AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
tady rok cca 1988 kde vezu kámoše na dvacítce, která celou dobu neměla funkční zadní brzdu
potom v patnácti Mustang (tady s tátou v sedle), kterýho jsem musel skoro komplet opravit dílama z výše uvedený dvacítky
první "velká" byla Jawa-ČZ 356 - 175cc. 30let stála někde v garáži a půl roku jsem jezdil bez zadního světla, protože v tý době (cca 1997) díly na starý Jawky moc nebyly. Skoro vůbec nebrzdila, měla nádhernej zvuk, žrala přes šest litrů, občas začala tarokovat za jízdy, nejela víc než 70 a 2x jsem jí zadřel - tehdy jsem si s tím nedokázal poradit, ale asi byla dost churavá...
První "brutální" Jawka 639 Byla krásná, jela přes kilo, měla blinkry (!! kdo někdy potupně ukazoval rukou, ten asi ví...). Bylo mi osmnáct (rok 98) a připadal jsem si na ní jako king
...ale časem jsem měl potřebu tunit...odlehčovat a snil o tom, udělat z Jawky motard...
mezitím se u mě mihlo několik ČZ175, vesměs 477, jen jedna s papírama (ale mrkněte na tu epesně namalovanou značku :D foto ze dne, kdy jsem ji dovezl)
...tuhle jsem si dovezl ve dvou přepravkách od zeleniny a děda se mi smál, že tohle mě nikdy nepovozí. povozilo tou dobou jsem strašně toužil jezdit jako Streetfighteři a jediný, čeho jsem na tomhle šíleným bajku dosáhnul bylo zvedání na přední - trik by v tom, že k vnitním pružinám ve vidlici jsem přidal ještě vnější pružiny z kývačky ten tvrdej předek pak nezmařil tolik síly předního bubnu
...tuhle jsem dostal k narozeninám od kámoše. bez papírů, nepojízdná - tehdy to mělo fakt mizivou cenu (odhaduju tak 97-99). opravil jsem jí do pojízdna, nazul hrubý gumy, dal lehkej převod a bylo z toho vesnický enduro
někdy ve 22letech přišel první japonec - Suzuki DR650RP (bez startéru, velká nádrž) v žalostným stavu. Ale to už jsem něco pochytil a Sůzu dal do moc pěkný kondice. Tuhle motorku bych si rád koupil dneska novou
pak jsem se chtěl osamostatnit, hypotéka a potřeboval jsem prachy, tak jsem vyměnil DR s kámošem za jeho 639 s doplatkem, abych měl alespoň něco.
postupně jsem ji upravoval pro off road výlety...finální podoba měla vpředu přepletený 19. palcový kolo a odjel jsem na týhle stavbě první sraz v Holandsku (Bourtagne). Nebyla vůbec špatná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Wenca24 píše: callowsick> Kuva tys těch jawek taky měl...se nedivím, že už to nechceš vidět
:D ale ne, mám k nim furt kladnej vztah, ale Čízy mě asi bavily víc a tu černou 350 jsem jednou v létě tlačil asi 5km dom - v tu chvíli jsem ten mrtvej ingot nenáviděl :D:D:D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Tak se rád podívám na ty vaše fotky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
callowsick - Když jsem v 18ti koupil 638 nedobíjela a odjel jsem s ní od prodejce na baterku asi 2km po škvárovce. Tam přestala házet jiskru. Tlačil jsem cesta ale šla do dost velkého kopce dál už jsem nemohl. Tak jsem to vzal přes pole ale skončil po kolena v blátě. Byla tma a ani tam ani zpátky. Když už jsem byl na dně šel okolo kamoš na rande s kočkou. 5 km od města ! Jediné štěstí. Hrabal jsem se tam do té doby přes hodinu. Myslím že vím co zažívali kluci na soutěžích.
Naposledy editováno 26.03.2020 19:20:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Další den jsme u Berouna kupovali Ducatku ST2. Borec měl v garáži chromku. Když jsem mu řekl že jsem byl den před tím na zkušebce tatry díval se na mě že kecám . No pak mu došlo že od nás je to za rohem.
Naposledy editováno 26.03.2020 21:47:13
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: to by jeden neřek co toho Pionýr vydržel a co dokázal uvézt.
já ho dokázal zadřít i třikrát za den1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: já ho dokázal zadřít i třikrát za den
Tos nemohl stíhat nechat vybrousit a přeskládat. Leda bys měl připravený válce a písty s kruhama doma. Máš na mysli "kousnul", ne?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Tos nemohl stíhat nechat vybrousit a přeskládat. Leda bys měl připravený válce a písty s kruhama doma. Máš na mysli "kousnul", ne?
jo,kousnul,pochcal,vystydlo,roztlačilo a huráááááá ale připravený to bylo furt. soused nosil válce na výbrus v přepravce na zeleninu. fichtl sloužil dobře,když se s ním jezdilo v klidu. moje teta na něm jezdila do práce desítky let bez problému. vloni jsem prodal 555,jezdil jsem na tom a jelo to fakt hezky a celkem spolehlivě,to jako puberťák nepamatuju. vím ale přesně,čím to byloNaposledy editováno 27.03.2020 09:24:45
Jen dotaz, jak to vidíte s Jarní Jawajízdou?
Karanténa je sice zatím "jen" do 1.4. a třebas to klapne, ale třebas i ne a já osobně mám asi milion věcí,
který nemůžu řešit teď a budu muset řešit co nejdřív.
Takže to vypadá, že i kdyby se toho 4.4 mohlo, já nedorazim.
Na pionýry nedám dopustit. Když jsem si v 15 letech udělal "M", tak otec koupil novou dvacítku. Ta jezdila a jezdila...jen při běžné údržbě ( tu dělal otec , já o nějaké údržbě neměl moc tušení ) , po čase jsem na ní jel 200 km za den ( moje první větší jízda v životě ) , druhý den 200 km zpátky, mezitím asi 50 km ve dvou . Než pionýra někdy v roce 2005 ukradli, opravdu jen jezdil a nepamatuju si, že by někdy nejel. Odtud pramení moje důvěra v Jawy 50.
Když jsem se po 50 letech svého věku k pionýrům vrátil, je to podobné. Sice mně ta 20 , jíž mi sehnal Čmoud a která nahradila tu ukradenou , jednou vypekla a já musel do servisu - byla to elektrika - ale jinak jezdím. Sice už ne tolik, jako dřív, ale vcelku spolehlivě. Už v 15 letech jsem nejezdil víc než 50km / h., ted' jezdím úplně stejně, a to je myslím základ. Pionýr chce nehonit a chovat se k němu slušně. Pravidelně čistit karburátor, mazat vačku, očistit kladívka , občas vyměnit svíčku - a jezdit.
Moje motodovolená asi v roce 2016
Naposledy editováno 27.03.2020 10:26:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |