po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: Ok dik za vysvetlení ohybů, ja ty plechy budu nechávat pálit firmě a zrejmě mi je i stoci, tak uvidime jak se to povede a kolik bude zabrušovani a pasovaní k sobě. Každou chvíli vyfasuju domu do dílny Tig svářečku, tak se bude moct kouzlit.
Ješte jeden edit, slyšl jsem že se přechody jednotlivých segmentů svařených k sobě rozklepávají aby byl přřechod plynulý.
Přesně tak, čím blíž je nějaká nepravidelnost tvaru nebo skoková změna průřezu k válci, tím víc to naruší odraženou tlakovou vlnu a tím i průběh výplachu ve válci. Proto se svary zevnitř vybrušují a zlomy se vyklepávají do plynulé změny průřezu. Toto se začalo postupně uplatňovat v sedmdesátých létech, a čím menší byl motor, tím propracovanější začaly výfuky být. Tento vývoj je možné vidět u Kreidleru a pak u Morbidelli a Minarelli, všude kde pracoval Jörg Möller. Dneska už toho z té doby moc neuvidíme, protože originální motorky buď nejsou, nebo byly prodány dál s úplně jinými díly. Ze starých fotek toho taky nejde moc vyčíst, jsou to většinou nekvalitní přetisky z časopisů.
V té době se na optimalizaci tvaru výfuku soustředili i u Kawasaki. Začali v roce 1977 a v následujících pěti letech vyhráli Ballington a Mang skoro všechno.
První fotka by měla být 350 model 1978, ale třeba brzdy bych řadil do předchozího roku a ten výfuk nevypadá jako ten, který měl Ballington na 250.
Ani tohle ještě není to nejlepší, co Kawasaki uměla - zde 350, opět model 1978
Tvar výfuku, který jsem ti napočítal, pochází tak trochu od tohoto pána, na fotce se svým modelem 1982:
Tenkrát se po depu v Brně mohl ještě potulovat kde kdo, lidi byli vstřícnější a důvěřivější. A tak se stalo, že chytří pánové od motokár začali panu Antonínovi v boxu pochvalovat, jak krásně má svařený výfuk na dvěstapadesátce a jestli by se na ty svary nemohli podívat zblízka. Během pár vteřin přišel na řadu svinovací metr a šuplera ... Jenže co s tím odhaleným tajemstvím, když ti to nikdo nevěří, poučení amatéři se obrací k "osvědčeným konstrukcím" a v obou našich továrnách budou tvrdošíjně trvat na tom, že přece nezahodí dvacet roků vlastního vývoje jenom kvůli tomu, že to není dobře.
Naposledy editováno 16.12.2019 17:38:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos> Zeptám se v práci na cenový odhad (aspoň pro představu), vím že se třeba dělali šrouby na veterána a tak.
Nabizelo by se jeste hydroforming nebo ten 3d tisk dle tveho navrhu.
Vyšel článek o Robertsově Suzuki RGV500 . Jsem z toho trochu zmatený, jak to údajně strašně jede, že už by snad ani víc nešlo zvládnout, a zároveň tomu chyběl výkon. Ze zajímavosti jsem z jedné fotky odměřil délky na výfuku.
Tady je detail, jak je to nedůsledně tvarované.
Nechali to udělat někoho, kdo uměl svařovat titan, ale nedokázal ho správně natvarovat. Navíc se ideálnímu tvaru vůbec neblíží. Kolena jsou nějaká moc dlouhá, takže výplach přepouštěcími kanály začíná zbytečně pozdě, asi 10-15° opožděně za ideální hodnotou, a to má za následek menší výkon. Pro přibližný výpočet jsem použil hodnoty 132° přefuk, 198° výfuk, rezonanční otáčky 11500rpm. Pak rezonanční délka výfuku je 732mm a celková na konec protikužele je 854mm, maximální otáčky ke 13.800rpm bez snížení předstihu zážehu, minimální 9.900rpm.
Délky jednotlivých částí by měly být: koleno 194mm, kužel 416mm, protikužel 244mm. Z fotky vychází 247+358+247mm.
Další věc jsou koncovky. Estéti je udělali různě dlouhé, to je taky špatně.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Beranidlo: mas zkusenosti s vyfukama podle tveho vypoctu v praxi ? treba v porovnani s necim mene povedenym - jako to co popisujes u te RGV - jestli treba teoreticky ok vyfuk fungoval hur nez nez vyfuk ke kterymu se dopracovali rezanim/prodluzovanim/zkousenim?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Takže dál - někdo se pokusil podle takovýchto informací o výfuk a nijak zvlášť ta motokára nejela. V depu ale došlo k menší nehodě, odmontovaný výfuk mu přejeli autem. A protože nebyly prostředky, jak to na místě opravit, narychlo namontovali ten přejetý výfuk zpátky do káry. No a pak konečně jela.
Nedávno jsem narazil na bakalářskou práci , úpravy babetty s výfukem podle zásad pana Jenningse. Výsledkem byla tahle strašná věc:
Nejelo to. Autor provedl množství různých úprav, z nichž každá měla vést k vyššímu výkonu motoru, jenže to nakonec ani neotryskoval (trouba). Tohle je navíc takový malý příklad toho, že dvoudobý motor je potřeba posuzovat komplexně, že ten výfuk musí mít vlastnosti, které budou v souladu s výplachem válce, sáním a karburátorem.
Tohle beru jako odstrašující - borcům ten fichtl jakž takž jede, tak posvařují 11 variací výfuků a jdou s tím na motorovou brzdu, kterou mají, naštěstí pro ně, zadarmo. Neuvěřitelné úsilí pro půl koně a vůbec nezjistili žádné pravidlo, kterým by se měli ve svém počínání řídit.
Ještě k tomu napíšu pokračování.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Bohuzel mi na japonske aukci utekly 50 mm objimky riditek z magnezia. Zkusim sehnat jine.
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
Milanos píše: spalovac> Nemam, protoze porad nemam druhy valec. Jako ze budu cekat na dil ktery jsem zaplatil pul roku to by me fakt nenapadlo. Aspon ze borec komunikuje.
Hmmm tak snad to dobře dopadne.
Já bych to osadil valcama z NF5, pokud by to slo.Ještě nedávno se dal pořídit nový za 10000.
2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod
Snad se to do podzimu zlepší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod
(jinak cekam dva mesice na PCB a nejaky soucastky z ciny, taky me to zacina srat,.. zajimavy ze neco prijde normalne a neco s velkym zpozdenim.. )
Naposledy editováno 13.07.2020 22:24:10