jelikož u své motorky docela řeším váhu, tak jsem narazil na lithiove baterie díky kterým se dá dost ušetřit na váze. Momentálně mám Yuasu YTZ10S , která má 3,2kg a náhrada od X-raceru je Lithiová baterie 3 X-RACER má jen 900g. Máte s touto značkou někdo nějákou zkušenost? Co jsemčetl, tak těmto baterkám lithiovým obecně se nelíbí startování v zimě, že je dobrý na minutu dát klíček do první polohy, aby se rožly světla a tímse baterka trochu zahřeje a pak až startovat. Nebo model od Skyrich Lithium HJTZ10S-FP vychází cenově asi nejlíp.
Díky za postřehy
Naposledy editováno 20.06.2019 18:39:34
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie x-racer
250W elektrokola berou bezne kratkodobe 900W apod...
Naposledy editováno 27.03.2020 18:26:22
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie x-racer
Lithiove baterie maji delsi zivotnost pokud se nenabiji na max
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
assassin píše: Zadnej menic tam neni. Funguje to ciste i bez elektroniky - proto se používají lifepo4 články - maji na to vhodne napětí. Nekteré baterie maji integrovaný balancer - dorovnava napětí článku tim, ze ty vic nabite vybiji pres rezistor.
15V uz je dost, pokud bys mel v tom baliku články rozhozene tak uz budes nekteré prebijet. I zdrojem bych to nabijel jako olovo 14,1V - max 14,5V
Nojo, máš pravdu. Podle všeho je tam jen balancer a indikátor napětí. Články jsou spojené natvrdo silným vodičem a od jednotlivých článků vedou tenké drátky do balanceru.
Jestli jsem správně pochopil princip lifepo, maximální napětí při nabíjení je 3,6V na článek, tzn 14,4V celkově. Až při maximálním nabití může napětí při minimálním proudu stoupnout až na 4,2V To je 16,8V. Ale výrobce píše, že dobíjecí napětí má být 14-15V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
RAMIR píše: tahle se mi nakonec zalíbila nejvíc, je nejlehčí a cenově podle mě paráda, jen by mě zajímalo, ta origo má start proud cca 130 A nebude těch 210 moc ? beru to tak, že startér si vezme jen to co potřebuje, ale úplně jistej si tím nejsem
Nech si od někoho vysvětlit pojem napětí a proud. Nebo si nastuduj učebnici fyziky pro 5. třídu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
Borntobewild píše: Nech si od někoho vysvětlit pojem napětí a proud. Nebo si nastuduj učebnici fyziky pro 5. třídu
a pak že nás učí to, co nebudeme nikdy potřebovat jak sem psal, nevyznám se v tom a nikdy sem se o to ani nezajímal, fyziku sem měl asi nejraději, ale jak šlo o el. nebavilo mě to a teď se mi ten nezájem konečně vymstil ale o spalovacích motorech sem učil já učitele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
assassin píše: Mam tady tu nejstarší co jsem delal pro steva - ta uz bude mit asi vic jak pet let a ta uz je asi taky ko
Mam ji od 2011 a od zacatku mela z nejakyho duvodu nizsi kapacitu. Taky sem ji trapil do roku 2018 spatnym regulatorem s uhnilejma kontaktama a dobijel ji vetsinou jednou rocne. Kdyz vezmu ze nejaky clanky z ni prezily, je to docela dobry :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
Stev píše: Mam ji od 2011 a od zacatku mela z nejakyho duvodu nizsi kapacitu. Taky sem ji trapil do roku 2018 spatnym regulatorem s uhnilejma kontaktama a dobijel ji vetsinou jednou rocne. Kdyz vezmu ze nejaky clanky z ni prezily, je to docela dobry :)
Ja si myslim, ze to ohrati pri pajeni ji nedela dobre. 4clanky jsou ok, ostatni 4 maji problem.. uvidim co vyberu z tech co mam u nasich
Ono jestli ti to nabijelo malo (napětí) tak v ty baterce neni moc energie...
Naposledy editováno 27.03.2020 20:57:53
Každopádně výrobce píše, že se může nabíjet max. napětím 15V, ale pokud správně chápu, do 3,6V se smí nabíjet nějakým proudem (násobkem kapacity) a přes 3,6 až do 4,2 se smí nějakým, podstatně menším. Takže když mi altík dává 15V, tak budu-li miít nabitý aku, nastartuju na jeden rychlý drc a nepouštěl jsem předtím světla, tzn nevybil jsem baterku pod určitou kapacitu, je to v pořádku, jinak si zkracuju životnost tý baterky.
Takže tak jako tak, bych měl řešit dobíjení a snížit trochu napětí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
RAMIR píše: a pak že nás učí to, co nebudeme nikdy potřebovat jak sem psal, nevyznám se v tom a nikdy sem se o to ani nezajímal, fyziku sem měl asi nejraději, ale jak šlo o el. nebavilo mě to a teď se mi ten nezájem konečně vymstil ale o spalovacích motorech sem učil já učitele
Je to úplně jednoduché: I = U / R
Proud závisí na napětí a impedanci vinutí startéru a ta závisí především na jeho zatížení. Proud, udávaný na baterce je maximální teoretický proud, který je baterka schopna dodat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
assassin píše: RAMIR> Na ty cisla pozor - je dobre je brát s rezervou, uvádí se tam casto proud z datasheetu použitého článku a je to spis takova teoretická hodnota, je lepsi ten článek nezatezovat tim maximem co dokaze - baterka nasledne vic vydrží. Dalsi vec je, ze u lithiovek je start proud primo umernej kapacitě - tzn vic proud,vetsi kapacita - pokud pro tebe neni priorita hmotnost (okruhovka) tak se vetsi kapacita hodi, dyl to vydrží bez nabíjení pokud mas immo apod. Originální immo u ducati vybije tu lithiovku do dvou mesicu pokud motorka nejezdi. Takze v takovem pripade je dobry pri delším stání baterku odpojovat.
bude to na duka 2012, takže tam nejspíš po vytažení klíčku nic "žrát" nebude, immobilizer to nemá a přijde mi, že na roztočení toho 690 1V, si to vezme asi dost A, občas se mi stane, že začnu startovat a je slyšet jak se chytne startér a pak to třeba 2s stojí a pak se teprve roztočí, jenže jak klesne napětí, resetuje se budík a pak při běžícím motoru nabíhá znovu, nejspíš to v pohodě vyřeší nová baterka, ale i tak sem se snažil najít něco s co nejvyšším start proudem abych měl rezervu, proto se mi líbila ta s 210A, ale má jen ty 3ah no, xracer sem v tomhle typu našel se 180A a 8ah, ale po tom co si psal, že to stejně není jistota tak už nevím podle čeho vybírat
Ještě mě překvapuje, že jedna má 3ah a 210A a druhá 8ah a 180A, když si psal, že start proud je přímo úměrný kapacitě, nejspíš je u té jedné baterie ta hodnota start proudu více teoretická než u té druhé
Naposledy editováno 29.03.2020 18:02:45
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie x-racer
takze priklad, olovena baterka aby dala start proud 160A musi mit cca 10Ah
lithiovka na proud 160A bude mit 5Ah
kdyz ale na lithiovku napises jeji skutecnou kapacitu, tak laik a 99procent odborniku z m.cz si ji nekoupi, protoze je prece slaba a jejich motorku nenastartuje - tzn vetsina vyrobcu lithiovek pouziva ekvivalentni kapacitu - ta udava ekvivalentem jake olovene baterky ta ktera baterka je.
tzn Xracer s 8Ah se chova jako 8Ah olovena baterka, ale jeho skutecna kapacita bude tak 3-4Ah
nekdo udava tu skutecnou, nekdo tu ekvivalentni. da se to vymyslet z toho proudu. 100A start proudu rovna se cca 2Ah tzn pokud ma neco start proud 200A ma to realne cca 4Ah
skutecna 8Ah lithiovka nastartuje auto - da proud az 400A
Naposledy editováno 29.03.2020 18:06:00
assassin píše: xracer urcite nema 8Ah - u tech lithiovek je to cele o tom, ze i mensi baterka da dostatecnej start proud, u bezne motorky te kapacita baterky v podstate nezajima, potrebujes jen startproud abys nastartoval, to je cele.
takze priklad, olovena baterka aby dala start proud 160A musi mit cca 10Ah
lithiovka na proud 160A bude mit 5Ah
kdyz ale na lithiovku napises jeji skutecnou kapacitu, tak laik a 99procent odborniku z m.cz si ji nekoupi, protoze je prece slaba a jejich motorku nenastartuje - tzn vetsina vyrobcu lithiovek pouziva ekvivalentni kapacitu - ta udava ekvivalentem jake olovene baterky ta ktera baterka je.
tzn Xracer s 8Ah se chova jako 8Ah olovena baterka, ale jeho skutecna kapacita bude tak 3-4Ah
nekdo udava tu skutecnou, nekdo tu ekvivalentni. da se to vymyslet z toho proudu. 100A start proudu rovna se cca 2Ah tzn pokud ma neco start proud 200A ma to realne cca 4Ah
skutecna 8Ah lithiovka nastartuje auto - da proud az 400A
aha, tak už je mi to konečně všechno jasný, nenapadlo mě, že někdo udává jen ten ekvivalent k olověné, díky za vysvětlení
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie x-racer
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie x-racer
Vypadá to dobře.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
Borntobewild píše: Tak jsem namontoval lithiovku . Předtím jsem snížil nabíjecí napětí z 15 na 14,6V.
Vypadá to dobře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
prackarr píše: jak jsi to napětí upravil?
predpokladam ze ma elesys regler a ten ma potak na nastaveni napeti
prackarr píše: jak jsi to napětí upravil?
Do alternátoru jde referenční napětí podle kterého alternátor reguluje napětí změnou buzení. A tohle referenční napětí je připojeno paralelně na zapalování, přes spínací skříňku. A na kontaktech spínačky a drátech od baterky k řídítkům a zpět je úbytek 400mV o které ten alternátor dával víc. Takže jsem to referenční napětí napojil přes relátko na baterku bez další zátěže a tím pádem teď alternátor dává o těch 400mV míň.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lithiová baterie x-racer
assassin píše: predpokladam ze ma elesys regler a ten ma potak na nastaveni napeti
Nemá. Tenhle altík žádnej poťák nemá.
Naposledy editováno 30.03.2020 19:49:04
1 reakcí na tento příspěvek Lithiová baterie x-racer
Změřím si schválně napětí na fireblad. Budu tam kupovat letos asi baterku a chci LiFe
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Vyvložkování strženého závitu [1, 2, 3, 4] Husqvarna 701 Supermoto | P_a_v_e_l | 106 | Včera v 08:57 Weisner |
Rottweiler Fueling Dongle 690/701 -... KTM 690 Enduro, KTM Duke 690, KTM 690 Supermoto, KTM... | Gumish | 29 | 24.5.2024 v 10:18 ZdendaZB |
Homologovaný laďák Husqvarna 701 Supermoto, Husqvarna 701 Enduro, KTM 6... | La_micka | 25 | 18.4.2024 v 13:49 strive |
Výměna oleje svépomocí - zápis do s... KTM 690 Enduro R, KTM 690 Supermoto R, Husqvarna 701... | enduro_da | 17 | 27.2.2024 v 07:26 Sally06 |
Husqvarna SM 701, Gas Gas SM 700, K... Husqvarna 701 Supermoto, KTM 690 SMC R, Gas Gas SM 700 | Fíla-rider | 9 | 23.12.2023 v 14:52 MotoPeta |