AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Edit: Samozrejme humpolacky provedena Jawa v rukach kolchozniku mohla mit navrh. Ale na bezne litani po silnici jsem mel tu eMZu radeji.
Naposledy editováno 08.08.2019 07:43:10
Je to deformační zóna.
Není to vtip, ono to opravdu funguje...
Už sem taky jednou psal - šéfkonstruktér MZ, pan Kaaden kdysi stavěl v Peenemuende s von Braunem rachejtle a takový rozdíl je aj mezi Jawou a MZ .
Dále - MZ dělala pro své "svazarmovce" motorky pro výkonnostní sport.
Vzali rám z rok starého továrního modelu a dali do něj dvěpade sériový motor z ETZ (s takovýma motorama spíš ty soutěžě jezdila i továrna). Motorky teda nebyly až tak úplná špica, ale fungovaly a nesypaly se.
Co se týče ostrých soutěžáků - tak ty motorky jely jak kráva, to sem nechápal.
Když za tebou na vložku odstartoval třebas Schuetzler, tak tě za tři zatáčky měl. A nebylo možné se ho udržet, i kdyby ses posral. To se sbíralo z těch vinglů neskutečně. A podobný rozdíl je mezi sériovkama...
Navíc nemohli pro své speciály použít špičkové zahraniční doplňky - pérování, celé vidlice, brzdy, karbecy...to Jawě záviděli. Oni si všecko dělali sami. Sice systémem "abgekukt", ale aj tak.
Sériová stopade měla na reálné trati stejné výkony, jak litinová třinda, mající papírově o sedm koní víc (měl sem obé, tak vím, co píšu).
To, že MZ skončila, bylo skrz nové majitele továrny. Chtěli zisk rychle, neměli trpělivost s potížemi při vývoji litra...
Martine, ta MZ se sajdou vypadá hnusně, to s tebou souhlasím - ale viděls, jak je udělaný podvozek?
Třebas že mezi motorkou a sajdou je zkrutný stabilizátor?
Naposledy editováno 08.08.2019 08:28:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Musí se to opravovat pečlivě, neb to má otáčky kliky...
Právě pro tyto očekávané problémy byla ta stopade lepším řešením.
I když to trhač asfaltu není, tak díky vyvážené konstrukci to funguje dobře.
Kamoš mladýho s tím jezdil stund riding či jak se to píše.
Sme kdysi byli v Ostravě na takové motoristické akci a tam jezdili na takových tych litrových krávách kaskadéři. No, potřebovali k temu tak půl kiláku dlůhů dráhu...
Až skončili, tak ten s tů Emzetů předvedl to samé, akorát k temu potřeboval plac na délku rovný pouze šířce silnice .
Když je série zatáček na rovice a akorát na pinckovů dvojku. Ta větší motorka se tam jednoduše nevejde a než se ten půllitr rozmotá, si v prachu.
A navíc má pincek těžiště na zemi.
Akorát teda ve zbytku trati si těžce v prdeli...
Tady na Motorkářích je "srovnávací" test (Yamaha, Bimota, eště cosi) a jedna z motorek je Zontes 310R.
K té Bimotě - kukl sem se na její váhu a vypleštil oči...tož na tem bych jet nechtěl...dyť to má kila jak půllitr...
No ale k temu Zontesu.
Viděl sem ho naživo.
No, to by bylo neco pro Bimbama . Mírně řečeno, ta motorka je tak supermoderní, že až.
Akorát bych ju nechtěl ani zadarmo.
Aj když teda testovací jezci napsali, že určitý pokrok v té číně je, furt je na detailech vidět, že ty motorky nedělajů dlůho a že to nemajů v krvi.
Jak říká kamoš - na parkovišti u Tesca to vypadá dobře, ale jezdit (a opravovat) bych to nechtěl...
Jó, každému se líbí neco jiného, ale než tohle z Hvězdných válek, ta to už teda radši Jawu 350 OHC, na ní je ěště trochu motorka poznat...
Ještě drobný přípodotek k "vlnění" třindy, které je připisované srandovní kývačce - hlavní důvod takovýchto jízdních vlastností je nesoulad v tuhosti pérování přední a zadní vidlice (měkký předek a tvrdý zadek).
Motorka je koncipována pro jízdu se spolujezdcem, takže proto.
Kdo by chtěl jízdní vlastnosti dosti zlepšit, nechť se zaměří na tohle.
Třindu používat kamarád, který jezdil silnice na 125ce jako tréninkový stroj...když se udělají určité úpravy, lze jezdit opravdu tak, že prošoupeš boty .
I na gumách z Rudého října z Otrokovic.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
MartinED250 píše: Tak zrovna rám měla Jawa oproti MZ lepší. Tuhý dvojitý rán. Neznám MZ v dnešní době (když za ní jedu), která by neměla štafle.. Ten jednoduchý páteřový rám toho moc nevydržel. Navíc soudruzi v NDR měli zvláštní představu od designu. MZ trophy je vrcholem hnusu a se sajdou dvakrát. 640 oproti MZ251 krásná motorka. I když koncepčně zastaralá. MZ 150-250 by v provozu na východě v Rusku moc parády neudělala. Možná proto se tam asi nevyvážela..
Myslíš ten nesmyslně dlouhý vysoký a těžký rám, který svojí dimenzí odpovídá tak čtyřválci 750ccm a ne dvouválci polovičního objemu a čtvrtinového výkonu. Ten rám udělali pro rusáky, aby se jim z toho líp dělal nákladní tuktuk a nebo půdní freza. Celé to postavili na slabé tlumiče. Takže je to líný hroch na kozích nožičkách. Je to líné, těžké, neobratné a ještě to plave.... Jawa 634 je nejhorší jawa. Chtěli udelat veeelkou motorku a zase (jako obvykle) zapomněli na motor.... To i ten smolik je lepší řešení využití toho motoru. Ten Ten dvojitý rám je horkou novinkou roku 1965. Pak srovnávat J640, která už aspoň brzdila a svým vzhedem umně maskovala tu hroší kostru z roku 95 s o 10-15 let starší emzetou taky není fér. A ty páteřové rámy jsou dneska hlavní trend. Páteř nebo delatabox. Archaicke dvojité rámy už dělají akorát v Indii... Emzeta je diametrálně lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Myslíš ten nesmyslně dlouhý vysoký a těžký rám, který svojí dimenzí odpovídá tak čtyřválci 750ccm a ne dvouválci polovičního objemu a čtvrtinového výkonu. Ten rám udělali pro rusáky, aby se jim z toho líp dělal nákladní tuktuk a nebo půdní freza. Celé to postavili na slabé tlumiče. Takže je to líný hroch na kozích nožičkách. Je to líné, těžké, neobratné a ještě to plave.... Jawa 634 je nejhorší jawa. Chtěli udelat veeelkou motorku a zase (jako obvykle) zapomněli na motor.... To i ten smolik je lepší řešení využití toho motoru. Ten Ten dvojitý rám je horkou novinkou roku 1965. Pak srovnávat J640, která už aspoň brzdila a svým vzhedem umně maskovala tu hroší kostru z roku 95 s o 10-15 let starší emzetou taky není fér. A ty páteřové rámy jsou dneska hlavní trend. Páteř nebo delatabox. Archaicke dvojité rámy už dělají akorát v Indii... Emzeta je diametrálně lepší.
. To je věc pohledu... Třeba Suchoš by na rámu z MZ kouli neobjel. I ten pevný rám z 634 měl co dělat aby to vydržel. K něčemu dobré to bylo...MartinED250 píše: . To je věc pohledu... Třeba Suchoš by na rámu z MZ kouli neobjel. I ten pevný rám z 634 měl co dělat aby to vydržel. K něčemu dobré to bylo...
Němce nepodceňuj.
Na emze kouli samozřejmě objeli.
A objeli jí i se simsonem a to dokonce s tím skůtrem, jen byl upraven na vyšší obsah,
je to asi 5 let zpátky, co se vrátili.
Pravda, nejspíš nejeli jako Pavel přes Mongolskou step, nicméně i jemu odešly tlumiče a zadní kolo,
takže ani ta kovařina to nedala bez ztráty kytičky.
Je to samozřejmě dáno hmotností zátěže a vybranou cestou.
Ale německé papundekly Přibáň kolem koule protáhnul taky.
Důležité je vědět, jak stroj připravíš a jak jsi schopen ho zprovoznit,
když něco lehne.
Já s Emzou najel asi 20 tisíc, vesměs po silnicích. Neměla chybu.
S třindou tolik nemám, měl jsem jí před Emzetou, nějak mě nenadchla,
tak šla z domu a koupila se eMza. Sedla mi líp.
Ale každý to má samozřejmě jinak.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To je normální?? U nové motorky takto vypálený chrom na svodech?
To neměla ani moje Honda VT 750 , po 40 000k....
ten Jawí rám stojí za hovno.. Sice vydrží i jaderný útok, ale motorka je díky němu těžká jak slon, dlouhá jak čechie a obratná jako patrovej autobus... Na tohle se Jawaři pořád vymlouvají, že před 40 lety je v Jawě napadlo navařit do rámu o trubku víc... Na všechno ostatní se ale vysrali, takže motor slabej a užranej, předek slabej a měknej, vidlice poloviční než by se slušelo.
To už je lepší Smolík - stejný motor, stejné komponenty, ale líp vyřešená ergonomie, obratnost a tím že je o fous lehčí to i míň trpí na ty předky a tlumiče.. A když se vezme poslední smolík, který má vylepšený rám, pořádnou kyvku a zesílený předek, tak je to proti 634/638 o řád lepší motorka i když se pořád motá kolem toho už před těmi 40 lety brutálně zastaralého motoru....
Objet svět se dá prakticky na čemkoli... Moc se o tom neví, ale svět objeli starou oktávkou kombi, škodovkou tisícovkou, rapidem 135, Yamahou R1, a vším možným co tě napadne... je to o tom že když už nějaký werk máš a chceš aby někam dojel, musíš se k němu taky trochu chovat a trasování přizpůsobíš jeho možnostem... Takže když tě napadne jet kolem světa na nějakém slabém mrdu, asi si neuděláš trasování přes himaláje, ale kolem nich.... A na Jawě odešlo přesně to co je tam nahovno... uložení kol, které už při běžném používání degraduje to málo co tomu werku může jeho nesmyslně silný rám přinést dobrého......
https://www.motorkari.cz/tema/?t=211658
Naposledy editováno 08.08.2019 21:08:52
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |