ničí pneumatiku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz ničí pneumatiku
udinar píše: No pokud již nejde řetěz více došponovat, aby nelítal jak mucha v petrolejce, tak by to chtělo novou řetězovku
On treba nelita ale jde dost blizko a ta guma je moc siroka a dochazi ke kontaktu. Me to dela i s novou retezovkou moc siroka pneu, no
Kdyby vyfotil kolik je mista mezi pneu a retezem bylo by to jasnejsi...
assassin píše: On treba nelita ale jde dost blizko a ta guma je moc siroka a dochazi ke kontaktu. Me to dela i s novou retezovkou moc siroka pneu, no
Kdyby vyfotil kolik je mista mezi pneu a retezem bylo by to jasnejsi...
To mi chceš říct, že ve svém věku nepozná, že má příliš širokou gumu a řetěz o ni dře? To snad nee
1) Jako první mě napadá vystředění zadního kola ve vidlici viz napínáky na bocích. (kola musí být v zákrytu a zadní kolo cca uprostřed vidlice)
2) Špatné vedení řetězu, tj na vidlici má být pryžový díl vodítko řetězu, tedy zda je instalované a řetěz v něm správně prochází
3) Poškození řetězu (zda řetěz není ohnutý do boku, nebo jinak poškozený) a při jízdě se rozkmitává a ničí svoje okolí. Potom je jediná pomoc jeho výměna, lépe celé řetězové sady, nebo aspoň rozetky a řetězu.
Rozhodně bych se ale podíval i na malé poháněcí kolečko pod motorem a podíval se na jeho stav. Ono to vypadá, jako by něco chodilo křivě, nebo vyloženě šmatlalo a řetěz rozkmitávalo a ten potom dělal paseku ve svém okolí. Může být i špatně složené zadní kolo, nebo vyšlehané ložisko unašeče rozety, ale ta by pak musela být volná.
#) Na takové ty rady o prověšení řetězu neber moc zřetel! Zrovna Velas a slovenská Kaťuša, což je totéž je motorka, kde je právě ten řetěz vhodné mít napnutý poměrně dost a není to na závadu, spíše naopak, vadí když je trochu povolený, potom lítá a chrastí při brždění motorem z kopce. Je to polohou osy zadní vidlice a kolečka na motoru a při propružení zadního kola se vzdálenost osy zadního kola a osy řetězového kolečka mění naprosto zanedbatelně a nemůže dojít k vytržení osy řetězového kolečka ze skříně motoru, kvůli čemuž se nechávala ta vůle.
Pro diagnostiku doporučuji zvednout zadní část motorky, aby byla bezpečně podepřená a zadní kolo ve vzduchu, nastartovat, zařadit 6 a pustit spojku a přidat plyn, aby ses mohl mrknout, nato co to dělá dynamicky v pohybu, jestli něco nešmatle a tak. Docela by mě to i samotného zajímalo, co s tím může být?
Vytáhni osu zadního kola a sundej unašeč zadního řetězového kola i s rozetou a vyměň tam ložisko i s guferem! Potom to zase hezky slož, namaž vazelínou a budeš mít pokoj. Doufám, že velikost ložiska bude standard, doufám, že to nebude nějaká atypická velikost. Mělo by tam být číslo, pro jistotu je lepší si to staré ložisko vzít do obchodu s ložisky ssebou jako vzor.
Naposledy editováno 03.10.2021 20:56:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|