AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Verdom píše: Gréta je nemocné dítě, které se stalo nástrojem rodiny a okolí na ekoteroristický byznys.
Je lepší mít doma světoznámou aktivistku, než jí posílat do školy, kterou by nedávala a propadala, protože je to to psychicky narušené outistické děcko. Je mi jí až líto, ta ani nepobírá co z ní dělají ti ekoaktivisti a ekoteroristi. Ale tak to je. Vezmi si, že vystuduješ někde na filozofické fakultě nějaký nesmyslný obor . Celý život chodíš do školy a najednou jseš venku a jediný co tě slušně uživí, je průmysl, řemeslo a služby, ale ty nic neumíš. Co budeš dělat? Frustrovanej a hladovej začneš škodit, protože to je asi jediná cesta, jak se těm co něco umí, vědí a znají pomstít. Ideálně ještě vymyslet nějakou grupu a cucat prachy na dotacích, pokutách a jiných aktivitách, krmených opět penězi těch, co je vydělali v průmyslu atd. Dokud tahle verbež nepůjde k lopatě, kde je jí potřeba a přestanou se ty její kecy brát vážně, lepší to nebude.
Má pravdu ten chlapec
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Celé je totiž postavené na rovnosti a průměrnosti. Pedagogové omílaj dokola furt to samé leta letoucí, čest těm, kteří se ve svém oboru dál vzdělávaj a sledují vývoj a trendy. Celkem u dost lidí sleduji, že je učňák naučil spíš než řemeslo jiným věcem, a dneska pokud nevyniknou (což školství jakékoli vynikání nad průměru úspěšně v zárodku udupává) tak uplatnění moc nemaj. Vše je založené na šprtání zbytečností z donucení, a dopadá to jen krátkodobou pamětí našprtat-po testu spláchnout.
Za celou dobu, co jsem ze školy venku jsem z té školy nezůročil skoro nic. To čím se živím jsem se naučil sám ve volném čase, protože mě to bavilo. Co napsal který básník či spisovatel jsem dávno zapoměl, neb spisovatele, kterých díla čtu nejsou v osnovách žádné školy.
A tak co mi celkově školství dalo?
Základy ruského jazyka (z kroužku na základce, kdy jsme učitelku, která ruštinu kdysi učila, a po revoluci jí zbyla jen etická výchova, hudebka a občanka, ukecali, aby otevřela kroužek pro asi 6 nadšenců pro tento jazyk, kde v dobré náladě a s nadšením jsem se naučil to, co jsem další 4 roky na ruštině na střední používal, ale nic nového se nenaučil).
Základy praxe v oboru automechanik, ale zase formou pomaturitní nástavby, kde se sešla parta, kterou to bavilo, a která si učňák po maturitě vybrala, a kde šlo z 99% o praxi.
Z oné povinné školní docházky jsem si dobrého neodnes asi nic. A u kamarádů to není jinak. Tamhle klučina, který chodí na učňák si odma tvoří rozvaděč na bastlení, a když mi řek, jak mu doporučil pedagog aby zapojil chránič, ježily se mi vlasy. U dalšího kluka se snažím přebít znechucení ze školní elektrotechniky, která jeho nedávné nadání a ambice slušně válcuje.
Zrovna mám na stole návrh osnov pro nově vznikající obor na střední škole. Když tam napíšu to, co praxe vyžaduje, bude problém, že to nemá kdo učit. Když tam napíšu to, co má kdo učit, tak v praxi budou děcka začínat od nuly. Když tam toho napíšu moc, pedagog to bude do děcek rvát, a výsledkem budou zlé známky a nedostatečné vysvětlení učiva. Když málo, opět to bude jen hrubý základ.
Dalším velkým problémem je, že ani 10% dětí neví v době volby oboru, co jednou budou chtít dělat, a tak daj na rodiče. Máme tu jednoho sportovce, krerého rodiče dotlačili na elektro, zmaturoval, ale v praxi není použitelný ani na podávání nářadí. Co s ním? Raději měl někde čutat do míče nebo učit děcka ve škole, jak správně dělat dřepy.
Ne každý má nadání pro všechno, každý člověk je jiný, a chtít po každém to samé je cesta zpět do minulého režimu. U dobrého programátora je mi jedno, zda rozezná vlašťovku od jiřičky, u dobrého elektrikáre mi je jedno, zda umí goniometrii, u dobrého ekonoma mi je taky jedno, zda umí recitovat básničku. Děcek co maj maturitu, neb se ji nadrtili, ale ve finále neumí nic a to na co maj předpoklady jim nebylo umožněno rozvíjet, takových je v této republice přehršel.
Já mohl své zájmy rozvíjet od svých 14 let díky Bimamovi, díky tomu jsem u maturity neměl problém nakreslit závit, neb jsem jej neznal jen z učebnice, s pár základama z elektrotechniky mě v dobe, kdy jsem ještě dělal obor strojař Bimbam nechal zapojovat doma elektriku, neb jí nerozuměl, a já měl silnou motivaci se zlepšovat, abych jej nezklamal. Naučil mě pozitivní motivaci. Něčemu, co ve školách, potažmo doma v rodině nad žákovskou knížkou bohužel moc nefunguje.
A tak klučina s velkým nadáním na programování, který má obrovskou budoucnost mi před týdnem psal, jak jedničku z IT rodiče okomentovali slovy "jo to je snad samozřejmost, ale tady trojka z češtiny???" a dostal seřváno. Vysvětlete mu, ať neodkladá budoucnost pro jedničku z češtiny, když ta jej sama o sobě živit nebude.
No, nějak jsem se rozepsal. Asi proto, že zrovna této problematice teď věnuji pracovní i mimopracovní úsilí, a velmni mne mrzí, když talenty, jaké spousta firem shání jsou zažehlované do roviny průměru, a sehnat kvalitního odborníka je problém.
A tím k lopatě jsem nemyslel násilný přesun této "inteligence" do pracovního procesu, ale to, že studenti těchto nesmyslů musí na vlastní kůži pochopit, že pokud nejsou schopni vytvořit něco užitečného hlavou, budou muset zapojit ruce a svý děti vést ke studiu něčeho užitečnějšího a pokud budou mít děti tupý, tak je potřeba naplnit i pekaře, nástrojaře, zedníky a elektrikáře a je lepší, když se to vyučí rovnou, než když se to z nouze budou muset učit na youtube. Víte kolik to studuje vietnamců? Ani jeden. S dětma co byli na základce rákosníci, tak do jednoho, pokud na to měli, šli studovat techniku případně ekonomii. Humanitární vědy ani jeden.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vietnamec se v každém věku rád naučí čemukoli novému co mu k něčemu bude. Našinec? Kolegovi říkám, aby se začal učit něco o síťařině, IP technologii.... prý je na to starý. Jenže mu nedochází, že tam kde ještě před nedávnem byl telefon na kliku, dneska je IP telefon připojen ke vzdálenému serveru. Bez patřičných vědomostí na něm poruchu neodstraní, a tedy nebude mít jak vykonávat náplň práce.
Naposledy editováno 10.06.2020 13:03:28
skodovak píše: Verdom: To ano, protože to co maj vietnamci, to je škola života. Jim nikdo neutíral zadek, nenutil je pracovat, ale ani si nedělal starosti, zda neumřou hlady. Vzdělání si cení a uměj ho použít. V mnohém bychom se měli od nich učit. .
Na druhou stranu, furt se dřít, furt se snažit bejt lepší, něčeho dosahnout... mám to obdivovat? Chci takhle strávit svůj život?
Já když vidím některé ty ambiciozní děti větnamců, co všude říkají, jak je potřeba sepořád vyvíjet, neustále se snažit, hlavně se nezastavit...je mi jich líto.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Svět jde dál, a i když jedeš jen v jednom oboru, jakmile se zastavíš, ujede ti to.
Neříkám, že máš jet nonstop, to je taky fáma. Ale než dělat soustružníka u posledního klasického soustruhu obklopen automaty čekajíc, kdy i mě nahradí automatem, a za mizerný plat (neb soustružník nikdy nedosahne na to na co seřizovač oněch automatů, pritom má předpoklady být supr seřizovačem maje znalosti soustružníka, stačí se naučit něcemu novému k tomu) a dovolenou trávit doma na maltě a utěšovat se tím, jak máme krásnou kotlinu, a že moře neznám a znát nepotřebuji.... To se raději ve volném čase místo koukání na televizi či videjka na youtube usadím do křesla, pustím si relaxační muziku, otevřu materiály, vymýšlím, bastlím, programuji, zkouším a tím vším se učím. Proč? Protože copak kolegové co maj 1-3 roky do důchodu, ti to daj, ale ani ti co maj 10-20 do důchodu se nechtěj učit novinkám, které zejména díky dlouhému zaostávání přocházej formou laviny. A najednou jsou potřeba lidi, kteří místo pájky chytnou do ruky terminál, a vědí co do něj psát, co v něm přečíst.
Myslíš, že vietnamec nemá dovolenou? Má. Často lepší než my. Umí totiž nejen vydělat ale také s tím vydělaným hospodařit a investovat to. A odpočinek je také investicí
Maraton: Ano, svatá to pravda. Kamarád na jaře praštil s prací zde v republice, a šel dělat do reichu. Myslím, že mu to dalo už jen za první měsíce víc, než 4 roky střední a X let základky. Najednou jeho oblíbeným tématem není, jaké našel video na youtube a jak to v práci stojí za prd. Najednou se bavíme o jazycích, mentalitě, cestování, moři, probíráme zkušenosti s cizincema,... Ohromně dospěl.
Ano, je strašně supr umět točit čudlíkem na soustruhu, nebo mačkat tlačítko u mašiny, nebo umět spočítat průměr hřídele či navrhnout obvod řízený procesorem. Ale tohle všechno jde stranou, když člověk pozná vzdálené země, jejich obyvatele, kulturu,...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nebo si sednu k počítači, a hraju si s telefonní ústřednou, spojuji počítač s počítačem a učím je povídat si spolu. Mě k tomu nikdo nenutí, ani já se k tomu nenutím, mě to baví. Mě by zas nebavilo koukat na fotbal, nebo youtubery.
Pokud někdo kouká na fotbal, aby zlepšil své schopnosti, okoukal taktiku či fígle a užil pak na vesnickém přeboru, je to to samé, co já dělám jako hobby a úročím v práci Stejně jako když někoho baví kovařina, a dokáže se s ní živit, když někoho baví auta, tak si otevře autoservis. Člověk, kterého jeho práce baví totiž bude mít vždy lepší výsledky, než ten, kdo ji dělá z donucení. a věř mi, že když mě něco baví, je menší pravděpodobnost, že z toho dostanu infarkt, než kdybych třeba dělal aj za lepší peníze práci, krerá mne nebaví.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
A to hlavní : v 15 letech opravdu každý neví, co chce dělat. Ani já nevěděl. A naši mně donutili jít na gymnasium. Šel jsem, na humanitní větev. A výsledky ? Čeština, ruština, němčina, latina - jednotka nebo dvojka, z latiny myslím trojka. Ale matematika, fyzika a chemie - čtyřka i pětka. Po roce jsem z gymnasia odešel. Z matiky a chemie jsem propadl a k opravkám vůbec nešel. Tak jsem se vyučil prodavačem potravin, což mně i bavilo. A poté po vojně jsem vystudoval ekonomiku socialistického obchodu. Navíc pedagogiku. Jenže po roce 89 mi toto vzdělání bylo k ....až po čtyřicítce svého věku jsem opravdu věděl, co mně baví - a vystudoval jsem jednooborově husitskou theologii. A to je dnes moje druhé - vedlejší zaměstnání.
Vzdělávat by se člověk měl. Má to ale ...myslím si, že růst můžu jen v tom, co mně baví a čemu rozumím. Třeba o elektrice vím jen to, že je nebezpečná. A ani by mně nebavila. Proto o ní dosmrti nebudu vědět nic.
Zato theologické a historické literatury není u mně nikdy dost. A číst ji, dělat si výpisky , vědět víc a víc - to je radost. Však jsem na tom založil i svoji živnost - je malá, ale je.
Končím, toto s koníčkem auto/moto v tomto foru nemá nic společného.
Na gymnasiu měli nějaké zaměření na strojařinu a k tomu nějaké hodiny strojírenství. Kluci různě zruční a znalí. Někteří byli rádi že se něco dozví. Ve škole jim o oboru vykládali páni profesoři kteří ho neznali ani z rychlíku. Nikdo nečekal že by uměli dělat ale myslel jsem že mají nějaké základní teoretické znalosti ze strojařiny.
Kolikrát jsem se ptal: To neznáte ze strojírenství,strojírenské technologie nebo technologie ? Ne my máme jen strojírenství a nikdy to potřebovat nebudeme protože budeme sedět v kanclu.
Když mě jeden našrouboval mikrometr na dílec tak že šel povolit jenom vší silou šel jsem do vývrtky.
Z vysoké nás chodila poučovat slečna -čerstvá absolventka jak máme mít rozložené pomůcky -nářadí atp. Jednou jsem to utnul přímo na poradě s majitelem když jsem se zeptal jakou má školu, a jestli někdy něco slyšela o ergonomice práce. (po každém použití nářadí nás nutila schovávat ho do skříně). Navíc jsem dodal že až on bude mít v kanclu tužky pod stolem a počítač na skříni budu se jejich radami řídit.
Učení mě nikdy moc nebavilo vyjma věcí z kterých se lze poučit do praxe. Dějepis,zeměpis,optiku,mechaniku jsem vždycky hltal. Matematiku ano ale pouze tu použitelnou.
Naprosto souhlasím s názorem že kdo chce poučovat musí znát víc než poučovaný. Když někdo přijde k nám na obec s tím aby ho zaměstnali že má vysokou ptá se starosta hned co umí. Většinou je odpovědˇ no mám vysokou-neboli nic ale mám papír. Mám kamaráda s titulem ing. ale ten má hotelovou školu, koníček automechaničinu a narozdíl od některých chytrých i to know-how, vědět znát.
Naposledy editováno 10.06.2020 20:40:50
Jazyky nemám problém se je učit ale využít. Málokdo z cizinců má zájem komunikovat- předsudky?
Hrozně zajímavá byla reportáž na radiožurnálu o mezislovanštině. Nějaký profesor vybral slovíčka stejné a podobné ze všech slovanských řečí. Člověk se nemusí nic složitě učit ale rozumí mu všichni slované. Do toho bych šel jenom zatím nemám zdroj-učebnici.
Naposledy editováno 10.06.2020 19:16:07
Jirka: Historia magistra vitae (nebo jak se to píše). Toho se držím celý život, a úspěšní lidé po celém světě také. Akorát on je dějepis a dějepis. Pokud tento pán měl ve škole dějepisáře, který si liboval v psaní a zkoušení nadrcených letopočtů bez vysvětlení souvislostí, nedivím se mu. Ale já také umim vysvětlit strojařinu tak, že usne každý i po třech kafích (když budu chtít, akorát to usnu také), ale také umím vysvětlit funkci přejezdového zařízení tak, že ho pochopí 14-letý kluk, hltá má slova a ještě se ptá na detaily (zatím mi to řekli tři kluci, že by mě chtěli za učitele, prý umím poutavě vysvětlit to čemu rozumím). A ano, dělám s tím denně, tak o tom umim i mluvit. Stejně jako jeden moc dobrý kamarád, profesor na ČVUT, který nepřestal sbírat zkušenosti a znalosti nástupem na funkci profesora, který ve mě dokázal otevřít dveře a chvilku na to probudit vášeň k Linuxu. Proč? Protože tomu opravdu rozumí, baví ho to a dělá to. A díky tomu je mi ctí při každé příležitosti, kdy se stávám na chvilku jeho žákem, a hltám jeho slova, píšu si poznámky a mám radost, jak je hned použiju.
Btw: na západ od naší republiky se méně kouká na tituly, a více na to, co člověk umí. Do kanclů mistrů či plánovačů jdou častěji lidé z výroby, než ž vysokých škol, a titul je druhořadý. A pak proč se jim daří lépe než nám?
PetrL3 píše: To zase není pravda, naopak psal, že je mu to líto, v jakém je jawa stavu.
Akorát je rád, že to alespoň vůbec existuje (v tom já osobně smysl nevidím, když to stejně není česká jawa, z hlediska tradice. Mohlo to mít nálepku parkside a nebyl by to rozdíl).
(Vlastně by to byl rozdíl velkej, dalo by se to koupit levněji v lidlu a nebyl by nikdy problém s reklamací)
Ona je v tom "stavu" ale už 60 let... Po celou zmiňovanou dobu to byla jen sprostá montovna dovezených dílů. Nicméně ačkoliv vlastnosti J350 zaostávaly i za konkurencí místní o něco, za zahraniční o desetiletí, tak to alespoň tak nějak fungovalo a bylo to možné udržet celkem dlouho při životě.....
Jediná fabrika, která byla schopna vyrobit motorku celou byla ČZ, a nikdy nedělala jenom motorky. Oni si tu motorku udělali od ingotu kovu, po hotový výrobek, včetně obráběcích strojů, slévačských forem, prostě skutečně komplet. ČZ také pochopila, že vyrábět malé motorky v čechách jim na slušné živobití nestačí, vysrali se na to a obrátili se k výrobě toho ostatního primárně pro automotive...
Jawa je ostuda a hnus... Jestli budou prodávat pod janečkovou značkou nějaké indické mrdy je mi jedno. Dělá to kde kdo a už 30 let se pod touhle značkou prodávají čínské mrdy v celé jižní Americe, což byl dříve exportní rajón, v čechách už pod tou značkou prodávají jiné čínské mrdy, tak jakýpak nářek že krom čínským mrdek bude to logo i na těch indických. Po tom co tu to bratrstvo kočičí pracky předvedlo je to fakt jedno...
A žádný pěkný litr nebude. To co jsme viděli byl vrchol vší ohavnosti a beželo to jak pumpa na sračky... Je to jen další dotační podvod a rozkrádání státních peněz...
S tím 20 let starým motorem ukradeným od Dederonů nemají šanci udělat ani emise... Nic nebude.. Milan holt spolkne slinu, dá si studenou sprchu a nikdo jiný o to stejně ani nestojí...
Jirka4137 píše: Tak zrovna to pětikilo by mě udělalo radost. Obsahem by se to vlezlo do nízké pojistky. Motorově dvouválec pro enduro-je to nej co může člověk mít - vzhledově fantazie. No a kvalita a cena z fotek ještě není vidět tak je to zatím to nejlepší co Jawa vyrobila .
Mimochodem v cestování je moc pěkný článek o jawení na ostrově,, svobody".
https://www.motorkar...u-43782.html [/quote]
No kvalita... Když levná čínská motorka nevalné pověsti svojí spolehlivostí jejich jakože vlastní výtvor viditelně převyšuje, a upadávání součástí ze stroje je běžné i pro "" českou" Jawu, tak kvalita bude v obvyklých mezí pro Jawu posledních let a nebo možná i trochu lepší...
Jirka4137 píše: Pánové řazení jedna nahoru je normální u všech závodních mašin. Navíc závodní stroje se roztláčejí .
Osobně nemám problém sednout na motorku s opačným řazením. Dlouhou dobu jsem měl dvě motorky a každá řadila jinak. Kamarádovo CB 650 jsem předělával taky aby řadilo za jedna nahoru.
Takže na fotce je další čínská Jawka a já jsem myslel že v Týnci dostali rozum.
Tak já mám 1 nahoru už jen na Smolíku a měl jsem ho na Posilubce a na dachlu.... Nicméně Roadster i Honda mají řadící páčku rovnou na hřídeli která vede přímo ze špajzky, takže tam s tím nic neuděláš a je holt třeba myslet na to na čem zrovna dřepíš. Když jsem s Roadsterem začínal, tak jsem si musel dávat hodně bacha. Dneska když 98% kilometrů najezdím na té Hondě, je to naopak, ale těch 100000km na prašivce je hluboko zakořeněné, že mám někdy cuky to klepnout po staru...
skodovak píše: Jirka: Vono spíš zda skutečně ten rozum nedostali... Přecijen co si budem povídat, není málo motorek ve světě, co nemaj motor vlastní značky, u aut je to naprosto stejné... nevidím v tom nic ostudného, pokud je ten motor dobrý a spolehlivý. Spíš si říkám, jestli to není lepší. Když se podíváme, kam se dostala úroveň toho, co se skutečně v Týnci tvoří, možná bych z "echt týneckého" čtyřtaktu dnešní doby měl celkem strach, že se mi ojnička zareje do citlivých míst.
Co se řazení týče, nemám problém řadit oběma směry... nebo neřadit... naopak jsem měl celkem problém, když jsem po celkem dlouhé době sednul ze skútru do auta vono se s tím nedá předjíždět kolony, a ani zaparkovat u vchodu do práce
No každopádně ještě zítra a pozítří do práce, a čeká mě druhá letošní výměna oleje (ta první byla předsezónní)... zkusím před výměnou aplikaci aditiva na čištění od úsad, trochu mi ta letitá herka upíjí olejové náplně, tak jí chci chutě trochu omezit A já vím proč to žere olej... protože je to Ital a na motoru má nápis Yamaha!! To bude tím nápisem!!
Tak jak už jsem psal, pro Jawu to není žádná novinka, když motory a většinu ostatních dílů nakupují už 50 let... Motory v autech? Výriobců je vlastně pár. Motory Peugeot jezdí v Peugeotech, Citroenech, Fordech, Volvech, Oplech, Bmw, Mini i Mitsubishi a Toyotách i Mazdách... Motory Renault v Mercedesech, Dáciích, Nissanech, jiných Oplech,... V Oplech ale jezdily donedávna i motory Fiat, přičemž Fiatí motory se montovaly i do Suzuki. V podstatě v evropě dělá motory Renault, Peugeot, Vw, velké motory si dělá MB+BMW sami, vše do dvou litrů nakupují u výrobců zmíněných v předchozí větě. Opel už svoje motory nedělá, dělal je když se holportili s Fiatem, dnes dobíhají nějaké výškrabky v Astře, jinak je to Peugeot. Ford kupuje naftové motory Peugeot a benzínové si některé dělá 1,0+1,5 a ostatní kupuje. VW si dělá motory svoje a střídavě oblačno jakš takš dobré prokládá totálními sráči. Hyundai a Kia si dělají motory svoje, ale mají je společné. Fiat si dělá litr a 1,4 benzínové a emise jim šlapou na paty, k tomu 1,6D... Toť vše.. 1,2 s původem v Unu se doprodává v pětikilu a Pandě letos naposled.... takže na trhu běžných aut v evropě je asi 20 značek a ve třídě litr až dva je asi 5 výrobců motorů, přičemž kompletní portfolio motorů aniž by některé kupovali má pouze Peugeot, Renault, Vw a Hyundai....
Add Jawa: Jawa je dnes jen prázdný pojem a čtyři písmena na něčem, co je z Asie. V Čechách v pár lidech vzbudí nostalgii na něco, co byl kus jejich života, tak k těm starým šerblům chovají úctu, ale čekat, že v Týnci vznikne něco smysluplnýho se nedá. A s novou generací zájem o dědovu garáž tkví jen v tom, za kolik se co dá střelit až děda zavře víka.
Edit: A co se týče aut, tak dnes asi je potřeba sledovat, co za vlajku visí před fabrikou, protože vzájemné překupování a slučování už člověk ani nepobírá. A sdílení platforem podvozků a motorů je mazec. Samozřejmě, že každá řešení mají své slabiny a tak se vyplatí sledovat co v čem je a třeba 1,6 THP od Peugeotu, ale tvořený s BMW a jezdící třeba i v mini je hnus velebnosti.
Naposledy editováno 11.06.2020 07:23:56
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.jawamania...34&nodeid=246823
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Jedete někdo na Krucík?
http://www.jawamania...odeid=246823 [/quote]
My se tam asi otočíme a budem pokračovat dál na týden na Slovač
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ad vědy: Jazyky jsou celkem užitečné, avšak vyjma té latiny se asi nejlépe učí tak, že si sbalím pár švestek, a jedu do Anglie, Ameriky, Itálie, Ruska, Německa... a během chvíle je člověk, který nemá vyloženě nějaký blok schopen se dorozumět, později domluvit, později i napsat. Základy AJ ve školách jsou dle mě dneska užitečné, forma učení už je bohužel horší, a to i ve srovnání se Slovenskem, kde teda moje učitelka opravdu anglicky uměla, jezdila tam, a naučila mne to něco málo (já se to z bichle a chvilky výkladu v našem stylu školství prostě nenaučím, musím praxí) alespoň dobře, kdežto když slyším kamarády, co se tady a jak naučili z AJ, tak zejména výslovnost je na velmi nízké úrovni (zato slovíčka se biflovat to jo). Anglicky je dnes všechno, a bránit se tomu znamená omezovat sám sebe. Mit počítač v češtině je fajn, ale 95% profesionálnich aplikací jede AJ, a už vidím jak serverový linux budu chtít v češtině, a jak se budu učit, že příkaz "rm" je smazat, když lépe se to odvozuje z anglickeho "remove", a nikdo kvůli pár lidem nepřekope jádro na příkaz "sm" jako smazat
Dílenský manuál ke skůtru mám v AJ a IT. Zda existuje v češtině nevim. A kdyby se mělo úplně vše překládat do úplně všech jazyků, potřebovali bychom těch jmenovaných překladatelů ještě víc. Proto znalost jazyků pokládám za velmi dobrou, zajímavou, a poučnou, no a samozřejmě i praktickou (zejména pro ty co rádi cestují), no a znalost AJ je dneska téměř samozřejmostí u většiny oborů (a to zejména těch technických). Tak jako doktor potřebuje latinu, tak další obory spoléhaj na tu ájinu.
Ad ekologové... ekologie je nutný obor, bohužel jeho výsledky vídáme většinou špatně aplikované. Pokud chci být skutečně ekologický, tak třídim odpad, snažím se používat dešťovku, neplýtvat vodou..... ale ekologie je dneska bohužel zdeformovaná, a čest těm, kteří se jí skutečně věnují (viz obnovování mokřadů, a další věci, které my, technici, ztěží snadno budeme vymýšlet, ale můžeme je alespoň ocenit, neb skutečně na rozdíl od řepky v naftě fungují ku prospěchu).
Filosofie je zase vědou, kterou používá každý, ani o tom neví, a dost lidí tento obor podceňuje. Stejně jako umění je pro kulturního človeka potřebné, a kdo říká že ne, ať vypne televizi, neposlouchá muziku, nejde do divadla, na koncert, zahodí rozečtenou knížku, nekouká na obrazy ani fotky..... Opět, vše zdravě. Také se mi nelíbí a jsem smutný, když vidím, jak vošklivá barbína vydělá miliony na tom, jak skřehotá do mikrofonu, a počítačem z toho technici vykouzlí líbezný hlásek, když vedle mám holku, ktera umí krásně zpívat, a nema z toho ani korunu, ač by mohla.
Mňo a my technici? Co bychom byli, kdybychom neměli ekonomy a další kancelářské krysy? Nikola Tesla také vymyslel spoustu věcí, ale nedokázal je prodat. A vím ze zkušenosti, co to je snažit se prodat výrobek ve velkém konkurenčním prostředí, a zespod, od vlastních lidí slyšet "to nemehlo nic nedělá, jen někam jezdí, čučí do počítače, my tady na něj makáme". Jako když se hádaj kolečka v hodinkách.. Jednou jsem měl v jedné firmě na starosti stavbu. Dělala mi tam parta lidí, já tam dojedl, byl jsem tam dvě hodiny, koukal, běhal s měřícím kolečkem.. jednoho dne mi mistr tej party povídá, že se tam chodím jen flákat a že jsem k ničemu. Tak jsem mu s klidem v duši dal do ruky šanon, vizitky, služební mobil, kolečko, metr i zápisník, a říkám OK, jdu si pro monterky, a od teď děláš ty moji flákárnu a já jdu tahat kabely ju?
Druhý den ráno všichni nastoupení včetně mě, mistr přijde, a prej kde je materiál? Kde je kabel? Kde je... říkám ty máš přeci tuhle flákárnu, pokud jsi včera kabel objednal, dneska je dávno připraven a měl jsi jej vyzvednout. Stejně tak další věci.
Chvilku čuměl, pak zkusik zavolat do firmy, kde jej zprcali, že kabel má objednávat předem pač je maj venku a jsou zmrzlé (byl listopad, už mrzlo), a že nejdřív bude ve 3 odpoledne... bylo 7 ráno.
Na to se mi omluvil, přiznal, že raději bude tahat kabely než se hrabat v dokumentaci, měřit a následně objednávat materiál, plánovat kolik ho navézt, aby se dal zpracovat ten den, a nezůstal přes noc na nestřežené stavbě...
Ač to byla hnusná propaganda, melo to neco do sebe - "Ten dělá to a ten zas tohle, a všichni dohromady udělají moc". Smutné je jen to, že dnes často pravá ruka neví co dělá levá, a raději místo spolupráce se hádaj
Jo a k motorkám, dnes kolega říkal, že maj otevřít Polsko, neví o tom někdo něco bližšího, zejména severští jawablázni? Na poslední týden (22.6.-) máme plánovanou dovču, mělo to bejt Rumunsko, no to asi těžko klapne, ale Polsko bych celkem dal Jen nikde nepíšou, jaká tam maj opatření, jen to, že snad maj o víkendu otevřít hranice pro země EU.
K motorkám : letos budu doma, pojedu koncem července na Zlínsko. A uvidíme, co dál. Krucemburk ne...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
K motorkám, zatím to vypadá na Polsko. Sice jen na týden, ale rok ještě nekončí, sezona začíná, a i po tom týdnu mi ještě zbyde 24 dní dovolené, tak to nechci prosedět doma (ani prodřít na maltě s malým m, chalupu si do špitálu ani do hrobu nevemu, zážitky jo)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Je to tak. Prodat něco je furt těžší a těžší. Ale zase kupec má výběr, a ty ceny ojetin... dnes jsem si koupil volvo V70 2.4 D5 automat ve výbavě (béžová kůže, vše v ele., nezávislé topení atd.) za 25 tisíc.
Jen proto, že sem ho vždycky trochu chtěl a že bylo tak levné, celé poškrábané a nedrží ručka. Já mám hračku, lakuju rád, ale 99% lidí to kvůlu tomu nekoupí.
Já jsem si zase koupil vědomě auto po bouračce... Opravil a jezdí do dnes.. A mám za 60% ceny vylítané mrdky auto se 60kkm staré 10 let... Pak jsem koupil auto po kroupách... Zachovalé, neshnilé, opět za zhruba půlku ceny, protože se někomu nechtělo vytahovat důlky... Ono to na ten tmavej barvě není moc vidět a jezdí to i s důlkama úplně normálně...
Já jsem si vlastně nikdy nic nekoupil v bezvadném stavu krom Roadstera... Užovku jsem koupil za půlku ceny s padlou převodovkou... Nasadil 5kv a jezdil 11 let... Pak jsem koupil nabouraného favorita opět za půlku ceny... Opravil karoserii a jezdil dalších 11 let... Posilubka byla koule rezu a 4 barev, Smolík byl sice docela hezký ale měl zadřenou převodovku, Honda byla vyválená a opět za půlku ceny... pak ještě ty dve další auta zmíněná výše...
Milan1963 píše: PetrL3> 25 tisíc je opravdu málo. Ale - ani se nedivím. Otec prodával Fabii, TK ještě na rok, i když chtěla udělat karoserii. 20 let stará, cena 10 tisíc, potom 5 , nakonec 3 tisíce korun - a neprodala se. Skončila v hutích. Volva se mi líbí, tak at' ti dobře slouží. A navíc automat, to je paráda. Já sice Astrou s automatem moc nejezdím, jen sem-tam, aby zase nezarezly brzdy, necítím se v ní dobře, ale automat se mi moc líbí. Škoda, že ho nedělali ve Š 105 / 120.
Shnilá kastle je problém.. To se nikomu nechce dělat... Ani mně a to to umím... Radši si kolenovrt koupí auto se zdravou kastlí a padlým motorem, který buď sežene v bouračky nebo vraku a za jeden víkend vymění, než se mrdat s kastlí, protože aby to vydrželo tak je to piplačka mrdačka a když se to udělá ledabyle shnije to hned znova... Vloni jsem účtoval za výměnu lemu zadního blatníku a opravu začátku prahu 7000 a majitel byl štastnej že jsem mu to udělal, že to auto nemusí vyhodit, protože ho s tím všichni posílali do prdele.... A nebejt to kamarádo-kolega, tak bych se na něj vysral taky... Našim jsem dělal Felicii Cplt... Pro rodiče jen za materiál, jinak by to nikdo zaplatit nechtěl, protože materiál byl 12000,-, práce kdyby se účtovala by byla dalších 20000,- A když to sečteme, tak o 5 tisíc dráž jsem koupil Sandero, které je výrazně lepším autem, desetileté, bez rezu a se silnějším motorem - akorát po kroupách... To já bych tu felcku radši vyhodil a koupil jim Logan kombi (Fela je taky kombi), ale citový vztah je citový vztah a navíc ta Felcka se jim už nasloužila mooooc...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 4 | Dnes v 05:59 318is |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |