paolo_novy Přidat reklamu

Téma: ČZ 250/513
 
10.5.2008 v 19:30
Přemýšlel jsem že bych koupil nějaké moto na blbnutí a jedna z variant je tato Číza... zajímalo by mě jak je na tom výkonově, se spolehlivostí a dostupností ND, jo a ještě jestli už táhne trochu od spoda oproti dvackám??? Díky za rady
Předchozí
1 2
Následující

ČZ 250/513

10.5.2008 v 21:13 | Nahoru | #1
Jezdím na ní už přes osm let, i když ne moc často, a můžu doporučit- hlavně kvůli dostupnosti a ceně dílů. Je ale jasný, že zezačátku musíš tu motorku učit jezdit- on to každej prodává, že to tak tak drží pohromadě.
Výhoda je, že nemá žádnej niklasil a všechny ložiska, gufera a podobný věci jsou normalizovaný- nemusíš kupovat drahý originály, jako na nový krosky.
Jinak nevím, jak normální 513, ale já mám továrku a ta odspodu nejde vůbec
O to je to pro mě zábavnější, protože nástup výkonu je náhlej a brutální- mám už čtyřkvalt a ten není problém zvednout na zadní na trojku a bez spojky.
No a další výhoda je, že tyhle motorky už neztrácej cenu. Když jí budeš chtít prodat za dva roky, tak na tom netratíš.
Ale zase každá je trošku jiná, takže by ses měl rozmyslet nad konkrétníma motorkama.

ČZ 250/513

11.5.2008 v 09:36 | Nahoru | #2
Kropi> díky za radu
jinak na číze se mi právě líbí ta jednoduchost a že se nemusí dělat ten nikasil a tak a hlavně je za pár korun proti ostatním motorkám

ČZ 250/513

11.5.2008 v 10:34 | Nahoru | #3
vydrzi taky celkem dost...
http://www.transworl...eo.jsp?ID=1000005344
E:uz to tu bylo

Naposledy editováno 11.05.2008 10:34:57

ČZ 250/513

11.5.2008 v 11:44 | Nahoru | #4
VojtasDR> nějak mi to nejde :\

ČZ 250/513

11.5.2008 v 12:07 | Nahoru | #5
Míra125> me to jede, tak nevim no
kazdopadne tohlensto video je od stejnyho borce

ČZ 250/513

11.5.2008 v 12:48 | Nahoru | #6
VojtasDR> chudák motorka :\

ČZ 250/513

11.5.2008 v 12:59 | Nahoru | #7
no, chtel bych videt z blizka ten ram... to by mohl bejt veselej pohled lol

ČZ 250/513

11.5.2008 v 14:11 | Nahoru | #8
nezapomínej že je to stará motorka...údržba je na místě :\ kamarád ji měl v podvozku z KTM....bylo v tom upravený španělský zapalování Motoplat a jela furt Udávaný kroutící moment je 34 Nm při 6000ot. což je na zweitakta slušné,výkon je 36 koní při 8000 ot.,akorát se imrvére srala suchá spojka a nezabírala .Nástup výkonu byl opravdu brutální lol trojka...plyn...nic pak vžžm a byl na zadním docela překvapenej lol po namontování klapek (jazýčkový ventil) byl průběh zcela plynulý ale na zadní už to moc nešlo... ceny dílů a celé motorky jsou v dnešní době opravdu velké radši bych koukal po japonské 250...motorově a podvozkově je na tom uplně někde jinde 250/513 je sice slušná ale je to těžký,řve to jak stará kurv.. a taky se to tak třepe lol

ČZ 250/513

11.5.2008 v 14:14 | Nahoru | #9
Kropi> ony se snad dělaly 2 typy 513? :\ já měl za to že každá 513 je tovární motokros a 4 kvalt

ČZ 250/513

11.5.2008 v 14:28 | Nahoru | #10
Lion>
No, napsal jsem to blbě.
Ony 513 byly vždycky 4- kvalty, ale Zetku, která je celá originál, už dneska těžko seženeš. Většinou jsou to skládačky (já mám právě na spodku z 997 válec 513). No a když natrefíš na 513 válec na pětikvaltu, můžeš vzít jed na to, že ta převodovka půjde do kopru.
Jinak továrky byly motorky, který jezdily závody pro tovární tým- jinak prodejní verze byly slabší. Liší se to válcem (já mám přepoušťáky zvětšený tak, že už jsou vybroušený skoro naskrz) a taky karterama- hliník vs. elektron.

ČZ 250/513

11.5.2008 v 17:42 | Nahoru | #11
Základ je solidně koupit něco se slušným rámem, protože z převařenýho bastlu těžko uděláš motorku až proto že Cr-mo trubičky se špatně schání a udělat to pořádně není nic jednoduchýho. Koukej hlavně po originálu nebo dobře udělaný stavbě, ale těch moc není. Koukni na přední vidlice, aby nebyl prodřený tvrdochrom. Tlumiče by neměli téct,ale opravit to není problém jen práce navíc. Do motoru jsou sehnatelný všechny věci jen o tom kolik to bude stát.
Musíš počítat s tím, že po koupi to musíš celý rozebrat a udělat, motorek který jsou v pořádku je minimum. Je dobrý domluvit se s někým kdo tomu rozumí, aby jsi to dobře poskládal, protože tak jak to bylo nemusí být správně a jen si zaděláváš na problémy. Pětikvalt nekupuj padají do něj vidličky a hůř se cokoliv schání. Pokud to správně složíš tak bude jezdit bez problémů, ale nějakou práci na tom budeš mít pořád.
Starší japonec pojede daleko líp a podvozkově je to taky jiná liga, problém je že většinou jede jen chvíli. Většina starších japonců je dávno po smrti a poskládat to je finanční sebevražda, protože se dostaneš na cenu o dost novější motorky ale doma máš pořád starou potvoru za kterou ti nikdo nic nedá až se jí budeš chtít zbavit.

ČZ 250/513

11.5.2008 v 20:44 | Nahoru | #12
díky za rady, asi do ní půjdu

ČZ 250/513

18.5.2008 v 21:36 | Nahoru | #13
Když koupíš dobrej kousek a budeš počítat s častější údržbou,tak je to super volba.Motorově jsou zetky v pohodě a na 250 už je to občas divočina...dobře vyber a nebudeš litovat a hlavně jsou to ČESKÝ motorky

ČZ 250/513

18.5.2008 v 21:50 | Nahoru | #14
co si mám představit podslovem častější údržba?

ČZ 250/513

18.5.2008 v 22:46 | Nahoru | #15
Míra125> má svoje roky takže nemůžeš počítat s tím že přijdeš párkrát kopneš (ona taky lol ) a hned pojedeš jako u novýho japonce :\ základ je dobrej karbec a zapalko jinak věci jako výbrus,převodovka,spojka,tlumiče atak dále atak dále ale jedno je jistý buď z Tebe bude dobrej mechanik nebo prodáš

ČZ 250/513

19.5.2008 v 08:07 | Nahoru | #16

Lion>Míra125> má svoje roky takže nemůžeš počítat s tím že přijdeš párkrát kopneš (ona taky lol ) a hned pojedeš jako u novýho japonce :\ základ je dobrej karbec a zapalko jinak věci jako výbrus,převodovka,spojka,tlumiče atak dále atak dále ale jedno je jistý buď z Tebe bude dobrej mechanik nebo prodáš


S tím vším docela počítám a taky nepočítám s tím že to pojede jako japonec jinak na to startování atd. jsem zvyklej ze svý Čízy lol protože málo kdy se mi to povede nastartovat bez toho abych se v tom hrabal lol lol

ČZ 250/513

19.5.2008 v 08:10 | Nahoru | #17
Měl jsem ji s pětikvaltem,dobrej stroj,jen se na tom chvíli budeš učit jezdit.Bez klapek je to mrcha,buď furt plnej a mazec jaxviňa,nebo nic Hlavně v prudkých výjezdech nesmíš ubrat.Dokáže se to za jízdy samo uchcat vždycky to začlo koktat,zastavil sem,praštil s tím na bok,aby se vylila plovákovka a zas dobrý

ČZ 250/513

19.5.2008 v 08:14 | Nahoru | #18
Camča_v> a jak si ji měl dlouho? a o pár řádků výš mi radili že nemám brát pětikvalt, že to nevydrží převodovka?

ČZ 250/513

19.5.2008 v 08:26 | Nahoru | #19
odlítal jsem na ní jednu sezonu,dostala celkem fest zahulit a neměl jsem problém

ČZ 250/513

19.5.2008 v 10:37 | Nahoru | #20
Míra125> Pětikvalt nekupuj díly do něj musíš schánět protože se moc nedělají jde to ale žádnej med to není navíc má slabý vidličky, krom motorek pro reprezentaci tam jsou plechový vidličky a ty se občas ulomí, problém je že jsou nad hřídelema tak většinou vezmou sebou nějaké to kolečko. 4 kvalty stačí a ušetříš si tím dost starostí. Co se týká ulejvání za jízdy tak když máš dobře seřízený karbec tak není problém, jen nesmíš jet jak na houby. Pokud máš všechno jak má být tak startuje skoro na brnknutí,

ČZ 250/513

19.5.2008 v 13:57 | Nahoru | #21
díky za rady pětikvalt nebrat

ČZ 250/513

19.5.2008 v 17:24 | Nahoru | #22
513 (čtyřkvalt) jsem měl řadu let.Jezdil jsem sice jen na houby,ale občes dotala taky zabrat.Za těch X let jsem na motoru nemusel nic měnit (původně byl dáván nový motor).Jako vylepšení bych doporučoval použít programovatelný zapalko (s menším předstihem do určitých otáček od spoda znatelně víc táhne)

ČZ 250/513

19.5.2008 v 20:00 | Nahoru | #23

fantomas>513 (čtyřkvalt) jsem měl řadu let.Jezdil jsem sice jen na houby,ale občes dotala taky zabrat.Za těch X let jsem na motoru nemusel nic měnit (původně byl dáván nový motor).Jako vylepšení bych doporučoval použít programovatelný zapalko (s menším předstihem do určitých otáček od spoda znatelně víc táhne)


o tom sem ještě nic neslyšel za kolik se to dá sehnat?

ČZ 250/513

19.5.2008 v 20:21 | Nahoru | #24

Míra125>co si mám představit podslovem častější údržba?



Tak jako v pohodě...pokud seženeš motorku s bezkontaktem(nejlíp motoplat)tak máš o starost míň,srát se s kladívkama je občas o nervy a jinak?Pokud víš,že to nebude jako novej japonec,tak v klidu.píšeš,že máš nějaký zetky,takže asi víš o čem to je.Když ji máš v dobrým stavu,tak to jednou za čas zkontroluješ a je to bez problémů.Výhoda 513 je,že to tak neutaháš jako 125-ku.Dobře vyber a nemáš se čeho bát

ČZ 250/513

19.5.2008 v 20:27 | Nahoru | #25
Míra125> jde tam skoro každý pravotočivý zapalko španělskej Motoplat (červenej) je levotočivej takže se musí obrátit najít předstih a dodělat mezikus na karter :\ pokud máš někoho kdo už to dělal je to brnkačka a pojede to pořád něvýhoda je že funguje pouze komplet a vyjde na 3-6 000 kč

ČZ 250/513

19.5.2008 v 20:36 | Nahoru | #26
jj já bych si nějak poradil, a když tak na to mám strejdu kterej víc jak 25 let jezdí na kroskách a endurech takže si myslim že na těhle čízách vyrost tak to pro něj nebude problém mi kdyžtak pomoct

horší je že sem nedávno lehce boural na TDRku, takže číza bude nejdřív na podzim

ČZ 250/513

28.5.2008 v 09:48 | Nahoru | #27
Ahoj lidi prosim vás dávam si čízu 250/513 dohromady a kdyz uz sem se chystal zkoro projet tak sem zjistil ze je potrhany zavat v hlave ... dost mi to nasralo pac uz sem byl natesenej tak sem si nechal na zakazku vyrobit vlozku jenze ty mantaci ji tam natocili naprd a zalily to kovem (mimochodem si za to nauctovali 1200,- prej 4 hod na CNC ... fakt mi to sere )nu nic tak schanim hlavu nevi nekdo kde bych ji mohl sehnat ?? Byl bych moc vdecnej za radu :D

ČZ 250/513

28.5.2008 v 11:16 | Nahoru | #28
Dostaň z toho tu vložku ven nech zavařit a udělej celý závit znova. Hlavu musíš schánět po burzách.

ČZ 250/513

28.5.2008 v 22:57 | Nahoru | #29
Doggy> p. Finek z Blatný 606 543 906 nebo kossuth@seznam.cz 603 343 681 ale dej si pozor...nasazuje cenu hodně vysoko :\

dobrej web s inzerátama je http://www.cz-motok....cz/index1.php?id=in

Naposledy editováno 28.05.2008 22:58:18

ČZ 250/513

29.5.2008 v 11:12 | Nahoru | #30
Lion> díkys :D
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist