Musím podotknout že se potvora stále snaží plnit svou funkci a nevzdává se. Takhle špatná je už několik měsíců a pokud jí občas při dlouhém stání v garáži lehce nabiju tak stále věrně funguje.
Že je baterka špatná jsem diagnostikoval včera, do té doby jsem samovolné vybíjení nijak neřešil. Nová baterie bude brzo na cestě, nejsem si ale jistý jakou značku koupit - poradíte? cana do cca 1500,- (motobatt/exide/nitro/varta/jiné)
Díky.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
PetrL3 píše: assassin> Já mám v motorkách ještě sledovací zařízaní, takže když přes zimu na některou zapomenu, je to hned v háji, ale už mám systém, který to eliminuje. S tím dobíjením souhlas, já bych to tak taky dělal, jenže když chceš odjet, nemáš čas čekat, tak to dáš na 8A a za 5 minut startuješ.
Ale když si na to dám pozor a u té Li budu opatrnej, tak snad bude sloužit.
jj tam bhuzel staci strasne malo, jak maji mensi kapacitu tak je spolehlive po par mesicich odrovna i odber kolem 2mA co maji originalni imobilizery...
ja kdyz potrebuju rychle dobit tak baterku vyndam a pripojim pres servisni konektor na modelarskou nabijecku - do te LiFe muzes solit klidne 8-10C tzn az 50A nabijeci proud.. za par minut je plna. Ale to uz je ponekud mimo moznosti beznych motorkaru, takhle to budou resit modelari co uz maji s Liion baterkama zkusenosti a vybaveni...
zatim snad vsechny baterky co jsem videl mrtve tak to bylo nejakym errorem od uzivatele. me samotnemu jedna umrela, vzal jsem A123 clanky od Pelikana (pres pecku) a prislo par clanku vybitejch pod 2,8V ... no nereklamoval jsem to a poskladal z nich pack a do pul roku byl mrtvej :( od te doby beru clanky uz jen z nemecka od linano.de - pekne drahy.
pokud se o LiFePO4 baterku clovek stara tak myslim, ze pro ni 10let neni zadnej problem.
edit: tohle pisu obecne, kdyby to nekoho zajimalo, neni to tak ze bych cpal moudra tobe, jestli se nepletu tak modelaris, takze tyhle obecny moudra kolem lionek sam moc dobre znas...
Naposledy editováno 09.01.2020 12:21:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
assassin píše: jj tam bhuzel staci strasne malo, jak maji mensi kapacitu tak je spolehlive po par mesicich odrovna i odber kolem 2mA co maji originalni imobilizery...
ja kdyz potrebuju rychle dobit tak baterku vyndam a pripojim pres servisni konektor na modelarskou nabijecku - do te LiFe muzes solit klidne 8-10C tzn az 50A nabijeci proud.. za par minut je plna. Ale to uz je ponekud mimo moznosti beznych motorkaru, takhle to budou resit modelari co uz maji s Liion baterkama zkusenosti a vybaveni...
zatim snad vsechny baterky co jsem videl mrtve tak to bylo nejakym errorem od uzivatele. me samotnemu jedna umrela, vzal jsem A123 clanky od Pelikana (pres pecku) a prislo par clanku vybitejch pod 2,8V ... no nereklamoval jsem to a poskladal z nich pack a do pul roku byl mrtvej :( od te doby beru clanky uz jen z nemecka od linano.de - pekne drahy.
pokud se o LiFePO4 baterku clovek stara tak myslim, ze pro ni 10let neni zadnej problem.
edit: tohle pisu obecne, kdyby to nekoho zajimalo, neni to tak ze bych cpal moudra tobe, jestli se nepletu tak modelaris, takze tyhle obecny moudra kolem lionek sam moc dobre znas...
Přes servisní konektor tam žádnej velkej proud nenacpeš, ten je jen k balancování článků max. ve stovkách mA.
Jinak chci si pořídit též LiFePO4 akumulátor do motorky. V té originál určené do motorky je i nějaká ochranná elektronika (balancér atd.)?
mito7 píše: Přes servisní konektor tam žádnej velkej proud nenacpeš, ten je jen k balancování článků max. ve stovkách mA.
Jinak chci si pořídit též LiFePO4 akumulátor do motorky. V té originál určené do motorky je i nějaká ochranná elektronika (balancér atd.)?
mA zrovna ne, to zas snese víc, ale on nepíše že rve 50 A přes servisní konektor. Jen, že ho zapojí (aby balancoval). Ke konci už to vlastně vždy jen balancuje.
mito7 píše: Přes servisní konektor tam žádnej velkej proud nenacpeš, ten je jen k balancování článků max. ve stovkách mA.
Jinak chci si pořídit též LiFePO4 akumulátor do motorky. V té originál určené do motorky je i nějaká ochranná elektronika (balancér atd.)?
No ciste pres servisni konektor moje nabijecka nabijí 4A ... samo ze kdyz nabijim 10C tak jedu i pres silové vodice, ale dik, jinak bych to nevedel
V tech origo casto neni nic, v některých je balancer a v některých je údajně i ochrana pred vybitim/prebitim ale to jsou vetsinou drahe aku ktere jsem jeste nekuchal, takze jen info od výrobce.
2 reakcí na tento příspěvek zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
mito7 píše: Neumím si představit přes servisní konektor cpát 4 A, to by se roztavil. Řekl bych, že tak 1 A už je dost. Dá se to někde zjistit, jaké motoakumulátory mají i ochranu před vybitím a balancér?
No nabijim tak baterky uz dlouho, dokonce jsem kvuli tomu kupoval nejdrazsi nabijecku od revolectrix, protoze tuto funkci u tech nizsich zrusili (nabijeni pouze pres servisni konektor) tady ve specifikaci pisou 3A, ale skoro bych rekl, ze tam maji chybu... no a nebo jsem se seknul o 1A, jeste to dnes vyzkousim. Nebavi me pripojovat i silove vodice, takze temer vyhradne nabijim pres servisni konektor. Pres silovy nabijim akorat velky acupacky do 1:8 monster trucku, to by tema 3A/4A trvalo dlouho
https://www.horejsi....t.aspx?objcislo=1518
Balancer ma vetsina tech levnych baterek - JMT,Xracer - maji tlacitko a 3led co ukazuji uroven nabiti.
Co se tyka ochrany pred vybitim, tak o teto funkci vim jen u fullspectrum batteries:
https://www.fullspec...lse-ipt-battery-p-10
Naposledy editováno 10.01.2020 06:39:17
mito7 píše: Neumím si představit přes servisní konektor cpát 4 A, to by se roztavil. Řekl bych, že tak 1 A už je dost.
Nevím, kam na to chodíš. Kvalitní USB kabely k tabletům trvale snesou 2-3 A. Předpokládám, že běžnej USB kabel si rozpáranej někdy viděl.
1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
Za mě bylo max. zatížení např. vinutí transformátoru 2,5 A/mm2.
mito7 píše: No to je ten paradox, že přívod k několikawatové 230 V LED žárovce předepisujou např. 1,5 mm2.
Za mě bylo max. zatížení např. vinutí transformátoru 2,5 A/mm2.
To by ale pro std startovaci proudy byl kabel jak od michacky ... nemluve o modelarskejch aplikacich, tam by pro ty proudy musely byt kabely taky asi 10x vetsi, v rc aute mam 2,2kW motor, tece tam ve spicce pres 150A ...
Nebo kdyz se ve skole pocita prevodovka, podle tech vzorečku kdybys navrhnul prevodovku pro 150KW motorku, tak se ti nevejde do mistnosti
Ono staci rozdil prumyslovej konektor na 50A a pak proti tomu XT90 kterej ma udavanejch 90A ... ja mam pres nej pripojeny baterky v motorkach, tzn pres nej jsou start proudy a nic se nedeje - ale podle norem by to samo nevyhovelo ani ve snu...
Naposledy editováno 10.01.2020 07:31:16
Ládínek. píše: Když si koupíš motorku a druhý den si řekneš že jí vlastně ani nepotřebuješ tak jí taky prodáš za půlku? Za půlku asi ne protože je to moc. Ty jí budeš prodávat za 1/3 ceny.
Až budeš něco prodávat tak mi dej vědět. Dík.
Než si koupím motorku, budu nad tím nejdřív pár týdnů přemýšlet, takže tebou popisovaná situace nemůže nastat. Tudíž je zbytek toho cos napsal irelevantní.
Mimochodem, potřebuju se zbavit setu spojka/setrvák na 2.0dCi. Má to najeto 150tkm, nový to stojí 13, tobě to nechám za dvojku, bereš? Můžeš to pak hodit do placu za minimálně tři litry a třeba dá někdo i víc
Už mě nebaví kupovat do Simsona každé 2 roky olověnou baterku, takže bych to chtěl nahradit za LiFePo4, jen je nemám do čeho dát. Je to skútr a baterka má polootevřený držák, takže menší akupack by vypadával, nebo bych musel bastlit nějakou přepážku.
Baterka u toho krámu honí pouze budík, zadní led světlo a led blinkry, odběr nula celá nula nic (blinkry 175mA, brzdovka tuším necelou 1A), tudíž pár aliexpresáckých článků kolem pětikila by mohlo stačit.
Naposledy editováno 22.02.2020 10:53:35
1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
Krovak píše: assassin> Mě ten odkaz běží normálně... ale ano, jde o krabičku na články se vzhledem klasické kyselinovky. Tou 3d tiskárnou by se vysvětlovala nedostupnost podobných věcí. Tiskneš i komerčně? Horoměřice nemám daleko, bych si k tobě pro krabici mohl zajet. Balancér a baterky už mám objednané z čajny, nějaké LiitoKala, páč A123 jsem nenašel s vývody.
Jasny, jebatt batteries jsou k tvym sluzbam
Hlavně potřebuju dodržet origo rozměry, aby se to tam zbytečně neklátilo sem a tam. Čili výška 110-130mm, šířka 110-120mm a hloubka 60mm. Kdyby to bylo menší, musel bych tam vytvořit nějakou přepážku.
Teď mi dochází, že volbou baterek 32700 jsem to asi trošku s tou šířkou posral Na výšku na sebe to nevyjde, vedle sebe taky ne. Leda dělat nějaký paskvily typu tři na stojáka v řadě a na to naležato čtvrtou. A nebo to dát jen do smršťovačky a dvě řady proti sobě posunout. Ach jo, já jsem debil
1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
Musím dodat k mojí baterce ještě doplňující info. V zimě jsem jí ještě třikrát zkusil nabít, cucla si jen pár mA a za minutu hlásila že je plná. Tato skutečnost naprosto popírá mé tvrzení že trpí samovybíjením. Tento problém totiž způsobily nejspíše vyhřívané hefty oxford, jež si berou nepatrný proud i ve vypnutém stavu. Po znovupřipojení baterky do motorky (páč jsem si ještě neopatřil novou) se povedlo krásně nastartovat a to i se zavzdušněným vstřikováním kvuli velkému servisu. v Tento moment je tedy baterka v motorce, připojená, zato Oxfordy jsou předrátované až za spínačku. Baterie je tedy na své stáří v nebývale dobré kondici. Pokud dojde i teď na samovolné vybití, bude nejspíš problém s regulátorem nebo mi někde něco malilinko baští proud. Tož tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
Bobbr13 píše: grooll> ahoj chlape, mam stejnou baterii ve staré Africe už 5 let ale jak je stará nevím, koupil jsem moto s ní, vubec se o ni nestarám, jednou jsem ji nechal skoro úplně vybít. Po zimě ji vždy jednou nabiju doplna a drží celou sezonu, nechávám sviti světla, dobijet mobil atd a vždy nastartovala, přežila i metvej regulátor napětí. Při ceně téhle stejné nové 850kc ji ted budu kupovat i do další motorky, nevidím důvod hledat jinde a po špatný zkušenosti s vartou a exide uz ani nic jinyho než tuhle LP kupovat nebudu. To jen kdyby ses rozhodoval nad novou, abys neudelal chybu, zdá se, že tahle značka drží kvalitu.
nikdy nevíš, kdo tvoji baterii vyrobíl. Mohla ji zrovna vyrobit varta a ano o tom nevíš. Tak to prostě je. A znova po milion prvé, v dnešní době je rozhodně lepší koupit lion. Proč kupovat starý olovo? Dávno překonané...1 reakcí na tento příspěvek zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
prackarr: s první částí souhlas, etiketa se lepí na to co je zrovna zajímavé pro akcionáře... Ale pro to olovo hovoří rozhodně nižší pořizovací cena za 1 Ah - psal jsem to tu výše, občas je prostě důležité mít sebou víc energie než jen k jednomu nastartování (nabíjení telefonů, posvícení si v kempu na rozložení stanu, blikačky u cesty než přijede podpůrný tým)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
grooll píše: Bobbr13: já mám motku dva roky, taky jsem moto kupoval už s touhle baterkou, datum výroby je na ní uveden.
prackarr: s první částí souhlas, etiketa se lepí na to co je zrovna zajímavé pro akcionáře... Ale pro to olovo hovoří rozhodně nižší pořizovací cena za 1 Ah - psal jsem to tu výše, občas je prostě důležité mít sebou víc energie než jen k jednomu nastartování (nabíjení telefonů, posvícení si v kempu na rozložení stanu, blikačky u cesty než přijede podpůrný tým)
Cenu, za jakou dnes koupiš lionku, jsi dal před 5ti léty za olovo. Gelovka je dnes i dražší, jak lion. Já ty2 nebo 3 tácky za baterku klidně dám. Vyšší startovací proud, menší hmotnost, prakticky bez samovybíjení. Všemi 10ti jsem pro lion.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zkušenosti - baterie LP ytx14-bs
prackarr píše: Nižší cena? No a co? Jezdíš na číně? Taky je levnější, jak KTM,BMW, nebo Japonec.
Cenu, za jakou dnes koupiš lionku, jsi dal před 5ti léty za olovo. Gelovka je dnes i dražší, jak lion. Já ty2 nebo 3 tácky za baterku klidně dám. Vyšší startovací proud, menší hmotnost, prakticky bez samovybíjení. Všemi 10ti jsem pro lion.
Takže, chmury stranou, blíží se léto!
https://eshop.micron...hium/hjtx30q-fp.html
grooll píše: Člověče, budeš si muset poposednout, jinak se nedomluvíme zkus projít e-shopy a najít Lithiovou baterku třeba pro mojí motorku - 12V 12Ah Psal jsem o ceně za 1Ah Zatím jsem našel jen 7Ah a to nejlevněji za 5600,-. Co tím chci říct je to že tvrdit že je lithium nejlepší volba pro všechny je blbost. Mě se hodí velká kapacita a tu Lithiový baterky jen předstírají. To srovnání s čínou je mimo, jezdím na tom co mi přináší největší radost a používám to co mi přinese největší užitek - Jezdím na 16let starým Japku a asi bych řekl že je to hodně muziky za málo peněz, rozhodně je ten poměr cena / užitek o hodně lepší než u číňana.
Takže, chmury stranou, blíží se léto!
oni si ten ekvivalent tak uplne z prstu nevycucali - 5Ah lithiovka nastartuje ikdyz v ni bude zbyvat posledni 1Ah … olovena baterka 12Ah bude mit problem nastartovat kdyz z ni vytluces treba 6Ah …. takze ta vyuzitelnost energie je zhruba podobna.
a taky neni moc rozumny vybijet olovenou baterku takhle hodne, neni to trakcni baterka a hlubokym vybitim se nici...
Naposledy editováno 15.04.2020 08:58:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ukazatel zařazené rychlosti suzuki ... [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Tatrman | 34 | 6.8.2024 v 17:01 Lajda |
Model Suzuki GSX 1400 Suzuki GSX 1400 | SuzukiGSX14000 | 4 | 17.3.2024 v 09:38 dedek65 |
vysoké plexi na gsx 1400 ? kdo to m... Suzuki GSX 1400 | george1983 | 11 | 4.3.2024 v 15:44 Danny350 |
Motorka nezatáčí, vlní se na rovině... [1, 2, 3] Suzuki GSX 1400 | Dbednarik | 75 | 14.12.2023 v 16:58 Kohlstein |
GSX 1400 škubání [1, 2] Suzuki GSX 1400 | Moty1 | 56 | 22.7.2023 v 18:28 PEPA12N |