Chcem sa poradiť a získať od skúsenejších poznatky. Viete zrecenzovať resp. odporučiť spoľahlivú, kvalitnú s ľahkým ovládaním motocyklovú navigáciu? Internet som už preštudoval, chcem názory priamo od ľudí ktorý cestujú a najlepšie veľa vo veľa krajinách. Máte vy svoju TOP navigáciu?
Ja mám skúsenosť len s Mio automobilovou navigáciou, a telefónom ktorý v daždi zmokne avšak už mi to nevyhovuje a chcem upgrade z hľadiska komunikácie s interkomom, a iné. Držal som aj Garmin Zumo 595 v ruke, všetko fajn - akosi len sa mi nepáči cena. :) Viete niečo odporučiť s čím ste mega spokojný a nevedie vás vaša navigácia kade tade? Bude sa to montovať na Hondu AT 2019 a Hondu TA 650.
Ďakujem :)
Naposledy editováno 04.03.2020 13:23:27
1 reakcí na tento příspěvek Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Garmin Zumo 350 bol mimo asfalt skvelý, na asfalte som občas z neho chytal hysaky, a napríklad posúvanie obrazovky prstom a plánovanie posúvaním mapy bolo poriadnou skúškou mojich nervov. Vlastne nepoužiteľné.
Možno zaujímavý počin by mohlo byť toto:
https://www.advpulse...otorcycle-navigator/
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Honza-TA950 píše: a co nové Zumo XT? slušný displej, lehčí než 59x a v dotykovém provedení pro Ty co jim nevyhovuje nedotykové ovládání
Má lehkou nevýhodu, maximální počet průjezdních bodů je snad jen 29. Na jednodenní trasy to v 95% stačí, ale pokud si někdo dělá dlouhou trasu třeba na pět dní, je to zoufale málo.
Radek_S píše: Má lehkou nevýhodu, maximální počet průjezdních bodů je snad jen 29. Na jednodenní trasy to v 95% stačí, ale pokud si někdo dělá dlouhou trasu třeba na pět dní, je to zoufale málo.
a co dotyčnému brání si to rozložit na více tras?
2 reakcí na tento příspěvek Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
jak se mi líbí 276cx tak to ovládání mi moc nesedí - tlačítka na pravé straně jsou dobré v ruce u turistuických navigací, ale ne moto kde ji primárně ovládám levou rukou to není ono
takže pro mě je teď XT velkým favoritem, i cena není tak přestřelená jak bývalo u Garminu zvykem
Kocík o tom napsal pěkný článek Zumo XT
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Honza-TA950 píše: nebrání nic ono klikat hodně bodů na malém displeji není nic moc, vždycky když jsem to řešil na trase tak bude jsme jel jen na displej nebo na pár bodů - delší trasy stejně raději dělám na PC nejhůře na tabletu - a když XT umí import přes wifi tak je v pohodě
jak se mi líbí 276cx tak to ovládání mi moc nesedí - tlačítka na pravé straně jsou dobré v ruce u turistuických navigací, ale ne moto kde ji primárně ovládám levou rukou to není ono
takže pro mě je teď XT velkým favoritem, i cena není tak přestřelená jak bývalo u Garminu zvykem
Kocík o tom napsal pěkný článek Zumo XT
GARMIN 276Cx je primárně designovaný pro lodě. Proto to ovládání vpravo a taky mne to sere. Dokonce jsem se i pídil jestli by se nedala nainstalovat funce že by se to obrátilo vzhůru nohama tudíž by bylo ovládání vlevo, ale nejde to. Pár brouků ta navi má ale ten ostrej display ty brouky zabije teda aspoň v mém případě. Silnice i offroad je na ní prostě pecka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
když jsme jezdili ve sračkách v ekvádoru tak kamarád měl sice odolný telefon, ale stejně to bylo v dešti naprd takže jsem navigoval v podstatě celou dobu já přes garmina
1 reakcí na tento příspěvek Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Naposledy editováno 05.03.2020 10:56:36
Honza-TA950 píše: MartasUS> já ji znám, taky jsem nad ní hodně uvažoval (novější HW, super displej) včetně toho, že jsem přemýšlel úplně stejně, že bych ji otočil jak píšeš - znám i předchůdce 276 )to ale byla moc velká krabice) a i přes invazi telefonů a tabletů pořád na řidítkách používám garmina (už 5), protože ten jednoúčelový HW prostě funguje líp - je to vidět na slunci, funguje v dešti, dá se ovládat v rukavicích
když jsme jezdili ve sračkách v ekvádoru tak kamarád měl sice odolný telefon, ale stejně to bylo v dešti naprd takže jsem navigoval v podstatě celou dobu já přes garmina
JJ přesně tak. Tyhle navigace v telefonech a tabletech jsou dobrý když jde člověk na tůru s baťohem na zádech ale na motorce to musí být před ksichtem pořád a vodotěsný a sračkotěsný. Pořád se jebat s nějakým telefonem co je ještě v nějakým vodotěsným igelitu je k hovnu
1 reakcí na tento příspěvek Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
teď na Montaně je to na ruční přepnutí - takže klik na vlastnosti, orientace, otočit - pak hledat na mapě a pak zase klik na zobrazení zpátky...a to je opru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
MartasUS píše: Mne u navigací spíše sere i to jak tvůj bod poloha (šipka) je pořád uprostřed za jízdy. Trasa kterou jsem už na navigaci projel mne prakticky nezajímá
Ano, ale. Trasa Tě samozřejmě zajímá pokud by ses měl vracet. Na navigaci to nemusíš jinak nijak vidět, pokud správně používá barvy tak pak alespoň vidíš, že se najednou při přepočítávání obarví i cesta za Tebou a je to jasné. Normálně je to jedno, ale zažil jsem několikrát, že si v neznámém prostředí navigace po přepočtu usmyslela, že místo nelze projet a otočit se má v plánu za dlouho, na mašině to zvládnu dříve. Se zobrazením šipky z kraje o tom nebudeš vědět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Ve zkratce - je nesmysl stavět jednu dlouhou trať na celý trip, protože si zahltíš pamět bodama a navigace přestane smysluplně navigovat. Dlouze jsem o tom diskutoval s Tomášem Kocandou, hledali jsme cestu jak vyřešit problém a nakonec to TK asi i rozslouskl a navrhnul řešení. Já jsem si slíbil, že až si to ověřím v praxi, tak to sepíšu a hodím i tady na motorkáře. což by mohlo být v dubnu. Měl bych vyrazit na 6 dnů na Balkán a tak bych to během cesty ověřil.
JInak bych ti doporučil jít do toho Zuma XT. Oproti Zumu 595 umí navíc "pouze" Birdseye, což jsou prakticky satelitní mapy a umí komunikovat s InReach, což se někde daleko na východě může hodit. A je levnější než Zumo 595. Na tom Tom se vybodni, nevím jak teď, ale TomTom nepodporoval OSM mapy.
Naposledy editováno 10.03.2020 01:25:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
PetNed píše: Radek_S> Ten problém s počtem bodů je trochu složitější. Vloni jsem na to natvrdo narazil v rumunských horách. Mám Zumo 595, trochu jsem včera více googlil a srovnával Zumo 595 s novým XT. Fakticky by mělo být XT a Zumo vevnitř totožné. Každopádně mají stejný počet tras a maximální počet bodů (10000).
Ve zkratce - je nesmysl stavět jednu dlouhou trať na celý trip, protože si zahltíš pamět bodama a navigace přestane smysluplně navigovat. Dlouze jsem o tom diskutoval s Tomášem Kocandou, hledali jsme cestu jak vyřešit problém a nakonec to TK asi i rozslouskl a navrhnul řešení. Já jsem si slíbil, že až si to ověřím v praxi, tak to sepíšu a hodím i tady na motorkáře. což by mohlo být v dubnu. Měl bych vyrazit na 6 dnů na Balkán a tak bych to během cesty ověřil.
JInak bych ti doporučil jít do toho Zuma XT. Oproti Zumu 595 umí navíc "pouze" Birdseye, což jsou prakticky satelitní mapy a umí komunikovat s InReach, což se někde daleko na východě může hodit. A je levnější než Zumo 595. Na tom Tom se vybodni, nevím jak teď, ale TomTom nepodporoval OSM mapy.
Ahoj,
já GPS nekupuji, reagoval jsem jen na otázky nahoře. Mám již 5 let TomToma Rider 400. Vím, že u Garmina je to trošku složitější, motají se tam body průjezdné a tvarovací, každý znamená něco jiného. Ale přímo Tomáš Kocanda píše, že XT má max. počet tras a průjezdných bodů schodný se Zumo 395 a ne s 595. A tam byl hodně velký rozdíl ve prospěch 595ty. Já mám na dovoledou trasy rozděleny po dnech, takže v GPS mám na dovolenou cca 20 tras. Ty jednodušší mají cca 10-20 průjezdních bodů, ale ty složitější již 25-50. Soubor pro TomTom ve formátu *.int zabere s 50 body cca 4kb, ale pro Garmin ve formátu *.gpx už cca 600kB a to může mít taky vliv na rychlost výpočtu a počtu tras v GPS.
Já to mám před odjezdem připravené asi takto:
A zde běžná trasa, obsahuje 48 bodů. Já to mám do Tomtoma a problém s tím není. Je to v terénu a když těch bodů udělám méně, ne vždy to pak vede, kudy chci já.
moc to tady nechci rozvádět, ať se nezaseká diskuze. Problém bodů je spíše ve vztahu ke gpx souborům.
Kukni na obr. - první je plán, je to gpx soubor trasy a má 2628 bodů. Pak se podívej na projetou trasu. Při stejné délce jako plán má 8343 bodů. Limit Garminu je 10000 bodů. Pokud máš zaplou historii cestování, soubor se ti uloží. Ty jedeš dálší den a body přibývají. Můj Garmin bojoval, ale na počátku třetího dne mne poslal někam a začal si to motat podle sebe a já byl nahraný. Takže teď si chci v praxi ověřit postup a pak se o to rád podělím. Protože není nic horšího než mít navigaci za 15tis. a být vzteky bez sebe někde na hřebenu v horách ve 1400 m, protože tě navigace tlačí do údolí na asfalt a ignoruje veškeré nastavení.
Naposledy editováno 10.03.2020 13:25:10
1 reakcí na tento příspěvek Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Eso_Rimmer píše: panove, problem s body zbytecne zvetsujete planujte normalne. proste to, co jste schopni ujet za den, dva. a tenhle problem za normalnich okolnosti nemuze prijit.
Proč by tem případ nemohl nastat? Na trase, co jsem dal obrázek je trasa (částečně off) na jeden den, cca 5 hodin čisté jízdy a má 48 průjezdních bodů. Když jich dám jen cca 15, bude mě to tahat kudy chce tomtom a ne kudy chci já. U tomtoma je to jednodušší, počítají se opravdu jen průjezdní body. Takže všech 48 bodů je ve formátu pro tomtom (*.int) pouze malý textový soubor a při vložení do tomtoma si to gps propojí sama. Proto čím vyšší počet bodů v nějaké aplikaci, třeba na mapy.cz, tím větší šance, že bude trsa stejná při přesunu do gps. U Garmina je to trochu složitější, kde se rozlišují průjezdní a tvarovací body. Proto má gpx soubor násobně větší velikost, jak soubor pro tomtoma. Na druhou stranu je pak v gps přesnější.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Eso_Rimmer píše: Radek_S> nikdy jsem nezazil problem o kterem pises. i.
Tak nevím, zda si rozumíme, zkusím to popsat jinak. Já vytvořím měsíc před dovolenou trasu, ať již na mapy.cz, nebo v MyDrive, ale nejčastěji v MyRoute. Tu exportuji do svého Tomtomu Rideru 400, kamarádovi do staršího Rideru 3 a dalšímu do Garmina 660. Trasa je na celý den a hle, každému ta jeho GPS vede jinudy. To samozřejmě nechceme. Je to proto, že jsem použil pouze cca 4 body a každý má nastavenou GPS jinak. Někdo nejkratší a jiný třeba nejrychlejší trasu. A pak výpočet Garmina a Tomtoma se liší. Pokud ale u té trasy zvětším počet průjezdních bodů třeba na 20-30, trasa bude ve všech GPS na 98% stejná a můžeme frčet. V tom jsem dost pečlivý, kudy máme jet, co chceme vidět a proto před cestou srovnávám výpočty různých GPS (co mají kamarádi) a podle toho volím i počet průjezdných bodů, abychom opravdu jeli a na cestě viděli to, co chceme. Pak by nás mrzelo, že jsme něco pěkného minuli.
Na obrázku vidíš trasu a různé výpočty, když je tam málo průjezdných bodů.
černá = výpočet dle Tomtoma
zelenomodrá = výpočet Garmina
modrá = výpočet google maps
Když ale začnu přidávat více bodů, trasa bude za chvilku (po cca 20-30 bodech) téměř schodná a tudíž připravená pro nás všechny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odporúčaná motocyklová GPS pre rok 2020
Eso_Rimmer píše: Radek_S> jj, rozumim ti, popsal jsi to dobre. nebylo by snazsi nastavit navigace zpusobem, ktery by odpovidal zpusobu trasovani navi, ktera to pocita nejrozumeji? rekl bych, ze ano. samozrejme nesrovnavam navi typu 276cx a silnicni.
Garmin a Tomtom se liší ve výpočtu až moc, i když u obou nastavíš třeba nejrychlejší trasu, stejně to bude jinudy. Dokonce je jiný výpočet u Tomtoma Rider 3 a Rider 400. U těch přejezdových a méně důležitých tras je to OK, tam stačí třeba 5 průjezdních bodů a je to skoro stejné. Ale u složitějších tras, kdy chceme jet schválně přes Passa, přes malé vesničky, zajet si třeba k rozhledně, nebo trošku off je prostě nutné ty body přidat, abychom trasu měli stejnou. A přidat cca 20 bodů je práce na 5 minut. Ladím a zkoumám to rád, chytil jsem kdysi akci Gold členství na MyRoute za jednorázový poplatek. Občas tak dělám trasy na dovolenou i pro kamarády.
Asi by bylo pro někoho řešením do TomToma cpát taky gpx soubor, to je trasa hodně přesná, na rozdíl od itn. Ale Tomtom si s tím gpx tolik nerozumí. Pak třeba neukazuje žádné průjezdné body, i při malé odbočce tě honí zpět na trasu a nemůžeš mu říct, aby třeba 2 příští body přeskočil, jako to jde u itn souboru.
A že jsem celkem poctivej při plánování trasy dopředu, tě třeba přesvědčí malý kousek našich plánů na letošní rok. I když u jpg obrázků nejsou aktivní odkazy na videa a další informace. To mám v pdf souboru.
Plánování zdar.
Naposledy editováno 10.03.2020 18:44:04