AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Myslím že indiánský trh to ukázal dostatečně dobře a je otázka času než se někdo bude chtít přidat.
Ten oil-starší kousky od Yamahy tohle dělají zvláštˇ když je člověk točí ale na funkci to nemá vliv.
Naposledy editováno 04.06.2020 20:28:41
Každopádně na Jawu jsem zvědav s čím se vytasí...
Btw k tomu oilu, na motoru sice mám Yamaha, avšak skútrácké motory Yamaha nedělala, motor je Minarelli, naprosto stejný jako v Yamaha Majesty 250, dvouventilová 250 bez olejového filtru se 14kW. Motor s pověstí olejožrouta ale celkem slušného držáku. Tenhle motor jsem vyloženě chtěl, neb netočí žádné extra otáčky a při 80-90km/h to příjemně vrní, nežere to, a přesto to má i rezervu na nějaké to předjíždění. Za letošek mám 3000km najeto, a volby stroje ani motoru nelituji ani trochu
Zítra mi dorazí nějaký ten přípravek na uvolnění kroužků, kamarád jej úspěšně používá na starší auta, nedá na něj dopustit u strojů, které si olej vemou, ale na rozborku to ještě není. Uvidíme jak to zabere, při nejhorším v zímě motor ven, rozborka, kruhy, možná výbrus...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: skodovak> No já když vidím jak se každý snaží prodat-auta motorky a stejně mu to leží na skladech.......
Je to tak. Prodat něco je furt těžší a těžší. Ale zase kupec má výběr, a ty ceny ojetin... dnes jsem si koupil volvo V70 2.4 D5 automat ve výbavě (béžová kůže, vše v ele., nezávislé topení atd.) za 25 tisíc.
Jen proto, že sem ho vždycky trochu chtěl a že bylo tak levné, celé poškrábané a nedrží ručka. Já mám hračku, lakuju rád, ale 99% lidí to kvůlu tomu nekoupí.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Každopádně gratuluji a ať V70 dělá jen radost
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan: Jo, obávám se, že s automatem by šáde moc nejela. On docela papá výkon. Nevim jak jede ona 2.5 pětivál s manuálem, ale určo umí lépe tlačit do sedačky a za menší spotřebu. Ale jak vjedu do Prahy či někde jinde do popojíždějící kolony, tak automat je prostě velké plus. Kdysi jsem řídil kamarádovo Hyundai Atos s jednolitrovým motorem a automatem, a byla to neskutečná sranda pro nás jako tehdá 18-leté fakany. Prostě plyn zapnuto-vypnuto, a pokud to nestačilo, aktivovali jsme "turbo tlačítko" (motor řadil ve vyšších otáčkách) a sranda byla ještě větší... ale mimo blbnutí ve městě to bylo naprd, už po vyjetí z města se to na mého tehdejšího Daewoo Matize nechytalo, a zatímco já při 90 měl v Matizu pětku a vrněl jsem s rezervou výkonu, Atos jel skoro naplno.
Tedˇ mu stojí v garáži auto s kterým nejezdí a mě taky. Novější Volvo mu pak stojí před barákem myslím XC 70. Volvo je držák. Na tom starém se mě líbí že v něm člověk udělá absolutní rovinu když poskládá sedáky -kombík. Člověk pak nemusí tahat stan. Místa uvnitř mraky a veškerou elektroniku člověk opraví s pájkou v ruce u té 740.
Těch 180tis natočila za 4 roky v létě v zimě.
Byla klasicky servisovaná a nikdy se nic nepos… tak, aby nedojela.
Nicméně nějak novější modely pod taktovkou čínské Geely, co Volvo koupila od Forda a je ted vlasníkem neprošly
a nakoupily se škůdky.
Ale u nás za 4 roky je auto díky pendlování Německo/Švýcarsko/Česko dost "ojetý" a mění se
a za tu dobu vevnitř pořád voní novotou a nestihlo zreznout.
skodovak píše: PetrL3: Kámoš má S80 a zejména s elektronikou si docela poradil, je kovanej v elektronice a SW, takže má v tej S80 zabudovaný počítač, místo rádia dotekáč, widle, audio, baví se s CAN... nějakým Volvákům i opravoval nějaké věci, tuším budíky. Dá se řešit asi téměř vše. Volvo je celkem technikou narvané auto, ale zejména V70 a vyšší třídy jsou perfekt na korozi. Doufal jsem že i nižší, ale kámoš koupil V40, a byl jsem krutě zklamán při pohledu zespod na zdviži. Moje Daewoo Leganza z roku 1999 a s poctivejma 310 000km na tachu má dohromady tři malé puchýřky (u zadního nárazníku, pod oknem zadním a pod oknem vpředu na A-sloupku) a tím výčet koroze definiivně končí, spodek je dokonce lepší jak u VW Up z roku 2013 s 90 000km na tachu. Nosné části jako domky, podlaha,... naprosto netknuté. Ta V40 zespod celkem trága. Ale zrezlou V70 či S80 jsem zatím nepotkal. A zrovna motor D5 je asi jedinej nafťák, který bych si dokázal představit pod kapotou svého auta (kdybych nejezdil zejména krátké trasy). S tím kamarádovo jsem asi dva krát jel, a projev toho motoru je prostě... nepopsatelný. A za tu cenu? Řekl bych že perfektní. Určitě to bude chtít trochu práce, ale u Volva to stojí za to.
Kámoš má právě taky s80, ale on to má obráceně. Benzin bez turba (103kW) - moc to nejede, manuál, výbava úplnej základ, ale leštěnka po 1. majiteli z německa.
Volva vyšších tříd mají pozink. Vola nižších tříd jsou jinde, kvalitní volva začínají S60.
Řazení rukou mi nevadí, ale kdybych někdy kupoval jiné ( nové ) auto, jedině s automatem. To je ale teorie...Astru mám v podstatě jako druhé auto, až doslouží škodovka. Jenže - ona asi nikdy nedoslouží, má dobrý servis, ted' je po GO karoserie, takže Astra se asi nedočká.
To je jako s motorkami - novou Jawu 350 jsem v roce 2004 kupoval proto, že jsem předpokládal konec péráka. Pérák ale jezdí stále a asi ještě dlouho bude , i když ted' už ho vůbec nepoužívám. Tak si myslím, že nemít nic než péráka - nic by se nedělo, jezdilo by se stejně, jen pomaleji . A ve dvou by to bylo trápení.
Jirka: Ó áno, bohužel tohle musím potvrdit. Jako v interiéru ta V40 fajn, taková no... jedničková ovce v o dost příjemnějším provedení. Ale když sednu do V70, zapomenu jak na ovce, tak na V40, octnu se v celkem příjemném obýváku s nevtíravým dizajnem.
Milan: 9 litrů? No, asi ten malej motůrek má dost práce, na 9 litrů jsem se dostal se Safranem při ježdění do práce (přes celou Plzeň). To jsem ale musel ve městě fakt jezdit jak s americkou limuzínou, jinak tam klidně bylo 11. Jak ale vyjedu mimo město, tak se dá dostat na těch 8 celkem v klidu. Na dlouhé štreky naprosto perfektní, uvnitř ticho, projev pětiválce hřeje u srdíčka, a díky automatu mi průjezd městem ani trochu nekazí náladu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tak ať slouží.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale dneska bych asi nejel, v tomhle počasí se sice jet dá, a furt mi to nevadí, ale jedu když musím jet. Ale že bych si to užil natolik, abych jen tak vyjížděl moknout, to raději udělám ten olej, a ještě sousedovi helpnu s elektrikou, včera jsem u něj celé odpoledne drátoval rozvaděč zbývá dozapojit chránič a může pokračovat v zednických záležitostech a ještě si k tomu už svítít
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
https://verdom.rajce...WA_500_OHC_Rovensko/
Počasí bídné, suchý na oběd počítám kluci nedojeli.
Vlasťák1973 píše: Perší sice nic silného a tak nezbejvá než sedět na perdeli.Škoda. Když to takhle pujde dál tak budu moct stroj prodat,když je hezky makám a když mám volno tak je to na vaťák i v červnu.
Já to mám to samé, k Jezzu jsem se dneska chystal, ale kuli počasí jsem to vzdal. Je červen a já vyjel zatím jenom dvakrát. Tak snad nám to klapne jindy, ale červenec mam dost nabitý a v srpnu možná pojedu do Slovinska na čtyři dny.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |