DETAIL SKUPINY
Moto skupina Staré ale poctivé Endurá

Staré ale poctivé Endurá

Cieľom je vytvoriť skupinu motorkárov s motorkami podobného pôvodu. Organizovať výjazdy, stretnutia - zrazy, výlety a samozrejme výmena skúseností a poradenstvo.

Skupina má 43 členů a byla založená 27.11.2016 16:37
Správci skupiny

SERZO


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/stare-ale-poctive-endura


Opravy a servis

20.03.2017 13:59
Do tejto témy davajte prosím príspevky vaších Opráv, servisu, údržby atď.
Alebo otázky súvisiace s Opravami, servisom, údržbou....
Samozrejme pre niektoré otázky či problém bude lepšie založiť novú tému aby bol lepší prehľad.

Opravy a servis

25.03.2017 19:56 | Nahoru #1
Zdravím vás, možná jste někteří zpozorovali ,že dělám renovaci mé yamahy xtz 660.
Mám ted takový menší ,spíše banální problém. chtěl jsem se zeptat, jestli by mi třeba někdo z vás majitelů tohoto typu motorky mohl vyfotit zapojení palivových hadiček. Jak to příjde zapojit. Před sundáním jsem si to nafotil i já ,ale nějak jsem si šikovně několik fotek smazal a ted nevím jak dál . Díky.

Opravy a servis

25.03.2017 20:26 | Nahoru #2
owenovic>
Zdravím Ťa tiež mám XTZ 660.
Zajtra z rána ti to pošlem nafotím ti to.
Ešte skúsim pohľadať link na internete.... sa mi niečo marí ,že som náhodou natrafil na komplet rozborku XTZ 660...

Opravy a servis

25.03.2017 20:39 | Nahoru #3
SERZO to bys byl hodný. děkuji ti

Opravy a servis

25.03.2017 22:19 | Nahoru #5
Pozri ešte Manuál: Tomas yamaha rozpad str. 85, 129 a hlavne od strany 241 až 260 tam máš foto celý opis...

Opravy a servis

26.03.2017 07:59 | Nahoru #6
Díky

Opravy a servis

26.03.2017 16:44 | Nahoru #7
owenovic>

Prepáč ,ale až dnes ráno keď som sa pozrel na motorku som si uvedomil ,že by som musel dávať dole plasty ,padacie rámy ,nádrž.... a na to nemám čas nakoľko chodím teraz na týždňovky a už dnes cestujem do práce...
Cítim sa trápne ale teraz je to už jedno... Ešte raz sorry...

Opravy a servis

26.03.2017 18:58 | Nahoru #8
V pohodě nic se neděje . velké díky.

Opravy a servis

16.06.2017 18:29 | Nahoru #9
Zdravím všetkých mám problém zohnať
,,Yamaha XTZ 660 Tenere 96-98 Těsnění a prachovka pro pístek zadního brzdového třmenu"

Na wemote sa dá zohnať len na predný...
Prosím o pomoc zohnať potrebné tesnenie a defektovať problém zo zadnou brzdou...

Kua neviem čím to je ale zadná brzda začala robiť problémy... Neviem si vysvetliť prečo došlo k miernemu vyoseniu brzdového kotúča cca 0,5 až 1 mm čo malo za následok prehrievanie kotúča - pravdepodobne potom brzdového oloženia, strmeňa, tesnenia.... už ani sám neviem Pred dvoma mesiacmi som menil nové brzdové obloženie ... únik brzdovej kvapaliny spôsobil že brzdové oloženie je úplne na kašu proste v pi... :[ :[ pridám potom foto....

Ďakujem vopred za vašu pomoc....
S pozdravom Váš Seržo

Opravy a servis

16.06.2017 22:41 | Nahoru #10
Ahoj, zkus mrknout na Partsdepot.cz

Opravy a servis

19.06.2017 21:08 | Nahoru #11
Ďakujem pomohlo objednané
Pridavavam foto
samozrejme vždy sa musí niečo posra....

Opravy a servis

19.06.2017 21:39 | Nahoru #12
Tak to jsem rad.

Opravy a servis

19.08.2017 07:40 | Nahoru #13
Zdravím vás motorkari. ..
Tento rok ma prenasledujú poruchy...
Tentokrát mi odišlo dobijanie...
Počas jazdy mi strelili pár krát do výfuku a motorka teda motor zdochol ..
Chvíľu mi trvalo kým som prišiel na to že batéria je KO vybita... Potom na roztlacenie motor naštartoval...
Po premeraní som zistil že baterku mi nedobija... a keď som pridal tak prud ešte stahoval. Viete mi so svojich skúseností poradiť kde by som mal začať. .
ĎAKUJEM

Opravy a servis

20.08.2017 08:23 | Nahoru #14
SERZO>
Co relé dobíjení?

Opravy a servis

20.08.2017 13:41 | Nahoru #15

Kermen píše: SERZO>
Co relé dobíjení?


Tiež ma to napadlo ako prvé ale ako zistím?
Dal som nabiť bateriu. Takže teraz naštartovať motorku nechat bezat motor odpojiť prírodný kábel od regleru a multimetrom zmerať na kontaktoch či dáva prúd... ??? Pýtam sa pretože som to ešte neurobil. ..
Ďakujem

Opravy a servis

20.08.2017 20:23 | Nahoru #16
TAKŽE SOM TROCHA HĽADAL A NAŠIEL SOM....
Zdielam pre všetkých


Jelikoz je to tady snad kazdy tyden, tak diagnostika dobijeni pro Lamy (elektrotechnicke).

Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .

Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !

1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .

Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.

Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.

Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.

Více na: http://www.motorkar.../?t=124432&pgr=2
Copyright © Motorkari.cz

Opravy a servis

20.09.2017 20:45 | Nahoru #17
Takže konečne mám moto ready opravenu vadny- konektor a jeden kablik po životnosti. ... opravené a konečne po dlhom čase som sa previezol slabých 75km ale užil som si to... ja parádu

Opravy a servis

29.09.2017 20:12 | Nahoru #18
Zdravím,
mám už chvíli DR 650 RSE, letos jsem s ní i objela Zakarpatí, bohužel se mi krátce poté zadřela. Asi někdo ne atd nebo nevíte kde sehnat jiný motor, třeba z nějakého vraku? Typově je to Suzuki DR 650 s elektrickým startérem 1992-1995.
Díky za pomoc

Opravy a servis

25.12.2017 22:20 | Nahoru #19
Zdravím Vás
Kolega na Tenerke opísal problém až ste sa s tým niekto stretol poraďte prosím

tak sme dvaja :D akurat ma sere isla jak hodinky, motor po go, vybrus, novy valec, nove ventily, karburatory druhe nezedrate a nevim ju nastartovat. predvcerom sa mi stalo ze asi ostal plavak hore a vyteklo z nej asi 2 l benzinu cez prepad. Vybrat sviecku je horor a ked ju strcim naspat tak chyti no teraz posledne nechytila, uz som z toho magor

Opravy a servis

03.03.2018 12:18 | Nahoru #20
Niama> Ahoj zkus APO centrum CB..mívaj všelicos a celkem slušný. nebo googlit a googlit.. držim palce ať se daří

Opravy a servis

03.03.2018 12:19 | Nahoru #21
..jo údržba se nesmí podcenit, já sem zadal práci zkušenýmu mechanikovi konkrétně JSM Motosport. Kousek vod Tábora a velmi pečlivý a svědomitý. Vzhledem k tomu že nejsem uplně kvalifikovanej pro generálku motoru atd.. nehrabu se v tom sám a doufám že sezóna bude luxusní..
zatim krom výměny kapalin a brzdových desek došlo na přetěsnění vodního čerpadla,výměna ložisek řízení, prachovek vidlí...
Snad už nebude třeba víc, ale každopádně nešetřím. S představou jak se někde ženu 140km\h a něco se mi pose** jezdit nechci a kvalitní servis je pro mě záruka.(když neumim sám) a kvalita něco stojí hmm :)
..o celkovém stavu se rozepíšu až bude TA doma.

Opravy a servis

06.03.2018 09:14 | Nahoru #22
Niama> Nazdar, Koupit starý motor nemusí být zrovna cestou ke štěstí, poněvadž o něm nebudeš nic vědět. Co se zadřelo - vršek, píst ? Spousta věcí se dá ještě koupit nových /doporučuju - pokud si ji chceš nechat/ nebo repasovat. Záleží co se motoru konkrétně stalo. V každém případě přeji hodně zdaru

Opravy a servis

20.05.2019 07:35 | Nahoru #23
Ahoj mám dotaz.
Po týdnu stání nechce chytit. Dlouho musím točit než chytne. Potom zdechne a na po třetí už je to ok. Taky jsem si všiml, že na bočáku protéká benzín z karburátoru, ale ne vždy. Stane se to občas. S tím startováním to může být prázdná plováková komora? A ten protékající benzín?
Díky za radu M

Opravy a servis

20.05.2019 19:36 | Nahoru #24
Můžeš mít už starší baterku a ten benzín může jít od odtokového kanálku, nebo můžeš mít i špatné těsnění někde, steřelá hadička, je toho spousta. Já být tebou , tak jdu od karbecu a vše zkontroluju . Může to být jen nějaká prkotina..

Opravy a servis

21.05.2019 10:49 | Nahoru #25
Díky. Kouknu na to

TOPlist