1 reakcí na tento příspěvek MX moto jakou vybrat
Jinak ja fandím ktm, prestoze jsem ji ze zacatku nemusel. Dily na to mas do par dnu doma, nejsnaz se toho zbavis.
Koukal bych po stavu a historii - tzn treba motorka od známého u ktere vis jak jezdil a jak se o to staral.
Pokud jsou na motorce neorigo srouby a ruzne pochybné opravy - dal bych od toho ruce pryc, stejnej přístup mel dotycnej k servisu.
Ja mam 2013 sxf - tahle generace (tusim ze az do 2015) byla docela odolná, ale nevim jak v menších objemech, ty motory nejsou stejne.
Ja bych dneska koukal po sxf350...
Jo a Japonce kolem 2016 koupis kolem 100 skoro noveho, kamarad nedavno prodal crf s 8mth za 110. Ono se to prodává/prodávalo jeste nedavno kolem 140nove - je to ta generace Japonců co jeste nema starter.Ale ja uz bych krosku bez starteru nechtel
Naposledy editováno 30.05.2020 22:23:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX moto jakou vybrat
- 450 je jenom o kilo nebo dvě těžší proti 250
- v podstatě jakákoliv 450 je na hranici výkonu, který ještě dokáže jezdec zvládat
- 250 dokáže být rychlejší v superkrosu, kde výkon neznamená tolik
- udržovat 250 v kondici je dvakrát dražší, než u 450
- dobrý privátní jezdec na lehce vylepšené 450 má šanci uspět ve velkých mistrovstvích (řekl bych, že je potřeba investovat akorát do podvozku) U 250 jsou nutné úpravy pro mistrovství světa mnohonásobně dražší.
Já osobně si myslím, že 4T 250 je finančně mnohem náročnější, než 2T 125. Jede to plus mínus stejně, ale když na to přijde, u dvoutaktu se dá jednoduše přehodit válec s pístem, občas se dá nová ojnice. Dělat to samé u otáčkama vyhoněného čtyřtaktu, ale plus rozvody, to bych taky nechtěl.
Vybíral bych podle stavu. Zbytek uz je spis o stesti.
Asi zalezi i jaky ma ambice, ja uz se jen tak vozím. Pokud chce jit nahoru, tak by ho zacatek na 450 asi zbytecne zdržoval. To je pak otazka, jaky jsou priority, jestli náklady, nebo progres
Ale já ty čtyřtakty na MX moc nemusím. I když ta 250 točí 14.000rpm, ten zvuk motoru je strašně pomalý. Třeba se najde někdo, kdo ti dokáže říct, jak velký je rozdíl v údržbě 4T a 2T za sezonu.
Když se před časem povolilo závodit 4T 250 spolu s 2T 125, tak to bylo dost nefér. Na volné trati jsou stejně rychlé, dvoutakt je i rychlejší, ale když je po startu dvoutakt až za dvaceti čtyřtaktama a rozhodně není ve výhodě na výjezdu ze zatáček, tak se s tím závodit úplně nedá. Ale pokud se někdo chce opravdu naučit MX, je 125 2T správná cesta. No a když se bude někdo vozit bez větších ambicí, klidně může i tu dvoudobou 250.
1 reakcí na tento příspěvek MX moto jakou vybrat
Z té váhy jsem také vždycky dost mimo. EXC 250 - 105kg, EXC 500 - 105kg . Čekal bych, že budou muset u pětikila půl motorky naddimenzovat, aby to zvládlo ten extra výkon, ale pak se podívá člověk na fotky, a one je to úplně stejná motorka, jen na jedné je větší válec .
1 reakcí na tento příspěvek MX moto jakou vybrat
assassin píše: Dreamer: je tam i kontrola trakce - ale takova nic moc. Treba k yamaze se muzes pripojit pres smartfoun a nastavit si mapy podle sebe, udelat z toho stroj co skoro nejede nebo neco s ostryma reakcema - jsou ty upravy docela znat.
To už je slušné, pro začátečníka velká pomoc .
450 je uz dost kladivo a 250 2T je zase dost specifická a jizdne narocna motorka. Oboji chce uz vic zkusenosti...
Asi bych bral nejakyho japonce nebo KTM a je fakt, ze okolo 100 tis uz koupis neco hodne zanovniho... Tusim, ze u KTM od 2016-7, nevim presne, uz jsou v servisu schopni z ridici jednotky vytahnout mth.
Na svezeni je to uz dneska vsechno hodne podobny, hlavne zalezi na tom, jak si schopen nastavit si pérování.
Jinak divat se na stav voditek retezu, stupacek, radicky, chladičů. Odreny plasty nejsou meritko, sadu koupis cca okolo 3 000 plus polepy cca 2500 a mas krasnou motorku...
Naposledy editováno 31.05.2020 11:36:28
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX moto jakou vybrat
Mr.Dreamer píše: Z té váhy jsem také vždycky dost mimo. EXC 250 - 105kg, EXC 500 - 105kg . Čekal bych, že budou muset u pětikila půl motorky naddimenzovat, aby to zvládlo ten extra výkon, ale pak se podívá člověk na fotky, a one je to úplně stejná motorka, jen na jedné je větší válec .
Já tam teda válec vůbec nevidím... jenom hlavu
1 reakcí na tento příspěvek MX moto jakou vybrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX moto jakou vybrat
Kubák píše: By se mi libila treba tahle ,mam ji u baraku,ale nikdy jsem na 450 nejel,budu si to muset pujcit a pak se uvidi,jestli povysim nebo zustanu u 250.Jezdime jen 2x mesicne po okoli na dve tri hodky,nad trati neuvazuju..
Stejnou ted petrS prodal za 110, jako nova, najeto 8mth. Na me to melo pomerne neprijemne ostrou reakci na pridani plynu, i na tupou mapu... chybel by mi starter ... kdyz teda pominu obecnou nevhodnost krosky na enduro jezdeni
Naposledy editováno 31.05.2020 15:01:13
Když to řeknu blbě tak suza je oproti konkurenci nejvic pozadu. Což pro hobíka nemusí být nevýhoda, protože toho nelimituje motorka ale on motorku. Je to ještě furt ta poctivá motorka co něco vydrží. Mám 250 od novoty a při 65mth se dělal jen píst a rozvody. Zbytek nebylo potřeba nic.
Je sice hezké když mam motorku ready to race ale řešit kazdych 30hodin repas převodovky za 30 fakt nechceš
1 reakcí na tento příspěvek MX moto jakou vybrat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX moto jakou vybrat
Taky jsem premyslel o nejakym enduru,abych moh aspon prejet mesto,ale neorientuju se.Casu dost,nejdriv na podzim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX moto jakou vybrat
Kubák píše: assassin> Ted jsem z toho slez a asi 450 fakt nepotrebuju,ta by me mohla zle potahat,tohle 250 jeste furt ovladam ja
Taky jsem premyslel o nejakym enduru,abych moh aspon prejet mesto,ale neorientuju se.Casu dost,nejdriv na podzim
Jen proste enduro variantu, trosku klidnější motor, měkčí podvozek a lip odstupnovany kvalty - tzn u hqv treba fe misto fc ... u ktm exc misto sx Hondy crfx misto crfr ...
Kdybych mel na novou, beru nejspis 250, ale asi bych dost premyslel i o 350...
Jen u me se hodi mit obe motorky stejny jak mx tak SM - tim padem bych musel mit dve novy a to uz je pul míče takze mam motarda 2014 a krosku to same 2013 a muzu v nejhorsim prohodit motor apod. Taky tim, ze to bylo oboje puvodne mx tak mam rovnou rezervní kola. Do obojího stejne filtry. U me to tudiz byla volba z dost specifických duvodu, asi to nebude mit moc lidi stejne.
Lukanenko píše: Díky a to máš 2T? borec doporučoval KTM 350sxf,.jsem v krosovych motorkach uplne lajk, vubec nevim podle čeho se mám řídit. A na to moje svezení sem.tams klukama na trati nebo v lese, takže žádné divoceni.
2t ma o neco nižší provozní náklady, ale je obtížnější na pilotaz - stari mazaci reknou, ze te naučí, musis radit, spojkovat atd jinak se nesvezes. Ja uz jsem ve 40ti rad, ze vubec jedu - takze pro me je lepsi to co je snazší na ovládání.
Na tohle zadnej univerzální navod neni.
Ted jsem koukal na hondu 450L,ale ta cena je nesmysl a kdo ji dal,ten to asi hnedle do sveta za pulku poustet nebude.To by pro me asi bylo dobry.
(Dneska prijel soused na Nomadovi,jsem sel na znak,nastesti si ho jen pujcil dole ve vsi,aby si dojel domu pro mobil )